קול קורא: מפגש בטבעון

../images/Emo124.gifקול קורא: מפגש בטבעון

שלום לכולם
במסגרת רצונם להבין מיהם אותם אנשים מוזרים, אשר נפגשים כל הזמן באינטרנט ומדברים על שורשי משפחותיהם בפומבי (ובכך מצליחים לפענח תעלומות קשות לפיצוח), הזמינו אנשי החברה הגנאלוגית של הגליל (החבר'ה של אווה פלורסהיים) את חברי פורום "שורשים משפחתיים" (כלומר, אותנו) להסביר להם מה עושים מול המחשב ואיך, לעזאזל, זה עוזר במחקר המשפחתי... המפגש ייערך באחד מימי ראשון של חודש מאי, במקום המפגש הקבוע שלהם, קרית טבעון. תאריך מדויק עדיין לא נקבע, והוא יימסר בהקדם, על מנת שאפשר יהיה לשריינו. כדי להפוך את המאורע לחגיגי מעט יותר, יוקדם לו מפגש משותף של שתי הקבוצות, אשר יכלול סיור מעניין ביותר באזור (ברור שזו הפתעה...
) באחה"צ נעימים ואביביים. בקיצור, עוד מפגש פורום הולך ומתרקם לו... לצורך המפגש, דרושים אנשים מקרבנו, אשר יכולים לסייע באחד (או יותר) מן הנושאים הבאים:
"כיצד סייע לי הפורום בפתרון תעלומה משפחתית?" - הדגמת מקרה אותו פתרתם בעזרת הפורום. חשוב שהמקרה ידגים את יכולותיו של הפורום: רשת הידע האנושית, פעולה בשיטת "שלח לחמך על פני המים", היתרון שבפומביות ההודעות וכו'.
הפרוייקטים שלנו - הצגת הפרוייקטים עליהם עבדנו יחדיו, מתוך ההקשר הרחב של פעולתנו: העץ הפוליטי, יער הפורום, עץ הפורום, "אבני זכרון" (שלא הושלם עדיין, מסיבות טכניות), המדריך לגנאלוג המתחיל וכו'.
מה עושים כאן בכלל? - הדגמת הפעילות בפורום (יעמדו לרשותנו מחשב ומקרן): איך מתייחסים להודעה? מהו שרשור? באילו כלים אנו משתמשים כדי ליצור סביבת עבודה תומכת (מאמרים, קישורים, גלריות וכו')? האם זה קשה/מפחיד/מאיים/בלתי-אפשרי? מיהם חברי הפורום?
המפגשים שלנו - בשביל מה צריך מפגשים? מה הם תרמו לנו? כיצד צמחו המפגשים מתוך הפעילות השוטפת? וכו' כל אחד מן הנושאים הללו יוצג במשך מספר דקות. לאחר מכן, ננהל דיון פתוח, וננסה לענות על שאלות ולהעביר ערב של כיף. נשמח לסיוע בהכנת נושאים להצגה, בהעברת הנושאים, ובכלל... כל רעיון או יוזמה - יתקבלו בברכה
יהודה ארנון
 

talia olav

New member
משאבים וכלים

לגבי, התועלת המעשית העיקרית בפורום היא בחשיפה מתמדת למשאבים ולכלים. אמנם, רבים מהם מתפרסמים קודם בג"ג, אך כאשר הם מוצגים בפורום בתוספות הבהרות ו"מציאות" יש דירבון לבדוק אותם. תודות לפורום אני דורבנתי לפנות / לחפש בארכיון הציוני המרכזי, חברה קדישא, מדריכי הטלפון האחרונים. תודות לג"ג פניתי למרכז ניצולי השואה בוושינגטון, מה שהביא לפריצת דרך במחקר - אך אני משערת שאחרים פנו לשם בעקבות הודעות כאן. הפורום הוא זה שהוביל אותי להחלטה באיזו תוכנה להשתמש. בסה"כ האיזכור השוטף של המשאבים מזכיר כל פעם מחדש לאן כדאי לפנות כדי לקדם את המחקר.
 

deebeebee

New member
מסכימה עם טליה

לא תמיד נכנסים לגג וכאן יש איזכור מדי פעם. בהחלט חיובי.
 
אני אצטרך לדאוג לחופש מהעבודה

אני רק מקווה שיתנו... אשמח להכיר את החברה מהגליל. שלכם חנה גונן
 

mahaian

New member
בזכות הפורום והחברה הגניאולוגית

בזמנו, לפני כשנה וחצי בערך, הגעתי בעקבות כתבה בפורום, למפגש של החברה הגניאולוגית הגלילית בטבעון. שם פגשתי אדם אשר קישר אותי למישהו ברוסיה והוא זה שעזר לי למצוא את בת דודי האבודה מולאדיווסטוק(בתקופה זאת הייתי כבר מיואש לחלוטין ולא האמנתי שאמצא אותה)...
 
אשמח לספר על

כיצד הפורום עזר לי לאתר קרובת משפחה שלא הצלחתי להגיע אליה במשך זמן רב כי כל שהיה בידי זה שם פרטי, מקום מגורים משוער וגיל משוער.
 
למעלה