ניסיון נואש להציל את בת שבע

  • פותח הנושא 120mm
  • פורסם בתאריך

120mm

New member
../images/Emo15.gifניסיון נואש להציל את בת שבע

זה המראה הכללי של העציץ נראה רע, יש לי אותו יותר משנה, ומעולם הוא לא פרח
 

120mm

New member
../images/Emo15.gifיש הפרשה לבנה על העלים, דביקה

 

120mm

New member
../images/Emo15.gifהנה התולעים שעליהם דיברתי אתמול

יש כאלה מלא בעציץ. האם צריך לזרוק אותו..?
 

120mm

New member
../images/Emo15.gifוגם עלים מצהיבים לא חסר

אגב, אני משקה פעם בשבוע, במעט מים יחסית. יש שמש מאחורי חלון, כלומר, לא שמש ישירה. האם יש מה לעשות עם הצמח? או לזרוק לפח...? עזרה תתקבל בברכה :) תודה, יקיריי שלומי
 

r66

New member
נראה לי שהעלים שלה מצהיבים מעודף השקיה.

 

אלי חדש

New member
לא כל כך מהר זורקים בת שבע

אז קודם כל אפשר לשטוף את העציץ מתחת לזרם מים וכך להסיר את כל ההפרשות שהן הפרשות של כנימות . אפשר להיפטר בקלות מהכנימות על ידי הגמאת 1 סמ"ק קונפידור לצמח. פריחה בבת שבע לוקחת קצת זמן ולי נראה שהיא סובלת מחוסר אור. בחירת מקום מואר יותר יאפשר פריחה. לא נורא עם יש קצת שמש ישירה במידה והיא לא במשך כל היום. אצלי יש בת שבות שחשופות לשמש אחה"צ כולן פורחות בטרוף ואני משקה פעם בשלושה ימים עד נגירה כלומר עד שיוצאים מים בתחתית. העציצים אצלי תלויים כך שאין להם תחתיות והם גם מתיבשים יותר מהר. חשוב לדאוג שלא ישארו מים בתחתית. אבל מאוד חשוב בהשקיה שכל האדמה תהיה רטובה ויצאו מים מהחור בתחתית אחרת מקבלים המלחה של האדמה בעציץ והצמח סובל. זהו לסיכום לא זורקים.מטפלים ומגיעים לפריחה.
 

צפנתי

New member
נואש? מה התייאשת? כמה פעמים כבר ניסית

שכבר התייאשת? המזיק=כנימה קימחית. הפיתרון-הגמעה בקונפידור. במצע יש מרבה רגליים, לא מזיק, לא מסוכן, ניזון מרקב. הצמח נראה יופי חוץ מזה. ההשקייה שלך מוטעית, יש לחכות לייבוש של המצע ואז להשקות בעודף למניעת המלחת המצע ולויידוא השקיית כל בית השורשים. לאחר כמה דקות לסלק מהצלוית את העודף. האם דושנה אי פעם? אם לא, לדשן במינון נמוך לפי הדרך המועדפת עלייך, ביחוד בקיץ. (נוזלי, שיחרור איטי, מסיס במים, ג'ל, ומה לא. יש כ"כ הרבה צורות לדשן היום..)
 

120mm

New member
רק לא הבנתי משהו אחד..../images/Emo9.gif

מה זה "הגמעה בקונפידור"...? והאם אני צריך לנגב את העלים הנגועים? או שה"לבן" יעלם מעצמו...?
 

צפנתי

New member
הגמעה בקונפידור=להשקות עם קונפידור

לגמוע=לשתות, להגמיע=להשקות עד רוויה. ממליצה על מילון. לא חייבים לנגב, רק אם רוצים. לאחר הגמעה ברעל (קונפידור למשל) הם ימותו וינשרו מעצמם עם הזמן.
 

סמסיים

New member
קונפידור

מוסיפים כשתיה, לאדמה. ולכן נקרא הגמעה. הלבן: עם הזמן ידבק בו אבק והוא יהיה פחות בולט ופחות יציק לך בעין. לעומת זאת - הצמח יראה יותר יפה אם תנגב את העלים.
 

אלי חדש

New member
למה לא קוראים את מה שאני כותב

את הלבן ניתן לשטוף בזרם מים מתחת לברז. במידה ובחיבורי העלים לגבעול נשארות כנימות אפשר להסירם בעזרת קיסם שיניים. יש לקחת 1 סמק קונפידור לערבב עם קצת מים ולתת לצמח לשתות את זה. זהירות זה רעיל לכן לעשות זאת עם כפפות ולהרחיק מילדים ובעלי חיים. קונפידור ניתן לקנות בכל משתלה וגם במחלקות הגינון בהום סנטר אייס וכדו'. החומר יקר ויש לו היום תחליפים זולים יותר. החומר יספג בשורשים של הצמח ודרכם יגיע לכל חלקי הצמח. הכנימות ימותו לאחר שהחומר ישפיע אלהם. חלקם ינשרו מעצמם וחלקם ישארו דבוקים לצמח. אז ניתן להסיר כמו שצינתי עם זרם מים או קיסם של שיניים. בהצלחה. ולא לשכוח להעביר את הצמח למקום מואר עיותר במידה ורוצים לקבל פריחה.
 

צפנתי

New member
אל תיקח קשה../images/Emo201.gifגם לא תמיד קוראים מה שאני...

זה ממש לא אישי הקטע הזה
 
דווקא כן קוראים מה שאתה כותב

מי שלא קורא זה אתה. הסברתיבהודעה הנוספת ששלושתנו כתבנו את התשובה בו בזמן כך שלא יכולו לדעת שעוד מישהו כותב במקביל. במיוחד כדי למנוע תגובה כזו של תסכול, כתבתי את ההודעה הנוספת, שלא יחוש מישהו שמזלזלים בתשובה שלו.
 

120mm

New member
../images/Emo23.gif../images/Emo51.gif|תודה למומחים, אתם ../images/Emo214.gif../images/Emo45.gif

כן ירבו כמותכם
 

סמסיים

New member
מי לא קורא, אלי?

אתה קודם ורק אחר כך תוספות והשתתפות שלי. לא לכעוס, יש מקום לכולם.
 
קונפידור של Bayer במיכל ריסוס

באייר מפרסמים שהקונפידור שלהם אינו פוגע בחרקים מועילים כמו מושיות וכדומה. האם מישהו כבר ניסה תוצרת באייר? נראה לי שכדאי לחפש תרסיס כזה, להקטנת הנזק לטבע וגם למניעת חישובים שגויים בהכנת התמיסה!
 
אם יש תולעים, מראה רע, אבקה ועצירת התפתחות

אולי כדאי לך להוציא את הצמח מהעציץ, לשטוף אותו היטב במים להרחקת התולעים ורקמות נגועות. אח"כ תייבש קצת באוויר ותשתול מחדש בכלי אחר חדש עם אדמת שתילה איכותית חדשה. והעיקר! - תתן לבת-7 אור רב יותר ואיוורור! וכדאי להשריר ייחורים. בוא נחכה לדבר המומחים.
 
../images/Emo207.gif עציצים ארטזיים

המצאה גאונית של האוסטרלים, שגם הם חייבים לחסוך במים. מקווה שזה יגיע אלינו בקרוב!
 
למעלה