חישבו היטב לפני שאתם מאכלים

Ronit FL

New member
קשקוש!

אם אוכל כשר הוא הכי בריא, למה אנחנו במיעוט? תחשבי על זה....
 

sashkashurik

New member
כי...

צ'יזבורגר זה הרבה יותר טעים מהמבורגר? כי אין על SEAFOOD? וכו'.
 

Ronit FL

New member
אין על סי-פוד!

ועם הגֶנִים שלי, אני עוד אקבור את כולכם
 

airdene

New member
אצות הנורי בהן עוטפים את המאקי

אינן מצטיינות בתכולות גבוהות במיוחד של מינרלים או תוספי תזונה חשובים (מעבר לסיבים מהן הן מורכבות), מה שטוב בהן בעיקר היא התכולה הקלורית הנמוכה יחסית. אצות שכן מכילות חומרים מועילים (יוד, ברזל, אנטי אוקסידנטים וכיוב') הן וואקמה (הסוג העבה/בשרניבעל צבע ירוק כהה), ו/או היג'יקי שנראות כמו חוטים קצרים דקים, להיג'יקי צבע שחור. וודאי תסכימי עימי שאכילה במידה היא עניין סובייקטיבי, בשנות העשרים שלי, כששהיתי ארוכות ביפן, הייתי אוכל סושי באופן יומיומי, וכמוני עשו זאת מיליוני יפנים. אורז עצמו, כפי שהסברתי קודם אינו בריא, נקודה. ממש כמו שמי ששומר על בריאותו ימנע מלדחוף לפיו בגט צרפתי מהביל מרוח בחמאה ודבש... גם זה טעים לא ?
 

Ronit FL

New member
בקיצור,

מי שלא אוכל אורגני, אורז מלא, קמח מלא, מזון מלכות או השד יודע מה, יכול לאכול סושי בשקט. רק במידה....
 

רוניללה

New member
../images/Emo18.gif דפנה KC הודעה זו לא בשבילך

ראי הוזהרת!!! ולמרות הכל הסושי הוא האוכל הכי טעים והיחיד שאני מסוגלת לאכול בכמויות..
 

iris mom of two

New member
אזהר

אנחנו לא הולכים יותר מפעם בשבועיים. אבל סכרת II זה נושא רגיש במשפחת בעלי. זו פעם ראשונה ששמעתי על זה. האם זה בגלל האורז?
 

airdene

New member
הסכרת הייתה כמעט בלתי ידועה ביפן

ובשאר המזרח הרחוק עד לפני כמה עשורים. מאז שעורי המחלה בקרב האוכלוסייה מתקרבים לממוצעים המערביים. הסיבה לכך היא שהרכב תזונתם השתנה והחל לכלול גם אחוז גבוה של מרכיבי מזון ממוצא מערבי - דגני חיטה בשר אדום, עוף, ביצים, סוכר, מוצרי חלב ועוד. וגם רוב המזון אותו הם צורכים עבר עיבוד תעשייתי ברמה כזו או אחרת. התוצאה היא שמחלה שכמעט לא התקיימה בקרבם פוגעת בהם היום כמעט באותו השיעור בו היא פוגעת בנו. עובדות מענינות נוספות המחזקות את מסקנה זו אפשר למצוא אם חוקרים את הקורלציה בין עליית שעור המחלה בקרב אוכלוסייות דרום מזרח אסייה ובין חדירת אורח החיים המערבי לתוכן.
 

airdene

New member
בנוגע לסושי ? לא.

עניין של הגיון. איריס הביאה את החלפת קציצת המקדונלד בסושי כדוגמה ליצירת הרגלי אכילה בריאה אצל בנה. אכילת סושי היא אכן מזיקה פחות מאשר שק הרעלים המוגש בדלפקי מקדונלד, אם אוכלים סושי פעם בשבועיים אז זה בטח לא מזיק הרבה, אבל, אורז לבן (משויף), ובמיוחד אורז יפני לו ערך גליקמי גבוה, לא יחשב למאכל בריא גם כשהוא עומד בפני עצמו, לא כל שכן בתוספת סוכר. המידע על גורמי התפרצות מחלת הסכרת נפוץ ברשת, צריך רק לקרוא ולהבין. אגב, אתרי אגודת הסכרת האמריקאית, הבריטית ואתרו של ריק מנדוזה מכילים הרבה מידע שימושי בנוגע למדד הגליקמי. לא אצרף כאן את כל הלינקים שברשותי אבל אפשר למצוא חלק מהם בדף הקישורים של פורום סכרת בתפוז. ולרונית, אכילת אוכל אורגני מועילה בכך שהיא ממזערת את כמות הרעלים הנכנסים לגוף ובכך מפחיתה את העומס המוטל על מערכות הגוף שתפקידן לסלק הרעלים. יחד עם זאת כדי למנוע את התפרצות מחלת הסכרת אין חובה לאכול אורגני, מה שרצוי להקפיד עליו הוא אכילה מאוזנת ומניעת העומסי גלוקוז במערכת הדם, פעילות גופנית מתונה עוזרת גם בכך.
 

Ronit FL

New member
אתה סותר את עצמך

אם לפני כניסתו של התפריט המערבי "הסכרת הייתה כמעט בלתי ידועה ביפן" הרי לך הוכחה שהסושי, על ה"אורז המשויף" אינו מהווה שום גורם למחלת הסכרת. אגב, גם התפריט המערבי אינו "ה"גורם למחלה הזו, אלא יכול להוות זרז. אגב 2, רוב האנשים שקצת מודעים לענייני תזונה, יודעים על האורז, הפסטה, תפוחי האדמה וכו' שהם הופכים לסוכרים. אגב 3, לא צריך לבטל במחי מקלדת את האורז הלבן ולהכניסו לרשימה השחורה של המזונות.
 

hello all

New member
בדיוק היום קניתי ובישלתי את האורז

הלבן של KRAFT ויש בו 10% ברזל! ניסיתי להכין אורז מלא ולא הייתה היענות בבית...
כנ"ל גם לפסטה מחיטה מלאה...
 

hello all

New member
ברח לי בטעות

וההמשך: אבל אולי יש לך מתכון שאפשר לעשות משהו עם הנ"ל בשביל להוציא את טעמם הלא טעים?
 

Mירב

New member
על טעם וריח...

בעיני שניהם דווקא טעימים מאוד אפילו
 
למעלה