דרושה
חוויה מתקנת

יש משהו שנקרא

"עיבוד לידה" בעלת מקצוע שאת מדברת איתה ומעבדת בעזרתה את החוויה שעברת בלידה שלך וזה עוזר לך להשתחרר ממנה. אני לא יודעת לתת לך יותר פרטים כי רק שמעתי על זה, אבל נשמע שזה משהו שיכול להתאים לך.
 

דנהדולה

New member
הלידה הבאה שלך יכולה להיות חוויה טובה ומתקנת!

ויש כל-כך הרבה דרכים טובות להתכונן לארוע המשמעותי הזה, שיכול להיות מרגש ועוצמתי ונפלא. הקריאה והכתיבה מאוד עוזרים ותומכים. אני מאמינה שעבודה דרך הגוף היא המפתח. ללמד את הגוף להרפות ולהתכנס דרך מגע, נשימה, שימוש בקול ובדמיון מודרך. ואת זה אפשר וכדאי ללמוד ולתרגל עכשיו, בהריון, כדי שיהיו לך כלים להתמודדות עם כאב, להקלה על כאב, ובכלל, לחוויית לידה טובה ומעצימה. כשאת לומדת דרך הגוף, הגוף זוכר, וזה נמצא איתך ובתוכך, וזה כלי נגיש שלך שאת יכולה להשתמש בו בכל רגע בלידה (ובחיים בכלל). מהניסיון שלי זה כל-כך כל-כך עוזר ויכול לשנות את חוויית הלידה מקצה לקצה. הלידה היא חווייה פיזית ורגשית עוצמתית. וככזו, הכנה פיזית רגשית ותודעתית טובה יכולה לעשות את ההבדל.
 

alma82005

New member
מנסה לענות ולעודד

גם אני כמוך לקראת לידה שלישית. גם אני כמוך עברתי לידה ראשונה טראומטית: אפידורל שלא משפיע, צוות לא מספיק קשוב, זירוז כואב וואקום לקינוח וכל זה בתחושת בדידות איומה שלי ושל בן הזוג והרגשה שאף אחד לא ממש מקשיב לנו. בלידה השניה החלפתי בית חולים. לקחתי מיילדת פרטית כי לאחר מחשבה הרגשתי שאני זקוקה ליד מכוונת וללב קשוב. כמו כן ויתרתי מראש על האפידורל מחשש ששוב לא ישפיע ושוב אהיה כבולה למיטה ולמוניטור. תודה לאל על ההחלטות האלה. ילדתי בחדר טבעי - ואני ממש לא בחורה שאנטי שכזאת - עם מיילדת מעולה שהובילה אותי לאן שליבי ביקש ולאן שגופי דרש. זה כאב מאוד כי ככה זה אבל היתה תחושה אמיתית של התעלות ושל שליטה. היתה בי בהירות מחשבתית לגבי התהליך כולו ובעצמי הוצאתי את בתי מתוכי - קשה להאמין... בקיצור אני שואפת לשחזר את התהליך הזה למרות שתמיד יכולות להיות הפתעות. אשמח לענות על שאלות ובכל מיקרה האמיני בעצמך והקיפי את עצמך בדורשי טוב.
 
הבלבול שלך מקסים ומביא איתו רק ברכה../images/Emo24.gif

זה נהדר בעיניי להתבלבל ! לכי עם הבלבול שלך בלי חשש כי הוא יביא אותך למקומות טובים, של בחירה, של חופש, של מודעות ושל אחריות. לידה ממש לא צריכה להיות חויה משפילה אלא חוויה חיובית של כניסה להורות (לכל ילד מחדש), חוויה מעצימה שתשאיר אותך בתחושה שאת חזקה ויכולה לעשות הכל. לידה קיסרית יכולה להיות חוויה מצויינת, כמו שאת מתארת, ואני מבינה אותך מ א ד . מבחינת המערכת, את מועמדת מעולה ללידה רגילה (נרתיקית) - כבר ילדת פעם אחת בלידה נרתיקית (אפילו שהיא היתה לך חוויה קשה מאד, עדיין מבחינה רפואית - יש לך לידה נרתיקית בעברך וזה פלוס גדול!), וכן ילדת בקיסרי בגלל סיבה שאין לה קשר להיריון הנוכחי - תאומים. כאשת מקצוע וגם כיולדת, ברור לי שתמיכה טובה עושה את ההבדל, ובגדול. כשנכנסים עם תמיכה מקצועית ללידה, דבר ראשון בבי"ח מקבלים אותך אחרת, כי את משדרת שאת יודעת מה את רוצה ומה את לא רוצה, כלומר בעצם ההגעה עם תמיכה משלך את משדרת עוצמה, ואני רואה את זה קורה בשטח בבתי החולים. וזה רק קצה הקרחון של מה שבחירה נכונה עבורך מבחינת התמיכה המקצועית שתהיה לך בלידה כולה לתרום לך. אני לא יכולה להאריך בדברים כי אני מותשת משתי יממות עם 2 לידות בזו אחר זו (אחת קיסרית מתוכנת נהדרת, אחת מפתיעה עם ירידת מים מוקדמת שהסתיימה בלידה נרתיקית נפלאה בלי חתך ועם אפידורל נהדר שאיפשר תנועתיות מלאה, אולי בהזדמנות אני אעלה לכאן תמונות שמראות כמה תנועתית אישה יכולה להיות עם אפידורל טוב...
). אבל ההודעה שלך נגעה לי בלב, אני מזמינה אותך לאתר שלי לקרוא סיפורים מופלאים על VBAC (לידה נרתיקית אחרי קיסרי), יש לי פינה חמה מאד עבור VBAC, אמנם לא עברתי זאת בעצמי אבל עם השנים VBAC הפך למומחיות שלי וכל לידה כזו זה כיף גדול
 
לידה חוזרת - חוויה אחרת

קוראת את סיפור הלידה הראשונה שלך ומבינה ברמת הקישקע למה מבחינתך קיסרי זו אופציה מעצימה. ומצד שני, יודעת, בוודאות מלאה, שלידה יכולה להיות לגמרי אחרת. לידה יכולה להיות חוויה חיובית, בטוחה, בריאה, מעצימה, מחזקת, ואפילו שמחה! תרשי לעצמך להתבלבל, לכאוב, לרצות, לפחד... מתוך הבלבול תפתח האפשרות לחקירה והתבוננות. בסופו של תהליך תבוא בהירות ופשטות. כשתדעי מה את רוצה, איך את רוצה, ועם מי את רוצה - תוכלי לבחור בדרך הנכונה ביותר עבורך. בהצלחה!
 

ר י J ת

New member
תודה מכל הלב לכל המגיבות......

היום הייתי במעקב והגברת שהיתה עד עכשיו בעכוז התהפכה לה לראש..... כל זמן שהיא היתה בעכוז, היה לי ברור - שאין ברירה - הולכים על קיסרי ויש לי סיבה טובה. לפני שבוע וקצת, אמרתי לאיש שאני מרגישה שהיא התהפכה.... חיכיתי לראות על המסך - וצדקתי. עכשיו ההתלבטות היא גדולה יותר. בעצם - עכשיו יש מקום להתלבט. היום, אחרי האולטראסאונד יצאנו אני והאיש לארוחת בוקר "רומנטית", ולראשונה, העלתי בפניו את ההתלבטות שלי.... את המחשבות..... הוא מצידו - אמר שיתמוך בכל החלטה שלי. ילך איתי לאן שארצה. אם לחדר לידה טבעי או לחדר ניתוח.... מה גם שלא אכפת לו באיזה בי"ח..... (יש לנו פרוטקציות בלניאדו ובהלל יפה - שני הבי"ח הקרובים לנו ביותר....) אני לא טיפוס של דולה. אם ללכת על לידה רגילה- אז כחוויה זוגית. לא יכולה לחשוב על מישהו נוסף בחדר חוץ מבעלי ומרופא/אחות/מיילדת. מבחינתי, בעלי ומיילדת זה מספיק. אז מה חסר? מידע. אז את התקף השאלות אני אשאיר להודעה אחרת...... בנתיים מודה על התמיכה ועל התשובות.....
 

savvysunflower

New member
מידע...

ממליצה להתחיל מהספר "לידה פעילה", ומשם... לאן שהלב מוביל אותך.
אם זה לקורס הכנה ללידה טבעית, אם זה לקיסרי יזום... לכי עם התחושה שלך. אם את בוחרת ללנל"ק, טבעי או עם אפידורל, אני ממליצה להישאר צמוד לפורום הזה, כי יש פה המון, המון, המון ידע ועוד יותר תמיכה.
חוזרת על משהו שאמרתי בשרשור אחר בדף הזה... יש לידה עם גישה חיובית, ויש לידה עם גישה שלילית, ושתיהן חיות אחרות לגמרי. גישה חיובית--יש, או לפחות מתחילה להיבנות. כל השאר יבוא כבר מעצמו.
 
בהצלחה

ממליצה לקרוא סיפורי לידה טבעית כאן בפורום מצטרפת להמלצה של רינת להיצמד לפורום הזה יש ספר נוסף שנקרא "טבעי ללדת" כדאי ללמוד איזו שיטה של הרפיה והכנה ללידה. דיברו כאן לא מזמן על "שיטת קיי" יוגה קורס הכנה ללידה בגישה טבעית אגב, דולה יכולה לתת גם לבן הזוג מקום בלידה. למעשה, דולה טובה תעשה את מה שתבקשי ממנה ותספק תמיכה וידע בזמן אמת. בלידה האחרונה שלי השילוב של הדולה+בעלי+אני יצר צוות מנצח. שני המלווים שלי עטפו אותי באהבה ובתמיכה מלאה. אבל יש לי חברה שילדה בלידה טבעית. לא היתה מוכנה לשמוע על דולה וגם בלידה הקרובה לא רוצה. היה לה טוב עם עצמה ועם בעלה וזה עובד גם, מסתבר
עשי מה שטוב לך!
 
למעלה