יש בינינו צמחוניים

../images/Emo146.gif../images/Emo203.gifיש בינינו צמחוניים../images/Emo35.gif../images/Emo203.gif../images/Emo146.gif

‫אז מה גילי את צימחונית? ‬ כי אני לא, ובאמת צר לי, כל פעם שאני צופה בתוכניות על פרות או תרנגולות או כבשים או כל מה שאנו אוכלים, זה נורא אכזרי בעיני איך שהם מגיעים לשחיטה, ולפעמים מעבירה ערוץ כי התמונות קשות. אבל זה לא מונע ממני לאכול אותם . אז מה זה בעצם אומר עלי כבנאדם???
(זו תגובתה של
סוזי
באחד הדיונים האחרונים, שהופכת להיות נושא לדיון, במקום ללכת לאיבוד..)
אז מה דעתכם?
מה הקשר אם בכלל, בין מזון לרוחניות?
 
ככה מן ספונטניות

אוכל הוא כל מה שאכיל מזון הוא לא רק מאכל אלא גם מזין- ואולי ההזנה היא הפן הרוחני שבאוכל.
 
בוא נשחק קצת עם המילים ../images/Emo163.gif

מזון אם נחלקו יתן לנו את המילה מ-זון (zone) כלומר- אזור, שטח, תחום כלומר מכסה אזור מסויים, או תחום מסויים בחיינו, או במילים אחרות משמש כמזין לתחום מסויים(גוף או נשמה) לעומת או-כל המציין פרדוכס של ברירה (או) מול הכללה(כל) כלומר תאכיל את כל אשר גופך צורך או רק טעמים מסויימים שבחרת בהם...
 
בכיוון אבל הרבה יותר מורכב

אם האדם הוא עולם ומלאו , דהיינו הוא מקרין מציאות שלמה , ויש היבטים שונים להקרנה זו . יש רמה שמכילה כוונות אל ואז זה יהיה אוכל=כוונות אל . לעומת זאת יהיו היבטים חיצוניים בעלי חיות ירודה יותר שיקראו מזונות . כי הרי גם יש מציאות מעבר למה שאני מקרין יש את האדמה שהאל יצר . והניח את האדם לעובדה ולשומרה . אז חזרה לענייני אוכל . אם יש מאכלים הם מכילים כוונות אל , לעומת מזונות שבאים לי כתוצרי מרחב המציאות , כיצד אדע להבחין בניהם , הרי אוכל הרבה יותר בריא וטוב ממזון , וזה תלוי ומשתנה בהתאמה לפנימיותי , מה עבורי הוא אוכל ומה הוא מזון . אתן דוגמא : לחם עשוי מחיטה , החיטה מכילה תבנית רוחנית מוחית וחיותית , המשפיעה כמו סם , היא מייצרת תבנית בכול רמות החי שלי דהיינו גוף נפש רוח , בהם יש בחי החלטה העוברת דרך כל הרמות חי+החלטה -ט'=חי+ט ואז +מודעותי המשתנה -ה' =סה"כ חיטה . ואז נוצר באוכלי דבר זה תבנית תחליטית בכל רמותי המעוררת את העצמי שלי כ-חי תבוני . ואלה כוונות האל שבכך . ולכן נחשב אוכל . כמובן שאני טוחן לקמח ומפרק את תבנית החי המחליט לתצורות שינויי המוח ק+מח . ואז לתצורות אלו אני מוסיף מקיף שבא כמים , ואז משתלב תצורות המוח אם מקיפים ונוצר בצק , דהיינו מידה הפוכה של קב , שבתוכו הארת הצדיק הפנימי שלי , קב והיפכו בק +צ(צדיק)= בצק . אז אני לוקח את הבצק ושם בתנור (רצוי הפועל על אש), ואז מכניס ומשלב את מרכיב ה-א' או הפעולה ונותן לבצק גם כוח לפעול מיתוך מרכיב האש ה-א' (הפעולה). ואז יש לי מידה הפוכה של מרכיב הצדיק הפנימי + פעולה , ואז כמובן יש את אלמנט החום הנותן למצב הצבירה הכללי (בצק) את מרחביו היחסיים במסגרת תחום תפישותיו . וואלה יש לי אוכל במציאות .אם מגע אדם . כמה אני צריך לאכול מזה שיהיה שווה לאוכל עבורי דהיינו כוונות אל שאני מפנים , כזית או כביצה ., ואיך זה משפיע אלי כסם , כמו סטלה מג'וינט , מה התהליך הקוגניטבי הנובע מכך , המשפיע על זהותי הבנתי השקפותי .?...?? אך כוונות האל בזכוכית מגדלת של סטלה. ומה סה"כ הייתי רעב לא ביקשתי את כל ערב שירי המשוררים הזה . אז איזה מאכלים משפיעים על סטלתי הקיומית ומה בריא לאורך זמן , זה גם תלוי איך אתה מגיב לסטלה , ובתוך ההזיה הזאת כבר הגיעו למד'עים ומה רציונאלי ומה לא . ומה אם מזונות שיש בהם מן המרחב אבל ללא הסטלה הנותנת חיים , דהיינו רק פשרה אם המציאות החיצונית . ולא מעקב אחרי הסטלה הפרטית והקיומית שלי . איך אדע להבחין הרי אני אגואיסט ורוצה רק מה שממסטל בעוד חיים ושיהיו בריאים וטובים . מידה של מה יהיה טוב בעבורי , אוכל קר בקיץ חם בחורף הבנתי ,זה שכאלה שעוד לא מבינים בסוטול . אולי אני צריך לעקוב אחרי הסטלה התזונתית , ומיתוך כך לדעת לאמץ מנהגים תואמים , אם לדוגמא אוכל בשר פרה , אז זה יעורר בי אספקלריות של ראיית עתיד ושאלת המה יהיה ומה יקרה , ולאן לתכנן את חיי .ואז אולי אני אהיה אקטיבי למצבי ויעשה משהוא . אולי אוכל רק צמחים ואראה סטלות מוחיות דהיינו יחס הצדיק שלי לכל מיני הגיגי מוח , ואולי ארגיש יותר נקי ונכון . כי זה רק בין המוח לצדיק , אך השלמות בלהיות צימחוני, רק מה לא אקטיבי משהוא אנמי . אך להיות דאטטיקני ולכוון סטלות לפי מדע שלא מבין בסטלות של אוכל , וליצור נתק בכל תחום , ולא ממש להבריא חולים . איך תצליח להבריא את החולה אם אתה לא יודע באיזה סטלה הוא . אני מעדיף את הגישה ההוליסטית עם גיבוי קבלי כשזה מגיע לאוכל ...וכמובן כשר ....!!!! אבל למסטולים יום יומיים שלא בדיוק מודעים לזה שהם מסטולים מה נאמר להם מה נכון וכו' אך יום הצום מגיע ואז אולי נהרהר מה הצדיק ?ואיך הוא קיים במרחביים היחסיים . דהיינו בלי האוכל והמזון , הנטו ... ואז אולי אתחיל לשים לב מה אני אוכל , ואיך זה משפיע ואולי בצורה מושכלת אגיע לתובנות ... אני אמליץ על תמר תפוח תפוז וסלט ערבי ומידי פעם ענבים או פירות הארץ וכמובן לחם . זרעים גם נפלא , למדתי פעם מבדואים לשים לב לסטלה של הקפה והתה , ומה עוזר לצלילות מחשבתית ומחשבה בהירה , והרי אם קצת אינטואציה אזהה את הסטלות ומה טוב לכל דבר , ולא אפריז באיזה חשיבות של אחינצאה או איזה שטות כזו , ואדע להרכיב דיאטה טובה למצבי , השמות של הדברים במקור הם סימן שבדרך , לכוונות הנתונות במאכלים . הרי רובינו אוכלים כי רעבים ולא בדיוק שולטים על הסטלה ולא מודעים לעצמינו או לסטלה . קצת חרטה ברטה ... דוד
 
../images/Emo122.gif ../images/Emo5.gifכלומר כולנו סטלנים?

או לפחות כל אלו האוכלים נכון? ואם אני מבינה נכון, כדי להיות נביאים ונפעל להגשמת מטרות יש לאכול בקר, כדי להרגיש פילוסופיים ונקיים רק בפסיביות קיומית רוחנית יש לאכול צמחים אצה אומר שאפילו קפה ותה ממסטל? מהיום אל תאמר אני שבע אמור אני מסטול...
 
לא מזמן ראיתי תכנית ב|טי-וי-|

היתה מישהי שדיברה על המזון שאנחנו מכניסים לגופנו ועל ההשפעוות שלו על אורח החיים שלנו. כל מה שאני זוכרת היה שמי שאוכל הרבה עוף, לרוב יהיה אדם מעופף, כאילו שלומיאל כזה. כך היא "פירקה" כל מיני מאכלים אלא שבשלב הזה התפוצצתי מצחוק ולא הצלחתי להמשיך להתרכז. הצחוק היה בגלל המימיקה שליוותה את הדברים. כל מיני פרצופים ותנועות שגרמו לי להתגלגל למול הטלויזיה.
 

Simply Miri

New member
חחח

אז אם שפתך היא אנגלית ולעוף אתה קורא CHICKEN- מה אז? ז אומר שאתה CHICK (נקבה)? או אולי CHEEKS (זוג לחיים)?
 
../images/Emo6.gif../images/Emo151.gif

ואם אתה אוכל ירק אתה נהיה ירוק ותפוח אתה תופח ונהיה שמן? ומה בדבר צמח?
או אולי עגבניה? נהיים עוגבניים וסקסיים? ומלפפון אני קושר ומלפף טלפון? וכרוב? אני הופך להיות כמו הרוב? ובקר? אני הולך לבקר אנשים או שאולי ביתי (ב=בית) הופך לקר? ואם כבר נוגעים במילים בואו ניקח את המילה מטבח המושמצת ונהפוך אותה ל- מ-טבח כלומרמ-שף(שף=משפשף) מה שעושה אותה לחלק מציבור רוחצי הכלים והמשפשפים או אם נהפוך במילה מטבח שוב נראה שהיא אומרת: מט בה חית כלומר בתוך המט יש ח דבר היוצר את המילה מחט וכך נוצרה מחט בערימה של שחת ובא לציון גואל. ורגע לפני שאני הופכת לאבשלום קור
אני רצה לשתות
 

Simply Miri

New member
'תגלגלתי מצחוק! איזו השקעה...../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

 
ולא שמים לב

הביטוי סטלה נועד להעיר את הקשב , ואת תשומת הלב , כי האוכל אכן מכיל בתוכו כוונות , דבר המשפיע על אופן הארת החוויה ואופן התפישה דהיינו על תצורות האור שאנו מפנימים ולזה מגיבים , נתתי דוגמא של קמח ולחם ובצק , וזה על פי קבלה . יכולתי לתת גם דוגמא של פיצה או פלאפל או המבורגר וכו'. הרעיון הוא ש-לחם נותן לי מבט של אור מעוצב כמציאות על מרחביו היחסיים . שזה הרי בבסיס תפישת המציאות .על מידת קיום התפישה וראיה פנימית , דהיינו בלשון מדעית מכוון לי את ירי הסינפסות ואת אופן סידור הירי , כך שבקלט פלט שלי החוויתי אני אתפוס מציאות שבו ממשק השכל והמודע שלי ישוטטו בתחום מוגדר הן הוויתי והן תפישתי . סודות הלחם העתיקים , שאנו לוקחים כמובן מאליו . וזה רעיון הסטלה . דוד
 
ראיתי אתמול את אורלי וגיא

הם עשו ניסוי במזון אורגני, וכפי שיצא מזון זה לא הביא בריאות לגוף אלא להפך... אני בעד לאכול מה שעושה לך טוב וטעים לך, בתוך מגבלות הסבירות והבריאות. חיים פעם אחת, אז גם אם נחיה 5 דקות פחות לפחות נהנה מכל רגע...
 
כן, ועדיין נותרה השאלה../images/Emo152.gif

האם לדעתך יש קשר בין מזון לרוחניות? גמני בעד לאכול כל מה שעושה לי טוב וטעים, גם עכשיו, כשהייתי בבית חולים ובאה אלי הדיאטנית, אמנם הקשבתי לה והוספתי כמה דברים לתפריט, בעיקר אני משתדלת לאכול מסודר אבל אני ממשיכה לאכול כל מה שטעים לי. עד לא מזמן אכלתי כשהייתי רעבה, כלומר בלי שעות מסוימות או סדר יום מסוים. היום בעקבות הנסיבות כאמור, אני משתדלת לאכול מסודר, חמש ארוחות ביום, כאילו שלוש "רציניות" ועוד שתיים בינהן. צריך ככה היא אמרה, נו...
 
צמחונות ורוחניות

(הגעתי לפה מפורום המומלצים כך שגם אם זה לא יגיע לראשי, הפרסום בפורום ההוא עשה את שלו
) אני עונה מנקודת מבט של מי שמנסה ללכת בדרך רוחנית (יוגה) וצמחונית כבר 7 שנים, היום גם בדרך לטבעונות. אני חושבת שיש קשר אדוק בין צמחונות לרוחניות, מכיוון שברוב הדרכים הרוחניות, המטרה היא להיות מוסריים יותר, אנשים טובים יותר, כמה שפחות לפגוע בסובבים אותנו, בין אם הם בני אדם או בעלי חיים. בחרתי בצמחונות (ולאחרונה גם טבעונות) כי יש לי רגישות גבוהה לסבלם של בעלי החיים, כואב לי לראות ולדעת שמתייחסים אל יצורים חיים כאל מכונות ו/או סחורה. שהם לא שווים אם הם לא מסוגלים לספק את הסחורה. יחד עם זאת אני מאוד מבינה לליבם של אנשים שלא מסוגלים לעשות את הצעד. הרי מניסיון אני יודעת כמה שזה קשה. (אני בת 35 אוטוטו, 7 שנים של צמחונות זה ממש לא הרבה יחסית לגיל שלי), לי עצמי לקח הרבה זמן לעשות את הצעד, למרות שידעתי שזאת הדרך הנכונה עוד מהרבה לפני הצמחונות. גם במהלך השנים של צמחונות היו תקופות שהייתי טבעונית והפסקתי, שוב, כי זה לא פשוט לשנות הרגלים כאשר חיים בחברה שמציעה שפע של מזונות, כשאת נמצאת בחברת אנשים ולפעמים יש לא מעט פיתויים באירועים חברתיים כאלו או אחרים.. יתירה מזאת אני חושבת שכפיה מנוגדת לרוחניות, לכן אני לא אכפה על אף אחד את הדרך שלי (אני גם לא יכולה לעשות זאת). יש טבעונים שמחליפים את האלימות כלפי בעלי החיים באלימות כלפי בני אדם. לדעתי הם לא עשו בזה שום דבר ויתירה מזאת, הם גורמים הרבה יותר נזק מאוכלי בשר. כי כשטבעונים מוצגים כאנשים אלימים ופנאטים שלא מסוגלים לראות מעבר לדעות שלהם, מי ירצה בכלל ללכת בעקבותיהם? זאת דעתי.
 
היי נטע../images/Emo140.gifברוכה הבאה פה ב../images/Emo82.gif

בא לך לשתף אותנו בדרך הרוחנית שלך? (יוגה), על זה עדיין לא דיברנו פה, ונדמה כי נשמח לנושא חדש. חוצמזה שנשמח לקרוא אותך באופן כללי. ולדברייך: אז את אומרת ש"המטרה היא להיות מוסריים יותר וכמה שפחות לפגוע בסובבים אותנו". לטעמי, מה שלא נאכל גובל בפגיעה במשהו. גם אם אני נאמר צמחונית, אני פוגעת בצמחים. אולי צריך לומר - לא לפגוע ביצורים חיים, וכמו שכתבת, זה קשה, קשה מאד לשנות הרגלים ולוותר על כל הטעימים האלה.
 
היי גילי

אני מסכימה איתך שתמיד יש פגיעה במשהו. זה בלתי נמנע בהיותנו יצורים חיים שצריכים גם לשרוד. אם לא נאכל נפגע בעצמנו. אין פה כוונה לפגוע בעצמנו כדי למנוע פגיעה באחר. המטרה בצמחונות היא צמצום הפגיעה עד כמה שאפשר. אגב, ישנם מקומות בעולם שבהם אכילת בשר היא דבר הכרחי לצורך הקיום ולכן אין מנוס מלאכול אותו. מה שאני אומרת הוא שאני פשוט מנסה לא לפגוע אם אין הכרח בכך. העובדה היא שאפשר לחיות אפילו טוב מאוד גם בלי מוצרים מהחי. אם זה היה אחרת, אם הייתי חייבת לאכול בשר או מוצרים אחרים מהחי הייתי אוכלת. בדיוק כמו שבעלי החיים אוכלים כדי לשרוד.
 
נטע, אהבתי

אבל את מכניסה אותנו כאן לקונפליקט חדש (אולי דיון אחר) אני מסכים ומכבד את דברייך ושואל את עצמי האם יש אחיזה במציאות לאי פגיעה שכביכול לא לצורך. לכאורה אנחנו יכולים לוותר על נעלי עור כדי לא לפגוע אך מאידך ננעל נעלי פלסטיק שבדרך עקיפה תפגע בסביבה ובחי הגדל בה. והצמחונות, יותר שטחי גידול על חשבון מקומות רביצה של בע"ח וגרימה להכחדתם. אוף אנחנו בצרות
 
דווקא השורה האחרונה שלך

היא בדיוק ההיפך ממה שקורה באמת. נכון לעכשיו מכיוון שמרבים בעלי חיים ומתייחסים אליהם כאל סחורה, יש צורך ביותר שטחי גידול של צמחים אותם החיות אוכלות. התעשיה של המזון מהחי צורכת המון משאבים של מים ומזון מה שגם פוגע באקולוגיה ובסופו של דבר יוצר נזק נוסף לצמחים. זה שיש כרגע יותר בעלי חיים זה לא בגלל שזה מה שצריך להיות, זאת לא דרך הטבע, זאת פשוט דרך לייצר "סחורה". בעיניי בעלי החיים הם לא סחורה ולא מכונות ולכן מיותר לדעתי לפתוח עוד ועוד בתי חרושת לבעלי חיים..
 
מסכים איתך

וזה נכון בראיה הצרה של כאן אך אם תראי כמה יערות נכרתו לשם עיבוד חקלאי ע"ח בעלי חיים שנכחדים שם... YYY הצריכה הופכת את ה"טבע" לתעשיתי לצערינו אך הגידול באוכלוסיה כנראה מחייב זאת. ישנה כאן דילמה אמיתית והאיזון הוא כמעט בלתי אפשרי
 
למעלה