אמסטרדם

א i ל י ב

New member
../images/Emo160.gifאמסטרדם

אז לונדון אהובתי הוחלפה באמסטרדם שמעולם לא הייתי בה. שאלות רבות לי.
אוקטובר- קר מדי?
יש מה לעשות שם ובסביבה ללא מעשנים?
ועל הדרך, אפילו שאולי עוד מוקדם לזה- מלון מומלץ. המלצות והשגות יתקבלו בברכה.
 

d a p h n a

New member
ודאי שיש מה לעשות שם ללא מעשנים

אמנם לא הייתי שם מאז שהייתי ילדה, אבל אמסטרדם היא ממש לא רק עיר הגראס והחלונות האדומים. היא גם העיר של תרבות, אמנות, ארכיטקטורה, היסטוריה. אני לא יכולה לתת דוגמאות ספציפיות מלבד מוזיאון רמברנדט ובית אנה פרנק (אני בטוחה שיש כאן אנשים שהיו כאן יותר לאחרונה ממני ויוכלו לתת יותר מידע), אבל זו בהחלט לא רק עיר הסטלנים.
 
הייתי בדיוק בתקופה זו באמסטרדם ../images/Emo99.gif

אני מאוהבת בעיר הזו ובהולנדים בכלל הייתי 10 ימי ירח דבש באוקטובר... לפני 4 שנים בנוסף ל- 3 שבועות בהולנד ואמסטרדם לפני 6 שנים מלון מומלץ
Terminus נמצא באמאמא של המרכז יריקה מהדאם ומכל המקומות באוקטובר היו 10-15 מעלות בצהריים עם
יש אוכל טעים נורא יש מוזיאונים לרוב יש אווירה שאין בשום מקום אחר יש פארקים יש שופינג מצדי אני עולה מחר על מטוס לשם
 

פומפיה

New member
אמסטרדם ../images/Emo99.gif

יש המון מה לעשות... די, נו.. קצת פאתט לנסוע לשם בשביל לעשן.. תעשי חיפוש בארכיון, יש שרשור עם מלא המלצות שלי.
 

א i ל י ב

New member
מצאתי../images/Emo45.gif

תודה. אשמח להצעות נוספות. מדובר בערך בשבוע. עם מוזיאונים- אני מניחה שאסתדר- יותר לכיוון נקודות חמד קטנות. יש טיים אאוט אמסטרדאם (או עכבר העיר, או עכבר הכפר, או לטאת הכרך....)?
 

פומפיה

New member
כל אמסטרדם זה פינות חמד..

פשוט משוטטים.. את המקומות הכי מגניבים מוצאים כך.
 

דינגומט

New member
יש לי עכבר העיר אמסטרדם

אבל הוא לא הכי מעודכן (מלפני 7 שנים בערך..). חוץ מזה יש לי מלא מפות, תופינים ומגדנות. מתי את באה לקחת?
 

שקדייה

New member
קרררררר

קררררר לאללה באוקטובר. אני אישית לא בנויה לזה, אבל הי! אנשים חיים שם. על שאר השאלות אני לא כל כך יודעת לענות...
 
דווקא ממש לא נורא

כמו בחורף כאן מעיל קליל ולא יותר נהנינו נורא באוקטובר
 

שקדייה

New member
עניין של מזל.... הסטטיסטיקה שלי היתה פחות טוב

רוב הפעמים באוקטובר היה קר ברמה שלא מרגישים את האצבעות של הרגליים. (אחרי הכל, אמסטרדם יותר צפונית מלונדון אפילו) אני מעדיפה את אמסטרדם בתקופה של סוף מאי תחילת יוני. אבל בכללי, לא משנה באיזו עונה, תמיד עדיף לקפוץ לאמסטרדם מאשר לא.
 

שקדייה

New member
אני מוכנה לסבול את אמסטרדם גם

כשהכל בסדר כאן....
האמת שמזמן כבר לא סבלתי שם....
 

שמופית

New member
אני הייתי באמסטרדם בדצמבר

וממש לא היה נורא
היו לי מלא ימי שמש וירד גשם רק כשהייתי במקום מקורה
 

f o r e s t a

New member
עוד המלצות

בית אנה פרנק שוק הפרחים הצף מוזאונים - ואן גוך ורייקסמוזיאון (לא זוכרת בדיוק את השם) יש מבשלה של בירה שניתן ללכת לראות איך מייצרים בירה - לא זוכרת את השם אבל זה נחמד סתם להסתובב שעות ברחובות המקסימים ליד התעלות ואם את אוהבת אופנים אז יש לי שתי המלצות - לשכור אופנים וסתם לשוטט איתם ברחבי העיר (מקבלים איתם מנעול כך שאת תמיד יכולה לנעול אותם ולהמשיך להסתובב ברגל) ויש חברה שנקראת yellow bikes שמוציאה סיור של 6 שעות אל מחוץ לעיר (החברה עצמה נמצאת במרכז העיר). ממש לא קשה (כי הכל מישורי שם) ומומלץ בחום!
 

א i ל י ב

New member
../images/Emo51.gif לכל הממליצות

בהחלט מעלות לי את רמת החשק לטוס לשם....
 

shno

New member
../images/Emo99.gif אמסטרדם....

טוב, ראית את הדיווח וההמלצות של פומפי. לפני שהיא נסעה היא גם קצת הטרידה אותנו בשאלות (
) וקיבלה המון המלצות. יש מלא גינות, חבויות יותר וחבויות פחות, יש את Vondelpark באזור הליידספליין שני מטר מהרייקס, חובה לשוטט בסמטאות של יורדאן (השכונה שנמצאת מול בית אנה פרנק - מפרינסנכרכט ומערבה) ובשוק הפשפשים שיש בה בסופי שבוע. אני הייתי מוותר על האטרקציה הלא מגניבה בעליל של החלונות האדומים (כמה אפשר לראות נשים בתחתונים מוכרות עצמן בחלונות, וחבורות של יפנים וישראלים מזילים ריר נוכח אותן נשים?). יש באמסטרדם בלי סוף מוזיאונים, מכל סוג ומין (כן, גם מוזיאון המין קיים...). הגדול ביותר הוא הרייקס (המקבילה האמסטרדמית ללובר). חוץ ממנו יש מוזיאונים קטנים ייעודיים לציירים הולנדים דגולים - מוזיאון ון גוך, מוזיאון ורמייר וכו'. אם בירה מדברת אליכם - לכו למבשלה של היינקן (לא רחוק מהרייקס ומאלברטקויפמרקט). בסוף הסיור כמובן שיש טעימות, ומהמקומה העליונה של המבשלה, איפה שהטעימות, יש נוף מקסים של כל העיר. תבדקו לגבי קונצרטים בכנסיות. אני יודע שיש בקיץ קונצרטים לעוגב בנואקרק (הכנסיה ליד הארמון שבכיכר דאם). תבררו אם באוקטובר גם יש משהו כזה. אה, ותכנסו לארמון בכיכר דאם - זה היה בית העירייה של אמסטרדם ומשכן משפחת המלוכה, שהיום נדמה לי רק עובדים מהארמון בחלק מהימים, אבל לא גרים בו בפועל. בשעות עגולות הפעמונים שעל גג הארמון מנגנים קונצרטים שלמים - מקסים. עוד בכיכר דאם - מוזיאון מדאם טוסו אם אתם בקטע. ומכיכר דאם יוצא מדרחוב הקניות המרכזי של העיר (kalverstraat) על כל החנויות שרוצים וצריכים - H&M, מנגו, זארה, גוצי, שמוצי וכו'. מה עוד? לא זוכר כרגע. אם יש שאלות - חופשי על הבר. עשרות ביקורים באמסטרדם, ארוכים יותר וארוכים פחות, ספונים בראשי. עיר נהדרת! לגבי מזג אויר - זו אירופה הצפונית. באוקטובר בעיקרון קר. לא קר שלג, אבל קר של שיא החורף הישראלי. הרבה סיכוי לגשם. מצד שני - יש גם ימים יפים. מזג האויר שם מאוד לא צפוי. הייתי באמסטרדם בכל עונה בשנה וחוץ ממזג אויר "סטנדרטי" לאותה עונה - נתקלתי גם בבלתי צפוי - קור וגשם ורוח ביולי, שמש נעימה של סתיו באוקטובר, שמש (קרה, אבל שמש) בפברואר, שלג בסוף מרץ.... הכל היה לי. פשוט תבדקו תחזית יומיים לפני הנסיעה ותתארגנו בהתאם. בעיקרון - יהיה קר וגשום. תקוו להפתעות חיוביות בעניין.
 
למעלה