אוטוטו חג שבועות
-שרשור מתכונים

גלידה קלה

החומרים 2 קופסאות של פריגת מנגו קפוא 2 גביעים של יוגורט דל שומן ההכנה מערבבים בקערה את החומרים. מכניסים למקפיא. לאחר כחצי שעה מוציאים ומערבבים שוב היטב. מחזירים למקפיא. ככה ממשיכים כל חצי שעה למשך 4 שעות.. מוציאים כחמש דקות מהפריזר לפני ההגשה. מגישים בקעריות אישיות (מספיק ל6-8 אנשים). ניתן לקשט בפירות טריים.
 
אני מכירה את זה קצת אחרת

2 קופסאות פריגת קפוא (איזה טעם שרוצים) 2 שמנת להקפצה 1 שפורפרת חלב מרוכז מקציפים את השמנת מוסיפים את הפריגת ואת החלב המרוכז - מכניסים לתבנית אינגלשקייק. ל 12 שעות למקפיא
 
מאפה גבינה וחצילים - מהחוברת של תנובה

מאפה גבינה וחצילים לפני כמה שנים - אצלינו זה נחטף חומרים - חצי קילו סלט חצילים על האש (הקנוי, זה קופסא אחת) רבע קילו גבינה בולגרית, מפוררת 1 גביע קוטג' 5 אחוז 1 מיכל שמנת מתוקה 32 אחוז 3 ביצים טרופות 4 כפות קמח פלפל שחור גרוס מערבבים היטב את המרכיבים, יוצקים לתבנית משומנת ואופים כ50 דקות עד שהמאפה מזהיב. מחכים 20 דקות ואז פורסים . בתאבון.
 

ביתילי

New member
מתכונים של החוברת הנוכחית

מתכונים של שי לי ליפא - עוד לא ניסיתי את המתכונים אבל אני באופן אישי מאד אוהבת את המתכונים שלה חוברת מתכונים על השולחן ותנובה
 
סלט

סלט ירוק ברוטב חרדל בקערה חותכים ומערבבים חסה מלפפון עלי בייבי נבטים כרוב תפוח עץ או אפרסק או שזיף בצל ירוק או יבש אפשר להוסיף גבינת רוקפור מגורדת למעלה לרוטב יחס שווה של חרדל גרגירים ומיונז, מדולל במים (לפי דרגת הסמיכות האהובה עליכם),להוסיף טיפה שמן זית ולתבל בשום כתוש ופלפל שחור. לצקת את הרוטב רק לפני ההגשה,לערבב ולהגיש (אפשר להוסיף בוטנים או אגוזים לסלט).
 
פשטידת ברוקולי

פשטידת ברוקולי (אפשר בקלות להפוך אותה לפשטידת תירס - במקום הברוקולי) שקית ברוקולי של סנפרוסט – להפשיר ולבשל במים חמים 5 דקות מלח 50 גרם חמאה 3 כפות קמח מצה 1 כף חרדל 1 כוס חלב 3 ביצים 1 גביע קוטג' 9% 1 גביע שמנת חמוצה 3 כפות מיונז 3 כפות אבקת מרק עוף כשר לפסח 4 שיני שום קצוצות מלח ופלפל ההכנה: ממיסים את החמאה. בוחשים פנימה את קמח, מוסיפים חרדל ומערבבים היטב, מוסיפים חלב ובוחשים על אש נמוכה כחמש דקות. מסירים מהאש. בקערה מערבבים את הברוקולי המסונן עם יתר החומרים. מוסיפים את הרביכה ומערבבים יחד היטב. משמנים תבנית, שוטחים את התערובת ואופים כ 45 דקות בחום של 180 מעלות. הפשטידה צריכה לצאת זהובה מלמעלה. בתיאבון
 
ספגטי ירקות וגבינה

ספגטי ירקות וגבינה –עפרה בראון זכיתי במקום ראשון תחרות מתכוני דלי קלורית ב"תפוז" מאי 2007 המצרכים שקית לקט סיני של סנפרוסט שקית ברוקולי חצי חבילה גבינה צהובה לייט מגורדת או גבינה בולגרית (200 גרם) רבע חבילה מרגרינה קצת מלח ופלפל לבן 150 גרם אגוזי מלך קלויים 8 עלי חסה הוראות הכנה לבשל את הספגטי בהתאם להוראות. להמיס חצי מכמות המרגרינה במחבת טפלון או ווק ולהקפיץ את הלקט הסיני כ-10 דקות על חום גבוה. לקראת הסוף להוסיף מעט מלח ופלפל. להמיס את שאר המרגרינה ולהקפיץ את הברוקולי,לקראת הסוף להוסיף מלח ופלפל. הגשה לסדר בקערה את עלי החסה,( רצוי קערת מגש שטוחה)) על החסה לשים את הספגטי ולפזר מחצית מהגבינה. לפזר את הלקט הסיני ומעליו את שאר הגבינה. את הברוקולי לסדר מסביב לצלחת. את האגוזים לפזר מלמעלה.
 
פשטידת גבינה ותרד בשני צבעים

פשטידת גבינה ותרד בשני צבעים זכה בין 7 המתכונים של חג שבועות, פורסם ב"סגנון" שיצא ב-2003. החומרים לבצק 400 גרם בצק עלים החומרים לתערובת הגבינה פירה משני תפוחי אדמה בינוניים 250 גרם גבינה קוטג 5% 250 גרם גבינה לבנה 5% 4 ביצים כפית שטוחה מלח חצי כפית פלפל לבן 3 כפות קונפלור החומרים לתערובת התרד 400 גרם תרד קצוץ ( עדיף טרי) 2 שיני שום קצוצים 2 ביצים 150 גרם גבינה בולגרית או צפתית רבע כפית פלפל לבן 2 כפות קונפלור להקרמה: 200 גרם גבינה צהובה מגורדת אופן ההכנה לרדד את הבצק עם שולים במגש עגול או קפיצי, ולאפות 10 דקות עם חום גבוה. לערבב היטב את חומרי הגבינות. לערבב היטב את חומרי התרד- עדיף ביד להוציא את התבנית מהתנור להניח קודם את תערובת התרד באמצע המגש ולאחר מכן את תערובת הגבינה מסביב. לאפות שעה ורבע על חום בינוני להוציא מהתנור ולפזר את 200 גרם גבינה צהובה מלמעלה. להכניס לתנור לעוד רבע שעה.
 
עוגת גבינה קרה עם שוקולד

עוגת גבינה קרה עם שוקולד- מצרכים לתחתית 300 גרם ביסקוטים פתי בר (חצי כמות ביסקוטים רגילים וחצי כמות קקאו) 150 גרם חמאה 4\1 כוס מים מילוי גבינה 1 קופסא גבינת קוטג' 5% או 9% 1 קופסא גבינת לבנה 5% או 9% 3 כפות שטוחות סוכר מיץ מחצי לימון 4\1 כפית תמצית וניל 2 שמנת מתוקה 1 פודינג וניל לשוקולד 75 גרם שוקולד מריר+2 כפות מים אופן ההכנה לטחון את הביסקוטים במעבד מזון להמיס את החמאה לערבב היטב את הביסקוטים עם החמאה והמים. לרפד מגש עגול קפיצי עם עיסת הביסקוטים עם שוליים של 1 ס"מ אופן ההכנה לשים בקערה את כל המצרכים של הגבינה ולהקציף היטב להמיס את השוקולד והמים על אדים , לפזר עם כף את השוקולד על הגבינה ובעזרת סכין לערבב אותו פנימה. לקשט את העוגה מסביב במשמשים או אפרסקים משומרים. להכניס את העוגה למקרר לפחות ל-12 שעות. אפשר להקפיא את העוגה לחודש אחד. וזה באותיות הקטנות לא להגזים 600 קלוריות למנה
 
בלינצס עם סוד

כוס חלב 3 ביצים חצי כוס רכז תפוחים כפית קנמון 2 שקיות סוכר וניל חצי כוס קמח עד 3/4 כוס 1 מיכל ביו לערבב היטב שיהיה דליל אך לא דליל מדי עם מצקת מרק יוצקת למחבת גדולה משומנת קלות או אם יש לכם את מחבת הנגיעות מקררת היטב במקרר. מילוי: 2 מיכלי גבינה למריחה 9 אחוז חצי כוס סוכר 1 כפית קנמון צימוקים/אגוזים/שקדים לערבב היטב למלא לקפל ולהחזיר למקרר לייצוב. כאשר מגישים טעים בטירוף כאשר מחממים ליד כדורי גלידת וניל + סירופ מייפל / שוקולד עוד לא החג וכבר יש לי ריר......
 
מדברי הקונדיטרית הפרטית שלי (אמי)

לא עושים עוגות גבינה עם פירות המכילים חומצה: קרי לימון ושאר פירות ההדר וזאת מהסיבה שה"חומצה" של פירות ההדר גורמת למוצרי החלב להתקלקל וחבל. את יכולה לעשות עוגה עם תותים/אוכמניות/תפוחים ושאר פירות שאינם מכילים את החומצה של פירות ההדר. בתאבון !
 

MAGOLZ

New member
שאלה לאמך הקונדיטורית :)

להבנתי ניתן לעשות את העוגה עם גרידה של פרי הדר (בד"כ לימון/תפוז) במקום עם מיץ/תוכן הפרי, משום שבגרידה אין את החומצה (או שקיימת בריכוז נמוך עד לא קיים יחסית למה שנדרש כדי לקלקל את העוגה) אך יש ריח חזק יותר של הפרי מאשר בתוכן שלו וזה מעניק "טעם" של הפרי לעוגה. האם יש לה מתכון מומלץ לעוגה כזו?
 
גרידת תפוז או לימון אמא שלי מכניסה רק

לעוגות גזר או הדבש של ראש השנה. אם את רוצה אני אבקש את המתכון. ד"א לא מרגישה בכלל שאוכלים גזר זה כל כך טעים העוגה הזאת הבנות שלי ששונאות גזר מחסלות ולא יודעות מה אכלו בכלל. אנחנו קוראים לזה הדבש של סבתא.
 

MAGOLZ

New member
אשמח לקבל מתכון + צירפתי אחד משלי :)

מה שיפה בעוגת גזר, זה שאין לה טעם של גזר XD אשמח לקבל מתכון לעוגת דבש! === נצל"ש, שלא יגידו שאני לא תורמת
יש לי מתכון לעוגת בננות הכי קלה על פני כדוה"א (וגם טעימה לאללה :) חומרים: 4 בננות בשלות 2 ביצים 1 כוס קמח 1 כוס סוכר 1 כפית אבקת סודה לאפייה גוש חמאה (רק לשימון התבנית) אופן ההכנה: 1. לשמן תבנית עם החמאה ולחמם מראש את התנור ל75 מעלות צלזיוס 2. למעוך בננות+ביצים, בנפרד לערבב קמח+אבקת סודה 3. להוסיף סוכר לבלילה ולערבב, אח"כ להוסיף האבקות לבלילה ולערבב 4. לשפוך לתבנית ולהכניס לתנור עד להשחמה 5. בתום האפייה לצנן בתבנית ולאחר מכן להפוך על רשת להצטננות מלאה העוגה יותר טעימה יום לאחר האפייה ולא מייד אחרי שהיא מצטננת, לא יודעת למה :)
 
גם אצלי העוגה מחכה יום עד שזוללים אותה

באשר לטעם הקונדיטרית הפרטית שלי (בתי) אומרת שהטעמים מודגשם יותר אחרי שנחו. ולגבי עוגת דבש גזר אני מבטיחה לשחרר מתכון ברגע שאדבר עם אמא כרגע אני אחות רחמניה אנחנו אחרי לילה קשה במיון - אז רק סבלנות ותסלחי לי.
 
למעלה