חשיבותו של כסף

../images/Emo130.gifחשיבותו של כסף../images/Emo130.gif

"למרות כל מה שנאמר אודות העוני, עובדה היא שלא ניתן לחיות חיים שלמים או מוצלחים מבלי להיות עשיר. איש אינו יכול להתעלות לגובה המקסימלי האפשרי מבחינת התפתחות הכשרון או הנשמה אלא אם כן יש לו כסף רב, כי כדי לחשוף את הנשמה ולפתח כשרון יש צורך בדברים רבים, והוא אינו יכול להשיג את אותם דברים אלא אם כן יש לו כסף לרכוש אותם."
מתוך "מדע ההתעשרות" של וואלאס די. ווטלס מתקלתי בציטוט הזה בשיטוטי ברשת, וזה העלה בי לא מעט שאלות...
האם אתם מסכימים עם הכתוב?
מה המקום של כסף בחיינו?
נתחיל עם זה, נראה לאן נגיע
בברכת דיון פורה לכולנו.
 

kagome10

New member
לא

כסף זה כלי, וכמו כל כלי אחר, הוא לא נחוץ לכולם ולא מתאים לכולם. האם הנזירות והנזירים הטיבטיים צריכים כסף? האם העדרו מונע מהם להתפתח? לדעתי, כסף נחוץ כדי למצוא זמן בשביל רוחניות, וגם זאת רק בהתחלה. קשה לעסוק ברוחניות כאשר כל הזמן מוקדש למאבק הישרדות. אולם לדעתי, להיות עשירה לא רק לא מועיל רוחנית, אלא מזיק. בימינו להתעשר=לנצל עניים, ואני מקווה שאין צורך להסביר מה מזיק בזה. אושריי העניים - כי הם ירשו ארץ :) לכסף אין מקום ממשי בחיי. השנה ניסיתי לעבוד פעם ראשונה. עבדתי לא הרבה זמן, והחלטתי שזה לא מתאים לי. התחלתי לעבוד כי הבטחתי זאת לעצמי לפני שנתיים. הפסקתי כי המקום בו עבדתי היה מלא בזלזול כלפי כלל בני חווה, וזה לא מקום שאני רוצה להיות שייכת עליו. וכעת לכסף כמעט ואין מקום בחיי. כי את כל הדברים החשובים בחיי אי אפשר לקנות בכסף. BLESSED BE
 
../images/Emo39.gif"הדברים הטובים בחיינו הם בחינם"../images/Emo39.gif

זה אחד המשפטים שאני נוהגת לומר בהרבה הזדמנויות. חיבוק, טבע, חיוכים, מילה טובה... יחד עם זה, כסך הוא מצרך הכרחי בחיים ולמרבה הצער אין אפשרות לוותר עליו לגמרי, כל עוד אנו חיים בציויליזציה. אשרייך שאת לא חייבת לצאת לעבוד. לכסף יש מקום בחיי, משום שכאמור אין הרבה ברירות, ואולם היום ברור לי שאני בשום אופן לא מוכנה להשתעבד לו, אלא להשתמש בכמה שצריך. לא תמיד הייתי כזו, אבל לומדים עם הזמן שאין טעם לשיעבוד, למירוץ המטורף אחרי הכסף.
 

kagome10

New member
באיזה חיים?

כסף הוא מצרך הכרחי בחיים ב*עולם המערבי*. לא בציוויליזציה. לפחות לפי ההגדרה שלי של ציוויליזציה. ואני אצטרך לצאת לעבוד מתישהו. אני רק בת 16 :) אולם אני מקווה שאצא לטיול גדול, ואבקר במקומות בהם נהוג סחר חליפין, במקומות בהם אנשים חיים בחברה חקלאית, במקומות אחרים, בהם החברה המערבית עוד לא השמידה כל חלקה טובה. וכאשר אחזור, אם אחזור, אני מקווה למצוא עבודה שאוהב, שלא תפגע בי באחרת ובסביבה שבה כולנו חיים :)
 
לגבי סחר חליפין

עד כמה שאני מבינה, על מנת להגיע למצב של סחר חליפין, צריך לרוב לעבוד בעבודת כפיים (למשל חקלאות). עצם המחשבה על זה פתאום מראה לי את מקום העבודה שלי בורוד. משרד מסודר, ממוזג בקיץ, מחומם בחורף. רוב היום אני יושבת, אם כבר קמה זה על מנת לאכול ארוחת צהריים דשנה שלא אני הכנתי. במהלך היום אני מקיימת הרבה מפגשים חברתיים. אמנם כחלק מהעבודה, אבל כיוון שאיננו רובוטים יש ביננו מערכת יחסים חברית. אם אמשיך חשוב בטח אמצא עוד מעלות. לדעתי פשוט התרגלתי לנוחות של עבודה במקום מסודר שלא משנה מה, היא תהיה שם (ברור שזו אשליה, אבל זו ההרגשה שנוצרת ביומיום). אני לא תלויה בגרמי שמיים, מזג אוויר, יש / אין סחורה וכו'. נהייתי מפונקת ולדעתי קשה לי לוותר על זה. אני יכולה לשער שכך גם אצל רוב האנשים בחברה שלנו. תארן לכם הממשלה פתאום תכריז שעוברים לשיטת סחר החליפין? אני יכולה לשער שזה ייצור כאן התנגדות רבה.
 

בני33

New member
*סחר חליפין,,,,

בשנים האחרונות,,,כבר מממשים את השיטה של סחר חליפין בהרבה מקומות. יש על כך אפילו אתרים שאפשר להרשם ולעשות בהם שימוש נאות. דוגמא;אני מקבל מפה נומרולוגית ותמורת זה אני מעביר טיפול כזה או אחר. אני ממש בעד העניין הזה. ואתם?
 

navyseal2

New member
הרגת אותי

פחחחחח את רק בת 16. אז עדיין לא מבינה כלום מהחיים, מקווה שתצאי מהבועה הילדותית שאת חייה בה
 
../images/Emo12.gifnavyseal2 בואי רגע חמודה...

את יודעת, אצלינו ב
נהוג להתייחס לגופם של דברים ולא לגופו של אדם... אז בבקשה לכבד אותנו ולהתנהג בהתאם
חוצמזה, ברוכה הבאה פה
נשמח לקרוא אותך בהמשך.
 

kagome10

New member
את מוזמנת ללכת לכל הנזירות והנזירים בטיבט

ולהסביר להם שהם צריכים כסף בחיים. בעצם, לא תצליחי לעשות זאת, כי הם נזירים *מתבודדים*. או שגם הם לדעתך צריכים כסף? כמו כן, את מוזמנת לומר זאת לכל החברות שהיו לפני המצאת הכסף, ולכל החברות שנוצרו בתקופה זו וקיימות עד היום. אחרי שתעשי זאת, את מוזמנת ללמוד איך לא להתנשא על אחרים. אולם זה לא חובה, כי את פוגעת אך ורק בעצמך. BLESSED BE
 

navyseal2

New member
אוקי אני אתייחס לגוף ההודעה

א) אני בן ב) אותה "חברה מערבית שהרסה כל חלקה טובה בעולם" היא אותה חברה מערבית שבזכותה יש לך תרופות, קדמה רפואית וכ'ו ג) כאנשים חיים על חשבון ההורים זה נורא מקל לבוא ולהגיד "שלא צריך כסף" ושלא צריך לעבוד, תקימי משפחה תגדלי ילדים ואז תבואי ותגידי שלא צריך כסף ד) כמו שאמרתי את בת 16 וכפי שזה נראה עדיין לא התבגרת ולא הבנתי איך דברים מתנהלים בחיים. הדוגמה של הנזירים רק מראה שהראייה שלך שטחית את יודעת מה זה אומר להיות נזיר? מה אורך החיים של נזיר? זה כמו להגיד שרבנים בארץ לא צריכים כסף....
 
navyseal אתה בן 23 נכון?

לפחות לפי מה שכתבת, כלומר אני מניחה שגם אתה עוד לא ממש פרשת כנפיים... כשעונים תשובה למישהו, כפי שגילי כבר האירה את עינייך- לפחות אצלנו, נהוג לדבר בלי לפגוע כל אחד רשאי לחשוב כפי רצונו ניתן לחלוק עליו להתווכח, לא להסכים אבל לא ניתן- להעליב או לנסות להקטין את האדם כדי שירגיש שדבריו שטויות אם אתה חושב אחרת תגיד את דעתך ומדוע נראה לך כי הדברים אינם מדויקים אבל אל תפסול, פסילת דעה של אדם גורמת לייבוש וצמצום החשיבה העצמאית והשונה ורק מתוך חשיבה אחרת באה צמיחה והתחדשות. אנו אולי זקוקים לכסף, אבל כבר היו אנשים שגרו במערות וחיים חיי קומונה, מגדלים את מזונם בעצמם וזקוקים למעט מאוד דברים חומריים כך שכסף לא משחק אצלם תפקיד...
 

navyseal2

New member
את צודקת

אני מודה שגם אני עדיין לא בשל וגם אני עדיין לא לא יודע באמת מה המשמעות של ל"חיות החיים", לעבוד באמת קשה או אפילו להתנהל בצורה עצמאית לגמרי. אבל קשה לי לראות אנשים צבועים כל כך, הרי זה הכי קל לחיות בחברה מתקדמת כשהכול נוח ויש לך הורים שדואגים לך, ולהלין על זה מצד שני. הרי אני בטוח שאותה ילדה בת 16 שהגיבה לדיון, בהודעה "אידלית" נהנית מהכסף של הוריה גם אם היא רק אוכלת אצלם וישנה במיטה נוחה, על אף שאני בטוח שהיא חייה חיי מותרות (ד"א אני לא מתנער מהשימוש במותרות אלא רק בצביעות של לחיות חיים כאלו ולקטרג על כך), אני בטוח שהיא רואה טלוויזיה, מחוברת לאינטרנט, ושיש לה טלפון נייד. הדברים הללו הם הדוניזם לשמו, ועל כן נראה לי מוזר שאדם יתבטא בצורה כזו, שהיא גם מתנשאת( "לכסף אין מקום ממשי בחיי"- נאמר בעוד היא גולשת באינטרנט שהיא משלמת עליו כול חודש) וגם לא עניינית (" בימינו להתעשר=לנצל עניים, ואני מקווה שאין צורך להסביר מה מזיק בזה?".- בבקשה תסבירי לי מה זה להתעשר ומה זה לנצל את העניים כי הרי ברור שלא הקשבת בשיעורי כלכלה בבה"ס). לסיכום אומר "אין חכם כבעל ניסיון", אני לא מגדיר את עצמי כבעל ניסיון כי אני גם צעיר יחסית, אבל אני לא מתיימר לשלול את אותם הדברים שאני נתמך בעזרתם.
 
הגיל יכול להטעות ולבלבל

אדם יכול לעבור חיים שלמים גם בגילאים צעירים צריך מאוד להיזהר מלשפוט מישהו על סמך גילו או חזותו, יתכן שעבר סבל קשה, מחלה, התעללות, היה קורבן מסוג כלשהו יתכן שהוא יתום וחי במשפחות אומנה, אולי עבר ניצול מיני,או תאונה קשה אולי פיגוע או שכל אדם קרוב... כל כך הרבה דברים יכולים לקרות לאדם אפילו אם בגילו הוא צעיר חיינו אינם סך שנותינו אלא סך ניסיוננו וחוויותינו...
 

kagome10

New member
אתה בטוח?

הדבר הראשון שלמדתי כאשר התחלתי ללמוד הוא שאי אפשר להיות בטוחה בשום דבר, שאי אפשר לומר דבר על אדם שפגשתי באניטרנט רק בגלל שהרוב כאלו. אני לא מופה בטלוויזיה, כבר 6 שנים. אתה מופתע? אני אכן מחוברת לאינטרנט, אולם רק כי אין אנשים פאגאניים בקרבת ביתי. יש לי טלפון נייד. הפעם האחרונה שדיברתי בו הייתה לפני שבוע. אם הייתי יכולה, הייתי נפטרת ממנו, אולם הורי מעוניינים שיהיה לי טלפון נייד. וכן, לכסף אין מקום ממשי בחיי. אם ההורים היו מבטלים את האינטרנט היתי מסתדרת בלעדיו, כמו שהסתדרתי בלי אינטרנט עד שעליתי לחטיבה. אולי לדעתך זה לא ענייני, אולם זה נראה לי עניני מאוד בדיון על כסף, לציין שזה משחק סכום אפס. אפשר להרוויח כסף ביושר. אולם אי אפשר להרוויח הרבה כסף ביושר, בלי לנצל אף אחד ואחת. אני, הפלא ופלא, מקשיבה לשיעורים בבית הספר. רק שאין שיעור כלכלה בבית הספר. בח"מ. אולם, היציאה מנקודת הנחה שאם אני לא מסכימה איתך אני טועה היא יהירה ולא עושה לך כבוד. אני הייתי חיה מצוין גם בלי רוב ההמצאות המודרניות. חיי מורכביפ מרכיבה על אופניים לבית הספר, כאשר אפשר גם ללכת כפי שעשיתי פעם במשך שנה, לימוד בבית הספר, חזרה הביתה, הליכה לבע, ישיבה שם, חזרה הביתה, והליכה לישון. האינטרנט נכנס פה מידי פעם, אולם אני יכולה להסתדר גם בלעדיו. ואני לא מתנשאת על אנשים שאני לא מכירה. בפעם ה-17 באינטרנט, אספר על הניסוי המעניין ביותר שעשיתי אי פעם, עוד בפורומים של MSN, זכרונם לברכה. כתבתי תחת כמה שמות שונים, בדיוק אותן דעות, בלי לשנות את סגנון כתיבתי, ואפילו באותם פורומים לפעמים. רק הגיל שציינתי כגילי היה שונה בכל פעם. האם אתה יכול לנחש אילו תגובות שונות קיבלתי? בדיוק לאותה דעה, כאשר היא נכתבה על ידי נערה היא זכתה לזלזול, ועל ידי אישה לגינוי ענייני. ועוד ענין מעניין, אנשים שזלזלו בגילי נטו להתייחס עליי-הכותבת גם בהודעות עם גיל אחר - אם דיברתי בעד זכויות נשים הרי שאני רווקה זקנה, אם בעד השמאל הרי שאני יפת נפש, וכו'. הד הומינום במיטבו. אנשיפ כאלה פשוט לא היו מסוגלים לכתוב תגובות ענייניות. ועוד סיפור קצר לסיום. בפורום כבר בתפוז כתבתי כמה הודעות באותו השרשור, ומי שהתכתבתי איתו לא שם לב שההודעות כולן נכתבו על ידי, וכך פעם אחת כונתי ילדה קטנה, ופעם אחת רווקה זקנה. על כן לא אכפת לי שאתה נטפל לגילי, הרי אם הייתי משנה אותו, רוב הסיכויים שהיית מוצא צשהו אחר להיטפל עליו. כנראה כי אין לך טיעונים ענייניים, או שמשום מה אתה חושש להציג אותם. BLESSED BE
 
../images/Emo229.gif על הנסוי, אהבתי ../images/Emo45.gif

ספרי עליו קצת יותר בהרחבה, סיקרנת אותי
 

kagome10

New member
בשמחה רבה

באותו זמן התעניינתי באקטואליה, וכתבתי הודעה (או פוסט, בMSN ההבדל הוא דק) באיזה נושא אקטואלי. זכיתי להודעה מזלזלת בנושא גילי, וכאשר חיפשתי עוד הודעות של הכותב גיליתי שהוא מזלזל בכמעט כל מי שהוא לא מסכים איתו. רציתי לבדוק עם זה צירוף מקרים או תבנית, אז פתחתי עוד כמה כינויים בשמות מגדרים וגילים שונים. כמו כן, קראתי כמה מחקרים שעסקו גם הם בנושא. המסקנות שקיבלתי אני לא סתרו אותם :) 1. לגבר יתייחסו בכבוד רב יותר מאשר לאישה. אולי כי לאישה יש יותר תבניות משפילות להדביק - רווקה זקנה, לסבית, פמיניסטית, עקרת בית ממורמרת, וכו', בנוסף, הרבה סטיגמות גזעניות לכאורה הן שוביניסטיות במהותן, כמו הסטיגמה על הפולניות. 2. לרוב, מי שתוקף אדם בגלל פרט שולי הוא מישהו כמעט ולא מסוגל לנהל דיונים ענייניים, בלי שמצות, מי שאין לו טיענוים לוגיים, ואם יש הם מלאים בכשלים, ולרוב הוא גבר. תת סעיף - מי שאין לו מה להגיד ימצא דרך לשייך את הדעה המנוגדת לשלו לסטריאוטיפ כלשהו ולהדביק אותו לכל מי שלא מסכים איתו. הסטריאוטיפ יודבק לכל מי שדעתו שונה, ללא קשר למינו גזעו גילו ונטיתו המינית. כמו כן, אנשים כאלו לרוב יהיו תוקפניים. דוגמא בנושא - כאשר בפורום פה בתפוז אותו אדם הגיב לשתי הודעות בשרשור שלי, לשתיהן לא הסכים, ובאחת אמר שאני ילדה קטנה ובשניה רווקה זקנה. אני יכולה לחפש את השרשור אם תרצי, פורומי תפוז, לעומת MSN, עדיין קיימים :) 3. גזענות. חייה וקיימת ולרוב מלווה בחוסר ענייניות ושאר מאפיינים מסעיף 2. 4. אנשים שלא שופטים אנשים לפי דת גזע מין מוצא וכו' הם לרוב אנשים פתוחים, שניתן לדון איתם על נושאים שנויים במחלוקת מבלי להדרדר להתנצחויות. 5. אנשים שמנסים להצמיד סטיגמה לכל מי שלא מסכים איתם לא על באמת מתווכחים עם מי שמולם, אלא עם הדמות שלו שהם המציאו בעצמם. ניתן לראות זאת בכך שכאשר הם מציינים טיעון שלי מבלי לצטט, הם כמעט ואף פעם לא יתייחסו לטיעון שלי אלא לטיעון אחר, שונה מעט, ומעוות על מנת שיהיה גרוטסקי. אנשים כאלה לא ישתמשו במילים כגון לעניות דעתי, אני חושב, אני משער, אני מניח, רוב, כמעט כל. אנשים כאלה גם נוהגים להתייחס לעולם המערבי כאל העולם היחידי שקיים, לדת היהודית כאל הדת היחידה שקיימת, ובכלל, לנהוג באגוצנטריות. דיון עם אנשים כאלה - חסר תוחלת. 6. הכי גרועים הם אלו שאינם נוטים לסטריאוטיפים, אך שפתם תוקפנית. מעט מכדי להתייחס עליהם כאל טרולים, אולם מספיק כד שהדיון יהיה לא נעים. אנשים כאלו יכלו להיות אנשים נעימים, אילו יכלו להיות אמפתיים, להבין את האחרת, לראות את העולם מנקודת מבט של מישהי אחרת. הם לא מבינים למה שפתם נראית לי תוקפנית, למה ההכללות שלהם פוגעות בי. הם מוכנים, בעיקרון, להימנע משפה שלנא נעימה לי, אך לא מרגישים את ההבדל בין לקרוא למישהו טמבל, לבין לומר פא**נג. הם רואים את העולם בשחור לבן, ולאחר שאני לא מסכימה איתם, הם משייכים אותי למכנה האויב. ניתן לנסות לגרום להם להבין, לרוב זה לא מצליח. מה שחסר להם - מודעות עצמית. כל מה שאמרתי אלו מסקנות לא מדעיות עם קבוצה קטנה מידי של נבדקים, אולם בנסקנות משמשות אותי היטב. רק כמה תוספות קטנות: מי שאפשר לשלוח עליו את ההודעה שלו עצמו עם כמה שינויים מינוריים בלבד, ולעשות זאת בכנות - הוא טרול. מי שבא לפורום מסויים עם נקודות מוצא הפוכות לחלוטין מהאקסיומות של הפורום - הוא טרול, גם אם הוא לא מבין למה. מי שמפנה את הצדק שלו רק כלפי אחרים ולא כלפי עצמו, הוא צבוע, ולרוב מתאים לתוספת הראשונה. מקווה שסיפקתי את סקרנותך :) BLESSED BE
 
עצוב לי לקרא את דברייך

ולהיזכר במה שקורה אצלנו במדינה ובין האנשים החיים בה. הייתי שמחה לקרא את השרשור מתפוז ואת שתי התגובות השונות שקיבלת עליו
 

kagome10

New member
מצאתי שרשור דומה

אם כי התעצלתי להמשיך ולחפש את השרשור המקורי, האמלה שלי היא שהוא היה מזמן, ואין לי מילות חיפוש מדויקות. במקום זה, מצאתי שרשור ובו מישהי מציאה לי למצוא פרטנר לסקס, שהרי אם אני מתנגדת להחפצה זה אומר שחסר לי מין, ושתי הודעות אחרי זה קוראת לי ילדה קטנה. זה מספיק דומה? http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=399&MessageId=140908554
 
הסתכלתי על השרשור../images/Emo51.gif

אני חושבת שנגעת אצל אותה אישה במקום מאוד כואב שהיא לא רצתה לגעת בו ולכן ברחה לעלבונות אישיים. כשהיא חשבה שאת גדולה ניסתה להתייחס אלייך בהתנשאות ובביטול קבעה עלייך ועל חייך קביעות לגבי מיניותך וצרכייך בלי להכירך כהוא זה אני מניחה שהשליכה עלייך את מחשבותיה על עצמה. כשנודע לה שאת קטנה משחשבה לא ידעה איך להגיב אחרי מה שאמרה ולכן היה לה נוח לברוח לשיר הטיפשי שכל תפקידו היה להראות לך ולשאר חברי הפורום שאין לך חשיבות ודברייך חסרי ערך, כי לו הייתה צריכה לבדוק את דברייך לעומק הייתה חושפת דברים עצובים על עצמה שאולי לא הייתה מוכנה ובשלה להתמודד איתם... היה מעניין לעשות ניסוי אמיתי על הנושא מהבטים שונים של מחשבות ותגובות של האנשים, פשוט מרתק.
 

kagome10

New member
את מוזמנת לבדוק

הניסוי נערך לא רק על ידי. הייתה מישהי שדיברה בפורום שמנות ויפות נגד קבלה עצמית (אני עדיין מכה טרולים מהפורום בהלם כאשר אני אומרת מה המסה שלי. משום מה, אנשים חושבים שרזים צריכים להיות נגד קבלה עצמית של שמנים) ובאותו יום שבו הכנסתי אותה לרשימת הטרולים האישית שלי הודעה שלה הגיעה לעמוד הראשי. בהודעה נאמר שהיא לסבית ומשפחתה לא מקבלת אותה. ראיתי עוד הרבה דוגמאות כאלה. אולם אם את רוצה ניסוי מדעי זה לא בעיה :) פתחי כינוי חדש בתפוז, וקובץ אקסל לניסוי. תעלי נושאים שנויים במחלוקת בפורומים שנויים במחלוקת, ודרגי את מידת התוקפנות של העונים והעונות. לאחר מכן חפשי הודעות שלהם בפורומים אחרים, ודרגי את מידת שביעות הרצון שלהם מעצמם, הקבלה העצמית שלהם, השלוה שלהם. אולם לדעתי, זה ניסוי חסר תועלת. התוצאות ידועות מראש :)
 
למעלה