חלם נוסח דנמרק

מצב
הנושא נעול.

עלי כהן

New member
../images/Emo163.gif../images/Emo67.gifחלם נוסח דנמרק

חלם נוסח דנמרק
בעוד 3 ימים, בשבת הקרובה, אמור המטרו של קופנהגן להיפתח במעמד המלכה.עד שעת כתיבת הדברים הללו עדיין לא ברור אם אכן ייפתח המטרו הראשון של בירת דנמרק במועד. הסיבה: "שכחו" להציג את התעודות בדבר הבטיחות של המטרו (www.m.dk) . זה לא החלם היחיד במבנה הזה, שבניתו התארכה בשנתיים מעבר למועד הראשון שנקבע ומחירו הוכפל (המחיר הסופי ´בינתים´ - 11 מיליארד כתר, שזה כ- 1.5 מיליארד דולאר ארה"ב). דוגמה נוספת : תחנת המטרו "האוניברסיטה" מצוייה תחנה אחת מן האוניברסיטה עצמה. מישהו טעה. הצרה היא- אף אחד לא יתן את הדין על טעויות מוזרות כאלה. חגיגות חנוכת המטרו- 4.5 מליון כתר, אבל ביומים הראשונים של חנוכת המטרו גובים דמי כרטיס מיוחד - 20 כתר (נסיעה רגילה-14 כתר). חשבו שהציבור ישעט ויקנה, אבל בינתים אין עניין רב בתשלום מופרז.גם התחזיות לגבי מספר המשתמשים במטרו- מוגזמים לדעתי.
 

איליה.

New member
מי אמר שרק בארץ יד ימין לא יודעת

חלם נוסח דנמרק
בעוד 3 ימים, בשבת הקרובה, אמור המטרו של קופנהגן להיפתח במעמד המלכה.עד שעת כתיבת הדברים הללו עדיין לא ברור אם אכן ייפתח המטרו הראשון של בירת דנמרק במועד. הסיבה: "שכחו" להציג את התעודות בדבר הבטיחות של המטרו (www.m.dk) . זה לא החלם היחיד במבנה הזה, שבניתו התארכה בשנתיים מעבר למועד הראשון שנקבע ומחירו הוכפל (המחיר הסופי ´בינתים´ - 11 מיליארד כתר, שזה כ- 1.5 מיליארד דולאר ארה"ב). דוגמה נוספת : תחנת המטרו "האוניברסיטה" מצוייה תחנה אחת מן האוניברסיטה עצמה. מישהו טעה. הצרה היא- אף אחד לא יתן את הדין על טעויות מוזרות כאלה. חגיגות חנוכת המטרו- 4.5 מליון כתר, אבל ביומים הראשונים של חנוכת המטרו גובים דמי כרטיס מיוחד - 20 כתר (נסיעה רגילה-14 כתר). חשבו שהציבור ישעט ויקנה, אבל בינתים אין עניין רב בתשלום מופרז.גם התחזיות לגבי מספר המשתמשים במטרו- מוגזמים לדעתי.
מי אמר שרק בארץ יד ימין לא יודעת
מה יד שמאל עושה? מעכשיו, כל מי שאומר על מקרה כלשהו "רק בישראל זה יכול לקרות", שייזכר במטרו של קופנהאגן
 

oh-da

New member
זה בהשפעת הסמים...../images/Emo3.gif

מי אמר שרק בארץ יד ימין לא יודעת
מה יד שמאל עושה? מעכשיו, כל מי שאומר על מקרה כלשהו "רק בישראל זה יכול לקרות", שייזכר במטרו של קופנהאגן
זה בהשפעת הסמים...

אגב, אני רוצה לראות אם תושבי גוש דן לא ישעטו אל הרכבת הקלה שב"ה (כנראה חזון אחרית הימים) תזכה לנסוע על מסילותיה כאן בא"י עוד בשנות האלפיים
אפילו אם יהיה המחיר בנסיעה הראשונה/יום ראשון קצת יותר גבוה מהמחיר שאמור להיות דרך קבע...
 

oren*

New member
כמה כסף הייתם מוכנים לשלם על נסיעה

זה בהשפעת הסמים...

אגב, אני רוצה לראות אם תושבי גוש דן לא ישעטו אל הרכבת הקלה שב"ה (כנראה חזון אחרית הימים) תזכה לנסוע על מסילותיה כאן בא"י עוד בשנות האלפיים
אפילו אם יהיה המחיר בנסיעה הראשונה/יום ראשון קצת יותר גבוה מהמחיר שאמור להיות דרך קבע...
כמה כסף הייתם מוכנים לשלם על נסיעה
ברכבת הקלה לעומת נסיעה באוטובוס? האם לדעתכם אחת מהאופציות התחבורתיות (אוטובוס/רכבת קלה) צריכה להיות זולה מהשניה (בקווים שעוברים באותו מסלול) או שתיהן אותו מחיר כמו בניו יורק? האם הייתם מצפים לקבל עודף ממטבע של 10 שקלים בנסיעה ברכבת הקלה מתל אביב להוד השרון (שעולה היום 9.20 ש"ח)?
 

עלי כהן

New member
../images/Emo92.gif../images/Emo96.gifדמי הנסיעה בקופנהגן

כמה כסף הייתם מוכנים לשלם על נסיעה
ברכבת הקלה לעומת נסיעה באוטובוס? האם לדעתכם אחת מהאופציות התחבורתיות (אוטובוס/רכבת קלה) צריכה להיות זולה מהשניה (בקווים שעוברים באותו מסלול) או שתיהן אותו מחיר כמו בניו יורק? האם הייתם מצפים לקבל עודף ממטבע של 10 שקלים בנסיעה ברכבת הקלה מתל אביב להוד השרון (שעולה היום 9.20 ש"ח)?
דמי הנסיעה בקופנהגן
מאחר ונשאלתי לגבי דמי הנסיעה בקופנהגן הרי התשובה- 1) כאשר סוקרים נושא זה אין להפריד גם בין השוואת משכורות- בדנמרק המשכורות אחרי המיסים - גבוהות מישראל בשיעור ממוצע של 50 אחוז. 2) הכרטיס היקר ביותר בנסיעה ממוצעת בעיר או בפרברים - 14 כתק (כ-2 דולאר), אבל... תוקפו לשעה לפחות וניתן לעלות ולרדת בכל קו אוטובוס שרוצים. 3)כרטיסיה של 10 - זולה בשליש. 4)ה"חדשי-חפשי" מחירו כמחיר 20 נסיעות של שעה ותוקפו 30 יום מיום קנייתו (ולא כבישראל, שם מדובר על חודש קלנדרי, כלומר- אם קנית בישראל ב- 8 בחודש תוכל להשתמש רק עד סוף החודש, כ-22 יום). 5) נסיעה באוטובוס, רכבת עירונית או המטרו החדש- באותו כרטיס!! ---אשמח לענות על שאלות נוספות בנושא זה
 

oh-da

New member
אותו מחיר לדעתי...

כמה כסף הייתם מוכנים לשלם על נסיעה
ברכבת הקלה לעומת נסיעה באוטובוס? האם לדעתכם אחת מהאופציות התחבורתיות (אוטובוס/רכבת קלה) צריכה להיות זולה מהשניה (בקווים שעוברים באותו מסלול) או שתיהן אותו מחיר כמו בניו יורק? האם הייתם מצפים לקבל עודף ממטבע של 10 שקלים בנסיעה ברכבת הקלה מתל אביב להוד השרון (שעולה היום 9.20 ש"ח)?
אותו מחיר לדעתי...
או לפחות די קרוב למחירי האוטובוסים, משום שאם הרכבת הקלה תהיה זולה משמעותית, אני חושב שדי הרבה ישעטו לכיוונה והאוטובוסים יהיו די ריקים (באותו המסלול כמובן), דבר שיצור ברכבת הקלה צפיפות ודוחק. אם המצב יהיה ההיפך, הרכת תהיה יקרה בהרבה, אז מה עשינו בזה
הוספנו אטרקציה קטנה שכיף להתבונן עליה, ותו לא. המחירים צריכים להיות חופפים.
 

oren*

New member
תמיד ניתן להוסיף עוד רכבות

אותו מחיר לדעתי...
או לפחות די קרוב למחירי האוטובוסים, משום שאם הרכבת הקלה תהיה זולה משמעותית, אני חושב שדי הרבה ישעטו לכיוונה והאוטובוסים יהיו די ריקים (באותו המסלול כמובן), דבר שיצור ברכבת הקלה צפיפות ודוחק. אם המצב יהיה ההיפך, הרכת תהיה יקרה בהרבה, אז מה עשינו בזה
הוספנו אטרקציה קטנה שכיף להתבונן עליה, ותו לא. המחירים צריכים להיות חופפים.
תמיד ניתן להוסיף עוד רכבות
אינני חושב שצפיפות ודוחק הן סיבות הגיוניות להימנעות מנסיעה ברכבת הקלה. להזכירך, בקווי אוטובוס מסויימים יש שעות עמוסות בהן האוטובוסים מלאים עד אפס מקום (קו 51 מתל אביב לפתח תקווה לדוגמא, בעיקר כשהוא עובר ליד השוק).
 

oh-da

New member
נכון, אבל זה מפני שאין אלטרנטיבות

תמיד ניתן להוסיף עוד רכבות
אינני חושב שצפיפות ודוחק הן סיבות הגיוניות להימנעות מנסיעה ברכבת הקלה. להזכירך, בקווי אוטובוס מסויימים יש שעות עמוסות בהן האוטובוסים מלאים עד אפס מקום (קו 51 מתל אביב לפתח תקווה לדוגמא, בעיקר כשהוא עובר ליד השוק).
נכון, אבל זה מפני שאין אלטרנטיבות
כעת, לפחות לא כאלו זולות, באותו המחיר בערך... אילו הייתה רכבת קלה שעוברת באותו קו, אני סבור שהלחץ היה פוחת... בכל מקרה, לדעתי המחיר צריך להיות חופף... זו לא רכבת מזהב.
 

יהוושע

New member
מסכים בהחלט . כמו בניו יורק !!!

אותו מחיר לדעתי...
או לפחות די קרוב למחירי האוטובוסים, משום שאם הרכבת הקלה תהיה זולה משמעותית, אני חושב שדי הרבה ישעטו לכיוונה והאוטובוסים יהיו די ריקים (באותו המסלול כמובן), דבר שיצור ברכבת הקלה צפיפות ודוחק. אם המצב יהיה ההיפך, הרכת תהיה יקרה בהרבה, אז מה עשינו בזה
הוספנו אטרקציה קטנה שכיף להתבונן עליה, ותו לא. המחירים צריכים להיות חופפים.
מסכים בהחלט . כמו בניו יורק !!!
 

עלי כהן

New member
ובכל זאת - נוע תנוע....../images/Emo36.gif../images/Emo26.gif

חלם נוסח דנמרק
בעוד 3 ימים, בשבת הקרובה, אמור המטרו של קופנהגן להיפתח במעמד המלכה.עד שעת כתיבת הדברים הללו עדיין לא ברור אם אכן ייפתח המטרו הראשון של בירת דנמרק במועד. הסיבה: "שכחו" להציג את התעודות בדבר הבטיחות של המטרו (www.m.dk) . זה לא החלם היחיד במבנה הזה, שבניתו התארכה בשנתיים מעבר למועד הראשון שנקבע ומחירו הוכפל (המחיר הסופי ´בינתים´ - 11 מיליארד כתר, שזה כ- 1.5 מיליארד דולאר ארה"ב). דוגמה נוספת : תחנת המטרו "האוניברסיטה" מצוייה תחנה אחת מן האוניברסיטה עצמה. מישהו טעה. הצרה היא- אף אחד לא יתן את הדין על טעויות מוזרות כאלה. חגיגות חנוכת המטרו- 4.5 מליון כתר, אבל ביומים הראשונים של חנוכת המטרו גובים דמי כרטיס מיוחד - 20 כתר (נסיעה רגילה-14 כתר). חשבו שהציבור ישעט ויקנה, אבל בינתים אין עניין רב בתשלום מופרז.גם התחזיות לגבי מספר המשתמשים במטרו- מוגזמים לדעתי.
ובכל זאת - נוע תנוע....

אמש - פחות מ - 48 שעות לפני המועד שנקבע לפתיחת המטרו של קופנהגן, הוגשו האישורים המתאימים ל"וועדת הבטיחות" וזו סיפקה את הרשיונות המתאימים להפעלת ה מטרו החדש והראשון של קופנהגן, אבל.... לא כל 3 דקות כמובטח כי אם כל 6 דקות. המיוחד במטרו הזה - הוא ינוע אוטומטית - ללא נהג לאורך 11 הקילומטרים של הקוים . במהלך 2003 יתארך הקו העיקרי בשני שלבים (מאי וסוף השנה). התחזיות בדבר מספר המשתמשים במטרו הקצר הזה נראות לי מופרכות - העתיד יוכיח אם צדקתי או טעיתי. הפעלת המטרו גוררת אחריה מהפכה רבתי בקוי התחבורה הציבורית העילית - אוטובוסים. בין הייתר מתבטלים קוים רבים ויתווספו קוים חדשים. אחת ה"המצאות" של השיטה החדשה - קוי " A " שבהם הקוים הללו יסעו ללא לוח זמנים אך בתדירות גבוהה מאד.
 
קווים ללא לו"ז בתדירות גבוהה

ובכל זאת - נוע תנוע....

אמש - פחות מ - 48 שעות לפני המועד שנקבע לפתיחת המטרו של קופנהגן, הוגשו האישורים המתאימים ל"וועדת הבטיחות" וזו סיפקה את הרשיונות המתאימים להפעלת ה מטרו החדש והראשון של קופנהגן, אבל.... לא כל 3 דקות כמובטח כי אם כל 6 דקות. המיוחד במטרו הזה - הוא ינוע אוטומטית - ללא נהג לאורך 11 הקילומטרים של הקוים . במהלך 2003 יתארך הקו העיקרי בשני שלבים (מאי וסוף השנה). התחזיות בדבר מספר המשתמשים במטרו הקצר הזה נראות לי מופרכות - העתיד יוכיח אם צדקתי או טעיתי. הפעלת המטרו גוררת אחריה מהפכה רבתי בקוי התחבורה הציבורית העילית - אוטובוסים. בין הייתר מתבטלים קוים רבים ויתווספו קוים חדשים. אחת ה"המצאות" של השיטה החדשה - קוי " A " שבהם הקוים הללו יסעו ללא לוח זמנים אך בתדירות גבוהה מאד.
קווים ללא לו"ז בתדירות גבוהה
לדעתי, יש לשקול להפעיל במתכונת כזו מספר קווים אצלנו בארץ בשעות העומס. למשל: בחיפה - קווים 101, 102 בת"א - קווים 18, 40, 42, 51 בירושלים - קווים 6, 18, 32
 

K85

New member
קווים ללא לו"ז

קווים ללא לו"ז בתדירות גבוהה
לדעתי, יש לשקול להפעיל במתכונת כזו מספר קווים אצלנו בארץ בשעות העומס. למשל: בחיפה - קווים 101, 102 בת"א - קווים 18, 40, 42, 51 בירושלים - קווים 6, 18, 32
קווים ללא לו"ז
גם לדעתי צריך להפעיל קווים כאלו בשעות העומס ובנוסף לקווים שהזכרת להוסיף גם את קו 111 בחיפה ואת קווים 4 ו-5 בתל אביב. עד לפני שנה בערך, כשעוד יצאו הקווים מחיפה לצפון מהתחנה בבת גלים, הוסיפו אחרי כל משחק באצטדיון קרית אליעזר הסמוך, אוטובוסים נוספים לקווים 251 ו-271 (ואולי גם קווים נוספים) שיצאו מתי שהתמלאו ולא היו רשומים בלוחות הזמנים הקבועים של הקווים. אותם אוטובוסים גם נסעו ישר לצ´ק פוסט ולא עלו להדר כמו הקווים 251 ו-271 הרגילים שהיו נוסעים דרך הדר ושדרות הגיבורים.
 

איליה.

New member
מה הטעם להפעיל את 101,102,111 וכו´

קווים ללא לו"ז
גם לדעתי צריך להפעיל קווים כאלו בשעות העומס ובנוסף לקווים שהזכרת להוסיף גם את קו 111 בחיפה ואת קווים 4 ו-5 בתל אביב. עד לפני שנה בערך, כשעוד יצאו הקווים מחיפה לצפון מהתחנה בבת גלים, הוסיפו אחרי כל משחק באצטדיון קרית אליעזר הסמוך, אוטובוסים נוספים לקווים 251 ו-271 (ואולי גם קווים נוספים) שיצאו מתי שהתמלאו ולא היו רשומים בלוחות הזמנים הקבועים של הקווים. אותם אוטובוסים גם נסעו ישר לצ´ק פוסט ולא עלו להדר כמו הקווים 251 ו-271 הרגילים שהיו נוסעים דרך הדר ושדרות הגיבורים.
מה הטעם להפעיל את 101,102,111 וכו´
במתכונת כזאת? ממילא בשעות העומס הקווים האלה יוצאים פעם ב-3 עד 5 דקות, ולמעשה הם יוצאים אחד אחרי השני: 101 אחד מתמלא ויוצא ומיד אחריו נכנס 101 הבא. אין ברציף מקום ליותר מאוטובוס אחד, אז לא ניתן לעשות שום שינוי שיגביר את התדירות. אם יחליטו לבטל את לוח הזמנים הרשמי ובמקום זה להגיד סתם ש"האוטובוסים יוצאים אחד אחרי השני", זה רק ייצור בלגן.
 

LEV OSCAR

New member
../images/Emo88.gifנהגים מפחדים לנסוע לבד, כנראה

מה הטעם להפעיל את 101,102,111 וכו´
במתכונת כזאת? ממילא בשעות העומס הקווים האלה יוצאים פעם ב-3 עד 5 דקות, ולמעשה הם יוצאים אחד אחרי השני: 101 אחד מתמלא ויוצא ומיד אחריו נכנס 101 הבא. אין ברציף מקום ליותר מאוטובוס אחד, אז לא ניתן לעשות שום שינוי שיגביר את התדירות. אם יחליטו לבטל את לוח הזמנים הרשמי ובמקום זה להגיד סתם ש"האוטובוסים יוצאים אחד אחרי השני", זה רק ייצור בלגן.
נהגים מפחדים לנסוע לבד, כנראה
שמתם לב שהרבה פעמים מחכים בתחנה זמן ממושך ואז באים פתאום שנים ואפילו שלושה אוטובוסים מאותו קו בזה אחר זה- כנראה שהנהגים מפחדים לנסוע לבד (התופעה הזו קיימת מזה הרבה זמן, גם לפני הפידגועים )- כנראה שהנהגים שיחקו בתחנה הסופית שש בש או שתו תה ושכחו שעליהם לצאת לדרך בזמן!!!!
 

איליה.

New member
מה שאתה מתאר לא קשור כלל למה שאמרתי

נהגים מפחדים לנסוע לבד, כנראה
שמתם לב שהרבה פעמים מחכים בתחנה זמן ממושך ואז באים פתאום שנים ואפילו שלושה אוטובוסים מאותו קו בזה אחר זה- כנראה שהנהגים מפחדים לנסוע לבד (התופעה הזו קיימת מזה הרבה זמן, גם לפני הפידגועים )- כנראה שהנהגים שיחקו בתחנה הסופית שש בש או שתו תה ושכחו שעליהם לצאת לדרך בזמן!!!!
מה שאתה מתאר לא קשור כלל למה שאמרתי
אני דיברתי על הרציפים במרכזית המפרץ שמהם יוצאים קווים 101, 102, 111. בכל רציף יש מקום לאוטובוס אחד בדיוק. לוקח שלוש דקות להעלות את כל הנוסעים, וההפרש בין שמני היציאה הוא 3 עד 5 דקות (לפי לוח הזמנים!) ולכן ברגע שאוטובוס אחד העלה את כל הנוסעים ויצא מהרציף, האוטובוס הבא נכנס לרציף כדי להעלות את הנוסעים הבאים. מה שאתה מתאר יכול לנבוע למשל מרמזור שמעכב אוטובוס אחד ואינו מעכב את האוטובוס שבא אחריו, וכך ההפרש בין שני האוטובוסים מתקצר. כמו כן האוטובוס שבא ראשון צריך לעמוד בתחנות הרבה זמן כדי שכל הנוסעים יעלו, והשני לא צריך לעצור בכלל כי כל מי שהמתין לאוטובוס כבר עלה על הראשון. יש סיכוי סביר שבמרחק מסוים מתחנת היציאה שני האוטובוסים יתחילו להגיע לתחנות ביחד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה