חידה שבועית מס' 2

snufkin

New member
../images/Emo124.gif חידה שבועית מס' 2 ../images/Emo124.gif

ושוב ספורטיב לא תוכל לענות עליה - אבל הפעם אני לא מרחמת עליה בכלל..
. שימו לב - העיקרון דומה לשבוע שעבר - נתחו את התרגיל הנ"ל מבחינת מפרקים, תנועה בכל מפרק, ושרירים עיקריים ואסיסטנטיים שמבצעים את הפעולה. מה ההבדל בין שני המנחים הנ"ל לביצוע שכיבות סמיכה? איך תקשו/תקלו על ביצוע התרגיל הנ"ל? ----יאללה לעבודה ------- <נ.ב שוב: גם חברי הפורום שאינם מדריכים מוזמנים לענות!!>
 
אז ככה

הראשון זה "קריעה" והשני זה "קריעת תחת".....
אני יודע את התשובה כי קראתי את זה אתמול באינטרנט. משאיר לאחרים לחשוב.
 

snufkin

New member
במילה אחת -

אכזבה... מה קורה? איפה הלהט האינטלקטואלי? איפה סיעור המוחות המרגש? איפה.... טוב נו, כנראה שכדאי שאני אלך לישון. אבל יאללה!
 

energize

New member
עוד דבר:

טעות נפוצה של מתאמנים: ירידה עם האגן ולא כיפוף ופשיטה במפרק המרפק, יש להדגיש כי הפעולה מתבצעת במפרק המרפק וכתוצאה והכיפוף ומהפשיטה הגוף עולה ויורד, כאשר הוא צריך לעשות זאת כחלק אחד, ולא תנועת הנחש שהזכרתי מקודם.
 

2_be

New member
מנסה את מזלי../images/Emo9.gif

בהנחה שאני מבינה את הציור נכון... התרגיל העליון עובד יותר על שרירי החזה והכתפיים ואילו התרגיל התחתון עובד יותר על שרירי היד האחורית (triceps, אם אני לא מתבלבלת).
 

energize

New member
אז ככה:

התרגיל עובד על ה - triceps ועל ה - pectoralis major. כאשר: בציור העליון השריר העיקרי שעובד הוא ה - pectoralis ובציור השני ה - triceps . מפרקים: התרגיל עובד על מפרק המרפק. כאשר ישנו יישור, כלומר עלייה מעלה יש לנו כיווץ קונצנטרי ואז אנו נוציא אוויר, ובירידה כיווץ אקסצנטרי שבו נשאף אוויר. על מנת להקל על התרגיל אנו נאמר למתאמנים להוריד את הברכיים לרצפה, להקשות: ברכיים מנותקות מהרצפה. הוראות: בטן אסופה פנימה, גו ישר (מקביל לרצפה), לא להגיע למצב כמו של נחש... כאשר מסיימים את התרגיל לא להפיל ברכיים לרצפה אלא לרדת בהדרגתיות. אסיסטנטים: בטן מכווצת (עיקרון התקרה) שרירי הצוואר - ראש ישר, בהמשך לעמוד שדרה, אם הברכיים מנותקות מהרצפה אז אסיסטנט נוסף הוא ה- quads (ארבעתם) אשר מונעים מהברך ליפול לרצפה. מקווה שלא שכחתי כלום, ושמה שכתבתי נכון...
 

snufkin

New member
יופי ../images/Emo45.gif

ועוד קצת: התנועה בתרגיל זה מתבצעת לא רק במפרק המרפק אלא גם במפרק הכתף. בתרגיל העליון יש קירוב אופקי במפרק הכתף (אכן PECTORALIS) ובתרגיל התחתון יש כפיפה במפרק הכתף (זה רמז-איזה עוד שריר משתתף בתנועה?), במקביל לפשיטה במפרק המרפק שמתרחשת בשני המנחים. עוד דרך להקשות או להקל על התרגיל היא לשנות את הגובה: ידיים מונחות על מדרגה - קל יותר. רגליים על מדרגה - קשה יותר. נשאיר למדריכי הספינינג הפיזיקאים להסביר למה זה נכון.. א-ח-ל-ה !
 

energize

New member
טל, התכוונת בתרגיל התחתון

שכאשר יש כפיפה במפרק הכתף אז גם ה deltoid הקידמית משתתפת? תכתבי עוד חידות, טוב לחזור קצת על החומר, ממש כיף!
 

snufkin

New member
נכון מאוד

ANTERIOR DELTOID מבצע את הכפיפה במפרק הכתף. חידה לשבוע, אני משתדלת לפרסם אותן כל יום א'.
 
למעלה