שאלה- בנוגע לת.ז.

Musi© Gi®l

New member
../images/Emo15.gif שאלה- בנוגע לת.ז. ../images/Emo59.gif

למה בתעודות זהות שהתחילו לצאת בערך לפני שנתיים- בלאום כתוב ****
אני לא שואלת למה לא כתוב שם נגיד יהודי, ערבי וכו', כמו שהיה פעם, אלא אם בחרו להשמיט את הלאום בתעודות זהות, בשביל מה קיימת השורה עם הכוכביות ? למה פשוט לא עשו שלא יהיה שם כלום ? <מקווה שהבנתם את השאלה>
 

Reznik

New member
ככה הוחלט לפני כמה שנים

שתפסק הכתיבה של הלאום בת.ז.
 

gershon17

New member
זה בגלל אלי ישי

בג"צ החליט שצריך לרשום "יהודי" גם למי שעבר גיור רפורמי או קונסרבטיבי. אלי ישי (שר הפנים באותה התקופה) לא היה מוכן לרשום "יהודי" לאנשים כאלה, ולכן הפסיק לרשום את הלאום בכלל.
 

Musi© Gi®l

New member
../images/Emo15.gif לא הבנתם אותי ../images/Emo59.gif

ועוד כל כך השתדלתי להסביר...
אם הוחלט לא לכתוב לאום- למה כתבו כוכביות ? למה פשוט לא השמיטו את השורה של הלאום ? למה יש בתעודות זהות "לאום : ****" במקום שלא תופיע שורה כזאת בכלל ?
 

Reznik

New member
אולי כי היה יותר פשוט לכתוב *****

מאשר למחקו שורה שלמה?
 

Neta558

New member
יכול להיות שיש בעיה ברישום הנתונים

הרי לכל מי שהוציא תעודת זהות לפני השינוי נרשם הלאום. זה כנראה בעייתי למחוק שדה נתונים שלם רק לחלק מהאוכלוסיה, אז מצאו פתרון מוזר שכזה.
 

New member
כי ... זו המדינה שלנו

הערכה שלי היא שכתוב באיזה תקנה שצריך להיות סעיף לאום בת"ז. לשנות את התקנה זה מסובך מידי מבחינה בירוקרטית ולכן כנראה פקידי משרד הפנים מצאו "הסדר". זה ניחוש בלבד אבל מנסיון עבר עם הגיון עקום זה נשמע הסבר שמניח את הדעת...
 

מרביק1

New member
אולי כי זה פתרון "דתי" עיין ערך

אלי ישי אלה תמיד מוצאים פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות (כמו להתחכם לבעית הדלקת האור בשבת עם שעון שבת. אם מכוונים את השעון שידליק את האור זה לא נחשב שהדלקנו את האור. יכלו פשוט להגיד שבמאה ה-21 מותר ללחוץ קלות על המתג...) מקווה שלא יקפצו עלי, זה לא משהו אישי נגד אף אחד
 

נֵץ

New member
לא קופץ

אבל יש לי, לדעתי, תשובה לנושא. מכיוון שפה זה פורום "שאלה קטנה" ולא פורום "שאלות גדולות על החיים ובכלל" (או משהו כזה), אני אשמח אם תשלח לי מסר, ואני אשתדל להסביר את דעתי.
 

arifell

New member
שעון שבת זאת עקיפה

בדיוק כמו "גוי של שבת"- פיתרון מצחיק, וסותר את רוח הדברים...
 
אכן הייתה תקנה כזו, אך היא בוטלה

התקנות, שקבעו את פרטי הרישומים בתעודת הזהות ("תקנות מרשם האוכלוסין (רישומים בתעודת זהות)", שהותקנו על-פי חוק מרשם האוכלוסין), הוצאו מספר החוקים.
 

ashmash

New member
נראה לי

כי פשוט הפורמט הישן היה קיים ולשנות את הפורמט זה לא מהיום למחר, מה גם שהיינו אמורים לעבור לתעודות זהות חכמות, דבר שנדחה מפני ש-HP נסוגו לאחרונה מהחוזה שהיה על הוצאת תעודות הזהות החכמות.
 
התשובה היא דווקא לוגיסטית

לפניי שמדפיסים על תעודת הזהות את הפרטים האישיים של האזרח, תעודת הזהות היא דף ירוק ועליו מודפסים הפרטים באופן הבא: מספר הזהות:________ שם המשפחה:_______ שם פרטי:_________ וכולי וכולי. רק לאחר מכן, בהתאם לפירטים של מבקש התעודה, מופיעים הנתונים בשדות הריקים: מספר הזהות:0336554 שם המשפחה : ישראלי שם פרטי : ישראל ועכשיו התשובה: מכיוון שהניירות הירוקים (לפניי השלב השני) מוחזקים במחסנים של משרד הפנים בכמויות אדירות - קל יותר וזול יותר לכתוב במקום הלאום ***** מאשר לזרוק את כל המלאי של הניירות ולקנות (או לייצר) מלאי חדש של ניירות ירוקים שבהם לא מופיע השדה "לאום".
 

Musi© Gi®l

New member
../images/Emo15.gif נשמע ../images/Emo59.gif

מאוד הגיוני, תודה על התשובה
ותודה לכל העונים
 

אריאל1

New member
השמעות אומרות

שהכוכביות משמשות לזיהוי לאום. 4 כוכביות = לא יהודי 5 כוכביות = יהודי אבל יתכן שזה רק אגדה.
 
למעלה