מילון המונחים

טאוֹ

New member
ילנג - ילנג - הגדרה

את ההגדרה כתבה סאן רייז. ילנג ילנג עץ ממשפחת האנוניים. מקור- אינדונזיה מלזיה והפיליפינים. מופק בקיטור של הפרחים וישנן ארבע איכויות של השמן הטובה ביותר היא ילנג ילנג אקסטרה. צבעו שקוף עד צהבהב. תכונות בולטות שלו הן: הוא מעורר מינית (אפרודיזיאק), מרומם, מחטא, מרגיע, וממריץ מחזור דם. דרכי הטיפול בו הן בעיסוי באמבט או בהדפה. הוא משמש לטיפול ב: נדודי שינה , פעימות לב מואצות, קריאות מינית, מתח, חרדה ודיכאון, הוא מחזק כללי, טוב לתסמונת קדם וסתית. טוב לעור מבוגר, עור שמן, עור מעורב, התמצית גם מעוררת צימאון. טוב ללחץ דם גבוה ביחד עם שמן מליסה. התמצית מעמיקה ומחזקת את שאר תכונות התמציות האחרות בתערובת. אין להשתמש בתמצית כסולנית. בריכוז גבוה עשויה לגרום לכאבי ראש ובחילות. ויש אנשים שרגישים לתערובת.
 

טאוֹ

New member
יובש - מתוך חמשת האקלימים

יובש, רוח, חום, רטיבות, קור. את המונח הנ"ל הציעה shirygo. לי אישית לא ברור למה הכוונה ובאיזו שיטה מקובלת החלוקה הזאת, ואשמח להסברים.
 

טאוֹ

New member
כן, ולכן השאלה ../images/Emo13.gif

אולי אפשר פשוט לציין את זה כחלק מההגדרה של מצבים ברפואה הסינית, או משהו דומה.
 

mic26

New member
אני לא בטוחה

שהמונח הזה (יובש) חיוני למילון המונחים...
 

שמש א

New member
../images/Emo45.gif

זה מתאים לפורום "מזג האויר"
וברצינות, אם נושא הפורום היה רק רפואה סינית, שווה היה להכניס מונח שכזה.
 

טאוֹ

New member
ימים בטוחים - הגדרה

לאור הפופולריות של ההריון והלידה כנושאי שיחה בפורום... ימים בטוחים - הימים במחזור הווסת בהם התעברות פחות סבירה. ביוץ מתרחש ביום ה-14 לפני הופעת הווסת הבאה, ובנשים עם מחזור סדיר ניתן להתייחס לימים שבתחילת ובסוף המחזור כאל ימים בהם יחסי מין לא יביאו להריון. מהיכן המידע?
 

אמילי ה

New member
השיטה הסינית

כדאי, לדעתי, לנסח את ההגדרה בצורה כזו, שלא תשמע כמו המלצה לשימוש בשיטה הלא-לגמרי-בטוחה הזו.
 

טאוֹ

New member
נדמה לי שהמונח "השיטה הסינית"

כבר רשום על שם שיטה אחרת - המשגל הנסוג. שיטה "בטוחה" כמעט כמו הימים הבטוחים... אוקיי, חבר'ה, הבנתי - אפשר לוותר על הכנסת המונח הזה למילון המונחים שלנו (אבל לא לשכוח את העיקר: להשתמש באמצעי מניעה).
 

SideKick

New member
ואני חשבתי ש...

תחת -מהיכן המידע - יופיע "ידע אישי". מכל מקום - ההגדרה הזו צריכה באמת עריכה רצינית ותוספת של ידע אישי, אחרת בתוך זמן קצר מעכשיו נוכל לצפות כאן למבול של פניות בנוסח: נכנסתי להריון בעקבות המלצתכם בנושא ה"ימים הבטוחים". האם יש דרך טבעית להפלה?
 
בודאי שיש דרך טבעית להפלה, מחכים

9 חודשים והעובר נופל לבד. רק זה עלול לכאוב קצת
 

טאוֹ

New member
בוודאי שזה קשור ../images/Emo3.gif

אתה יודע כמה רופאים סיניים נולדו בסין הודות לשיטת הימים הבטוחים? המון!
 

mic26

New member
שאלה

עיינתי במילון המונחים וחסרו לי כמה אותיות. האם זה משום שהן ברחו, אם שבאמת לא נמצאו מונחים באותן אותיות? חסרו לי חמשת האלמנטים בח', למשל... יכול להיות שהן נשכחו, ביחד עם היין והיאנג?
 

SideKick

New member
לא!

יכול להיות שהן נשכחו ביחד עם עוד שפע הגדרות שלא נמצאו באות ח'. את מוזמנת להגדיר את חמשת האלמנטים והם יוספו בחפץ לב.
 
למעלה