FDC's רצויות!

תמיר1991

New member
../images/Emo124.gif FDC's רצויות!

אריק - אם תראה לנכון שהודעה זו לא ראוייה לשרשור חדש, אנא שרשר אותה. אני מעלה כאן כמה תמונות של מעטפות יום ראשון מהשנים 67' ו- 76' שחסרות לי באוסף. אם למישהו יש אותן להחלפה, והוא מעוניין להחליף, אתם יודעים איפה למצוא אותי
והראשונה - 50 שנה להצהרת בלפור, 1967. תמיר.
 

evilihi

New member
בשוק דיזנגוף ישנו בחור נחמד בשם

עוזי שמוכר הרבה דברים ובן השאר יש לו גם קופסה די מכובדת עם מעטפות יום ראשון. לפי הערכתי הוא בן 30-40 (למרות שאני די גרועה בהערכת מידות/גילים/משקלים וכו). הוא קצת שמנמן עם שיער מאוד ארוך. שווה בדיקה.
 

תמיר1991

New member
כן, בדקתי, אבל המחירים אצלו

מטורפים - 7-12 ש"ח למעטפה, בעוד בחנויות הבולים הן עולות עד 3 ש"ח. אבל אני מעדיף להחליף כאן
ועוד אחת - יום הזיכרון 1967. תמיר.
 
בוסטי, באמת -

באתר התאחדות הבולאים יש קטלוג בולי ישראל. לכל בול, יש גם מעטפת יום ראשון. לא צריך רשימה, מספיקה רשימת הבולים עצמם. לגבי המחירים - הרוב הגדול של מעטפות היום הראשון בישראל אינן שוות ערך של ממש, ונמכרות פחות או יותר לפי משקל. החלק הקטן יקר, ובמקרים ספורים - אפילו יקר מאוד.
 
למעשה..

בתור מכור לקיטלוגים אני חייב לציין שעוד לא מצאתי דרך נוחה לארגן את אוסף המעטפות שלי, עד כדי כך שאני שוקל להפסיק לאסוף בכלל מעטפות יום ראשון. הרי כידוע זה לא האוסף שחשוב, אלא קובץ האקסל (או האקסס) שמצורף אליו, והגרפים שניתן להפיק ממנו. הבעיה היא שאומנם כל בול מופיע על גבי מעטפה, אבל אין 1721 מעטפות, אלא הרבה פחות. יש סדרות בולים שמופיעות על גבי מעטפה אחת, שתיים, או כל בול על מעטפה בנפרד. אין קטלוג, אין מספרים סודרים, שום דבר. ככה לא מנהלים אוסף! אם למישהו יש רעיון אני אשמח לשמוע!
 

avitalit

New member
אולי תנסה לקטלג לפי מספר הסידרה

שקיים במחירון "גלעדי". במחירון גלעדי יש לכל סידרה מספר קטלוגי ( הסתייגות: אם הסידרה הונפקה בחלקים אזי לכל הנפקה במועד שונה יש שורה במחירון .) נכון לסוף 2002 אגב - מספר הסדרה הגבוה הוא 845. תוכל לייצר לעצמך מפתח שיתבסס על זה באופן הבא : תכפיל את המספר של הסידרה ב 1000 ותוסיף לו את מספר המעטפה הספציפית בסידרה למשל : סדרת היסטוריונים חלק א - 2002 - מספרה בגלעדי : 834 בסידרה זו יצאו 4 בולים על 2 מעטפות לפיכך האינדוקס שלהן יהיה 834001 834002 . וכך הלאה . מתי אני מקבל את הקובץ אקסל של זה ?
 

תמיר1991

New member
אני חושב שזה יכול להיות הפרוייקט

הבא שלי, ואם נשתף פעולה, זה יכול להיות נהדר
מהיכרותי עם המעטפות מארצנו הקטנטונת אני יכול לראות סדרות, ולדעת כמה מעטפות יש בכל אחת. זה יכול לעזור לי בהמשך, אני ממש רוצה לעשות אוסף שלם (עד 53' בלי שבלים, אחרי - עם שבלים). תמיר.
 

בוסטר1

New member
אני יודע

שהם מתאימות לבולים אבל יש מעטפות עם כמה בולים ויש סדרות אני פשוט מחפש חיים קלים ומחפש קובץ אקסאל או וורד
 

תמיר1991

New member
אני אחדד את דבריו של אריק -

אין באתר הב"י מעטפות יום ראשון, יש אך ורק בולים ופריטים מיוחדים. התמונות לקוחות מתוך מכירות באיביי
תמיר.
 

evilihi

New member
מטורפים? המחיר שהוא ביקש זה

3 שקלים למעטפה..מאיפה הגעת ל7-12 ש"ח??? אולי אנחנו לא מדברים על אותו אדם..
 

תמיר1991

New member
המישהו הזה ביקש 7-12 ש"ח למעטפה,

אני לא ראיתי 3 ש"ח. מה שכן, גם זה מוגזם... תמיר.
 

evilihi

New member
אבל אמרת בעצמך..שאתה יכול לקנות

ב-3 שקלים בחנויות בולים... מעטפות יום ראשון משנות השישים שבעים ב-3 שקלים זה הרבה??? טוף בשבילי זה לא נראה הרבה אבל אני לא כ"כ בענייני בולים אז..
 

תמיר1991

New member
לא...

אמרתי עד 3 שקלים... זה בדרך כלל לא יותר משקל-שניים. בחנויות יש גם בקרת איכות, חווית רכישה גדולה יותר ווספת ידע נחמדה, ככה שברור איפה מומלץ לקנות. זה באמת לא הרבה - אבל כשקונים 25-50 מעטפות בכל פעם, וצריך להשאיר כסף גם לבולים ולפריטים מיוחדים, זה כבר הופך להיות הרבה, הרבה מאוד. תמיר.
 
למעלה