יום התחב"צ מתקרב והולך

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo45.gif כל מילה בסלע!!!

אמת ויציב ! ת"א היא פיצפונת
מבחינת שטח. פשוט עיר איומה וצפופה עם "ענן" ערפיח תמידי מעליה, לחות זוועתית וחוסר נורא במקומות חנייה. מעולם לא הבנתי איך אפשר לגור בה ! אין בת"א איכות חיים ! הצפיפות בת"א קטסטרופה ! עם ישראל חי בת"א אחד על השני כמו מקרלים בקופסה. צריך להיות מזוכיסט אמיתי לגור במרכז ת"א כי כל הזמן אתה מפחד שידפקו לך את האוטו ושלא תהיה לך חנייה כשאתה חוזר הביתה. אתה חי שם ממזגן למזגן ! אצלי, אין אפילו מזגן בבית כי לא צריך ! כל הקייץ נעים וקריר עם רוח נעימה ויבשה ויש חנייה בשפע. אין שכנים ממול אלא רק יערות ויערות בלי סוף !
כל מילה בסלע!!!
ירושלים - זו עיר שאלוקים ברא לה מזגן בילט-אין.
 
מטרופולין ת"א בהגדרתו

כל מילה של ערן שווה זהב !!! בדיוק כ
כך ! בסה"כ, אם נסכם את הדברים, מטרופולין ב"ש מאוד גדול כיום ! והוא יגדל עוד המון עם הקמת הבסיסים החדשים ועיבוי הערים. מטרופולין ירושלים הוא הגדול ביותר מכולם ! ובו מתחילות לצוץ בעיות בוערות רבות. אל נא נשכח שמס' האוטובוסים הרב ביותר בתוך עיר אחת, נמצא דווקא בירושלים ולא בתל-אביב. כמו-כן לא נשכח היכן תקום ראשונה רכבת קלה. לדעתי האישית, רכבת קלה בבאר-שבע ובחיפה הן לא םחות חשובות מתל-אביב או ירושלים. אין כל ספק שאחוז המשתמשים בתח"צ בבאר-שבע ובירושלים, גדול מתל-אביב ודרך אגב עובדה מעניינת: תל-אביב היא העיר החמישית בגודלה בישראל....
מטרופולין ת"א בהגדרתו
משתרע מנתניה בצפון עד אשדוד בדרום ובמזרח עד ראש העין. הוא כולל בתוכו כ-2.8 מיליון אנשים. האם מטרופולין ירושלים עדיין הכי גדול?
 
אשדוד ונתניה לא כלולות בו.

מטרופולין ת"א בהגדרתו
משתרע מנתניה בצפון עד אשדוד בדרום ובמזרח עד ראש העין. הוא כולל בתוכו כ-2.8 מיליון אנשים. האם מטרופולין ירושלים עדיין הכי גדול?
אשדוד ונתניה לא כלולות בו.
אם הן כן, אזי מטרו' י-ם הוא מים-המלח ועד בית-שמש כולל כל מה שבדרך. קאפיש?
 

mucool2

New member
אלה ויכוחים סמנטיים

אשדוד ונתניה לא כלולות בו.
אם הן כן, אזי מטרו' י-ם הוא מים-המלח ועד בית-שמש כולל כל מה שבדרך. קאפיש?
אלה ויכוחים סמנטיים
גם בלי אשדוד ונתניה מטרופולין ת"א הוא הגדול ביותר בארץ. לירושלים יש בעיה אחרת, והיא כיווני התפשטות מאוד מוגבלים. למעשה יש בירושלים שני מטרופולינים - יהודי (ממזרח למערב) וערבי (מצפון לדרום), שחוצים זה את זה באזור העיר העתיקה. כיום יש בעיות פוליטיות להרחיב את המטרופולין מזרחה, ולכן נותר רק השטח שממעב לעיר. אלא ששם יש "ריאות ירוקות" שאסור לוותר עליהן בשום אופן. בסה"כ ירושלים כמטרופולין מוגבלת מאוד. זה עדיין לא אומר שאין לה לאן להתפתח, אבל אין צורך להתחרות בתל אביב. לירושלים יש את הייחוד שלה, גם בלי להיות מרכז העסקים של ישראל.
 
בשקט מרחיבים מזרחה ומחברים

אלה ויכוחים סמנטיים
גם בלי אשדוד ונתניה מטרופולין ת"א הוא הגדול ביותר בארץ. לירושלים יש בעיה אחרת, והיא כיווני התפשטות מאוד מוגבלים. למעשה יש בירושלים שני מטרופולינים - יהודי (ממזרח למערב) וערבי (מצפון לדרום), שחוצים זה את זה באזור העיר העתיקה. כיום יש בעיות פוליטיות להרחיב את המטרופולין מזרחה, ולכן נותר רק השטח שממעב לעיר. אלא ששם יש "ריאות ירוקות" שאסור לוותר עליהן בשום אופן. בסה"כ ירושלים כמטרופולין מוגבלת מאוד. זה עדיין לא אומר שאין לה לאן להתפתח, אבל אין צורך להתחרות בתל אביב. לירושלים יש את הייחוד שלה, גם בלי להיות מרכז העסקים של ישראל.
בשקט מרחיבים מזרחה ומחברים
את מעלה אדומים לירושלים. כך נעשה גם לכיוון צפון-מערב עם גבעת זאב. תוכנית ספדי להתפשטות מערבה תתבצע לצערי. אני מתגעגע לירושלים הקטנה של פעם !
 

OMER G17

New member
אוקיי..כמה דברים..

אלה ויכוחים סמנטיים
גם בלי אשדוד ונתניה מטרופולין ת"א הוא הגדול ביותר בארץ. לירושלים יש בעיה אחרת, והיא כיווני התפשטות מאוד מוגבלים. למעשה יש בירושלים שני מטרופולינים - יהודי (ממזרח למערב) וערבי (מצפון לדרום), שחוצים זה את זה באזור העיר העתיקה. כיום יש בעיות פוליטיות להרחיב את המטרופולין מזרחה, ולכן נותר רק השטח שממעב לעיר. אלא ששם יש "ריאות ירוקות" שאסור לוותר עליהן בשום אופן. בסה"כ ירושלים כמטרופולין מוגבלת מאוד. זה עדיין לא אומר שאין לה לאן להתפתח, אבל אין צורך להתחרות בתל אביב. לירושלים יש את הייחוד שלה, גם בלי להיות מרכז העסקים של ישראל.
אוקיי..כמה דברים..
חייבים להפריד עד כמה שניתן את היהודים מהערבים בי-ם וע"י כך העיר תוכל לנשום לרווחה ולהתפתח...וגם צריך אוכלוסייה איכותית ולא צריך שהיה תהיה מרכז העסקים..אבל שיהיו בה עסקים ומשרדים..כן
 
כך נכתב בהרבה תוכניות שקראתי

אשדוד ונתניה לא כלולות בו.
אם הן כן, אזי מטרו' י-ם הוא מים-המלח ועד בית-שמש כולל כל מה שבדרך. קאפיש?
כך נכתב בהרבה תוכניות שקראתי
אם אני זוכר נכון, באתר של חב' נתיבי איילון ובאתר נת"ע כך מתייחסים למורפולין ת"א (שמכיל בתוכו את גוש דן). גם אם תסתכל במפה, תראה שמבחינת יישובים, כמו גם מבחינת נסועה, תעסוקה ומגורים, אלו הם גבולות המטרופולין. גם לי זה נשמע קצת לא הגיוני בהתחלה. אני לא בא "להתחרות" בירושלים, כי לדעתי היא וסביבתה זקוקים לפיתוח מאסיבי ודחוף, אבל זכור שגם במטרופולין שלי כבר אי אפשר כמעט לזוז...
 
*מורפולין=מטרופולין

כך נכתב בהרבה תוכניות שקראתי
אם אני זוכר נכון, באתר של חב' נתיבי איילון ובאתר נת"ע כך מתייחסים למורפולין ת"א (שמכיל בתוכו את גוש דן). גם אם תסתכל במפה, תראה שמבחינת יישובים, כמו גם מבחינת נסועה, תעסוקה ומגורים, אלו הם גבולות המטרופולין. גם לי זה נשמע קצת לא הגיוני בהתחלה. אני לא בא "להתחרות" בירושלים, כי לדעתי היא וסביבתה זקוקים לפיתוח מאסיבי ודחוף, אבל זכור שגם במטרופולין שלי כבר אי אפשר כמעט לזוז...
*מורפולין=מטרופולין
 
מטרופולין = פעילות כלכלית עירונית

אשדוד ונתניה לא כלולות בו.
אם הן כן, אזי מטרו' י-ם הוא מים-המלח ועד בית-שמש כולל כל מה שבדרך. קאפיש?
מטרופולין = פעילות כלכלית עירונית
גודל המטרופולין נקבע על פי הזיקה למרכז (תעסוקה, קניות בילויים וכו'). זוהי ההגדרה המקובלת בקרב גאוגרפים עירוניים בארץ. הלמ"ס מגדירה מטרופולין כ"ריכוז של ערים, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות אשר שטחן יוצר רצף פיזי ואשר קיימים ביניהן קשרים כלכליים חברתיים ותרבותיים". לפיכך: גוש-דן כולל את נתניה ואשדוד (ואולי אפילו מגיע עד בנימינה בצפון) ירושלים כוללת את בית-שמש מודיעין נמצאת על התפר בין שני המטרופלינים האלה. חיפה משתרעת מאזור זכרון-יעקב/חדרה ועד לנהריה בצפון ובמזרח מגיעה עד עפולה, נצרת וכרמיאל. מטרופולין באר-שבע כולל את אופקים, "ישובי הכוכבים" ואולי גם את ערד ודימונה. ואם מסתכלים על זה בפרספקטיבה גדולה יותר: יש לנו מטרופולין תלת-ראשי שמתחיל בקשת נהריה-כרמיאל-עפולה בצפון ומגיע עד קו אשדוד-גדרה בדרום + מטרופלין קטן בבאר-שבע.
 

mucool2

New member
לא מסכים לגבי התלת-ראשי

מטרופולין = פעילות כלכלית עירונית
גודל המטרופולין נקבע על פי הזיקה למרכז (תעסוקה, קניות בילויים וכו'). זוהי ההגדרה המקובלת בקרב גאוגרפים עירוניים בארץ. הלמ"ס מגדירה מטרופולין כ"ריכוז של ערים, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות אשר שטחן יוצר רצף פיזי ואשר קיימים ביניהן קשרים כלכליים חברתיים ותרבותיים". לפיכך: גוש-דן כולל את נתניה ואשדוד (ואולי אפילו מגיע עד בנימינה בצפון) ירושלים כוללת את בית-שמש מודיעין נמצאת על התפר בין שני המטרופלינים האלה. חיפה משתרעת מאזור זכרון-יעקב/חדרה ועד לנהריה בצפון ובמזרח מגיעה עד עפולה, נצרת וכרמיאל. מטרופולין באר-שבע כולל את אופקים, "ישובי הכוכבים" ואולי גם את ערד ודימונה. ואם מסתכלים על זה בפרספקטיבה גדולה יותר: יש לנו מטרופולין תלת-ראשי שמתחיל בקשת נהריה-כרמיאל-עפולה בצפון ומגיע עד קו אשדוד-גדרה בדרום + מטרופלין קטן בבאר-שבע.
לא מסכים לגבי התלת-ראשי
ירושלים ותל אביב יכולות להיחשב למטרופולין דו-ראשי, אבל אם אתה כולל את נהריה במטרופולין התלת-ראשי, אז למה לא את באר שבע?
 
בגלל הרצף הבנוי

לא מסכים לגבי התלת-ראשי
ירושלים ותל אביב יכולות להיחשב למטרופולין דו-ראשי, אבל אם אתה כולל את נהריה במטרופולין התלת-ראשי, אז למה לא את באר שבע?
בגלל הרצף הבנוי
מאשדוד לנהריה יש רצף בנוי כמעט לחלוטין (פרט לכמה רצועות באורך של 4-10 ק"מ), אבל בין באר-שבע לקרית-גת יש פער של עשרות ק"מ לא בנויים (הקשר המערבי, דרך נתיבות ואשקלון לאשדוד הוא לא בנוי ברציפות). אם גם באר-שבע נכנסת למטרופלין-ישראל, אז מי יישאר מחוץ למטרופולין? אילת, מצפה-רמון, גוש ניצנה, פתחת-שלום, ים-המלח (ואולי גם ערד ודימונה, שהן חצי-פרברים של ב"ש), הבקעה, והגליל המזרחי והגולן (וגם בגליל המזרחי מתהווים מיני-מטרופולינים). מפחיד, לא?
 

OMER G17

New member
בהחלט חיפה והצפון זה אחר...

לא מסכים לגבי התלת-ראשי
ירושלים ותל אביב יכולות להיחשב למטרופולין דו-ראשי, אבל אם אתה כולל את נהריה במטרופולין התלת-ראשי, אז למה לא את באר שבע?
בהחלט חיפה והצפון זה אחר...
 
אני תמיד אומר שת"א שייכת למטרופולין

מטרופולין = פעילות כלכלית עירונית
גודל המטרופולין נקבע על פי הזיקה למרכז (תעסוקה, קניות בילויים וכו'). זוהי ההגדרה המקובלת בקרב גאוגרפים עירוניים בארץ. הלמ"ס מגדירה מטרופולין כ"ריכוז של ערים, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות אשר שטחן יוצר רצף פיזי ואשר קיימים ביניהן קשרים כלכליים חברתיים ותרבותיים". לפיכך: גוש-דן כולל את נתניה ואשדוד (ואולי אפילו מגיע עד בנימינה בצפון) ירושלים כוללת את בית-שמש מודיעין נמצאת על התפר בין שני המטרופלינים האלה. חיפה משתרעת מאזור זכרון-יעקב/חדרה ועד לנהריה בצפון ובמזרח מגיעה עד עפולה, נצרת וכרמיאל. מטרופולין באר-שבע כולל את אופקים, "ישובי הכוכבים" ואולי גם את ערד ודימונה. ואם מסתכלים על זה בפרספקטיבה גדולה יותר: יש לנו מטרופולין תלת-ראשי שמתחיל בקשת נהריה-כרמיאל-עפולה בצפון ומגיע עד קו אשדוד-גדרה בדרום + מטרופלין קטן בבאר-שבע.
אני תמיד אומר שת"א שייכת למטרופולין
ירושלים שהיא העיר המרכזית בארץ
 

OMER G17

New member
בכל זאת יוצא שמטרולפין ת"א יותר גדו

אשדוד ונתניה לא כלולות בו.
אם הן כן, אזי מטרו' י-ם הוא מים-המלח ועד בית-שמש כולל כל מה שבדרך. קאפיש?
בכל זאת יוצא שמטרולפין ת"א יותר גדו
ל אביתר...במטרופולין י-ם אתה יכול לכלול את הפרברים..את ההתנחלויות...ואת בית שמש...אבל שלא כמו ת"א אין ערים רחוקות יותר כמו אשדוד ונתניה שיש להן זיקה אליה כמובן שכחתי את מודיעין שגם לה יש זיקה לי-ם ואני מקווה שתהיה רכבת...אני לא מזלזל בי-ם בכלל..אני אוהב אותה..אבל אין ספק שת"א היא עיר שהכוח והמשיכה אליה מבחינה גיאוגרפית ומבחינת מספרי אנשים הרבה יותר גדולים
 

OMER G17

New member
2.8? בטוח? אגב אתה כולל את המעגל הח

מטרופולין ת"א בהגדרתו
משתרע מנתניה בצפון עד אשדוד בדרום ובמזרח עד ראש העין. הוא כולל בתוכו כ-2.8 מיליון אנשים. האם מטרופולין ירושלים עדיין הכי גדול?
2.8? בטוח? אגב אתה כולל את המעגל הח
יצוני.....אני לא בטוח עד כמה זה נכון....
 

barak67

New member
קראתי פעם שרוב המדינה 2.2 מיליון

אתה מוזמן לבדוק את זה...
מטרופולין ת"א מונה כ-2.8 מיליון תושבים - מאשדוד עד נתניה ומהים עד ראש העין.
קראתי פעם שרוב המדינה 2.2 מיליון
מרוכזת במטרופולין ת"א- והוא מכפ"ס ועד רחובות. להגיד על אשדוד שהיא חלק ממטרופולין ת"א זה לא נכון היא אילו לא עיר לווין של תל אביב.
 

barak67

New member
אילו=אפילו

קראתי פעם שרוב המדינה 2.2 מיליון
מרוכזת במטרופולין ת"א- והוא מכפ"ס ועד רחובות. להגיד על אשדוד שהיא חלק ממטרופולין ת"א זה לא נכון היא אילו לא עיר לווין של תל אביב.
אילו=אפילו
 
לא אני קבעתי את זה...

קראתי פעם שרוב המדינה 2.2 מיליון
מרוכזת במטרופולין ת"א- והוא מכפ"ס ועד רחובות. להגיד על אשדוד שהיא חלק ממטרופולין ת"א זה לא נכון היא אילו לא עיר לווין של תל אביב.
לא אני קבעתי את זה...
ובכל אופן, יש הרבה מאוד אנשים שגרים באשדוד ועובדים באיזור חולון-ת"א-ר"ג-פ"ת.
 

OMER G17

New member
אשדוד במעגל החיצוני...

לא אני קבעתי את זה...
ובכל אופן, יש הרבה מאוד אנשים שגרים באשדוד ועובדים באיזור חולון-ת"א-ר"ג-פ"ת.
אשדוד במעגל החיצוני...
לדעתי זה שונה מהותית ברחובות מבחינת יחסי התלות של העיר בת"א
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה