יש סקר חדש בפורום, אתם

  • פותח הנושא oren*
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

oren*

New member
../images/Emo124.gif יש סקר חדש בפורום, אתם

יש סקר חדש בפורום, אתם
מוזמנים להצביע ולהשפיע
 

nitsansh

New member
לא להעביר!

יש סקר חדש בפורום, אתם
מוזמנים להצביע ולהשפיע
לא להעביר!
לדעתי המיקום הנוכחי של שדה התעופה הוא הכי טוב מכל האפשרויות המוצעות. שדה התעופה המרכזי צריך להיות קרוב למרכזי האוכלוסיה ונגיש לצירי התחבורה, ונתב"ג עומד בדרישות הנ"ל. היחידים שסובלים ממיקומו הנוכחי של השדה הם התושבים הגרים באיזור. אני יודע מה זה לגור ליד שדה תעופה...
 

fireman

New member
מיקום גרוע

לא להעביר!
לדעתי המיקום הנוכחי של שדה התעופה הוא הכי טוב מכל האפשרויות המוצעות. שדה התעופה המרכזי צריך להיות קרוב למרכזי האוכלוסיה ונגיש לצירי התחבורה, ונתב"ג עומד בדרישות הנ"ל. היחידים שסובלים ממיקומו הנוכחי של השדה הם התושבים הגרים באיזור. אני יודע מה זה לגור ליד שדה תעופה...
מיקום גרוע
לדעתי העברת שדה התעופה הבינלאומי לנגב יהיה דבר מעולה, מדינת ישראל היא מדינה קטנה וזמן נסיעה של שעה הוא סביר בהחלט ונהוג בלא מעט שדות תעופה בינלאומיים באירופה, הרחקת שדה התעופה מריכוזי אוכלוסיה קודם כל תביא לשיפור איכות החיים של אלו שגרים כיום לשדה תעופה. העברתו לנגב תאפשר פיתוח מתמשך של אותו שדה בעשרות השנים הבאות והפיכתו לשדה תעופה אזרחי ומסחרי בקנה מידה גדול שיוכל להיות משולב עם קווי רכבת מהירה, חניונים ענקיים שרותי אוטובוסים אפשרות הגדלת מסלולי הטיסה וכמובן אפשרות הפעלת השדה בשבת ובלילות מבלי לשמוע אזרחים מתבכיינים על כך
 

oren*

New member
אי הפעלת השדה בשבת נובעת מחוק

מיקום גרוע
לדעתי העברת שדה התעופה הבינלאומי לנגב יהיה דבר מעולה, מדינת ישראל היא מדינה קטנה וזמן נסיעה של שעה הוא סביר בהחלט ונהוג בלא מעט שדות תעופה בינלאומיים באירופה, הרחקת שדה התעופה מריכוזי אוכלוסיה קודם כל תביא לשיפור איכות החיים של אלו שגרים כיום לשדה תעופה. העברתו לנגב תאפשר פיתוח מתמשך של אותו שדה בעשרות השנים הבאות והפיכתו לשדה תעופה אזרחי ומסחרי בקנה מידה גדול שיוכל להיות משולב עם קווי רכבת מהירה, חניונים ענקיים שרותי אוטובוסים אפשרות הגדלת מסלולי הטיסה וכמובן אפשרות הפעלת השדה בשבת ובלילות מבלי לשמוע אזרחים מתבכיינים על כך
אי הפעלת השדה בשבת נובעת מחוק
ולא מתוך שמירה על שקט (חברות התעופה הישראליות). יש טיסות של חברות בינלאומיות גם ביום שישי בלילה ובמהלך יום שבת. אני מסכים איתך בהחלט לגבי מיקומו של השדה בנגב, הרחקתו מאיזורי אוכלוסיה (כל מה שראינו בחודשים האחרונים עם מטוסים שמתרסקים על בניינים ואזורים מיושבים). כמו כן שדה תעופה במרכז הנגב יביא לפיתוח האיזור, בניית מלונות פאר, ושכונות מגורים לעשרות אלפי עובדי השדה.
 

nitsansh

New member
מי אמר שנתב"ג לא פועל בשבת?

אי הפעלת השדה בשבת נובעת מחוק
ולא מתוך שמירה על שקט (חברות התעופה הישראליות). יש טיסות של חברות בינלאומיות גם ביום שישי בלילה ובמהלך יום שבת. אני מסכים איתך בהחלט לגבי מיקומו של השדה בנגב, הרחקתו מאיזורי אוכלוסיה (כל מה שראינו בחודשים האחרונים עם מטוסים שמתרסקים על בניינים ואזורים מיושבים). כמו כן שדה תעופה במרכז הנגב יביא לפיתוח האיזור, בניית מלונות פאר, ושכונות מגורים לעשרות אלפי עובדי השדה.
מי אמר שנתב"ג לא פועל בשבת?
 

nitsansh

New member
ובדרום לא גרים אנשים?

מיקום גרוע
לדעתי העברת שדה התעופה הבינלאומי לנגב יהיה דבר מעולה, מדינת ישראל היא מדינה קטנה וזמן נסיעה של שעה הוא סביר בהחלט ונהוג בלא מעט שדות תעופה בינלאומיים באירופה, הרחקת שדה התעופה מריכוזי אוכלוסיה קודם כל תביא לשיפור איכות החיים של אלו שגרים כיום לשדה תעופה. העברתו לנגב תאפשר פיתוח מתמשך של אותו שדה בעשרות השנים הבאות והפיכתו לשדה תעופה אזרחי ומסחרי בקנה מידה גדול שיוכל להיות משולב עם קווי רכבת מהירה, חניונים ענקיים שרותי אוטובוסים אפשרות הגדלת מסלולי הטיסה וכמובן אפשרות הפעלת השדה בשבת ובלילות מבלי לשמוע אזרחים מתבכיינים על כך
ובדרום לא גרים אנשים?
למה שהם יסבלו מזה שיקימו להם שדה תעופה ליד הבית? אתה לא מתכוון שיבנו את השדה באמצע המדבר, כי לשם לא מגיעים בשעה! ברוב שדות התעופה שאני מכיר, הנסיעה לשדה התעופה מהעיר לא לוקחת יותר מחצי שעה ברכבת מהירה, ואין מה לעשות, בכל מקום השכנים סובלים... אם רוצים שהשכנים לא יפגעו, אז אולי ההצעה לבנות אותו בים הכי טובה, אבל נראה לי שהיא הכי יקרה ומסובכת.
 

oren*

New member
יש הבדל בין איזור גוש דן שהוא

ובדרום לא גרים אנשים?
למה שהם יסבלו מזה שיקימו להם שדה תעופה ליד הבית? אתה לא מתכוון שיבנו את השדה באמצע המדבר, כי לשם לא מגיעים בשעה! ברוב שדות התעופה שאני מכיר, הנסיעה לשדה התעופה מהעיר לא לוקחת יותר מחצי שעה ברכבת מהירה, ואין מה לעשות, בכל מקום השכנים סובלים... אם רוצים שהשכנים לא יפגעו, אז אולי ההצעה לבנות אותו בים הכי טובה, אבל נראה לי שהיא הכי יקרה ומסובכת.
יש הבדל בין איזור גוש דן שהוא
האיזור המאוכלס ביותר בישראל ובין אזור הנגב. העברת שדה התעופה לאיזור הנגב תפתח את האיזור, תביא לריבוי מקומות עבודה ופריחה כלכלית. אני לא רואה בעיה בנסיעה של שעה ברכבת, כשאני נוחת בשדה התעופה JFK בניו יורק אין לי בכלל רכבת והדרך היחידה להגיע לעיר היא בעזרת מונית או אוטובוס - נסיעה של בין 40 דקות כשאין עומס תנועה ואפילו שעתיים (אם יש משחק באחד האיצטדיונים, תאונה וכו...).
 

nitsansh

New member
לא חבל על הזמן?

יש הבדל בין איזור גוש דן שהוא
האיזור המאוכלס ביותר בישראל ובין אזור הנגב. העברת שדה התעופה לאיזור הנגב תפתח את האיזור, תביא לריבוי מקומות עבודה ופריחה כלכלית. אני לא רואה בעיה בנסיעה של שעה ברכבת, כשאני נוחת בשדה התעופה JFK בניו יורק אין לי בכלל רכבת והדרך היחידה להגיע לעיר היא בעזרת מונית או אוטובוס - נסיעה של בין 40 דקות כשאין עומס תנועה ואפילו שעתיים (אם יש משחק באחד האיצטדיונים, תאונה וכו...).
לא חבל על הזמן?
אל תשכח שנתב"ג משרת את הנוסעים מכל הארץ, ולמי שבא מהצפון זה לא יהיה שעה נסיעה אלא שעה נוספת למה שהוא כבר נוסע. זה יאריך את הנסיעה לכל הנוסעים, חוץ מתושבי הדרום (בשבילי זה דווקא טוב!). כפי שכבר כתבתי, ברוב שדות התעופה הבי"ל נסיעה מהעיר לשדה התעופה ברכבת אקספרס נמשכת לא יותר מחצי שעה. עיין ערך לונדון: מהית´רו לפדינגטון 15 דקות נסיעה, מגטוויק לויקטוריה 30 דקות, מסטנסטד לליברפול סטריט 40 דקות. משדות התעופה בפריז למרכז העיר מגיעים ב-RER בסביבות חצי שעה. אם היתה רכבת ישירה זה היה פחות. מסחיפהול לאמסטרדם כ-15 דקות ברכבת ישירה. בציריך רכבת ישירה משדה התעופה לתחנה המרכזית רק 10 דקות. בקופנהאגן 15-20 דקות. ברומא מטרמיני לפיומיצ´ינו כ-30 דקות. במדריד יש מטרו שמגיע לשדה התעופה. במינכן ופרנקפורט הנסיעה ברכבת פרברים לעיר לא יותר מחצי שעה. אני לא מכיר שדה תעופה שנוסעים אליו שעה ברכבת! אם הנסיעה ארוכה זה כשאין רכבת, ובכבישים בטח שזה יותר לאט! נחתתי פעם בסטנסטד ונסעתי באוטובוס ללונדון בשעת העומס בבוקר. אם אני זוכר נכון זה לקח שעה וחצי עד שעתיים.
 

fireman

New member
משהו לא מובן לי בהודעותיך

לא חבל על הזמן?
אל תשכח שנתב"ג משרת את הנוסעים מכל הארץ, ולמי שבא מהצפון זה לא יהיה שעה נסיעה אלא שעה נוספת למה שהוא כבר נוסע. זה יאריך את הנסיעה לכל הנוסעים, חוץ מתושבי הדרום (בשבילי זה דווקא טוב!). כפי שכבר כתבתי, ברוב שדות התעופה הבי"ל נסיעה מהעיר לשדה התעופה ברכבת אקספרס נמשכת לא יותר מחצי שעה. עיין ערך לונדון: מהית´רו לפדינגטון 15 דקות נסיעה, מגטוויק לויקטוריה 30 דקות, מסטנסטד לליברפול סטריט 40 דקות. משדות התעופה בפריז למרכז העיר מגיעים ב-RER בסביבות חצי שעה. אם היתה רכבת ישירה זה היה פחות. מסחיפהול לאמסטרדם כ-15 דקות ברכבת ישירה. בציריך רכבת ישירה משדה התעופה לתחנה המרכזית רק 10 דקות. בקופנהאגן 15-20 דקות. ברומא מטרמיני לפיומיצ´ינו כ-30 דקות. במדריד יש מטרו שמגיע לשדה התעופה. במינכן ופרנקפורט הנסיעה ברכבת פרברים לעיר לא יותר מחצי שעה. אני לא מכיר שדה תעופה שנוסעים אליו שעה ברכבת! אם הנסיעה ארוכה זה כשאין רכבת, ובכבישים בטח שזה יותר לאט! נחתתי פעם בסטנסטד ונסעתי באוטובוס ללונדון בשעת העומס בבוקר. אם אני זוכר נכון זה לקח שעה וחצי עד שעתיים.
משהו לא מובן לי בהודעותיך
אתה כותב כאילו אתה תושב הנגב אבל מדבר נגדו, כדאי שתחליט כי בנושאי הנגב אני מאוד תוקפני, קודם כל נבטים זה לא אמצע המדבר ותאמין לי שגם אם היו בונים את השדה איפשהו בין באר שבע לדימונה זה היה מצויין ולא מפריע לאף אחד, מטוסים שמגיעים לנתב"ג לא יכולים לעבור סביב גוש דן אלא חייבים לעבור דרך גוש דן במקרה שלנו המטוסים יוכלו להקיף את באר שבע או לעבור בנתיב אווירי מסויים. לגבי זמןו הנסיעה, מה שאתה כותב חסר בסיס אם אפשר לומר טיפשי ולא מופעל יתר היגיון בכתיבת התגובות הציניות שלך וחבל מאוד. רכבת מהירה שתופעל מבאר שבע לאזור המרכז יכולה לעשות את הדרך הזו ב45 דקות בנסיעה במהירות של 160 קמ"ש כך שגם אם תשים את השדה תעופה בתוך דימונה עדיין תגיע למרכז בשעה, הכל פונקציה של השקעה ברכבת מהירה ופיתוח מערכת מסילתית באזור הדרום מעבר לכך שהקמת שדה תעופה בדרום הארץ תחסוך הרבה בעיות באזור המרכז שלאוו דווקא יהיו בעיות באזור הדרום אזור הנגב הוא כ60% משטח מדינת ישראל ומתגוררים בו בסה"כ 15% מתושבי המדינה, יש לך שטחים פתוחים בשפע, מרחבים ענקיים בין יישוב ליישוב, למי יפריע שייבנו שדה תעופה בינלאומי בין באר שבע לדימונה? נהפוכו! בניית שדה תעופה במרחק כזה מבאר שבע תהווה מנוף לפיתוח העיר באר שבע והנגב כולו, הקמת תשתית תיירותית, בתי מלון, בתי מסחר, מפעלים, הרחבת הערים והגדלת כמות האוכלוסיה, משיכת השקעות לאזור לפיתוח תחבורתי, מסילות, רכבות מהירות, רכבות קלות ועוד ועוד. אני לא אתחיל להיות איתך קטנוני על כמה זמן לקח או לא לקח לך להגיע לשדות התעופה בלונדון או במקומות אחרים באירופה, יש עובדה שמדינת ישראל קטנטנה, אם רכבת נוסעת מנהריה לבאר שבע ב3 וחצי שעות רכבת מהירה וישירה שתעצור רק בתחנות עיקריות ז"א חיפה תל אביב באר שבע תעשה את הדרך הזו בשעתיים, תשווה את זה למכונית או אוטובוס, לרכב לוקח להגיע מחיפה לתל אביב יותר משעה וחצי ושלא נדבר על שעות העומס, כך שהטיעון שלך לגבי זמני הנסיעה היא תמוהה. בניית נמל תעופה בינלאומי בנגב בצירוף השקעה נכונה בתשתיות תחבורתיות תהיה צעד משמעותי בכל הקשור בפיתוח הנגב, פיתוח תשתיות תחבורה ופיתוח הרכבת בנוסף לנגררות האחרות הנובעות בעקבות הקמת נמל תעופה שאותן ציינתי קודם לכן בהודעה זו
 

nitsansh

New member
אני אנסה להסביר...

משהו לא מובן לי בהודעותיך
אתה כותב כאילו אתה תושב הנגב אבל מדבר נגדו, כדאי שתחליט כי בנושאי הנגב אני מאוד תוקפני, קודם כל נבטים זה לא אמצע המדבר ותאמין לי שגם אם היו בונים את השדה איפשהו בין באר שבע לדימונה זה היה מצויין ולא מפריע לאף אחד, מטוסים שמגיעים לנתב"ג לא יכולים לעבור סביב גוש דן אלא חייבים לעבור דרך גוש דן במקרה שלנו המטוסים יוכלו להקיף את באר שבע או לעבור בנתיב אווירי מסויים. לגבי זמןו הנסיעה, מה שאתה כותב חסר בסיס אם אפשר לומר טיפשי ולא מופעל יתר היגיון בכתיבת התגובות הציניות שלך וחבל מאוד. רכבת מהירה שתופעל מבאר שבע לאזור המרכז יכולה לעשות את הדרך הזו ב45 דקות בנסיעה במהירות של 160 קמ"ש כך שגם אם תשים את השדה תעופה בתוך דימונה עדיין תגיע למרכז בשעה, הכל פונקציה של השקעה ברכבת מהירה ופיתוח מערכת מסילתית באזור הדרום מעבר לכך שהקמת שדה תעופה בדרום הארץ תחסוך הרבה בעיות באזור המרכז שלאוו דווקא יהיו בעיות באזור הדרום אזור הנגב הוא כ60% משטח מדינת ישראל ומתגוררים בו בסה"כ 15% מתושבי המדינה, יש לך שטחים פתוחים בשפע, מרחבים ענקיים בין יישוב ליישוב, למי יפריע שייבנו שדה תעופה בינלאומי בין באר שבע לדימונה? נהפוכו! בניית שדה תעופה במרחק כזה מבאר שבע תהווה מנוף לפיתוח העיר באר שבע והנגב כולו, הקמת תשתית תיירותית, בתי מלון, בתי מסחר, מפעלים, הרחבת הערים והגדלת כמות האוכלוסיה, משיכת השקעות לאזור לפיתוח תחבורתי, מסילות, רכבות מהירות, רכבות קלות ועוד ועוד. אני לא אתחיל להיות איתך קטנוני על כמה זמן לקח או לא לקח לך להגיע לשדות התעופה בלונדון או במקומות אחרים באירופה, יש עובדה שמדינת ישראל קטנטנה, אם רכבת נוסעת מנהריה לבאר שבע ב3 וחצי שעות רכבת מהירה וישירה שתעצור רק בתחנות עיקריות ז"א חיפה תל אביב באר שבע תעשה את הדרך הזו בשעתיים, תשווה את זה למכונית או אוטובוס, לרכב לוקח להגיע מחיפה לתל אביב יותר משעה וחצי ושלא נדבר על שעות העומס, כך שהטיעון שלך לגבי זמני הנסיעה היא תמוהה. בניית נמל תעופה בינלאומי בנגב בצירוף השקעה נכונה בתשתיות תחבורתיות תהיה צעד משמעותי בכל הקשור בפיתוח הנגב, פיתוח תשתיות תחבורה ופיתוח הרכבת בנוסף לנגררות האחרות הנובעות בעקבות הקמת נמל תעופה שאותן ציינתי קודם לכן בהודעה זו
אני אנסה להסביר...
המקום שאני גר הוא לא רלבנטי. אני מסתכל מה עדיף למדינה מבחינה כוללת ולא מה נוח לי באופן אישי. לדעתי, נמל התעופה הבינלאומי העיקרי של המדינה, ובד"כ גם היחיד, צריך להיות במקום שנגיש לרוב האוכלוסיה, וכל זמן שרוב האוכלוסיה לא גרה בנגב לא הגיוני למקם שם את שדה התעופה. אני גר ממש ליד שדה תעופה ואני יודע איזה צרות זה גורם... אבל הפגיעה באיכות החיים היא רק לתושבים שגרים באיזור הקרוב לשדה התעופה. אתה שואל למי מפריע שיהיה שדה תעופה בין באר-שבע ודימונה? ל-90% מתושבי ישראל שגרים מקו אשדוד-ירושלים וצפונה, פחות תושבי הישובים שליד נתב"ג שסובלים מהקרבה לשדה התעופה. שיפור התחבורה המסילתית צריך להעשות בלי קשר למיקום שדה התעופה. גם אם יעשו רכבת מהירה שתסע שעתיים וחצי מנהריה לבאר-שבע, לתושבי העמק והגליל המזרחי זה לא ישנה כלום. לשם אין אפילו תוכנית לסלול קו רכבת, ותקנו אותי אם אני טועה. מדינת ישראל לא כל-כך קטנה כמו שנדמה לנו... היא קטנה לרוחב אבל יותר ארוכה מכמה מדינות באירופה... המרחק מדן עד אילת הוא לא יותר גדול מהמרחק המקסימלי מצד לצד במדינות קטנות באירופה, כמו בלגיה ושוייץ ואירלנד וסלובניה... אני לא מכיר מקרה שהזיזו שדה תעופה בינלאומי למרחק של יותר מ-100 ק"מ מהעיר הגדולה... אם זה רעיון טוב למה לא עשו את זה במקומות אחרים?
 

fireman

New member
אתה כותב המון שטויות

אני אנסה להסביר...
המקום שאני גר הוא לא רלבנטי. אני מסתכל מה עדיף למדינה מבחינה כוללת ולא מה נוח לי באופן אישי. לדעתי, נמל התעופה הבינלאומי העיקרי של המדינה, ובד"כ גם היחיד, צריך להיות במקום שנגיש לרוב האוכלוסיה, וכל זמן שרוב האוכלוסיה לא גרה בנגב לא הגיוני למקם שם את שדה התעופה. אני גר ממש ליד שדה תעופה ואני יודע איזה צרות זה גורם... אבל הפגיעה באיכות החיים היא רק לתושבים שגרים באיזור הקרוב לשדה התעופה. אתה שואל למי מפריע שיהיה שדה תעופה בין באר-שבע ודימונה? ל-90% מתושבי ישראל שגרים מקו אשדוד-ירושלים וצפונה, פחות תושבי הישובים שליד נתב"ג שסובלים מהקרבה לשדה התעופה. שיפור התחבורה המסילתית צריך להעשות בלי קשר למיקום שדה התעופה. גם אם יעשו רכבת מהירה שתסע שעתיים וחצי מנהריה לבאר-שבע, לתושבי העמק והגליל המזרחי זה לא ישנה כלום. לשם אין אפילו תוכנית לסלול קו רכבת, ותקנו אותי אם אני טועה. מדינת ישראל לא כל-כך קטנה כמו שנדמה לנו... היא קטנה לרוחב אבל יותר ארוכה מכמה מדינות באירופה... המרחק מדן עד אילת הוא לא יותר גדול מהמרחק המקסימלי מצד לצד במדינות קטנות באירופה, כמו בלגיה ושוייץ ואירלנד וסלובניה... אני לא מכיר מקרה שהזיזו שדה תעופה בינלאומי למרחק של יותר מ-100 ק"מ מהעיר הגדולה... אם זה רעיון טוב למה לא עשו את זה במקומות אחרים?
אתה כותב המון שטויות
מבחינתך "מבחינה כוללת" ו"מה שטוב למדינה" זה מה שטוב לתושבי המרכז נטו, תגיד לי מתי למי מתושבי המרכז הזיז בכלל ביטול חוקי הנגב? למי מתושבי המרכז היה אכפת שירו קטיושות על קריית שמונה? (אולי כשזה הפריע לשידור של איזה טוקשואו בטלויזיה). אתה יודע מתי התחיל להזיז לתושבי המרכז המלחמה על חוקי הנגב?... כשעלו 500 מפגינים על מחלף אשדוד ויצרו לכם שם פקקים מאשדוד עד תל אביב, רק אז זה הפריע להם, מבחינת תושבי המרכז תושבי הנגב והצפון יכולים להרקב. הנגב יכול להיות נגיש לכל אחד, הטיעון שאתה מעלה כאן הוא מופרך משום שאם תסתכל בצורה הגיונית על מרחקי הנסיעה ממקומות בארץ למשל מהצפון למרכז או מהדרום למרכז תגלה שאם תושב קריית שמונה רוצה לנסוע לנתב"ג במקרה ותהיה רכבת מהירה לב"ש במקום 4 שעות נסיעה הוא ייסע עוד 45 דקות, אתה חושב שזה משמעותי? אני חושב שלא, זה פשוט לא הכי נוח לך ולתושבי המרכז שיודעים לבכות שיש להם רעש אבל מציעים לכם "בואו נעביר" אז אתם מייד קופצים "לא לא" אני חייב להתעקש על נקודה ספציפית בתגובתך: "אני לא מכיר מקרה שהזיזו שדה תעופה בינלאומי למרחק של יותר מ-100 ק"מ מהעיר הגדולה.." מה הבעיה עם זה? רק תל אביב היא עיר גדולה? אולי תעביר את השדה תעופה ליד חיפה? גם חיפה עיר גדולה ותאמין לי שלא יהיה אכפת לי לנסוע עד לשדה תעופה בחיפה כי כנראה אני לא מפונק כמוך תסלח לי, אבל באר שבע זו עיירת פיתוח של 12000 תושבים? מדינת ישראל היא לא רק מדינה קטנה אלא אחת מהמדינות הקטנות ביותר בעולם, המרחק מצפון הארץ לאילת הוא מצחיק לעומת מרחקי נסיעה במדינות אירופה וארה"ב שם מדובר במאות ואלפי קילומטרים, איך אתה בכלל עורך השוואה כזו? במקום להשוות את ישראל לבלגיה, תשווה אותה לצרפת, תשווה אותה לגרמניה תשווה אותה למרחקי נסיעה בארה"ב, אני מבטיח לך שאתה עוד תצחק על עצמך שכתבת שישראל לא כל כך קטנה, ידידי, ישראל קטנטנה. זכורים לי ימים שהייתי נוסע מבאר שבע לנהריה ברכבת ועוד חוזר לבאר שבע באותו יום בלי שום קושי מיוחד, 3 שעות נסיעה זה כלום, זה בדיחה. צא מהאופוריה שמדינת ישראל גדולה, היא קטנה, מאוד קטנה ותאמין לי שגם אם תשים את נתב"ג במצפה רמון זה לא ממש ישנה, כי עוד 30 או 40 קילומטר לא יהרגו אף אחד, בינינו כמה פעמים אתה טס לחו"ל בשנה? אני בטוח שאתה לא טס כל שבועיים, אותו דבר אני ועוד 98% מתושבי מדינת ישראל
 

nitsansh

New member
זה שאני כותב המון זה נכון...

אתה כותב המון שטויות
מבחינתך "מבחינה כוללת" ו"מה שטוב למדינה" זה מה שטוב לתושבי המרכז נטו, תגיד לי מתי למי מתושבי המרכז הזיז בכלל ביטול חוקי הנגב? למי מתושבי המרכז היה אכפת שירו קטיושות על קריית שמונה? (אולי כשזה הפריע לשידור של איזה טוקשואו בטלויזיה). אתה יודע מתי התחיל להזיז לתושבי המרכז המלחמה על חוקי הנגב?... כשעלו 500 מפגינים על מחלף אשדוד ויצרו לכם שם פקקים מאשדוד עד תל אביב, רק אז זה הפריע להם, מבחינת תושבי המרכז תושבי הנגב והצפון יכולים להרקב. הנגב יכול להיות נגיש לכל אחד, הטיעון שאתה מעלה כאן הוא מופרך משום שאם תסתכל בצורה הגיונית על מרחקי הנסיעה ממקומות בארץ למשל מהצפון למרכז או מהדרום למרכז תגלה שאם תושב קריית שמונה רוצה לנסוע לנתב"ג במקרה ותהיה רכבת מהירה לב"ש במקום 4 שעות נסיעה הוא ייסע עוד 45 דקות, אתה חושב שזה משמעותי? אני חושב שלא, זה פשוט לא הכי נוח לך ולתושבי המרכז שיודעים לבכות שיש להם רעש אבל מציעים לכם "בואו נעביר" אז אתם מייד קופצים "לא לא" אני חייב להתעקש על נקודה ספציפית בתגובתך: "אני לא מכיר מקרה שהזיזו שדה תעופה בינלאומי למרחק של יותר מ-100 ק"מ מהעיר הגדולה.." מה הבעיה עם זה? רק תל אביב היא עיר גדולה? אולי תעביר את השדה תעופה ליד חיפה? גם חיפה עיר גדולה ותאמין לי שלא יהיה אכפת לי לנסוע עד לשדה תעופה בחיפה כי כנראה אני לא מפונק כמוך תסלח לי, אבל באר שבע זו עיירת פיתוח של 12000 תושבים? מדינת ישראל היא לא רק מדינה קטנה אלא אחת מהמדינות הקטנות ביותר בעולם, המרחק מצפון הארץ לאילת הוא מצחיק לעומת מרחקי נסיעה במדינות אירופה וארה"ב שם מדובר במאות ואלפי קילומטרים, איך אתה בכלל עורך השוואה כזו? במקום להשוות את ישראל לבלגיה, תשווה אותה לצרפת, תשווה אותה לגרמניה תשווה אותה למרחקי נסיעה בארה"ב, אני מבטיח לך שאתה עוד תצחק על עצמך שכתבת שישראל לא כל כך קטנה, ידידי, ישראל קטנטנה. זכורים לי ימים שהייתי נוסע מבאר שבע לנהריה ברכבת ועוד חוזר לבאר שבע באותו יום בלי שום קושי מיוחד, 3 שעות נסיעה זה כלום, זה בדיחה. צא מהאופוריה שמדינת ישראל גדולה, היא קטנה, מאוד קטנה ותאמין לי שגם אם תשים את נתב"ג במצפה רמון זה לא ממש ישנה, כי עוד 30 או 40 קילומטר לא יהרגו אף אחד, בינינו כמה פעמים אתה טס לחו"ל בשנה? אני בטוח שאתה לא טס כל שבועיים, אותו דבר אני ועוד 98% מתושבי מדינת ישראל
זה שאני כותב המון זה נכון...
וזכותי לכתוב שטויות, אם למישהו זה נראה כך... אני דווקא חושב שאתה כותב שטויות... אין שום הגיון להשוות את ישראל למדינות גדולות ממנה פי 10 כמו צרפת, או פי 50 כמו ארה"ב... יש הגיון להשוות אותה למדינות באותו סדר גודל מבחינת שטח ואוכלוסיה. ישראל היא לא מדינה גדולה, אבל יש עוד הרבה מדינות בגודל דומה או קטן יותר. מבחינת היחס בין האוכלוסיה והשטח ישראל היא בין המדינות הצפופות ביותר. ברוב המדינות הקטנות והבינוניות יש שדה תעופה בינלאומי עיקרי אחד, ותמיד הוא ממוקם ליד העיר הגדולה במדינה. אני בהחלט חושב שצריך לפתח את הנגב והגליל, אבל את שדה התעופה המרכזי של ישראל צריך להשאיר במרכז. צריך לפתח, בין היתר, את תשתית התחבורה כדי שהפריפריה "תתקרב" למרכז. אבל אסור לשכוח שתושבי הפריפריה הם מיעוט, ולתושבי המרכז והערים הגדולות, שהם 70-80% מהאוכלוסיה, יש צרכים לא פחות חשובים בתחום התחבורה. פרויקטים כמו רכבת קלה או תחתית בגוש דן ובירושלים ובחיפה ישפרו את איכות החיים ליותר אנשים מאשר שדרוג הרכבות לב"ש ודימונה, או סלילת רכבת לעפולה, טבריה וקרית שמונה. הם גם עולים הרבה יותר, אבל "שווים" את ההשקעה. 3 שעות נסיעה אולי בשבילך זה כלום, אבל בשביל מי שנוסע לעתים קרובות זה המון. אף אדם נורמלי לא יבזבז 6 שעות ביממה על נסיעות לעבודה או לימודים. לדעתי, גם שעה זה הרבה, אבל אצל רוב האנשים זה נסבל. שעה וחצי-שעתיים זה בד"כ המקסימום. לכן מספר האנשים שנוסעים לת"א מנהריה או באר-שבע הוא קטן בהרבה מאלה שנוסעים מאשדוד, רחובות, נתניה וכו´, ויותר קטן מאלה שנוסעים בתוך גוש דן עצמו, קרי פתח-תקוה, בני-ברק, רמת-גן, חולון, בת-ים, ראשל"צ, הרצליה, ערים שכל אחת היא באותו סדר גודל של באר-שבע. מצב דומה יש באזור חיפה והמפרץ, וירושלים עם ישובי הלוין שלה. באר-שבע, עם כל הכבוד, היא רק המטרופולין הרביעי בגודלו בארץ, והיא רק כשליש או רבע מחיפה וירושלים, ועשירית מתל-אביב. אגב, אם לא ידעת, מתוך 15 הערים הגדולות בישראל, 12 הן במישור החוף בין אשקלון ונתניה, ו-8 מהן בגוש דן עצמו, בין ראשל"צ והרצליה, שזה למעשה שטח עירוני רצוף עם כמיליון וחצי תושבים. יש בערך עוד מיליון וחצי תושבים שנמצאים במעגל החיצוני של איזור המרכז, מאשקלון עד חדרה, ועד בית-שמש ומודיעין במזרח. ביחד איזור המרכז כאמור מהווה כמחצית מתושבי מדינת ישראל. אזורי המטרופולין של חיפה וירושלים הם בין 700 אלף למיליון תושבים כל אחד. היתרה, שזה בין מיליון ומיליון וחצי תושבים, גרים בצפון (למעט איזור חיפה) ובדרום. אני מניח שאני לא מחדש לך הרבה. אתה במיעוט, ומטבע הדברים הצרכים של הרוב בד"כ קודמים. כמה שלא ישקיעו בפריפריה, הרוב ישאר במרכז, כי רוב האנשים רוצים להיות קרובים למרכז הענינים. מצבך, בתור תושב עיר גדולה, הרבה יותר טוב מתושבי ישובים קטנים כמוני, אפילו אם הם יותר קרובים למרכז. אבל אני לא מתלונן על זה כי בחרתי לגור פה אז זה בעיה שלי.
 

fireman

New member
ידידי

זה שאני כותב המון זה נכון...
וזכותי לכתוב שטויות, אם למישהו זה נראה כך... אני דווקא חושב שאתה כותב שטויות... אין שום הגיון להשוות את ישראל למדינות גדולות ממנה פי 10 כמו צרפת, או פי 50 כמו ארה"ב... יש הגיון להשוות אותה למדינות באותו סדר גודל מבחינת שטח ואוכלוסיה. ישראל היא לא מדינה גדולה, אבל יש עוד הרבה מדינות בגודל דומה או קטן יותר. מבחינת היחס בין האוכלוסיה והשטח ישראל היא בין המדינות הצפופות ביותר. ברוב המדינות הקטנות והבינוניות יש שדה תעופה בינלאומי עיקרי אחד, ותמיד הוא ממוקם ליד העיר הגדולה במדינה. אני בהחלט חושב שצריך לפתח את הנגב והגליל, אבל את שדה התעופה המרכזי של ישראל צריך להשאיר במרכז. צריך לפתח, בין היתר, את תשתית התחבורה כדי שהפריפריה "תתקרב" למרכז. אבל אסור לשכוח שתושבי הפריפריה הם מיעוט, ולתושבי המרכז והערים הגדולות, שהם 70-80% מהאוכלוסיה, יש צרכים לא פחות חשובים בתחום התחבורה. פרויקטים כמו רכבת קלה או תחתית בגוש דן ובירושלים ובחיפה ישפרו את איכות החיים ליותר אנשים מאשר שדרוג הרכבות לב"ש ודימונה, או סלילת רכבת לעפולה, טבריה וקרית שמונה. הם גם עולים הרבה יותר, אבל "שווים" את ההשקעה. 3 שעות נסיעה אולי בשבילך זה כלום, אבל בשביל מי שנוסע לעתים קרובות זה המון. אף אדם נורמלי לא יבזבז 6 שעות ביממה על נסיעות לעבודה או לימודים. לדעתי, גם שעה זה הרבה, אבל אצל רוב האנשים זה נסבל. שעה וחצי-שעתיים זה בד"כ המקסימום. לכן מספר האנשים שנוסעים לת"א מנהריה או באר-שבע הוא קטן בהרבה מאלה שנוסעים מאשדוד, רחובות, נתניה וכו´, ויותר קטן מאלה שנוסעים בתוך גוש דן עצמו, קרי פתח-תקוה, בני-ברק, רמת-גן, חולון, בת-ים, ראשל"צ, הרצליה, ערים שכל אחת היא באותו סדר גודל של באר-שבע. מצב דומה יש באזור חיפה והמפרץ, וירושלים עם ישובי הלוין שלה. באר-שבע, עם כל הכבוד, היא רק המטרופולין הרביעי בגודלו בארץ, והיא רק כשליש או רבע מחיפה וירושלים, ועשירית מתל-אביב. אגב, אם לא ידעת, מתוך 15 הערים הגדולות בישראל, 12 הן במישור החוף בין אשקלון ונתניה, ו-8 מהן בגוש דן עצמו, בין ראשל"צ והרצליה, שזה למעשה שטח עירוני רצוף עם כמיליון וחצי תושבים. יש בערך עוד מיליון וחצי תושבים שנמצאים במעגל החיצוני של איזור המרכז, מאשקלון עד חדרה, ועד בית-שמש ומודיעין במזרח. ביחד איזור המרכז כאמור מהווה כמחצית מתושבי מדינת ישראל. אזורי המטרופולין של חיפה וירושלים הם בין 700 אלף למיליון תושבים כל אחד. היתרה, שזה בין מיליון ומיליון וחצי תושבים, גרים בצפון (למעט איזור חיפה) ובדרום. אני מניח שאני לא מחדש לך הרבה. אתה במיעוט, ומטבע הדברים הצרכים של הרוב בד"כ קודמים. כמה שלא ישקיעו בפריפריה, הרוב ישאר במרכז, כי רוב האנשים רוצים להיות קרובים למרכז הענינים. מצבך, בתור תושב עיר גדולה, הרבה יותר טוב מתושבי ישובים קטנים כמוני, אפילו אם הם יותר קרובים למרכז. אבל אני לא מתלונן על זה כי בחרתי לגור פה אז זה בעיה שלי.
ידידי
כשתדע מספרים באמת תבוא לספר לי על זה ואל תנחש למה אין היגיון להשוות את ישראל למדינות פי 10 יותר גדולות ממנה? בהודעה ההתחלתית שלי דיברתי על השוואה של ישראל למדינות אירופה באופן כללי ולא בין ישרל למדינה בודדת וספציפית ותן לי לתקן אותך בטעות קריטית, אתה חוזר על כך שתל אביב היא העי הגדולה במדינה, ובכן אתה טועה ובגדול, כמות האוכלוסיה בירושלים היא כפולה מכמות האוכלוסיה בתל אביב, ושטחה של ירושלים הוא פי 6 מגודלה של תל אביב. תראה בנושאים האלו אתה עושה אבחנה לא נכונה תחת ההגדרה "מיעוט" אני חושב שאתה מאוד חוצפן ומתנשא כשאתה כותב דבר כזה, אם אני גר בנגב אני לא בנאדם? אני לא משלם מיסים כמוך? אני לא משלם מע"מ ומס הכנסה כמוך? אני מבטיח לך שאני משלם כמוך ואפילו יותר ממך, מה עושה אותי פחות טוב מתושב המרכז? הנגב והצפון "זוכים" להזנחה מתמשכת בכל הקשור בתקציבים לפיתוח, תשתיות והשקעות הון והגיע הזמן שחלק יתחיל להגיע לנגב ולצפון ולאוו דווקא למרכז, תושבי המרכז עם כל הכבוד להם לא טובים יותר מתושבי הנגב והגליל ואני חושב שצריך רכבת לדימונה יותר מאשר צריך רכבת קלה במרכז, שהרי הרכבת הקלה הזאת תהיה כמו לתת אקמול לחולה סופני, עדיף להשקיע בתשתיות במקומות אחרים במקום לנסות לחפש פתרונות קסם שלא יועילו בגרוש. ועוד שאלה....אני כתבתי על נסיעות של אדם שנוסע לעבודה או ללימודים? ממש ממש לא, דיברתי על נסיעה של 3 שעות שלא תהיה גרועה במקרה של נסיעה לשדה התעופה ולא כנסיעה ללימודים, אתה מכיר מישהו שנוסע 3 שעות ללימודים? אני לא, תסכים איתי שאחוז הנסיעות לשדה התעופה או מזערי לעומת אחוז הנסיעות ללימודים של אדם מסויים, כתבתי זאת קודם ואני אכתוב זאת שוב, אני לא מכיר אנשים שטסים פעמיים בשבוע לחו"ל כך שאין בסיס למה שכתבת. סדרי גודל של ערים, ידידי היקר, העיר באר שבע, בשטחה, גדולה יותר מתל אביב ב4000 דונם, אני מצטער לבשר לך שבמקרה הספציפי של גדלי ערים וכמות אוכלוסיה נפלת עם הבנאדם הלא נכון כי אני יכול לתת לך מספרי אוכלוסיה וגודל שטח מדוייקים, למעט ראשון לציון, שגם היא ד"א גדולה יותר מתל אביב בשטחה באר שבע גדולה בהרבה מהרצליה, בת ים, רמת גן, חולון, בני ברק ופתח תקווה, גם מבחינת השטח וגם מבחינת כמות האוכלוסיה ממש הצחקת אותי שכתבת את גדלי הערים בסדר הבא: "באר-שבע, עם כל הכבוד, היא רק המטרופולין הרביעי בגודלו בארץ, והיא רק כשליש או רבע מחיפה וירושלים, ועשירית מתל-אביב" והרי לך המספרים המדוייקים: ירושלים (הגדולה במדינה) 685,000 תושבים תל אביב 375,000 תושבים חיפה 325,000 תושבים ראשל"צ 240,000 תושבים באר שבע 201,000 תושבים אשדוד 196,000 תושבים (שנחשבת עיר דרומית) כך שבאר שבע בהחלט לא עשירית מתל אביב ואפילו לא עשירית מירושלים ידידי, במקום להרחיק את הדרום מהמרכז ואת הצפון מהמרכז תנסה לחשוב על דרכים לקרב אותם, תחשוב בצורה חיובית שתהיה הוגנת כלפי כל תושבי מדינת ישראל. נ.ב - קו הרכבת בין באר שבע לתל אביב הוא בין הקווים העמוסים ביותר של רכבת ישראל, רק לידיעתך. וקצת מידע מרכבת ישראל,ת בחודש אפריל נרשמה עליה של 16% בכמות הנוסעים ברכבת לעומת חודש אפריל אשתקד
 

איליה.

New member
מדהים איך אתה לוקח נותנים סטטיסטיים

ידידי
כשתדע מספרים באמת תבוא לספר לי על זה ואל תנחש למה אין היגיון להשוות את ישראל למדינות פי 10 יותר גדולות ממנה? בהודעה ההתחלתית שלי דיברתי על השוואה של ישראל למדינות אירופה באופן כללי ולא בין ישרל למדינה בודדת וספציפית ותן לי לתקן אותך בטעות קריטית, אתה חוזר על כך שתל אביב היא העי הגדולה במדינה, ובכן אתה טועה ובגדול, כמות האוכלוסיה בירושלים היא כפולה מכמות האוכלוסיה בתל אביב, ושטחה של ירושלים הוא פי 6 מגודלה של תל אביב. תראה בנושאים האלו אתה עושה אבחנה לא נכונה תחת ההגדרה "מיעוט" אני חושב שאתה מאוד חוצפן ומתנשא כשאתה כותב דבר כזה, אם אני גר בנגב אני לא בנאדם? אני לא משלם מיסים כמוך? אני לא משלם מע"מ ומס הכנסה כמוך? אני מבטיח לך שאני משלם כמוך ואפילו יותר ממך, מה עושה אותי פחות טוב מתושב המרכז? הנגב והצפון "זוכים" להזנחה מתמשכת בכל הקשור בתקציבים לפיתוח, תשתיות והשקעות הון והגיע הזמן שחלק יתחיל להגיע לנגב ולצפון ולאוו דווקא למרכז, תושבי המרכז עם כל הכבוד להם לא טובים יותר מתושבי הנגב והגליל ואני חושב שצריך רכבת לדימונה יותר מאשר צריך רכבת קלה במרכז, שהרי הרכבת הקלה הזאת תהיה כמו לתת אקמול לחולה סופני, עדיף להשקיע בתשתיות במקומות אחרים במקום לנסות לחפש פתרונות קסם שלא יועילו בגרוש. ועוד שאלה....אני כתבתי על נסיעות של אדם שנוסע לעבודה או ללימודים? ממש ממש לא, דיברתי על נסיעה של 3 שעות שלא תהיה גרועה במקרה של נסיעה לשדה התעופה ולא כנסיעה ללימודים, אתה מכיר מישהו שנוסע 3 שעות ללימודים? אני לא, תסכים איתי שאחוז הנסיעות לשדה התעופה או מזערי לעומת אחוז הנסיעות ללימודים של אדם מסויים, כתבתי זאת קודם ואני אכתוב זאת שוב, אני לא מכיר אנשים שטסים פעמיים בשבוע לחו"ל כך שאין בסיס למה שכתבת. סדרי גודל של ערים, ידידי היקר, העיר באר שבע, בשטחה, גדולה יותר מתל אביב ב4000 דונם, אני מצטער לבשר לך שבמקרה הספציפי של גדלי ערים וכמות אוכלוסיה נפלת עם הבנאדם הלא נכון כי אני יכול לתת לך מספרי אוכלוסיה וגודל שטח מדוייקים, למעט ראשון לציון, שגם היא ד"א גדולה יותר מתל אביב בשטחה באר שבע גדולה בהרבה מהרצליה, בת ים, רמת גן, חולון, בני ברק ופתח תקווה, גם מבחינת השטח וגם מבחינת כמות האוכלוסיה ממש הצחקת אותי שכתבת את גדלי הערים בסדר הבא: "באר-שבע, עם כל הכבוד, היא רק המטרופולין הרביעי בגודלו בארץ, והיא רק כשליש או רבע מחיפה וירושלים, ועשירית מתל-אביב" והרי לך המספרים המדוייקים: ירושלים (הגדולה במדינה) 685,000 תושבים תל אביב 375,000 תושבים חיפה 325,000 תושבים ראשל"צ 240,000 תושבים באר שבע 201,000 תושבים אשדוד 196,000 תושבים (שנחשבת עיר דרומית) כך שבאר שבע בהחלט לא עשירית מתל אביב ואפילו לא עשירית מירושלים ידידי, במקום להרחיק את הדרום מהמרכז ואת הצפון מהמרכז תנסה לחשוב על דרכים לקרב אותם, תחשוב בצורה חיובית שתהיה הוגנת כלפי כל תושבי מדינת ישראל. נ.ב - קו הרכבת בין באר שבע לתל אביב הוא בין הקווים העמוסים ביותר של רכבת ישראל, רק לידיעתך. וקצת מידע מרכבת ישראל,ת בחודש אפריל נרשמה עליה של 16% בכמות הנוסעים ברכבת לעומת חודש אפריל אשתקד
מדהים איך אתה לוקח נותנים סטטיסטיים
ומטה אותם לצד שנוח לך. 1. מה קשור שטח השיפוט של כל עיר? מה לעזאזל הקשר לכמות הדונמים של הרשות המקומית? מה, אם באר שבע תופסת שטח פי 4 גדול מת"א זה עושה אותה חשובה יותר? ממש לא, זה בסך הכל אומר שהבניה בבאר שבע פחות צפופה. 2. מה זה משנה מה האוכלוסיה של העיר תל אביב יפו (375 אלף נפש)? תל אביב יפו לא עומדת בזכות עצמה. אמנם יש חלוקה מנהלית בין ת"א, ר"ג, ב"ב, בת ים, חולון ושאר הערים השכנות, אבל החלוקה המנהלית הזאת לא משפיעה בגרוש על הניתוחים האמתיים של צרכי האוכלוסיות של אותן ערים. מה שרלוונטי כאן -זה האוכלוסיה של גוש דן כולו, שהיא מעל 2 מיליון, שכולם גרים למעשה בעיר אחת גדולה. וזה נכון שמטרופולין באר שבע פי 10 יותר קטן ממטרופולין תל אביב.
 

nitsansh

New member
אתה לא הבנת...

ידידי
כשתדע מספרים באמת תבוא לספר לי על זה ואל תנחש למה אין היגיון להשוות את ישראל למדינות פי 10 יותר גדולות ממנה? בהודעה ההתחלתית שלי דיברתי על השוואה של ישראל למדינות אירופה באופן כללי ולא בין ישרל למדינה בודדת וספציפית ותן לי לתקן אותך בטעות קריטית, אתה חוזר על כך שתל אביב היא העי הגדולה במדינה, ובכן אתה טועה ובגדול, כמות האוכלוסיה בירושלים היא כפולה מכמות האוכלוסיה בתל אביב, ושטחה של ירושלים הוא פי 6 מגודלה של תל אביב. תראה בנושאים האלו אתה עושה אבחנה לא נכונה תחת ההגדרה "מיעוט" אני חושב שאתה מאוד חוצפן ומתנשא כשאתה כותב דבר כזה, אם אני גר בנגב אני לא בנאדם? אני לא משלם מיסים כמוך? אני לא משלם מע"מ ומס הכנסה כמוך? אני מבטיח לך שאני משלם כמוך ואפילו יותר ממך, מה עושה אותי פחות טוב מתושב המרכז? הנגב והצפון "זוכים" להזנחה מתמשכת בכל הקשור בתקציבים לפיתוח, תשתיות והשקעות הון והגיע הזמן שחלק יתחיל להגיע לנגב ולצפון ולאוו דווקא למרכז, תושבי המרכז עם כל הכבוד להם לא טובים יותר מתושבי הנגב והגליל ואני חושב שצריך רכבת לדימונה יותר מאשר צריך רכבת קלה במרכז, שהרי הרכבת הקלה הזאת תהיה כמו לתת אקמול לחולה סופני, עדיף להשקיע בתשתיות במקומות אחרים במקום לנסות לחפש פתרונות קסם שלא יועילו בגרוש. ועוד שאלה....אני כתבתי על נסיעות של אדם שנוסע לעבודה או ללימודים? ממש ממש לא, דיברתי על נסיעה של 3 שעות שלא תהיה גרועה במקרה של נסיעה לשדה התעופה ולא כנסיעה ללימודים, אתה מכיר מישהו שנוסע 3 שעות ללימודים? אני לא, תסכים איתי שאחוז הנסיעות לשדה התעופה או מזערי לעומת אחוז הנסיעות ללימודים של אדם מסויים, כתבתי זאת קודם ואני אכתוב זאת שוב, אני לא מכיר אנשים שטסים פעמיים בשבוע לחו"ל כך שאין בסיס למה שכתבת. סדרי גודל של ערים, ידידי היקר, העיר באר שבע, בשטחה, גדולה יותר מתל אביב ב4000 דונם, אני מצטער לבשר לך שבמקרה הספציפי של גדלי ערים וכמות אוכלוסיה נפלת עם הבנאדם הלא נכון כי אני יכול לתת לך מספרי אוכלוסיה וגודל שטח מדוייקים, למעט ראשון לציון, שגם היא ד"א גדולה יותר מתל אביב בשטחה באר שבע גדולה בהרבה מהרצליה, בת ים, רמת גן, חולון, בני ברק ופתח תקווה, גם מבחינת השטח וגם מבחינת כמות האוכלוסיה ממש הצחקת אותי שכתבת את גדלי הערים בסדר הבא: "באר-שבע, עם כל הכבוד, היא רק המטרופולין הרביעי בגודלו בארץ, והיא רק כשליש או רבע מחיפה וירושלים, ועשירית מתל-אביב" והרי לך המספרים המדוייקים: ירושלים (הגדולה במדינה) 685,000 תושבים תל אביב 375,000 תושבים חיפה 325,000 תושבים ראשל"צ 240,000 תושבים באר שבע 201,000 תושבים אשדוד 196,000 תושבים (שנחשבת עיר דרומית) כך שבאר שבע בהחלט לא עשירית מתל אביב ואפילו לא עשירית מירושלים ידידי, במקום להרחיק את הדרום מהמרכז ואת הצפון מהמרכז תנסה לחשוב על דרכים לקרב אותם, תחשוב בצורה חיובית שתהיה הוגנת כלפי כל תושבי מדינת ישראל. נ.ב - קו הרכבת בין באר שבע לתל אביב הוא בין הקווים העמוסים ביותר של רכבת ישראל, רק לידיעתך. וקצת מידע מרכבת ישראל,ת בחודש אפריל נרשמה עליה של 16% בכמות הנוסעים ברכבת לעומת חודש אפריל אשתקד
אתה לא הבנת...
או שאני לא הסברתי טוב... אני עשיתי השוואה בין אזורי המטרופולין העירוניים, שכוללים את העיר ואת "פרברי השינה" שמסביבה. מבחינת תחבורה בכלל לא משנה מהי החלוקה המוניציפלית, ושבגוש דן (רק במעגל הפנימי) יש 10 רשויות מקומיות, ובחיפה יש 5, ובירושלים רק אחת. זה תוצאה של תהליכים הסטוריים ופוליטיים. באותה מידה שהחליטו להגדיל את השטח המוניציפלי של ירושלים, יכלו להחליט שהשכונות החדשות יהיו ערים עם רשויות מקומיות עצמאיות. זה כמובן לא הגיוני, כי הפיצול בין הרשויות רק גורם לביורוקרטיה ובזבוז משאבים. אבל אם את צור יגאל וכוכב יאיר לא מצליחים לאחד לישוב אחד כי מתווכחים מה יהיה השם שלו, אז איחוד של גוש דן לעיר אחת זה חלום באספמיה. אבל מן הראוי היה שבעניני תחבורה תהיה רשות על אחת לגוש דן, ואותו דבר גם באיזור חיפה. זה ימנע למשל עיכובים בגלל מלחמות בין רשויות, כמו שהיה בענין התחנות בכפר-סבא, כשהוד השרון התנגדה לתכנית כי היא לא היתה נוחה לתושבים שלה. אני לא חושב שאנשים הם טובים יותר או פחות, או מגיע להם יותר או פחות, בגלל שהם גרים במקום מסוים. השיקול העיקרי בהקצאת משאבים ותוכניות פיתוח תשתית הוא כמות האנשים שיהנו מהשיפור והתועלת הכלכלית שתהיה לו. שיפור התנועה במקום שמשתמשים בו מיליון אנשים כל יום הגיוני שיהיה בעדיפות גבוהה על פרויקט במקום שמשתמשים בו רק 100 אלף. אני גר בישוב קטן עם פחות מ-1000 תושבים, ומבחינת סדר עדיפויות לאומי הצרכים שלי ממש לא חשובים. לישוב שלי אין בכלל תחבורה ציבורית, חוץ משרות שמפעיל הישוב על חשבונו! אני לא בא בטענות לאף אחד על קיפוח! בחרתי לגור במקום הזה עם היתרונות והחסרונות שלו, ואחד החסרונות הגדולים הוא נגישות תחבורתית. נסיעה מתל-אביב לישוב שלי יכולה לקחת כמו הנסיעה שלך לבאר-שבע, למרות שהמרחק הוא שליש. כי מהכבישים הראשיים ותחנות הרכבת אין תחבורה ציבורית, ולא פעם אני מחכה חצי שעה ויותר בצומת לטרמפ, שזו הדרך היחידה להגיע. אבל כאמור... אני לא מתלונן על קיפוח... לגבי המספרים... קראתי אותם בשנתון הסטטיסטי לא מזמן, וגם אם לא דייקתי אני מניח שלא הייתי רחוק... אם זה חשוב לך אני אמצא את המקור... אם יש לך נתונים של אוכלוסיה בערים, תבדוק בעצמך. בגוש דן, תבדוק מה מספר התושבים הכולל של: תל-אביב בת-ים חולון אזור ראשל"צ רמת-גן בני-ברק גבעתיים פתח-תקוה גבעת-שמואל קרית-אונו אור-יהודה יהוד ראש-העין הוד-השרון כפר-סבא רעננה רמת-השרון הרצליה ויש עוד כמה יותר קטנים... להערכתי, זה יותר קרוב ל-2 מיליון ממיליון וחצי... במעגל היותר רחוק, הישובים הגדולים הם: רחובות נס-ציונה יבנה רמלה לוד מודיעין נתניה אבן-יהודה אם הרכבת מגדירה את הרכבת הפרברית מאשדוד לבנימינה, אז גם: אשדוד גדרה גן-יבנה בני-עייש מזכרת-בתיה - עקרון חדרה פרדס-חנה - כרכור בנימינה ותוסיף את כל הישובים הקטנים והמועצות האזוריות, אתה בטח מגיע לסביבות 3 מיליון... ומה יש במטרופולין של באר-שבע? אפילו אם תגיע עד דימונה, ירוחם, נתיבות, אופקים, אפילו שדרות שיותר קרובה לאשקלון, רהט, עומר, מיתר ויתר הלוינים של באר-שבע, ואת כל המושבים, הקיבוצים והבדווים שברדיום של 30-40 ק"מ מבאר-שבע, תגיע מקסימום ל-400 אלף. אז אם היחס הוא שמינית במקום עשירית, אני מבקש סליחה על הטעות... דרך-אגב... קרובת משפחה שלי שגרה בראש פנה היתה נוסעת ללימודים בפקולטה ברחובות, שזה בערך 3 שעות נסיעה... לא כל יום כמובן, אבל לעתים קרובות למדי. פקולטה לחקלאות יש רק אחת בארץ, ומי שזה מה שהוא רוצה ללמוד, מגיע גם מרחוק.
 

איליה.

New member
מה לגבי השומרון?

יש הבדל בין איזור גוש דן שהוא
האיזור המאוכלס ביותר בישראל ובין אזור הנגב. העברת שדה התעופה לאיזור הנגב תפתח את האיזור, תביא לריבוי מקומות עבודה ופריחה כלכלית. אני לא רואה בעיה בנסיעה של שעה ברכבת, כשאני נוחת בשדה התעופה JFK בניו יורק אין לי בכלל רכבת והדרך היחידה להגיע לעיר היא בעזרת מונית או אוטובוס - נסיעה של בין 40 דקות כשאין עומס תנועה ואפילו שעתיים (אם יש משחק באחד האיצטדיונים, תאונה וכו...).
מה לגבי השומרון?
נעביר אותו לאמצע השומרון, קרוב לתל אביב, ושהפלסטינאים יסבלו מהרעש
 

nitsansh

New member
אתה לא מתכוון ברצינות...

מה לגבי השומרון?
נעביר אותו לאמצע השומרון, קרוב לתל אביב, ושהפלסטינאים יסבלו מהרעש
אתה לא מתכוון ברצינות...
נניח אפילו שהפלשתינאים יסכימו להקים את שדה התעופה של ישראל ופלשתין בשטח שלהם... נראה לך שמבחינה פוליטית ובטחונית ישראל תסכים לזה? אפילו במצב של שלום אמיתי אי אפשר לקחת סיכון כזה! וחוץ מזה, הם אלה שירויחו מהיתרונות הכלכליים של שדה התעופה... אני חשבתי, שאם יש כוונה להזיז את שדה התעופה דרומה, השטח המתאים הוא ממזרח לכביש קרית-גת - צומת קמה. יש שם שטח עצום לא מיושב. אלא אם יש שם משהו שאני לא אמור לדעת עליו...
 

איליה.

New member
לא, ברור שצחקתי!

אתה לא מתכוון ברצינות...
נניח אפילו שהפלשתינאים יסכימו להקים את שדה התעופה של ישראל ופלשתין בשטח שלהם... נראה לך שמבחינה פוליטית ובטחונית ישראל תסכים לזה? אפילו במצב של שלום אמיתי אי אפשר לקחת סיכון כזה! וחוץ מזה, הם אלה שירויחו מהיתרונות הכלכליים של שדה התעופה... אני חשבתי, שאם יש כוונה להזיז את שדה התעופה דרומה, השטח המתאים הוא ממזרח לכביש קרית-גת - צומת קמה. יש שם שטח עצום לא מיושב. אלא אם יש שם משהו שאני לא אמור לדעת עליו...
לא, ברור שצחקתי!
אני לא אוהב את הרעיון של להזיז את שדה התעופה לנגב, אם זה ירוחם ואם זה קרית גת. המקומות האלה רחוקים מדי מהמרכז.
 
מטרופולין באר - שבע

לא, ברור שצחקתי!
אני לא אוהב את הרעיון של להזיז את שדה התעופה לנגב, אם זה ירוחם ואם זה קרית גת. המקומות האלה רחוקים מדי מהמרכז.
מטרופולין באר - שבע
ידיי היקרים אל תיצחקו על באר -שבע כי אני קראתי בעיתון של מתכנני ערים על התכנית להפוך את באר -שבע ל-מטרופולין ענק כלומר עיר ענקית של 500,000 תושבים אני קראתי שב- 1994 הציע שר הפנים יצחק מודעי ז"ל להרחיב את באר- שבע צפונה ולחבר את באר שבע עם קרית-גת ו-ערד בנוסף לזה שיוקם נמל תעופה בינלאומי ב-נבטים ויוקם שדה תעופה קטן ב-חצרים כלומר יוכלו לטוס מ-בסיס חיל האויר של חצרים לשאר חלקי הארץ כמו שזה ניראה ב-שדה דב ב-תל אביב שזה בסיס צבאי של חיל אויר שאפשר לטוס מימנו לכל הארץ
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה