וכל המרבה לספר ביציאת מצרים ...

  • פותח הנושא LadyG
  • פורסם בתאריך

LadyG

New member
../images/Emo162.gif וכל המרבה לספר ביציאת מצרים ...

מחר אנחנו חוגגים את ערב פסח, אולי החג החשוב ביותר בחגינו השונים. יש הכל בחג הזה: גלות, סבל, אמונה, ניסים, חירות, גאולה, מתן תורה. אבל מעל הכל זה חג החירות. יש דבר יפה מזה? המילה חירות מכילה הכל - חופש מחשבה, חופש האמונה, חופש הדיבור. חשוב לזכור, שחירות צריך להשיג כל פעם מחדש וחירות שהושגה פעם אינה מובנת מאליה. ומחר - בכל דרך שתחליטו לציין את ליל הסדר תמשיכו לשאול עצמכם שאלות(קושיות) וזכרו את המעמד המכונן שהתרחש לפני אלפי שנים ויש לו חשיבות אישית לכל אחד מאיתנו גם היום. חג שמח לכולכם. **התמונה היא של BROTHERHOOD OF THE SPIRIT COMMUNE אחת הקומונות החשובות שהתקיימה בין השנים 68-88.
 

josi5

New member
ליידי יפה דיברת

אני מסכים בכל מילה ומילה... חרות זה אחד הנכסי ברזל של היהדות והיא כמובן לא מובן מאליו... חברים יקרים אני מאחל לקומונה היפה שלנו חג פסח,חרות,אביב שמח... שבשנה הבאה נפגש גם כאן..כולם שרותים...אבל כולם יחד!!! שוב חג שמח !!!
 

modulo1000

New member
פרעה ....

מכל המכות האכזריות תמיד נראתה לי מכת הבכורות כאכזרית והאזוייה מכל ועד היום קשה לי איתה (אם לא מדובר בבובה מעיסס) אבל הדבר המעניין ביותר באגדה זו הדרך בה צבא פרעה נקבר בין גלי הים : הוא יצא למרדף תוך אי עמידה בכבוד ב"הסכם" שעשה עם מוישה מייק סטיפה ועל כך נענש בקבורה תת מימית חברה תעמדו בהסכמים שאתם חותמים עליהם ובעיקר ההסכמים שבנפש כמו זה שקושר את כולנו כאן יחד שיהיה לכולכם חג שמח
 

LadyG

New member
אולי חברינו הדתיים

יכולים לספר קצת איך עברה עליהם חווית "ברכת החמה"? זה בכל זאת קורה אחת לדור ובמבט מהצד אולי יש לה היבטים פסיכדליים. לכו תדעו.
 

josi5

New member
../images/Emo42.gif זו היתה חוויה מאד מיוחדת

אני מספר לפחות באבט שלי... השנה מאוד מיוחדת... לא רק ברכת החמה אלה גם ערב ליל הסדר... לא נתחיל בצד המדעי אלה אמוני של הנושא (לפי הספירות זו הפעם ב13 שקורא כך בהיסטוריה) ,אני אישית הלכתי כמו בכל יום לבית הכנסת ,אבל היום היה באמת מפוצץ... ברכנו בשירה אדירה (עם אורגן,חצוצרות קונגות,תוף מירים) בסביבות 6:35 היגיעו קרוב למתאיים איש (כולל כמוון נשים ותף!) ... אחרי זה הלכנו כל המשפחה יחד במעמד שאירגנו בגבעת שמואל ,הילדים חיכו קרוב לחודש לרגע הזה..מאד דאגו ,למען האמת גם אני! שהשמש לא תופיע ונפסיד את הברכה המיוחלת)..היגיעו קרוב ל300 איש ולו דווקא דתיים... היה תיזמורת ...ולמה כל כך מרגש? אני חושב בגלל הנדירות של אותו מעמד,עם נזכה לחיות 120 שנה אולי נוכל לברך בין 3 ל4 פעמים בחיים... זה קורא פעם ב28 שנה... ליידי תודה על ההיתענינות!!!
 

LadyG

New member
תודה תודה

קהל רב, שירה אדירה, אירוע שמתרחש אחת לדור.....מסורת יפה.
 

Barmelai

New member
אורגן וחצוצרות מי היה מאמין

פרוג בבית הכנסת? נשמע כביר. חוסי עוד 28 שנה אתה לוקח אותי לראות במה מדובר.
 

Jflyaway

New member
לדבר ביציאת מצריים

לכבוד הפסח, האלבום הפסיכדלי המשמעותי ביותר בהקשר הזה בשבילי: THE FREEBORNE מבוסטון. האלבום נקרא PEAK IMPRESSIONS והוא מ 1968. מאסטרפיס פסיכדלי למהדרין. והציטוטים לחג - 1) של בוב מארלי הגדול... emancipate yourself from mental slavery (מתוך REDEMPTION SONG ) 2) ממילותיו של KEVIN AYERS הבהחלט מבריק ! everybody wants to be free but before this can be you got to learn learn how to see just from what it is that you want to be free (מתוך HYMN - 'כמעט-דואט' עם רוברט וויאט)
 
למעלה