שבת שלום ומבורך
+

b o t t e n

New member
../images/Emo16.gifשבת שלום ומבורך../images/Emo104.gif+../images/Emo53.gif

ביום א' אנחנו מארחים אוהדי ישראל מובהקים כאן לארוחה ישראלית. נמסרה בקשה על סף תחינה ללמד אותם ריקודי עם. ואני עוד קצת זוכרת ויכולה לאלתר את מה שנאר מימי היסודי. העיניין הוא שאין לי מוסיקה לריקודי עם- השירים הקלאסיים. יש למישהי לשלוח לי במיייל MP3
 
../images/Emo207.gifיש לי שאלה דבילית...

נתונה לי הפסקה הבאה: all countries now use coins and paper money. many people also use digital, or electronic, money. in the future, digital money may replace all paper money. מה המשפט *הכי* נכון לגבי digital money? 1) it is the same as a credit card 2) it will probably be used instead of paper money התשובות של התלמידים נחלקות חצי-חצי ופתאום אני לא בטוחה שאני כ"כ סגורה על התשובה שחשבתי שהיא הנכונה ביותר כי זה נשמע לי קצת מכשיל... (שתי התשובות הנוספות הן שגויות בצורה שלא מעוררת דילמה, אז לא כתבתי אותן בכלל)
 
2 היא התשובה הנכונה, לדעתי זה נחלק בין

התלמידים משום שהם לא קוראים ומתרכזים, הם הולכים לפי הגיון, ולכן המחשבה היא שכסף דיגיטלי (או איך שמתרגמים זו) הוא זהה לכרטיס אשראי. לפי הבנת הנקרא של הקטע עצמו התשובה הברורה היא 2 ואני לא חושבת שזה מתקיל כלל.
 

UmaGuza

New member
גם לדעתי 2

אבל זו באמת שאלה מכשילה, כי לא בטוח שתלמידים בגילאים האלה (חטיבת ביניים?) מבינים באמת את המשמעות של כרטיס אשראי ולכן יכולים לחשוב שהוא זהה לכסף דיגיטלי שגם בא לידי מימוש באמצעות כרטיס (במיוחד שבישראל זה לא מאוד נפוץ), וזה כבר לא קשור להבנת האנגלית. לטעמי הוגן לפסול את השאלה/לאשר את שתי התשובות
 

UmaGuza

New member
זה נכון אבל...

זה עדיין קצת מבלבל לדעתי... לראיה גם המורה התבלבלה לרגע
 
ילדים בכיתה ט

יודעים יותר טוב ממני על כסף ומותגים וכל הנוגע לרכישות באשראי ובתשלומים
מה גם שכל הפרק עליו היה המבחן עסק בנושא של כסף, חסכון וכו...
 

b o t t e n

New member
בוודאות שתיים.

כי זה לא כמו כרטיס אשראי. כרויס אשראי נותן לך אשראי לשלם את הכסף. ארנק אלקטרוני הוא תשלום במזומן ע"י כרטיס. אבל!! לא כל אחד ידע להגיד את ההבדל. במיוחד מאחר ואין שימוש בארנק אלקטרוני בארץ. אגב, פה יש וזה נוח מאוד.
 

oggi2

New member
2, אם להתייחס רק למה שכתוב פה ולא להניח מסקנו

מסקנות מידע כללי אחר. אני לא רואה שמצוין פה שכסף דיגיטלי=כרטיס אשראי.אני יכולה להניח שזה משהו כזה, אבל לא זו השאלה.
 
כמי שלימדה אנגלית שפה זרה - 2

התשובה צריכה להתבסס על הקטע ולא על הגיון. בטקסט בכלל לא מוזכרים כרטיסי אשראי, ולעומת זאת 2 בפירוש מתבסס על הטקסט (ובעצם בודק האם התלמידים יודעים מה זה may, הרי זה כל העניין פה).
 
עוד נצל"ש - באגים נוספים בסיפורי ילדים

שושן, מאז שהעלית את הנושא הזה לפני כמה שבועות אין לי מנוח
ולאחרונה היכתה בי ההכרה שבספר "ברכבת יושבת ארנבת" משתנה סדר הישיבה לפתע ובמקום "ארנבת, דובון, בובה חמודה בשמלה ורודה וילדה" הדובון זז לסוף משיקולי חריזה. וגם שבמעשה בחמישה בלונים, הדמות שמופיעה בכריכה (כביכול אמא של רותי שמביאה את הבלונים) אפעס קצת גברית...
 
נו אז מה? האמת שלי זה לא מפריע

דווקא מוצא חן בעיני שסדר הישיבה משתנה כי "בחנתי" את הילד - שיראה לי איפה הדמות, וקלטתי שהשינוי מחייב אותו להקשיב ובאמת לשייך שם לציור, בעוד שבהתחלה הוא פשוט היה מצביע עליהם לפי סדר הישיבה בלי קשר למילים. כשהיה קטן יותר הכוונה. :)
 
באופן כללי כמות הממתקים בספרים

זה לא סתם בוטנים. זה בוטנים ושוקולד ומיץ פטל. אבל אולי בוטנים זה לא מסוכן לאריות ולגי'רפות? ובאיילת מטיילת זה עוגיות ומיץ תפוחים (שכבר יותר טוב, אבל כל פעם שאני קוראת את זה הגור דורש מיץ תפוחים.. ?)
 
למעלה