משימה בלתי אפשרית?

נילי41

New member
../images/Emo131.gifמשימה בלתי אפשרית?

בזמן האחרון בעלי הולך לשירותים בכל רגע, גם בלילה. ונראה לי שזה לא רק בגלל שהוא לא זוכר שהוא כבר היה בשירותים, אלא בגלל שמשהו מציק לו, אולי הערמונית גדלה או משהו אחר. אז שוחחתי עם הרופא המטפל שלו והוא נתן לנו לעשות בדיקת שתן (שתן ראשון של הבוקר) שאת זה עשינו הבוקר וכמו כן לעשות בדיקת אולטרה סאונד לכליות. קיבלתי למזלי תור ליום שני הקרוב, כשבדרך כלל יש זמן המתנה ארוך לבדיקה הזו, אבל הבעיה הי שהוא צריך יהיה לשתות 5 כוסות מים שעתיים לפני הבדיקה ולא ללכת לשירותים. זה נראה לי בלתי אפשרי. הוא בכלל לא רוצה לשתות כבר הרבה זמן. כל כוס שתיה שאני נותנת לו הוא לוגם לגימה אחת ואומר שתיתי ואני צריכה להתחנן שישתה עוד קצת ואחרי רבע כוס הוא כבר לא רוצה יותר. אז אולי אתם יודעים או מכירים איזו שיטה שאוכל לגרום לו לשתות 5 כוסות מים במשך שעתיים, וגם לא ללכת לשירותים??? זה נראה לי משימה בלתי אפשרית.
 

אסתרס

New member
../images/Emo184.gifאכן משימה בלתי אפשרית

לדעתי מיד עם בואך לבדיקה להודיע לטכנאי שנותן את השתיה שבעלך חולה אלצהיימר ולא יוכל לשתות את כל הכמות וחוץ מזה הוא לא מסוגל לשבת שעתיים. הם יקחו זאת בחשבון. גם אני לא מסוגלת לשתות כל כך הרבה מים בבת אחת אז אמרתי להם זאת והם אמרו אז תשתי כמה שתוכלי עד הבדיקה. וכך היה. האם הבדיקות הראו דלקת ? אם כן צריך אנטיביוטיקה, ולא לוותר. נוטים לדאבוני לחשוב שלחולה אלצהיימר לא מוכרחים לתת טיפול. האם הרופא בדק אותו רקטאלית? מיד אפשר לדעת אם גדלה הפרוסטטה. מה שאני רוצה לאמר הוא : שיש בדיקות פשוטות שיש לעשותן ואולטרא" זו רק בדיקת עזר. גם שלמה היה רץ כל 5 דקות לשרותים, ואחרי בדיקה ידנית נתן הרופא כדור ששולט עך הספינקטר של השתן , ושלום על ישראל.
 

נילי41

New member
אז ככה

את המים צריך לשתות בבית כשעתיים לפני הבדיקה ולבוא לבדיקה בשעה היעודה אחרי ששתה את המים ולא הלך לשירותים. עם תוצאות האולטרה ותוצאות בדיקת השתן נפנה לאורולוג. את בדיקת השתן עשינו רק היום והתוצאות יהיו ביום ראשון. מה שמדאיג אותי זה איך נעבור את האולטרה סאונד והשתיה...
 

ענתי44

New member
נילי יקירה

תתקשרי לפני שאתם באים למכון בו תערך הבדיקה ותספרי על המצב. ככה יהיו מודעים למצבו וגם אם יהיה עיכוב יכניסו אותו מהר ומי יודע אולי יש להם עיצה מה לעשות. אני ממליצה לך לתת לו לשתות הכי הרבה שתצליחי. וכשהוא ירצה לשירותים תנסי להסיח את דעתו. תקחי בקבוק מים מינראליים לדרך ותנסי לתת לו. בהצלחה
 

נילי41

New member
ענתי יקרה

זה באמת מה שחשבתי לעשות, רק חשבתי אולי מישהו כבר עבר בדיקה כזו ויש לו איזה פטנט יותר מוצלח. כבר אמרתי להם בטלפון כשהזמנתי את התור שזה חולה אלצהיימר ושאני לא יודעת כמה הוא יוכל לשתף פעולה בזה, כך שיש להם מושג. אני באמת מקווה שלא נצטרך לחכות בתור יותר מדי. הזמינו אותנו לשעה מסוימת, בתקווה שלא יהיו עיכובים... אני באמת אקח איתי בקבוק מים מינרליים ואמשיך להשקות אותו כל הזמן עד שנגיע לבדיקה.
 

justme007

New member
אמא שלי גם הולכת כל רגע לשרותים

אבל זה בגלל שהיא שוכחת שהיא הלכה. במיוחד שצריך לצאת איתה לטייל, היא אומרת: "רגע, שרותים" ואז איזה 50 פעם הולכת. אני יודעת שצריך למקד אותה לכיוון הדלת ולומר לה את כל הדברים שהיא אומרת, לדוגמא: צריך לסגור את הדלת במרפסת. אז שהיא יוצאת מהפעם הראשונה אז אומרים לה: סגרנו את הדלת במרפסת... רצוי גם לומר לה שמחכים לנו בחוץ ושהם "יברחו" לנו. ככה לפחות זה מזרז. זה לא רק בשרותים, זה גם במקלחת, היא עושה איזה 10 מקלחות ביום כי היא שוכחת, ועכשיו חורף היא יכולה להתקרר, אז אנחנו פשוט נועלים את האמבטיה. לגבי הבדיקה, אי אפשר להביא פשוט שתן מוכן מהבית? או להזמין רופא הבייתה? זה באמת נשמע משימה בלתי אפשרית
 

נילי41

New member
justme יקרה

תודה לך על תגובתך העניינית. אני יודעת שחולי אלצהיימר הולכים הרבה לשרותים כי הם שוכחים. גם בעלי ככה, אבל לאחרונה הוא גם מתעורר בלילה ומתחיל עם הטיולים לשרותים הלוך ושוב ויש לי הרגשה שמשהו מציק לו ולכן הרופא רוצה לעשות את האולטרה סאונד. את בדיקת השתן באמת הבאתי מהבית כי צריך היה לתת שתן ראשון של הבוקר, אז הבאתי להם למעבדה את השתן הראשון מהבית. אבל את האולטרה סאונד צריך לעשות במכון הדמיה, ועושים זאת על בטן מלאה מים, כמו לנשים בהריון. אני באמת לא יודעת למה ואיך בדיוק זה עובד, אבל אמרו לי בפרוש שאם הוא לא ישתה אז לא יוכלו לעשות לו את הבדיקה ולכן אני שואלת בפורום, כי אולי מישהו כבר עבר בדיקה כזו ויודע מה לעשות.
 

ענתי44

New member
נילי יקרה

חשבתי על רעיון כזה. אולי תבקשי מהמרפאה שיעשו לבעלך עירויי נוזלים. כלומר אינפוזיה. אמא שלי מקבלת אינפוזיה באופן קבוע בבית. אחות קופת חולים מגיעה ומחברת אותה לאינפוזיה בירך או בבטן. כך שאולי ניתן לסדר, אפילו באופן פרטי, גם אצלכם. או אולי במרפאה בה עושים את הבדיקה.זה לא כואב כמו החדרת האינפוזיה בווריד וזה מעניק נוזלים.
 

נילי41

New member
זה רעיון!

ענתי, הרעיון שלך מדהים, אני אבדוק ביום ראשון במרפאה שלנו אם זה אפשרי. אני לא יודעת אם אפשר יהיה לעשות את זה במכון ההדמיה, אבל אולי במרפאה לפני הנסיעה למכון ההדמיה יוכלו לעשות לו. שווה בדיקה. כל הכבוד לך... אני חייבת לבדוק את זה ואדווח לכם על כך.
 

ענתי44

New member
בהצלחה

ותהיי אסרטיבית כי הם לא ישמחו לעשות את זה. גם אני רבתי עם הקופה עד שאמא הוכנסה ליחידה לטיפול בית.
 

נילי41

New member
אז ככה,

דיברתי הערב עם הרופא המטפל של בעלי בטלפון ושאלתי אותו האם אפשר יהיה לתת לו עירוי לפני הבדיקה והוא שלל את הרעיון מכל וכל. הוא אמר שזה עלול לגרום לו לאי ספיקת לב חס וחלילה... הוא גם אמר שזה לא ממש קריטי שהוא ישתה 5 כוסות ושהם יעשו את הבדיקה בכל מצב... אז נקווה לטוב. בכל אופן תודה ענתי על המחשבה שהקדשת לבעייתי ועל הרעיון המעניין. אגב, מה שלום אמך? מזמן לא דיווחת על מצבה ואני רוצה לקוות שהכל בסדר... אני 'עוקבת' כבר מזמן אחר התפתחות המחלה אצל אמך ודואגת לשלומה...
 

ענתי44

New member
שרק יעבור את הבדיקה בשלום

בכל זאת תנסי לתת לו לשתות בדרך. אמא בסדר. אתמול קצת דאגתי כי לא נתנה שתן, וכבר חשבתי להתקשר לרופא, כי היא היתה אחרי אינפוזיה. אבל הכל הסתדר. היא כל פעם מדהימה אותי מחדש. גם במחלתה יש בה יופי. כשאני חושבת על היום שהיא תבהה בי ולא תדע מי אני, נעשה לי רע.
 

נילי41

New member
ענתי יקרה

אני כמובן אתן לו לשתות והוא ישתה כמה שהוא יכול ואני אעשה מה שאני יכולה ומה שיהיה יהיה. אולי הוא עוד יפתיע אותי כמו שקורה לפעמים. למשל הייתי בטוחה שהוא לא ישתף פעולה במקלחת, והנה הכל עבר בסדר גמור. אני מאד שמחה לשמוע שאמך בסדר. כמו שאומרים No news is good news. זה נפלא איך שהיא מתאוששת אחרי המצב הכל כך קשה בו היא היתה. זה הכל בזכותך ענת. את גדולה. אל תחשבי מה יהיה מחר, צריך לעבור כל יום בשלום ולקוות לטוב. אתך בתקווה לטוב, נילי
 

ענתי44

New member
תודה נילי../images/Emo24.gif

ביום שני תהיה יום הולדת לחברתי הטובה, אז יצאנו היא ואני לבית קפה לארוחת בוקר מאוחרת. על אמא שמרה חברתה, ואני הרגשתי כאילו בעננים.איזה כיף קצת לצאת מהבית. אתמול בלילה היתה הופעה של פוליקר, ולא יכולתי ללכת. ידיד טוב שלי התקשר אלי מההופעה והשמיע לי בשידור ישיר שירים שאני אוהבת. כמה כיף היה. שבת שלום ומשעממת, כדברי אסתר המתוקה והנפלאה שלנו.
 

נילי41

New member
../images/Emo51.gifתודה לזהבה ולכל המגיבים

תודה לכולכם על נסיונותיכם לעזור ולתת לי עצות ורעיונות. בדיקת האולטרה סאונד תהיה ביום שני אחה"צ. אדווח לכם איך היה.
 

שריוש2

New member
בהצלחה בבדיקה!

חשבתי גם על עירוי/אינפוזיה כמו שהציעה ענתי, אבל קראתי מה שהרופא שלו אמר. נראה לי שאין ברירה אחרת, אלא לתת לו לשתות כמה שיותר מים עד הבדיקה, ולקוות שלא יהיו בעיות. בהצלחה!!
 

נילי41

New member
אכן שיריוש

חומד, אני כל כך מתרגשת מהתגובות שלך הבוגרות והמבינות. יש לי גם נכדה ששמה שיר ואנחנו מכנים אותה בשם חיבה שיריוש, אז את כבר קרובה ללבי מאד. הלוואי ונכדי היו בוגרים כמוך ומסורים ואוהבים כמוך. סבתך זכתה שתהיה לה נכדה כל כך מבינה ואוהבת, ולמרות שהיא אולי כבר אינה במצב כל כך טוב, אני בטוחה שהיא חשה בחום ובאהבה שלך. תבורכי חמודה, והכל טוב לסבתך ולמשפחתך התומכת.
 

שריוש2

New member
תודה!

אני קרוייה על שם סבתי. היא שרה ואני שָרַי.... לכן לפעמים כששואלים אותה מה שמי, קל לה לשלוף אותו... כל טוב גמ'לך ולמשפחתך! מתפללת שהבדיקה תעבור בשלום!
 

ענתי44

New member
מצטרפת לדברי נילי../images/Emo23.gif

שיריוש את מדהימה ומשפחתך התברכה בבת ובנכדה שהיא מתנה.
 
למעלה