בנגב!נמלי תעופה נוספים בארץ![]()
![]()
איפה לדעתכם צריכים נמלי תעופה בינ"ל נוספים בארץ? שמעתי דברים על העברת נמל התעופה של חיפה למגידו, ובניית נמל תעופה גדול שם, אבל לא ראיתי לא תכנית ולא כלום. מה דעתכם, איפה צריך להיות?
בגלל שאף אחד לא התייעץ איתי אזנמלי תעופה נוספים בארץ![]()
![]()
איפה לדעתכם צריכים נמלי תעופה בינ"ל נוספים בארץ? שמעתי דברים על העברת נמל התעופה של חיפה למגידו, ובניית נמל תעופה גדול שם, אבל לא ראיתי לא תכנית ולא כלום. מה דעתכם, איפה צריך להיות?
שום שדה תעופה-צריך לפתח את הרכבתבגלל שאף אחד לא התייעץ איתי אז
כבר זה לא ממש משנההיו צריכים לוותר על בניית טרמינל 3 המדהים והיפה ולבנות אותו כטרמינל 1 (אותו מבנה בדיוק) בשדה תעופה חדש ומשוכלל בנגב עם קו רכבת מהיר..... ולבנות ולשפץ בארץ שדות תעופה פנימיים קטנים אבל אין כסף לכל מיני תוכניות כאלה!!! אם ימצאו נשמח כולנו![]()
תיגעה=תגיע*שום שדה תעופה-צריך לפתח את הרכבת
בישראל אין שום צורך בשדה תעופה. אין כלל עומס, ונתב"ג לעומת העולם זה שדה תעופה ממש ממש ממש לא עמוס. לא צריך עוד זיהום ועוד רעש לאנשים... צריך שתהיה גישה ברכבת מהנגב לנתב"ג, ולא נראה לי שרוצים לפתח את הנגב, אם אפילו הרכבת החדשה לנתב"ג שתיפתח מחר, לא תיגעה לדרום. ועוד יותר חבל שאין רכבת לאילת.
לא קשור לזה שאין עומסשום שדה תעופה-צריך לפתח את הרכבת
בישראל אין שום צורך בשדה תעופה. אין כלל עומס, ונתב"ג לעומת העולם זה שדה תעופה ממש ממש ממש לא עמוס. לא צריך עוד זיהום ועוד רעש לאנשים... צריך שתהיה גישה ברכבת מהנגב לנתב"ג, ולא נראה לי שרוצים לפתח את הנגב, אם אפילו הרכבת החדשה לנתב"ג שתיפתח מחר, לא תיגעה לדרום. ועוד יותר חבל שאין רכבת לאילת.
השאלה היאלא קשור לזה שאין עומס
השאלה היא האם אנחנו רוצים להשאר מדינת לאום, או להפוך לעיר מדינה, להחליף את השם של המדינה ל"תל-אביב" ולסגור עניין.
דווקא להפך!השאלה היא
כמה נמלי תעופה בינלאומיים גדולים צריכה מדינה של 7 מיליון תושבים, באורך 400 ק"מ מקצה לקצה, ושבה מעל 80% מהאוכלוסיה (הערכה שלי) גרה במרחק נסיעה של שעתיים או פחות (שזה סביר ביותר) מהשדה הבינלאומי. טוב שיהיו נמלי תעופה קטנים (אבל חדשים!) באילת ובצפון, בעיקר לתיירים בטיסות שכר (וכמובן לטיסות פנים). יותר מזה לא נראה לי שיש צורך (ליעדי חוץ). הדוגמה שלי היא ארה"ב (בתחבורה אוירית הם דווקא טובים!), שבה יש שדות תעופה לטיסות פנים כמעט בכל עיר, אבל נמלי תעופה בינלאומיים רק בריכוזי אוכלוסיה גדולים. בתשובה לשאלתך: מה נראה לך המצב היום אם לא "עיר-מדינה"? בשביל לשנות את זה צריך לפתח את הרכבת! פתיחת נמלי-תעופה בינלאומיים גדולים לא תשנה את המצב.
מה לעשות,דווקא להפך!
התפרסמה כתבה לפני זמן מה ב"הארץ", אפילו שמו אותו כאן, כמדוני, לגבי איך שר"י הופכת להיות לרכבת הפרוורים של תל-אביב. התכניות רחוקות הטווח, אלו שנעשות ע"י מקצוענים, התכניות הטובות, מדברות על 3-4 מטרופולינים ( יש אפשרות לאיחוד י-ם- ת"א, בדומה לדאלאס-פורט וורת, עם 2 גרעינים). אנחנו מדברים על מטרופולין של מיליון איש בב"ש, וכמיליון וחצי בחיפה. אני חושב שמגיע להם שדות תעופה משלהם.
להזכירךמה לעשות,
הארץ שלנו באמת נורא קטנה! פרט לאזורי הר הנגב, הערבה והגליל העליון/גולן, אין בארץ מקומות "מרוחקים" מהמרכז, וגם זה רק יחסי. לכן רכבת ישראל ברוב המקרים יכולה להיות רק רכבת פרוורית או כמעט-פרוורית (נסיעות של פחות משעה). אני עדיין לא מבין מה כל כך רע בכך, אם הפריסה תהיה טובה בכל הארץ ולא רק באזור המרכז (זה מה שחשוב באמת!). ניתוק של אזורים "מרוחקים" לא יתרום לפיזור אוכלוסיה, אלא להפך. כמו שאמרתי, אני ממש בעד שדות תעופה בינוניים-קטנים בנוסף לנתב"ג, אבל נמל תעופה בינלאומי גדול נוסף פשוט לא יהיה כדאי (אפילו לא ל-1-2 מיליון תושבים) אם הוא רק שעה וחצי מנמל תעופה קיים. הדוגמה שלי (לשדות תעופה, לא לתח"צ!) היא אזור לוס אנג'לס, שאני מכיר די טוב. נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס (LAX) משרת את כל אזור דרום קליפורניה, עם אוכלוסיה של 15-20 מיליון ושטח גדול מישראל, לטיסות לכל העולם. בנוסף אליו, יש באזור בטווח של שעתיים נסיעה (בלי פקקים) עוד שדות תעופה רבים ואפילו די גדולים, אבל הם משמשים כמעט בלעדית לטיסות פנים בארה"ב. בארץ, שדות התעופה הנוספים צריכים לשמש לטיסות ייעודיות של קבוצות תיירים, טיסות פנים ואולי למספר מוגבל של טיסות בינלאומיות (יעדים קרובים ופופולריים).
נכון אבל רק באופן חלקילהזכירך
דר' קליפורניה, ולוס אנג'לס: גהנום אורבאני על-פני האדמה. אני לא רוצה להיות לוס אנג'לס. אני רוצה את השטחים הפתוחים בפריפריה, לא פרוורים מונוטוניים מב"ש עד ת"א, ומת"א עד חיפה.
לא אמרתי "גדולים"נכון אבל רק באופן חלקי
אכן לוס אנג'לס היא עיר פרוורים ענקית וזוחלת - בין היתר בגלל חוסר פיתוח של תח"צ - אבל יש גם לא מעט שטחים פתוחים ובלתי מיושבים בסביבה (בעיקר בהרים ובמדבריות, אבל גם קרוב לעיר) שאנחנו יכולים רק לקנא בהם! זוכר את שריפות היער הענקיות שהיו באזור לפני שנה? בשביל זה צריך יערות גדולים, ומסתבר שיש לא מעט. חוצמזה, הדוגמה שנתתי היתה לשימושים שונים בשדות תעופה ולא איך עיר או ארץ צריכות להתפתח, כי בזה לוס אנג'לס היא באמת לא דוגמה. אני לא ממש מבין איך הקמת שדות-תעופה גדולים ולא משתלמים כלכלית תמנע את הפיכת ישראל לרצף של פרוורים. בשביל זה יש דרכים אחרות (ולא קלות).
ועוד:מה לעשות,
הארץ שלנו באמת נורא קטנה! פרט לאזורי הר הנגב, הערבה והגליל העליון/גולן, אין בארץ מקומות "מרוחקים" מהמרכז, וגם זה רק יחסי. לכן רכבת ישראל ברוב המקרים יכולה להיות רק רכבת פרוורית או כמעט-פרוורית (נסיעות של פחות משעה). אני עדיין לא מבין מה כל כך רע בכך, אם הפריסה תהיה טובה בכל הארץ ולא רק באזור המרכז (זה מה שחשוב באמת!). ניתוק של אזורים "מרוחקים" לא יתרום לפיזור אוכלוסיה, אלא להפך. כמו שאמרתי, אני ממש בעד שדות תעופה בינוניים-קטנים בנוסף לנתב"ג, אבל נמל תעופה בינלאומי גדול נוסף פשוט לא יהיה כדאי (אפילו לא ל-1-2 מיליון תושבים) אם הוא רק שעה וחצי מנמל תעופה קיים. הדוגמה שלי (לשדות תעופה, לא לתח"צ!) היא אזור לוס אנג'לס, שאני מכיר די טוב. נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס (LAX) משרת את כל אזור דרום קליפורניה, עם אוכלוסיה של 15-20 מיליון ושטח גדול מישראל, לטיסות לכל העולם. בנוסף אליו, יש באזור בטווח של שעתיים נסיעה (בלי פקקים) עוד שדות תעופה רבים ואפילו די גדולים, אבל הם משמשים כמעט בלעדית לטיסות פנים בארה"ב. בארץ, שדות התעופה הנוספים צריכים לשמש לטיסות ייעודיות של קבוצות תיירים, טיסות פנים ואולי למספר מוגבל של טיסות בינלאומיות (יעדים קרובים ופופולריים).
כשהתנועה בנתב"ג תגיע לנפח של LAX,ועוד:
טיסות פנימיות בארה"ב זה כמו טיסות לאירופה בישראל, מבחינת נפחים.
כשהתנועה בנתב"ג תגיע לנפח של LAX,
אז נדבר.חוץ מזה חלק גדול מאוד מהטיסות ב-LAX הן טיסות פנים (לדעתי כחצי, אבל אין לי נתונים), אבל ליעדים מחוץ לארה"ב יש לו כמעט בלעדיות באזור גדול מאוד. בנוסף, 15 מיליון דרום-קליפורנים טסים לאירופה ולאסיה הרבה יותר מ-6.8 מיליון ישראלים. מה שאני אומר הוא שלצרכי מדינת ישראל הקטנה נתב"ג ממש מספיק. לא שאין מקום לשדות תעופה נוספים, אבל בטח לא בסדר גודל דומה.![]()
זה לא אותו דבר...סליחה, התכוונתי לגודל![]()
של המטוס. ונתב"ג הוא בסדר גודל של LAX, לא ידעתי!![]()
תלוי איפהועוד:
טיסות פנימיות בארה"ב זה כמו טיסות לאירופה בישראל, מבחינת נפחים.
יש תכנית לחבר בין תחנת נתב"גשום שדה תעופה-צריך לפתח את הרכבת
בישראל אין שום צורך בשדה תעופה. אין כלל עומס, ונתב"ג לעומת העולם זה שדה תעופה ממש ממש ממש לא עמוס. לא צריך עוד זיהום ועוד רעש לאנשים... צריך שתהיה גישה ברכבת מהנגב לנתב"ג, ולא נראה לי שרוצים לפתח את הנגב, אם אפילו הרכבת החדשה לנתב"ג שתיפתח מחר, לא תיגעה לדרום. ועוד יותר חבל שאין רכבת לאילת.
היום בני נאור התראיין ברדיויש תכנית לחבר בין תחנת נתב"ג
לתחנת לוד, ואז ניתן יהיה להפעיל רכבות מנתב"ג לבאר שבע.
קישור רכבתי לוד-נתב"גהיום בני נאור התראיין ברדיו
בתוכנית של דידי הררי, שם נשאל ע"י הדימונאי (דידי) מה עם חיבור מהדרום לנתב"ג... תשובתו של בני הייתה כי בתוך שנה יופעל שירות רכבות לנתב"ג גם מדרום, יש לזה בסיס או שמדובר ביח"ץ נטו?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.