למוצ"ש:

מצב
הנושא נעול.

pincas1

New member
מעלה לי משהו מהזיכרון!
יש לי שאלה: זכור לי במעורפל רויאאל טייגר אחד עם ידית הילוכים כמו של הסקניה, האם זה זה?
גם לי מעלה
ראיתי פעם תמונה אחרת של זה. באיזה דגם מדובר?
 
אב טיפוס למולדת ראשונה.
אכן היה לו מוט הילוכים קטנטן.
אתה צודק - ושתי נקודות:
א. נספרו בסה"כ 42 מרכבי מולדת. כולם בלי יוצא מן הכלל כתחליף למרכב Saracakis. לפי ארכיון אגד יוצרו מרכבי המולדת ב- 1983, אך יש להניח שהיצור החל ב- 1981, אם לא לפני כן. הרכב שבמוזיאון (89-785) הוא עם מרכב מפברואר 1982. ב. מספר הדגם של המולדת במרכבים: 3203, ומכאן שתכנון המרכב בוצע כבר ב- 1976-77, והנה הקישור ל- 39-485 שלעיל.
 
אתה צודק - ושתי נקודות:
א. נספרו בסה"כ 42 מרכבי מולדת. כולם בלי יוצא מן הכלל כתחליף למרכב Saracakis. לפי ארכיון אגד יוצרו מרכבי המולדת ב- 1983, אך יש להניח שהיצור החל ב- 1981, אם לא לפני כן. הרכב שבמוזיאון (89-785) הוא עם מרכב מפברואר 1982. ב. מספר הדגם של המולדת במרכבים: 3203, ומכאן שתכנון המרכב בוצע כבר ב- 1976-77, והנה הקישור ל- 39-485 שלעיל.
הערב עברתי הצפה של תמונות. אחפש אם יש עו
עוד מהדגם. עדיין לא בדקתי את כל המיילים כי מדובר ממש בעשרות. ירו לי אותם בכמויות. מחר אתחיל לעבור על החומרים ועל המסמכים שהגיעו במהלך השבוע. תודה רבה על ההסברים הנהדרים וליל מנוחה מירושלים...
 

gen1

New member
הערב עברתי הצפה של תמונות. אחפש אם יש עו
עוד מהדגם. עדיין לא בדקתי את כל המיילים כי מדובר ממש בעשרות. ירו לי אותם בכמויות. מחר אתחיל לעבור על החומרים ועל המסמכים שהגיעו במהלך השבוע. תודה רבה על ההסברים הנהדרים וליל מנוחה מירושלים...
והנה 39382 בפוזה מעניינת מאתר אגד
שלום! 39382 בסיטואציה אחרת לא בקו זכרון יעקב תל אביב אלא בירושלים בקו 19 התמונה מאתר אגד בקובץ פגעי טבע שנת 1969 לפי הכתוב
 

יהוושע

New member
הערב עברתי הצפה של תמונות. אחפש אם יש עו
עוד מהדגם. עדיין לא בדקתי את כל המיילים כי מדובר ממש בעשרות. ירו לי אותם בכמויות. מחר אתחיל לעבור על החומרים ועל המסמכים שהגיעו במהלך השבוע. תודה רבה על ההסברים הנהדרים וליל מנוחה מירושלים...
זה מתוך הסרט "8 בעקבות אחד" - מה תולדות האוטו
בוס? צולם ליד גבעת השלושה
 
מעלה לי משהו מהזיכרון!
יש לי שאלה: זכור לי במעורפל רויאאל טייגר אחד עם ידית הילוכים כמו של הסקניה, האם זה זה?
ג'קי זכרונך אינו מטעה אותך!
האוטובוס המיוחד הזה פרי פיתוחה של המח' הטכנית החליף מספר מנועים במהלך הניסוי ביניהם היה גם מנוע דאף, אך המיוחד באוטובוס הייתה תיבת ההילוכים מתוצרת וילסון המוכרת מהטייגר אך הפיקוד היה ידית שנילקחה מהסקניה והמיוחד עוד יותר היה שלידית הפיקוד שודך מוח פניאומטי שאיפשר שילוב להילוך חמישי במצב עמידה מוחלט והאוטובוס היה למעשה משלב את ההילוך הראשון ומעביר הילוכים מראשון עד חמישי ואף הוריד הילוכים בבלימה בדומה לגיר ה-ISHIFT, מעין גיר רובוטי. האוטובוס הזה היה גרוע מאוד מבחינת ביצועים (תאוצה) בשל העברת ההילוכים האוטומטית (השהייה ענקית בין הילוך להילוך) ורוב הזמן הנהג המצולם שהוא היה הנהג הקבוע על האוטובוס הזה השתמש בתיבת ההילוכים באופן ידני. הרבה שנים תהיתי לאן נעלמו שני אוטובוסים מיוחדים האחד ליילנד שנרכש ע"י השקם והשני זה המצולם כאן שלא ראיתי כ-25 שנה שום תמונה שלו. שמו של הנהג היה אפרים זלצר ז"ל (נפגע קשה בתאונה בהיותו הולך רגל) בתו ענת היתה חברתי לספסל הלימודים.
 

846

Active member
ג'קי זכרונך אינו מטעה אותך!
האוטובוס המיוחד הזה פרי פיתוחה של המח' הטכנית החליף מספר מנועים במהלך הניסוי ביניהם היה גם מנוע דאף, אך המיוחד באוטובוס הייתה תיבת ההילוכים מתוצרת וילסון המוכרת מהטייגר אך הפיקוד היה ידית שנילקחה מהסקניה והמיוחד עוד יותר היה שלידית הפיקוד שודך מוח פניאומטי שאיפשר שילוב להילוך חמישי במצב עמידה מוחלט והאוטובוס היה למעשה משלב את ההילוך הראשון ומעביר הילוכים מראשון עד חמישי ואף הוריד הילוכים בבלימה בדומה לגיר ה-ISHIFT, מעין גיר רובוטי. האוטובוס הזה היה גרוע מאוד מבחינת ביצועים (תאוצה) בשל העברת ההילוכים האוטומטית (השהייה ענקית בין הילוך להילוך) ורוב הזמן הנהג המצולם שהוא היה הנהג הקבוע על האוטובוס הזה השתמש בתיבת ההילוכים באופן ידני. הרבה שנים תהיתי לאן נעלמו שני אוטובוסים מיוחדים האחד ליילנד שנרכש ע"י השקם והשני זה המצולם כאן שלא ראיתי כ-25 שנה שום תמונה שלו. שמו של הנהג היה אפרים זלצר ז"ל (נפגע קשה בתאונה בהיותו הולך רגל) בתו ענת היתה חברתי לספסל הלימודים.
רבה!
לשיטת בחירת / החלפת ההילוכים שתארת קוראים : Pre-Select כלומר "בחירה מוקדמת", פיתוח בריטי ששורשיו בשנות ה 30! האוטובוסים הכי מוכרים שמשתמשים בשיטה זאת עד היום הם AEC רוטמאסטר הלונדונים (אלו שלא קיבלו מנוע חדיש וגיר אוטומטי). ובעיקבות זה יש לי שאלה: לא מיזמן הועלו תמונות של הדיימלר פריליין של דן, אחת מהן הראתה את ידית ההילוכים, האם גם הם היו "Pre-Select" ? הידית בתמונה דומה לזאת של הרוטמאסטר.
 
הפסקת פרסומת. הנה מציאת הערב !!!!!!!!!!!!!!!!
אכן מציאת הערב! הסברים...
במחצית שנות ה- 70 הוציאו באגד לגמלאות את המרכבים היפים-אך-יחודיים מתוצרת דנמרק (DAB) ויוון (Biamax), שנרכשו בשנים 1962 (דאב) ו- 1964 (ביאמקס). כשאפשר היה, הוחלף המרכב במרכב חדש, ישראלי סטנדרטי, ובמקרים אחרים נזרק האוטובוס כולו. ב- 1976 החל עדכון הביאמקס של אגד בגוש דן (סה"כ נרכשו 40 , מתוכם 22 קיבלו רישוי תל-אביבי): לא פחות מ- 11 אוטובוסים נגרעו. חמישה אחרים לא הגיעו כלל ל- 1976, והם נגרעו (אחד הפך לרכב של אגף המשק) עוד קודם לכן. עשרה אוטובוסים קיבלו מרכב חדש (סטנדרטי). אוטובוס זה - 39-485 - היה היחיד שזכה לפי המחקר שנערך בארכיון אגד למרכב נסיוני עם מכללים יחודיים (למשל: מנוע דאף, אם כי נתון זה לא עודכן ברשיון האוטובוס). האוטובוס המחודש קיבל אישור תנועה ב- 25 בנובמבר 1977 (ובתמונה, שצולמה מן הסתם בסמוך למועד זה, ניתן לראות את "חבר נהג" לובש אפודה חורפית). זו פעם ראשונה שאני רואה את התמונה, וקל לראות שהחזית שייכת למרכב התיירות של מרכבים באותם ימים (או לפחות, מ- 1978 ואילך). במרכב התיירותי נעשה שימוש בעיקר על וולוו B58, כדגם 3212. שימו לב לתמונה המצורפת והבחינו בדמיון ביציקת הפיברגלאס של החזית. יש כמובן שינויים בפרטים (חלונות, מאותתים) - אבל התבניות זהות! בתמונה: B58 עם מרכב מינואר 1978, ששימש בערוב ימיו את טיולי גילי, ברישוי מוסב 334-472 (או 473; יש להניח ששני האוטובוסים היו שלהם).
 
אכן מציאת הערב! הסברים...
במחצית שנות ה- 70 הוציאו באגד לגמלאות את המרכבים היפים-אך-יחודיים מתוצרת דנמרק (DAB) ויוון (Biamax), שנרכשו בשנים 1962 (דאב) ו- 1964 (ביאמקס). כשאפשר היה, הוחלף המרכב במרכב חדש, ישראלי סטנדרטי, ובמקרים אחרים נזרק האוטובוס כולו. ב- 1976 החל עדכון הביאמקס של אגד בגוש דן (סה"כ נרכשו 40 , מתוכם 22 קיבלו רישוי תל-אביבי): לא פחות מ- 11 אוטובוסים נגרעו. חמישה אחרים לא הגיעו כלל ל- 1976, והם נגרעו (אחד הפך לרכב של אגף המשק) עוד קודם לכן. עשרה אוטובוסים קיבלו מרכב חדש (סטנדרטי). אוטובוס זה - 39-485 - היה היחיד שזכה לפי המחקר שנערך בארכיון אגד למרכב נסיוני עם מכללים יחודיים (למשל: מנוע דאף, אם כי נתון זה לא עודכן ברשיון האוטובוס). האוטובוס המחודש קיבל אישור תנועה ב- 25 בנובמבר 1977 (ובתמונה, שצולמה מן הסתם בסמוך למועד זה, ניתן לראות את "חבר נהג" לובש אפודה חורפית). זו פעם ראשונה שאני רואה את התמונה, וקל לראות שהחזית שייכת למרכב התיירות של מרכבים באותם ימים (או לפחות, מ- 1978 ואילך). במרכב התיירותי נעשה שימוש בעיקר על וולוו B58, כדגם 3212. שימו לב לתמונה המצורפת והבחינו בדמיון ביציקת הפיברגלאס של החזית. יש כמובן שינויים בפרטים (חלונות, מאותתים) - אבל התבניות זהות! בתמונה: B58 עם מרכב מינואר 1978, ששימש בערוב ימיו את טיולי גילי, ברישוי מוסב 334-472 (או 473; יש להניח ששני האוטובוסים היו שלהם).
תודה !!! והנה המארק 1 האחרון ששרד באגד:
713 היה האחרון מדגם זה שנסע !
 
תודה !!! והנה המארק 1 האחרון ששרד באגד:
713 היה האחרון מדגם זה שנסע !
ונסיים הלילה בתמונה מיוחדת אך
כזו שפורסמה כבר כאן בעבר על-ידי, אם כי הפעם באיכות טובה בהרבה. משמאל: 66-003. התמונה לקוחה משער המגזין "ברכב". לילה טוב וזהו להיום. המשך של תמונות נדירות כאלה יהיה בשרשור זה. עיקבו אחריו גם בדפים האחוריים.
 
אביתר תמונות יפות~!~!~! תמונה!!!
תודה גם לך.
מדי פעם אני "מתפרץ" עם שרשור כזה כאשר נחה עלי המוזה. בעת האחרונה זה קורה פחות עקב אלף ואחת סיבות. מאחל לך לילה טוב ותמשיך להנות מה"סחורה" האיכותית המסופקת לי מדי ערב בדוא"ל. כאן ראינו ממש מקצה קטנטן ולא מייצג לאותן תמונות המגיעות אליי מדי ערב על-ידי חברים רבים, טובים וותיקים. לילה טוב.
 

gen1

New member
תודה !!! והנה המארק 1 האחרון ששרד באגד:
713 היה האחרון מדגם זה שנסע !
כנראה ש38713 עבד קבוע על קו 88
שלום!תודה לאביתר על התמונה שצולמה לפיו באוקטובר 73 וזה אומר שהאוטובוס כבר היה בן 16 או 17 שנה אכן שרות ארוך יחסית לאוטובוס בארץ ,שימו לב לצביעה בחזית בזמן שצבעו בטורקיז צהוב לא הורידו את הפרסומת ונשאר "זכר" מהצביעה הקודמת
 

gen1

New member
כנראה ש38713 עבד קבוע על קו 88
שלום!תודה לאביתר על התמונה שצולמה לפיו באוקטובר 73 וזה אומר שהאוטובוס כבר היה בן 16 או 17 שנה אכן שרות ארוך יחסית לאוטובוס בארץ ,שימו לב לצביעה בחזית בזמן שצבעו בטורקיז צהוב לא הורידו את הפרסומת ונשאר "זכר" מהצביעה הקודמת
התמונה צולמה בהארץ ב7 לאוקטובר 1973
שלום! התמונה צולמה ב7 לאוקטובר 1973 בעיתון הארץ על פי אביתר ומכאן גם ההסבר על אוטובוס כזה ותיק שעושה קו שירות , ה7 לאוקטובר 73 היה היום הראשון למלחמת יום הכיפורים אפשר לאמר שכל אגד היה מגויס למאמץ המלחמתי ואז הוציאו מהחניונים את האוטובוסים הותיקים כמו זה ואני זוכר שכשהייתי בפילון באותו יום בתהליך זיווד התותח שלי ראיתי יורד מכוון צפת שוסון קופאית עם חילים מגויסים בקיצור ימים שכל מה שיכול היה לזוז ,נסע ,
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה