שאלה/ שיתוף/עזרה

../images/Emo13.gif שאלה/ שיתוף/עזרה

אני עוברת פה וקוראת את הבעיות שאנשים מעלים על עצמם יש שרשורים שפשוט בא לי להגיד לבנאדם "תן לעצמך כאפה ותתחיל לזוז!" ואני לא אומרת את זה מתוך זלזול אלא באמת זה מה שאני חושבת שהוא צריך לעשות. לפעמים אנשים מכניסים את עצמם למן דכאון תלותיות ופחדים והוא רק צריך שמישהו יעורר אותו כאילו בואנה אתה אדם מבוגר ואתה שווה משהו כי כל בנאדם שווה משהו! תפסיק להגיד רע לי אני תקוע וכו'. תעצור שניה. תחשוב בהגיון. תחשוב ברוגע מה אתה רוצה מעצמך? מטרה שיש לך? לא משהו בומבסטי, משהו פשוט, רגיל, קטן ונורמלי. תמשוך את עצמך מהשיער (ואם אין לך את הכח רצון תשיג מישהו שידחוף אותך קצת-קרוב משפחה,חבר, אולי פסיכולוג) ותתחיל לפעול כדי להשיג את המטרה שלך. עכשיו, אני מבינה שהאנשים האלה במצב רגיש אני לא יודעת אם אני יכולה להגיד להם "תנו לעצמכם כאפה תתעוררו" אולי הם יפגעו. אולי אני בעצם סתם טועה. מעולם לא קראתי מאמרים או כל דבר אחר בעניין זה הכל הגיון שלי והוא לא בהכרח נכון. אני חוששת להגיד להם את מה שאני חושבת כי אני עלולה להזיק להם וזה באמת הדבר האחרון שאני רוצה. ועצה קטנה שיכולה לשפר את המצב רוח, תעשו ספורט, תרוצו, תצאו לנשום אויר סתם ככה זה משחרר עצבים משחרר אגרסיות וכמובן שומר על הבריאות כמו שנאמר "נפש בריאה בגוף בריא" יום מקסים
 

גרא.

New member
חלומות תיאטרון,על מהות דברייך,כבר אמרו חז"ל,

אל תדון את חברך עד שלא תגיע למקומו...
 
הבנת הנקרא

"אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו" לא מדבר על כך שהוא דן את עצמו, או שיש בכלל כוונה שמישהו ידון את עצמו . מדובר על אחרים, שלא מבינים מה עובר עליו, שדנים אותו. המסר העיקרי הוא שעד שלא באמת יודעים, לא דנים. מאיך שכתבת, השיפוט שלך את האחר נובע ממי שאת ואיך שאת חיה את חייך, נתונים שהם ברוב המקרים אינם רלוונטיים או מתאימים למי שאת דנה... שחי אחרת ממך, יש לו אישיות אחרת ממך, ניסיון חיים אחר משלך, משאבים אחרים ממה שיש לך, כוחות אחרים ממה שיש לך שלא לדבר על גנטיקה. אני מאוד שמחה בשבילך שאת יכולה להרים את עצמך, לרוץ בפארק, ולהרגיש טוב - רק אל תניחי שמה שאת יכולה לעשות כולם יכולים לעשות באותה מידה.
 
הם כן יכולים

אני הבנתי את המשפט הכוונה שלי היתה אחרת מבחינתי כל אחד יכול לעשות כל דבר אין דבר כזה לא יכול. כמובן דברים שלא נוגדים את הטבע.
 

MoonMadness

New member
אנשים תמיד עושים כמיטב יכולתם

אם הם לא עושים את מה שהם רוצים לעשות - זו הוכחה לכך שהם לא יכולים. את אומרת "הם כן יכולים" בביטחון כזה, את אומרת "אין דבר כזה לא יכול", וזה מראה את חוסר ההבנה הבסיסית שלך בהתנהגות ובנפש האדם, ואת היומרנות שלך (חוסר צניעות) לדעת מה אחרים יכולים לעשות ומה הם לא יכולים לעשות. זו בדיוק משמעות המשפט "לדון את חברך לפני שהיית במקומו" - את קובעת קביעות לגבי אחרים מבלי להיות במקומם, ולכן את בהכרח טועה. אם את באמת מאמינה במשפט שאמרת: "זה ההיגיון שלי והוא לא בהכרח נכון", ואת מעוניינת ללמוד, להבין, להתפתח - כדאי שתקשיבי למה שאמרו לך כאן כל המגיבים - ולמה שאמרו לך חז"ל. בהצלחה.
 
למעלה