הגיגים ווארטים לחג החירות

אגס 10

New member
מכת בכורות,מוסריות העם היהודי

הנה לכם המוסריות של העם הנבחר העם היהודי,העם שכידוע איננו ככל הגוים. מדי שנה יושבים אבות יחד עם בניהם בלילה הכי משפחתי באומה ומקיימים את המצווה הכי משמעותית בדת ובמסורת היהודית מנחילים להם ולדורות הבאים אחריהם האיך הצליח האלוהים להכניע את פרעה צורר היהודים איך אתם חושבים הוא הצליח?ע"י מכות שהוא נתן לו?ממש לא. ע"י מלחמה שניהל עם צבאו?ממש לא. אתם יודעים איך?ע"י שבלילה אחד הרג את כל הילדים והאנשים שנולדו ראשונים להוריהם,שכל חטאם היה שהם בכורים להוריהם,מה שנקרא בתורה מכת בכורות. אז בפעם הבאה יהודים יקרים כשתהיו כולכם אדומים מכעס על עמים אכזריים וצמאי דם "אנטישמיים" שלא בוחלים בהרג ילדים ואנשים חפים מפשע,כדאי שתירגעו ותביטו במראה הדתי האלוהי שלכם,ותתחילו להנחיל לבניכם ולדורות הבאים אחריכם מורשת מוסרית יותר.
 
עתיד הקב״ה לעשות ״מחול״ לצדיקים

הנה ווארט שנחת בתיבתי מאת הגה״צ המפורסם הצמוד בקירות לבבי מחשובי אנש דפה ה״ה הניק ״לא אנוס״ שליט״א וז״ל ועתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים. (ובעודי כותב, עולה לי פירוש נפלא. שיעשה הקב"ה מחול לצדיקים הכוונה היא שיאפשר להם למחול לו על מה שחטא כלפיהם בעניין צדיק ורע לו. והוא נפלא למתבונן. ואם לא באתי לכאן אלא לחדש דבר נפלא זה דייני). עכ״ל. ואני הקטן הוספתי להרהר בעומקה של מימרא זו עד כמה עמוקה היא. שימו לב: צדיקים אלו עד כמה צדיקים הם שאף למחול לאלוהיהם על שדפק אותם שבעתיים, אינם מעיזים אלא לאחר שנצטוו על כך מפיו. אם לא הבנתם והנכם מעוניינים בתרגום לעברית מדוברת או אקדמית רק תבקשו. אך מדובר כאן בצופציק של הקומקום של תופעת החרדיות ויראת השמים.
 
אשר אסר לנו את הערסיות והתיר לנו את הנשואות

ע"י מצה ומרורים. תמיד תמהתי על ההקשר של האוכל מצה בע"פ לבועל ערוסתו בבית חמיו. ובכלל זה אומרם בברכה שכאילו הערסיות, אסורות ללא חופה וקידושין. ומה בכך ? הלוא תנינא "האוכל אצל חמיו ביהודה שלא בעדים אינו יכול לטעון טענת בתולים מפני שמתייחד עמה" ומה טוב שמכורח משנה זו החליט הרשב"א שמדובר באיסור מדרבנן. ואעפ"כ מברכים עליו שהחינו מכורח "לא תסור" רק השאלה היא על הירושלמים הבועלים את הערסיות עוד בבית חמיהן. האם מותרים לאכול מצה ומריבה בע"פ ? אם כבר השוו את המצה - לערוסה, ניתן להבין מדוע בכסח מצרים חל איסור אכילת חמץ רק ביום הראשון. ולא כל שבעה. וד"ל. מי שאינו חוגג את הכסח ואוכל חמץ. האם גם הוא נאסר באכילת מצה בערב כסח ? מישהו ראה את הערוסה שלי ? רבי יהודה נותן בה סימנים. מחוררת בצורת מטריצה ריבועית
 

hasid10

New member
ואל תשכח

שפרעה לא הוציא את עם ישראל ממצרים בגלל שאלוהים לא רצה שהוא יוציא...
 

משתוקק10

New member
שמעתי לפני כשעתיים עמנואל רוזן שואל את א.דרעי

שאלה זאת. מוסריות של האל, הכיצד יכל אלוהים להרגו כל בכור, גם אם הוא בן יומו ולא חטא. אריה מתחיל להתבכיין כי גם לו נפטרה נכד/ה בת 6 חודשים, והוא אינו יודע להסביר מדוע. הוא הבטיח לשבת אתו אחרי החג, ולענות לו על השאלות, אך הזהיר מראש שגם לו יש שאלות של "צדיק ורע לו" ועוד כהנה, ואין לו תשובות עליהם. ואז בשיטה מחב"תית ישנה הוא התחמק מהשאלה ואמר: מה שברור זה שהיינו עדים במצריים? שסבלנו שם, שאח"כ הם סבלו? שיצאנו משם ביד גדולה ובזרוע הנטויה? כולם ענו יחד: כן !! אז למה לנו להיכנס לחשבונות שמיים? מדוע נתעסק בדברים לא לנו? וכך הסתיימה לה שאלה קשה עם תשובה קלה, כשכל הצדדים מרוצים.
 

אגס 10

New member
אכן

בעקבות השידור הזה כתבתי את הפוסט הזה ככה זה נראה כאשר האינטרס של עמנואל רוזן ומיה בנגל הוא להעלות את דרעי ולקדם אותו על מנת להעלות את אהובתם ציפי לבני(או יותר נכון נפילתו של שנוא נפשם בנימין נתניהו)ולא באמת לקבל תשובות לשאלות הקשות על הדת.
 

רגל שם

New member
זה דווקא לא גזענות

יש רשימה שלימה של עבירות שבניו של אדם מתים שהם קטנים בעטיין, אז כך שזו שיטה רגילה של אלוהים על פי היהדות, להרוג ילדים קטנים בגלל חטאי אבותיהם. (ראה שבת לב "בעון נדרים בנים מתים כשהן קטנים" ועיין שם עוד 'בעוון ביטול תורה' 'בעוון מזוזה') למרות שכתוב 'בנים לא יומתו על אבות' אז כתוב.
 

לא אנוס

New member
../images/Emo8.gifלמה אתה מכניס דברי תורה למקומות כאלו

אני מגלה לך רזין דרזין, ואתה מכניס אותם למקום תועבה. בוש והיכלם. גיהנום כלה והם אינם כלים. ואף על פי כן, כאותם צדיקים אלך לפנים משורת הדין ואכריז: מחול לך, מחול לך, מחול לך.
 

משתוקק10

New member
שאלוהים יסלח לי זהו תפקידו, כך היינריך היינא

זהו גניבת תפקיד לאור יום. אלא משום שהצדיק הפך לאלוהים, קיבל גם את תפקיד המחילה. כמאמר החסיד: אני מפחד מאלוהים שמא יספר אותי לאדמו"ר.
 
מתיי היאר צייט של הרה"ג ישו ?

משהו מוזר. בבשורה ע"פ מתי "בָּרִאשׁוֹן לְחַג הַמַּצּוֹת נִגְּשׁוּ הַתַּלְמִידִים אֶל יֵשׁוּעַ וְשָׁאֲלוּ: "הֵיכָן אַתָּה רוֹצֶה שֶׁנָּכִין לְךָ לֶאֱכֹל אֶת הַפֶּסַח?" 18 הֵשִׁיב לָהֶם: "לְכוּ הָעִירָה, אֶל פְּלוֹנִי וְאִמְרוּ לוֹ, 'כֹּה אָמַר רַבֵּנוּ, עִתִּי קְרוֹבָה. אֶצְלְךָ אֶעֱשֶׂה אֶת הַפֶּסַח עִם תַּלְמִידַי'." 19 הַתַּלְמִידִים עָשׂוּ כְּמִצְוַת יֵשׁוּעַ וְהֵכִינוּ אֶת הַפֶּסַח. 20 בָּעֶרֶב הֵסֵב עִם הַשְּׁנֵים־עָשָׂר,... 26 כַּאֲשֶׁר אָכְלוּ לָקַח יֵשׁוּעַ לֶחֶם, בֵּרֵךְ וּבָצַע וְנָתַן לַתַּלְמִידִים בְּאָמְרוֹ: "קְחוּ וְאִכְלוּ, זֶה גּוּפִי." כידוע הפסח נשחט בע"פ בין הערביים ואינו נאכל אלא למנויו. ולכאורה אומרו "בָּרִאשׁוֹן לְחַג הַמַּצּוֹת" שכאילו מדובר בעיצומו של יו"ט ראשון של החג. והתניא: "בערב הפסח תלאוהו לישו הנוצרי, והכרוז יוצא לפניו ארבעים יום: ישו הנוצרי יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל, כל מי שיודע לו זכות יבוא וילמד עליו. ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח. - אמר עולא: ותסברא, ישו הנוצרי בר הפוכי זכות הוא? מסית הוא, ורחמנא אמר לא תחמל ולא תכסה עליו! אלא שאני ישו דקרוב למלכות הוה".(סנהדרין דף מג) איזה ישו לעזזאל היה מקורב למנחוס ? לא קשיא "אין זה ישו הנוצרי האמור בסנהדרין פ' נגמר הדין שתלאוהו בערב הפסח שאותו היה בימי הילני המלכה סמוך לחורבן הבית ויהושע בן פרחיה היה מדורות הראשונים סמוך לבנין הבית קודם לשמעון בן שטח שהיה בימי ינאי המלך:" (תוספות הרא"ש לסוטה מז) ובהכרח שהיו 3 ישועים. 1 בימי בן פרחיה 2 בימי הליני המלכה שהיה מקורב למנח'וס. ונהרג בע"פ 3. בימי הורדוס ונצלב בידי הרומאים.
 
למעלה