משהו נחמד שמצאתי...

noosh

New member
אני בכלל מרוצה מהרשימה הזאת

גם פיונה (די צפוי) וגם דיאנה קרול וגם ניק דרייק (Five Leaves Left מעולה), וגם פול סיימון... וג'ניס (
) ופי ג'יי הארווי ולו ריד ובואי ויו, אפילו יוני רכטר
.
 

noosh

New member
גם אני, חוץ מקורין אלאל, מה לעזאזל?

אני לא באמת אוהבת אותה. וחסר שם שרה מקלכלן
סתם, האמת שחשבתי על זה שאצלי אין רשימה בלי ג'ת'רו או ביטלס או לד זפלין או הדורז או משהו כזה. אבל הם שמו את פלסטלינה! (למרות שאני הייתי שמה את שבלול)
 

behappy

New member
הם לא שמו קרנבריז

וגם לא לאונרד, ואלה קלאסיים. הייתי מרכיבה רשימה קצת שונה, ופלוטו צודק. לסווג מוזיקה לפי מינים זה לא לעניין. ונכון, שבלול! אבל פלסטלינה פחות טחון, והעלמה האלה משתדלים (משתדלות?) להיות מקוריים ומאגניבים וכיו"ב
 

noosh

New member
הו, לאונרד...

טום וואיטס ממש חסר לי. טוב, נו, סביר להניח שהרשימה שלי הייתה שונה לגמרי, אבל זה כי מוזיקה היא עניין סובייקטיבי לגמרי. (ד"א, ממש הייתי בשוק לגלות שדיאנה קרול היא בלונדינית בהירה
הייתי בטוחה תמיד שהיא שחורה. זה נשמע גזעני, אבל נו, הקול שלה כ"כ.... עמוק כזה.)
 

פלוטו24

New member
כן, זה ממש מרגיז שמסווגים מוזיקה

לפי מין... כאילו, מי אתם שתקבעו איזו מוזיקה היא לנשים ואיזו לגברים? זה שטויות במיץ עגבניות! מוזיק, כמו כל אמנות היא דבר פתוח ופלורליסטי לכולם! ללא הבדל, דת, גזע ומין. מאד הרגיז אותי שהם כתבו את זה לנשים בלבד.
 

noosh

New member
אתה צודק, כמובן

הרשימות האלה הן לרוב זריקת שמות באוויר, ואין להן הרבה משמעות. מוזיקה אי אפשר לסווג לפי שומדבר, זה הכל מתבסס על סטראוטיפים. זה משעשע לקרוא, אבל אל באמת אומר משהו. מצד שני, אולי זה חושף אנשים למוזיקה חדשה, ואז זה מבורך (במיוחד כשהמוזיקה הזו היא טורי / פיונה / ג'וני / ג'ניס / ניק דרייק וכד') מוזיקה, בכלל, היא עניין כ"כ סובייקטיבי, שאי אפשר לסווג אותה לשומדבר שהוא רחב יותר מהבנאדם עצמו. אבל שוב, יש בזה משהו שנורא חושף אותך לדברים חדשים, ואתה אומר לעצמך - טוב, אם זה באותה רשימה עם אמן שאני אוהב, למה שאינ לא אנסה להקשיב?
 

a9981

New member
סתם הערה

אני לא מבין למה אנשים חושבים שאם מישהו אוהב להקשיב לטורי איימוס או ניק דרייק (אני, אני..) וכו' אין סיכוי שבעולם שהוא אוהב להקשיב גם לסגנונות שונים כגון רוק, מטאל, ואלוהים יודע מה עוד. (גם אני, אני..) ועוד משהו, אני חושב שזה מבורך להחשף לכל סוג של מוזיקה חדשה *וטובה* גם אם היא לא מאותו סגנון מוזיקלי של טורי/פיונה/ג'וני וכו'. אני זוכר שכתבתי כאן משהו בסגנון הזה, כשמישהו פירסם כאן הזמנה לאיזו הופעה וכמה משתתפים בפורום התנפלו עליו בפליאה ושאלו למה הוא חושב שאנשים בפורום טורי איימוס ירצו ללכת להופעה של X (אשר כנראה היה רחוק בסגנונו המוזיקלי מטורי איימוס). לפי דעתי, אין קשר בין הדברים - אני למשל אוהב לשמוע דברים שונים ומשונים שלעיתים אין צל של קשר ביניהם. אין להסיק מאומן אחד שאני אוהב לגבי טעמי המוזיקלי. למרות שאני מתאר לעצמי שיש לא מעט אנשים שאוהבים לשמוע רק מוזיקה מאותו סגנון, וזאת כמובן זכותם. יש להניח שאם ברשימה מסויימת אני אראה אמן שאני אוהב, אני אנסה להקשיב גם לשר האומנים שברשימה. אבל - אני גם אסתכל ברשימות שונות, שלא מתמקדות רק בסגנון אחד. (אני יודע ששירשרתי את זה להודעה של noosh, אבל ההודעה שלי לא באה כתגובה למשהו שהיא כתבה (חוץ מהפיסקה השניה) - זאת סתם הערה כללית.)
 
יש אהבה ויש אהבה

בכיתה יו"ד,הביאו לתיכון בו למדתי להקה שהופיעה בשירים מזרחיים מוכרים מאת זהר ארגוב,להקת שפתיים ושאר אמנים מהמוזיקה המזרחית. אני,ביחד עם חלק מבנות כיתתי,קפצתי משמחה,פיזזתי לי,מחאתי כפיים בהתלהבות גדולה. יום לאחר מכן חלק מהשכבה באו אליי בפליאה ובתמיהה כיצד אני(אשכנזייה,קיבוצניקית,עוסקת במוזיקה קלאסית,אוהבת סגנונות מסוימים של מוזיקה)קופצת ועולזת בשמחה רבה ומראה שליטה בז'אנר שכלל לא מתאים לי. מה אני אגיד? מה שאמרתי להם: שיש מוזיקה שגורמת לי לזוז,לרקוד,לשמוח,אמנם היא לא תישמע במערכת שלי ולא ברדיו של הרכב ובטח שלא אבחר לקנות דיסקים מאותו סוג מוזיקה זה(כי דיסקים זו השקעה כספית,ממש מסע מבחינתי)אבל בהזדמנות שהיא תושמע ע"י גורם אחר(לא על ידי)אני בהחלט לא אתנגד. הפורום הזה(שהוא איכותי בנושאיו ובכותביו)דן אך ורק בטורי איימוס,במוזיקה,בהופעות,במשמעות של הטקסטים. כבר זכינו(במלוא מובנה הטוב של המילה)לראות כאן שרשורי דיון שהחלו בשיר של טורי וחלשו על נושאים כמו תרבות,דת,חינוך ושאר דברים בו הביעו הכותבים את דעתם. אני מודה שלגבי האהבות שלי במוזיקה אותה אני שומעת,חורשת,שרה ומקבלת השראה מהן,אני יכולה להיות קנאית לעיתים,להיעלב מהערות של אחרים שלא מכירים את אותו אמן,לנסות לשנות את דעתם...אבל... קטונתי(מישהי העלתה באחד מהשרשורים האם טעם מוזיקלי זהה יכול לקיים או להתקיים בתוך מערכת זוגית של שני אנשים...זה כבר משך לכיוונים אחרים). לכן יש אהבה ויש אהבה. זה כמו להגיד ש"אהבה" זה מושג יחידני שמדבר אך ורק על תחום הזוגיות. מרחיק לכת משהו,לא?
רק בריאות! חן
 
למעלה