יעלבל את לא יוצאת לי מהראש

השגיא

New member
../images/Emo124.gifיעלבל את לא יוצאת לי מהראש

נא לכתוב מתכונים. כולל של היין והזיתים. וכמובן המטבלים העוגיות, החטיפים ולא יועת מה עוד שכחתי. בחיי שאני עדיין בהלם מכל מה שהבאת. ובנימה יפה אפשר מתכונים? פליז?
 

yasha31

New member
גליתוש, המצב שלך כנראה באמת קשה

אם את ערה ב-02:45 לפנות בוקר ועדיין חושבת על המתכונים.....
. יעל - עזרה דחופה!
 

חגית35

New member
דוקא הגיוני זה היה טעים חבל"ז

גם אני רוצה מתכון של העוגיות טחינה יעל!!! ומהזיתים שנת לי לקחת בעלי נפל, התעלף, והוא חובב זיתים שרוף! גם אני מעולם לא טעמתי כאלו זיתים טעימים! אין עליהם! מה זה הצטערנו שהם נגמרו (וזה קרה מאוד מהר)
 
../images/Emo207.gifמי בקשר עם אורית?

אני רוצה את המתכון לעוגה שהיא הכינה. (לקחתי חצי ממנה הביתה, ולפני 5 דקות אכלתי את הפרוסה האחרונה). ויעל, עד שהיגעתי, מכל מה שהבאת נשארו רק זיתים...
 

yakovs

New member
גלית, חוסר שינה בהחלט דורש

פיצוי, אבל למה דווקא עכשיו, כאשר סוגיות פורומיות כבדות משקל עומדות כאן לדיון ומחכות לפתרונן? אתמהא.
 

השגיא

New member
אם אביב תחליט לאפשר לי כמובן.

יכולתי לןהשאיר אותה היום בצהרון כי בד"כ היום אני עובדת עד 4, אבל כ"כ התגעגעתי, שלקחתי אותה הביתה..
 

יעלבל

New member
עוד תצטערו על מה שביקשתם.....

לפני הכל...שלא תגידו שלא הוזהרתם..... יש לי OCD קשה מאוד בכל מה שקשור לתחום הקולינרי... ספרים, חוברות, קלסרים וניירות בכמויות אדירות. העניין הוא שאני גם חייבת להכין וגם חייבת לאכול – וזו בעיה קשה..... (*) חלק גדול מאוד הם מתכונים מתוך ספרים, מהאינטרנט ומתורגמים...וכל זאת על מנת שלא אאושם בגניבת קרדינטים ליוצרים.... אז מי ראשון.....עוגיות טחינה. לחגית באהבה...ושרק יהיו לך ימים טובים...( הכנתי לבעל שלך הפתעה אבל זה יקח לי זמן כי אני צריכה לערוך אותה)... עוגיות טחינה/מתוך סיפרה של ציפורה קייזמן. לבצק: 4 כוסות קמח רגיל 200 גר' מרגרינה 1 כוס מים רותחים 2 כפות חומץ (בהגדרה 1 כוס = 200 מ"ל) ללוש לבצק (ביד או במיקסר), להכניס לשקית ניילון ולקרר כשעה. למילוי: 500 גר טחינה גולמית+חצי כוס. ¼ 2 כוסות סוכר (לא להפחית בשום פנים ואופן מכמות הסוכר) ½ 2 כוסות קוקוס לערבב את חומרי המילוי יחד בקערה. אופן ההכנה: לחלק את הבצק ל- 6 כדורים. לרדד כל עלה עד כמה שניתן דק. הבצק גמיש מאוד. למרוח מהתערובת על העלה ולגלגל משני הכיוונים לכיוון האמצע (כמו גלגול ספר תורה). לחצות באמצע ומתקבלים בעצם שני גלילים ארוכים. את שני הגלילים פורסים לפרוסות ברוחב 3-4 ס"מ, מסדרים בתבנית על נייר אפיה ואופים ב- 17- מעלות כ- 25-30 דק. צריך להתקבל גוון חום זהוב (בעצם כמו שאית ואכלת).
 
ואני מתה על זיתים..ורק בפורום ראיתי

שכל כך מהללים אותם ואת מי שעשה אותם....
טוב, במפגש הבא אני אשתדל להקדים או שלפחות תשימי לי קצת זיתים בצד.......
 

יעלבל

New member
לך אני שומרת את השחורים...

הכנתי 40 ק"ג זיתים...משלב המסיק על הסולם ועד לצנצנת...
 

yakovs

New member
יעל, אני מנסה להבין:

אם אני עושה את כל מה שכתוב כאן ובסוף מתקבל גוון שחור שרוף במקום חום זהוב אז...מה זה אומר?
 

יעלבל

New member
יעקבבבבבבבבבבבבבב

אני פשוט מחייכת בלי סוף עם כל הודעה שלך שאני קוראת. אתה פשוט כל כך מיוחד וכל כך מצחיק שלא פעם אני מוצאת את עצמי מחפשת דבר ראשון את ההודעות שלך רק בשביל לחייך מעט......... מה היינו עושים בלעדיך? ולגבי השחור שרוף במקום חום זהוב....פשוט תחזיק בבית קופסת צבעים של טמבור ותצבע בסוף בגוון המתבקש....
 

השגיא

New member
אוי יעל יעל

תודה על המתכון. ותמשיכי עם השאר בבקשה. האמת שאת לא יוצאת לי מהראש גם כי נראית לי כ"כ שמחה. כ"כ נינוחה. כ"כ שלמה. שאני פשוט מאוד שמחה בשבילך. והאוכל היה פשוט הצ'ופר הנוסף. (למרות שאני בעיקר נהניתי ממראה העינים ולא מהטעם, וזו עוד סיבה לתת את המתכונים...)
 

יעלבל

New member
גלית...מה את עכשיו הולכת לישון?????

החלק הזה מוקדש לך באהבה רבה.... בתחום העוגיות המלוחות היו 3 סוגים: שבלולי בצק עם גבינה ושום: לבצק: 350 גר קמח תופח 200 גר' חמאה 1 גביע יוגורט 5 קוביות שיני שום (של דורות) 1/2 כפית פפריקה מתוקה קורט מלח. ללוש לבצק ביד ברגל או במיקסר ולקרר שעתיים. למלית: 250 גר גבינת כנען 250 גר גבינה מלוחה (השתמשתי בגבינת פטה) 1 קוביית שום (של דורות) 3 ביצים טרופות 2-3 כפות קמח 1/2 כף פפריקה מתוקה מלח ופלפל על פי הטעם. אופן ההכנה: מחלקים את הבצק ל-3. מרדדים כל עלה לעלה מלבני בעובי של כ-1/2 ס"מ. משטחים 1/3 מכמות המילוי על הבצק ומגלגלים לרולדה. עוטפים בניילון נצמד והופה לפריזר לחצי שעה (לא רצוי לפרוס לפני הקרור כי הם לא נחתכות יפה...וזה מה שאני עשיתי כי את אלו הכנתי לפני שבאתי).להוציא מהפריזר,לחתוך את הרולדות לפרוסות בעובי 1- 1/2 1 ס"מ ולאפות בתבנית עם נייר אפיה ב-180 מעלות עד להזהבה יפה.
 

יעלבל

New member
והסוג השני היה...

חטיפים פיקנטיים. למי נקדיש אותו????? מי רוצה???? לבצק: 1/2 ק"ג קמח אוסם 1/2 כפית מלח 200 גר' חמאה 150 גר' גבינת קשקבל מגוררת דק 150 גר' גבינת צ'דר (או כל גבינה מעושנת אחרת)מגוררת דק 4 ביצים 2 כפות ברנדי 1/3 כפית פפריקה מתוקה פפריקה חריפה לפי הטעם לקישוט: שומשום. ללוש ביד ברגל או במיקסר ולהכניס לקרור לשעה. לחלק את הבצק ל- 3 חלקים. כל חלק לרדד לעיגול ביובי 1 ס"מ ולחלק ל- 36 משולשים קטנים. בכל קצה משולש שמתי חתיכה קטנה של גבינה מעושנת שנשארה לי (לא חובה). גלגלתי לצורת סהרון. טבלתי בצלחת עם שומשום והנחתי על תבנית עם נייר אפיה. לאפות ב- 170 מעלות כ- 20 דקות. ממליצה להוציא ולטעם האם זה מספיק קריספי כי למדתי שמכל תנור הפריכות היא אחרת.
 

יעלבל

New member
והסוג השלישי...

הכי קל. לוקחים 1/2 ק"ג בצק עלים מחלקים לשלוש. מרדדים מעט כל 1/3 לעלה בעובי של כ- 2 מ"מ. מפזרים על כל 1/3 כחצי כוס גבינת קשקבל או צ'דר. לקפל כלעלה לחצי ולהדק ע"י רדוד קל את שני חלקי הבצק שבניהם הגבינה. מברישים בביצה את חלקי הבצק ובעזרת סכין חותכים לרצועות ארוכת. מפזרים מעל מעט מלח ופרג. מחזיקים ביד אחת קצה רצועת בצק וביד השניה מסובבים את הבצק לצורת בורג. אופים בתנור בחום של 190 מעלות יד להזהבה יפה....צריך לטעום ולבדוק שזה קריספי מספיק. אם לא - להכניס לעוד פרק זמן לתנור.
 
למעלה