ביצית שאין לה "קליק" עם זרע

dafi1

New member
../images/Emo15.gif ביצית שאין לה "קליק" עם זרע

למי שזוכרת, לא מזמן העליתי את השאלה הזאת ובתגובה הועלו כל מיני סברות. אז מצאתי תשובה שענה רופא בדיוק על שאלה כזו באחד האתרים ברשת, וזו תשובתו: "לעיתים נדירות לא מתרחשת הפריה של הביצית לאור חסר אינטראקציה טובה בין תא הזרע לביצית. בעבר השתמשו בשני מבחנים הבודקים את יכולת האינטראקציה הזו בין ביצית לתאי זרע. מבחן אחד בדק את יכולת הקישור של תאי הזרע לקליפת הביצית והשני בדק את יכולת חדירת תאי הזרע לביצית של אוגר. שני מבחנים אלו אינם בשימוש שגרתי יותר מפני שנילמד כי תוצאותיהם אינן משקפות בהכרח את מה שיתרחש בסופו של דבר במפגש תאי הזרע עם הביצית. מעבר לכך, כאשר נחשדת בעיה מסוג זה, מבצעים הפריה חוץ גופית תוך שימוש בהזרקה ישירה של תאי זרע לתוך הביצית. תא זרע אחד לביצית אחת מתוך כוונה לעקוף את המחסום של האינטראקציה אם הוא קיים".
 
למעלה