התנהגות לשבוע חדש

talush51

New member
חייבת לשתף-אשמח לתגובות.

הבן שלי בן 2 וחודשיים וכמובן שמיותר לציין שהוא טעם החיים שלי.מדובר בילד מתוק מקסים,חייכן חברותי אבל.....עקשן ומרדן כיאה לבני גילו.לצערי הוא מ פונק וברור שכל האשמה היא עליי ועכשיו אני מרגישה שאני משלמת על הטעות הזו בגדול.הוא חושב שמגיע לו הכל ובאותו רגע .... עם זה מעדן שפתאום לא בא אז הוא פותח אחד אחר וגם אותו לא אוכל,זורק נעליים פתאום ולא מרים כשמבקשים,לא אוסף את הצעצועים ויש לי אין סוף דוגמאות....ברור שיש לו ימים טובים יותר שבאמת הו ילד מקסים ומשתף פעולה.לפני כחודש עמדתי על שלי וכמובן שהיה שיפור גדול בהתנהגותו ! לפתע הוא חזר לסורו.אתמול הכנסתי אותו לחדר האמבטיה עם אור דולק ודלת סגורה,ישר בכה ויצא מהחדר ובאמת הקשיב ושיתף פעולה.גם היום בבוקר לפני הגן.זה באמת עוזר "העונש" הזה.דיברתי עם הגננת בבוקר והיא אמרה לי בעצמה שמדובר בילד מפונק ויש כמובן השלכות של התנהגות זו בגן עם הילדים.הוא ישר בוכה אם לא מקבל מה שרוצה ומגיב התוקפנות לעיתים וגם צועק בעצבים. אם יש תוצאה לחדר העונש למה אני מרגישה כה אשמה ?הבן שלי מבין רק בתקיפות וזה ממש מפריע לי אבל מצד שני ידוע לי שזה רק לטובתו ההצבת גבולות.אני חוששת שמא הוא יתחיל לפחד ממני בכיוון הרע ויעשה דברים מפחד ולא מרצון אמיתי כי אז אני מרגישה כביכול שאני מבטלת את רצונותיו. אני ממש אשמח לדעת ולקרוא אתכן משתפות בבעיות דומות עם ילדכם....
 

talush51

New member
לא רוצה לצחצח שיניים,מה עושים?

שלום לכולן,בני בן שנתיים וחודשיים לא רוצה לצחצח שיניים.יש לו מברשת שיניים שהוא מכיר ומשחה ובעבר מאוד אהב לצחצח שיניים.איך מחזירים לו את החשק ואיך גורמים לו לצחצח שיניים נכון? הוא לא רוצה שאעזור לו
 
אני לא נותנת לצחצח לבד

אין סיכוי שהוא יצחצח כמו שצריך. בכוח עוד לא נאלצנו, אבל אם לא תהיה ברירה גם אצחצח בכפיה. דברים שעובדים אצלנו -
תפתח פה כמו טי רקס/טיגריס/תנין...
אוי אני רואה חיידק, רגע, אני אגרש אותו...ראית אותו?
לקנות יחד מברשת שיניים, לתת לו לבחור
הוא תמיד מצחצח קודם ואז אני, ככה יש לו תחושה מדומה של שליטה
 

gallish

New member
אצלי הם מצחצחים קודם לבד,

ואח"כ אני עושה "וידוא" ומצחצחת אחריהם כך כולנו נהנים משני העולמות
 

עינת1974

New member
כשזה קרה אצלינו, וקרה הרבה,

הגננת הציעה שנביא לגן בכל יום את המברשת המוכרת שלו והמשחה, והיא היתה עושה מזה טקס, ומאז הוא מסכים לצחצח שיניים. דברי עם הגננת.
 

שםמים

New member
בעקבות הרעיון שלך, אני דיברתי עם הגננת היום

שיעשו יום צחצוח שיניים - שכולם יביאו מברשות שיניים לגן והגדולים יראו לקטנים ולכולם בעצם איך הם מצחצחים שיניים. ככה הילדון שלי יראה שזה לא נורא ושזה אפילו כיף וילמד איך לצחצח. היא אמרה שזה רעיון טוב ונחמד ושהם יעשו יום כזה. אני מקווה שכמה שיותר מהר :)
 

עינת1974

New member
אצלינו זה נעשה במשך כמה בקרים

ולא יום, ולכן זה חילחל לסרבנים.
 
אצלינו (לצערי) הדבר היחיד שעבד

זה האיומים שיהיו לו שיניים שחורות ומגעילות, שהחיידקים רוצים לעשות לו מסיבה בפה (והוא מכיר חיידקים מאיזה ספר ויודע שהם גם עושים קקי
), ושהוא יצטרך לעשות ניתוח בפה כמו בת דודה שלו ששמו לה כתרים... דספרט טיימס קול פור דספרט מז'רס.
 

talush51

New member
השאלה אם הוא לא קטן כדי להבין את המשמעות

של חיידקים.אשאל את הגננת אולי אם יש ספר מתאים שאוכל להשאיל מהגן
 

גלית לי

New member
אצלנו עבד גם השיר מרחוב סומסום

תמצאי ביו-טיוב בתור שיר השיניים. זה עם הבובות שלהם וחביב ומצחיק. "פתח את פיך לרווחה קח מברשת קח משחה את שיניך תצחצח בוקר בא, ערב כן אל תשכח"
 

עינת1974

New member
ועוד שיר שאני שרה לצחצוח

נדגדג את השיניים במברשת ובמים מימין וגם משמאל, למי שיניים נקיות, למי שיניים לבנות למי חיוך נפלא ממש. בעניין המוזיקה לא יכולה לעזור לך, אבל לא בעיה להמציא.
 

kramerkaren

New member
את כותבת כאן הרבה דברים...

דבר ראשון - מאוד קשה לי עם ההגדרה של מפונק ועוד יותר קשה לי עם האשמה שאת מטילה על עצמך. בסה"כ את מתארת התנהגויות שמאוד אופייניות לגיל ולשבת וחבוט בעצמך על מה שכן או לא עשית בסדר, זה מיותר בעיני, ולא נותן כלום. תמיד יהיו ילדים שבוכים יותר בקלות, שמתעצבנים יותר מהר. הרבה מזה זה אופי ולשבת ולהגיד "אני לא בסדר" זה מיותר. דבר שני -"עונש" לילד בן שנתיים זה דבר קשה. השימוש במונח והביצוע של ענישה, שימוש באיומים ובהפחדה הם חמורים וההשלכות של זה יכולים להיות נוראים. כתבת "הוא יתחיל לפחד ממני בכיוון הרע" - אין כיוון לא רע לזה שילד מפחד מהוריו. פשוט אין. ילד לא צריך לפחד מאמא. נקודה. תחשבי עם עצמך מה המטרה של סגירת הילד באמבטיה? להעניש אותו? להרגיע אותו? מה יוצא לך מהפעולה הזאת? מתי את משתמשת בה? האם הוא מסוגל להבין את ההגיון מאחורי עונש כזה? אני לא מאמינה במשפטים כמו "הבן שלי מבין רק בתקיפות" - זה לקטלג את הילד בצורה מזעזעת, ממש להפוך אותו לכבשה שחורה. אין ילד שמבין רק בתקיפות ורובם יבינו הרבה יותר טוב בחום, רוך, הבנה והסברים וחיזוקים חיוביים. עכשיו לנושא הצבת גבולות: את תיארת בעצמך גבולות רופפים ואמרת שכשהקפדת אז המצב היה טוב יותר. עכשיו תחליטי - על מה את מקפידה ועל מה לא - ותעמדי בהחלטה. אני משתמשת בדוגמאות שנתת, אבל אפשר להשליך על כל דבר: מותר לו לבחור מעדן אחד? נפלא. הוא בוחר לבד את המעדן. אוכל - נהדר. לא אוכל? באסה. זה המעדן שבחר. זה המעדן שרצה. לא רוצה לאכול, לא חייב, אבל המשחק של פתיחת עוד ועוד מעדנים הסתיים. את יכולה בפירוש להגיד שאת רואה שהוא לא רעב ולכן הוא יכול לקום מהשולחן. אם יהיה רעב בהמשך המעדן מחכה לו כאן. לא אוסף צעצועים? אז תרחיקי את הצעצועים. תני לו לבחור כל פעם צעצוע אחד, ואל תתני חדש עד שהוא לא אוסף. אפשרות אחרת - לבוא מכיוון חיובי יותר: תחרות איסוף צעצועים, תגמול על איסוף (מדבקה למשל), איסוף לפי קטגוריות (עכשיו את כל הקוביות האדומות, עכשיו רק את המכוניות) - מרבית בני השנתיים לא יאספו לבד צעצועים אלא זקוקים לליווי והדרכה. מגיב בתוקפנות? צודק. החיים קשים. צריך לחלוק. צריך לעמוד בחוקים חברתיים ולהתחשב באחרים. כל זה נוגד את תפיסת עולמו של הפעוט, בו הוא במרכז והשמש שוקעת וזורחת בגללו ובזכותו. צריך לתת מקום לרשות שלו, להסביר לו שאנחנו מבינים את הקושי שלו, אבל בשום פנים ואופן לא לוותר. צריך לתווך, להציע פתרונות חליפיים כמו משחק ביחד, תורות, ללמד לחכות בסבלנות. התפקיד שלנו כמבוגרים זה ללמד אותו להתמודד, אבל גם לתת ביטוי לכעסים ולתסכולים שלו. מקווה שהייתי מובנית
 

tiger mom

New member
מסכימה ומוסיפה

איפה שאת יכולה לתת לילד לבחור, תתני לו. התחושה של שליטה בחיים שלו עושה לו טוב. אם הוא יכול לבחור צבע של כפית, סוג של מעדן וכו'- מעולה. אבל לבחור בין 2 אופציות בלבד. יותר מזה זה עלול לבלבל. תבחרי טוב טוב את המלחמות שלך. תבחרי את הדברים הכי חשובים לך כרגע ועליםה תלחמי. כשהם יהפכו להיות הרגלים תוסיפי עוד דברים. לא להלחם על הכל מהתחלה. זה מעייף ומטיש ויוצר מצב שרב רבים כל הזמן. למשל לנו הייתה תקופה שהבת שלי לא רצתה לחגור באוטו. אצלי אין כזה דבר ומבחינתי לנסוע כל הדרך ממטולה עד אילת כשהיא צורחת, העיקר שהיא חגורה באוטו. אבל פחות קריטי לי שיאספו צעצועים. בכל שלב אפשר ללמוד את זה. אז אני לא אריב על צעצועי םבהתחלה, אבל כן אלחם בנושא החגורת בטיחות. כשהמריבות על החגורה יפסיקו והיא תבין שאני לא מוותרת בנושא הזה, אפשר להתחיל להתעסק עם איסוף צעצועים. תשבחי על התנהגות טובה. את רוצה שהוא ילמד לאסוף צעצועים? אחרי שני חלקי לגו שהוא הכניס לקופסא תשבחי אותו. אל תחכי שהוא יסיים הכל. כי יש סיכוי גדול שהוא לא יצליח להתמיד. אז תשבחי כל הזמן. כשאת משבחת תשבחי על הפעולה עצמה. את צריכה לזכור שלוקח לילד זמן להפנים את הגבולות האלה. הוא לא מרוצה מהם ולכן כעוס ומורד ומתעצבן וזה בסדר וזה לגיטימי את צריכה ללמד אותו איך להביע את הכעס שלו במילים ואיך להביע את הכעס שלו בדרכים לגיטימיות. אם הוא כועס כי את לא מרשה לו לפתוח עוד מעדן תגידי לו "אני מבינה שאתה כועס, אבל בחרת מעדן אחד וזה מה שצריך לאכול. אנחנו לא פותחים את כל המעדנים כי אז צריך לזרוק אותם" תסבירי את עצמך כל הזמן. אל תגידי רק "לא" וא"אסור" תסבירי למה. תני הגיון לדברים. ככה גם הילד ילמד מה עומד מאחורי הדברים וגם את תגלי לפעמים שאת אומרת "לא" בלי סיבה ממש טובה את צריכה לזכור שהילד לא עושה נגדך דברים. הוא עושה בשביל עצמו. הוא מנסה לעשות דברים שיעשו לו טוב. חבל לתייג ילד כמבין רק תוקפנות. ילד צריך גבולות. והצבת גבולות זו עבודה קשה, מיגעת ולא נחמדה בכלל. חבל יותר שהגננת אומרת שהוא מפונק. מגננת הייתי מצפה לדעת שלא מתייגים ושעוזרים למצו אפתרונות ולא סתם זורקים תיוגים באוויר. ויותר מזה הייתי מצפה ממנה לדעת שזה ילד בן שנתיים שמחפש את הגבולות.
 

talush51

New member
ווואוו,השכלתי רבות מדברייך ,במיוחד

לאור העובדה שיש מלא הגיון ולי מלא מה ללמוד אז רב תודות לך.את צודקת,לא תמיד אני מסבירה למה לא שני מעדנים וכעת אני מבינה שמדובר בטעות גדולה מבחינתי ובני צריך ללמוד ממני.לגבי שיבוחו-אני אכן מיישמת וכל הזמן עושה זאת ואכן על הפעולה עצמה.לגבי הגננת,היא לא מתייגת מראש,אנחנו כל הזמן מדברות והיא בעצמה אומרת שאני צריכה לעשות עבודה בבית וזה תלוי בי למרות שגם בגן היא עובדת על זה כשהיא נתקלת בהתפרצויות זעם שלו.אין לי טענות כלפיה והדברים נאמרים ברוח טובה וכל הזמן היא גם מסבירה לי כשאני שואלת ומתייעצת.
 

פלגיה

New member
שלום לך טלוש

הילד שלך היה תינוק עד לפני לא הרבה זמן. תינוק באמת צריך לקבל את הכל מיד וברגע זה. עכשיו כשהוא מתבגר, הוא צריך ללמוד דחיית סיפוקים, וזה משהו שמאוד קשה ללמוד. לצורך זה את שם. לעזור לו ללמוד את זה. הוא גם צריך ללמוד את עצמו, את היכולות של הגוף שלו, את המגבלות של העולם, את כללי ההתנהלות. וגם בכל אלה - הוא חייב את עזרתך. אחרת הוא יפול ויחטוף מכות כואבות, גם מילולית, וגם מטאפורית. רק מה? את חייבת להיות שלמה עם עצמך ועם מעשייך. ואם לא מתאים לך לסגור אותו באמבטיה (לי למשל לא מתאימה ענישה כזאת) את צריכה למצוא דברים אחרים שיתאימו לך ולאופייך, וגם לילד שלך.
 
למעלה