האמת חייבת לצאת לאור

harabecw

New member
../images/Emo124.gifהאמת חייבת לצאת לאור

אחרי לבטים שונים ומשונים הגעתי להחלטה דומה לקביעתו של מאיר שליו אי-שם ב-89. המג'סטי נהדר. נוח, איכותי מאוד, מצויין להרכבה, מרשים אבל מה - איטי. לראות ~125 על השעון (שמרגישים אמיתיים מאוד. עוד לא בדקתי, אבל נראה לי שהשעון כמעט ולא מזייף) בפול-גז ושיוט נינוח על 80-100 לאט לאט מביאים לי את הקריזה. התאוצה טובה מאוד, אבל B&W עדיין זריז יותר. לכן אני עומד בפני שתי אופציות. (אופנוע, בשלב זה, נפסל. אם אני קונה אחד הוא יהיה מעל 500 במצב טוב שיחזיק לכמה שנים טובות) 1) קניית ראנר 200 "מהניילונים", על כל המשתמע. אם כבר מדברים - אני יכול להשיג זיכוי על הצמיגים המקוריים? 2) "להתחתן" עם המג'סטי לזמן הקרוב - קיטים למיניהם שיפריחו חיים חדשים בקטנוע. ההתלבטות הגדולה היא המכירה - מי יקנה אחד כזה? איך האמינות שלו בכלל? אז מה אתם אומרים? שתי האופציות דורשות חודש נוסף לגיוס משאבים. Disclaimer: כלום לא סגור, יכול להיות שאחליט להשאיר את המצב כמו שהוא!
 

harabecw

New member
אגב green machine

אשמח לקבל את דעתך על אחזקה של ראנר - עלויות, תיקונים, בעיות וכו'.
 

אורי-

New member
אם כבר - אז להשאיר

אם להוציא כסף , אז על GS ישן שיתן יותר , ואת מה שתכננת להוציא על כל הקיט שיפורים - שמור לתיקון מה שימות ב GS אם חדש - אז ראנר 200 בכלל יימאס לך מהר , כי רוב התנועה שלך היא בינעירונית, לא? אתה כבר רגיל לשיוט נינוח עם מיגון רוח. אני מתכנן את השדרוג לבצע או לקטנוע 500 / 400 , או לדו"ש בינוני מעל 500 , כזה שאוכל להשאר איתו המון זמן , וגם לא יהיה יקר לתחזוקה. (ת'כלס, ליום יום , גדלנוע יהיה נוח יותר ומפנק יותר). כבר אמרתי לך פעם - אני (מקווה ש)לא אתפס מתלבט בין ER לGS.
 

nob

New member
לדעתי לקנות GS /ER עכשיו זאת טעות

אני חשבתי על זה - תראה אתה קונה עכשיו אופנוע 500 סמ"ק ששייך לקבוצה ב - רוב בעלי רשיון, מעל 18. עוד כמה זמן, כאשר תבוא לידיי ביטוי רפורמה, והיה תבוא - לה השנה, אז שנה הבאה, אופנוע זה יעבור לקטגוריה של בלתי מוגבלים. ואז תראה את המצב: כל בעלי רשיון עד 500 יועברו כמעט אוטומתית לקבוצה של רשיון בלתי מוגבל, רשיונות חדשים יהיו עד 33 כ"ס. ומתברר שמי שיש לו רשיון לא מוגבל - לא ירצה לקנות GS500 כאשר אפשר לקנות משהוא יותר רציני (אפילו DR650, לוו דווקא ספורט) כי GS הוא יותר למתחילים, כך הוא מאבד קבוצה רצינית של רוכשים. ומי שרוצה אופנוע פשוט בקטגוריה ב - לא יוכל לרכב על GS כי הוא מעבר למגבלה. מחירו יפול (לפי כללי השוק -- מה שיקרה כאן בארץ זה כבר סיפור אחר) ומה קורה לשוק של מעל 500? הוא במקה אחת גודל פי כמה (לא יודע מספרים מדוייקים, אבל בהחלט בהרבה). ואז מי שלא יכל לקנות אופנוע חזק - עכשיו זה בהישג יד ואין מגבלות, במחיוחד מי שרכב כבר זמן מה על GS/ER. מחירי אופנועים מעל 500 אמורים לעלות (או לפות לא לפול) כי שוק שלהם גודל וכמות רוכשים פוטנציאליים גדלה בהרבה. כל זה יתאזן כמובן עם הזמן, אבל תקופה מסויימת לאחר רפורמה (שנה שנתיים) זה יהיה המצב - יהיה מלא GSים שמוכרים יתקעו איתם (אולי מחירון לא יפול) ולא יהיה כמעט אופנועי 500+ שיחטפו אותם כמו לחמניות חמות. אז אם כבר לקנות עכשיו - ישר אופנוע מעל 500 (DR650 או דו"שים אחרים) זה גם מה שאני אעשה בתקופה הקרובה, לפני שיכניסו תקנות חדשות. (אני אלך על XF650/F650 או אולי סופר טנרה שהם דו"שים אבל מיועדים יותר לכביש)
 

never a pilot

New member
רפורמה, הא? כנס, כנס

גיליון מוטו מס' 141, השייך לדצמבר 99. ושם נאמר: " קטגוריית ה-125 סמ"ק הולכת להיות תוך זמן לא רב הקטגוריה המשמעותית ביותר בארץ. זאת לאור השינויים הצפויים בתקנות הרישוי והתאמתן למקובל באירופה - מדרגת הרישוי הבסיסית תהיה 125 סמ"ק ולא 50 - וכשזה יקרה יתפסו קטנועי (ואני מקווה גם אופנועי) ה-125 סמ"ק את מקומם של אחיהם הקטנים בנפח ה- 50 סמ"ק. " ומאז - לא דובים, ובטח שלא יער. אני מחשיב כשטות לסמוך על שמועות (גם אם הן מבוססות) שהתקנות ייכנסו לתוקף צ'יק צ'ק (ושנה שנתיים זה מאד מאד צ'יק צ'ק). להערכתי, אני ואתה נעבור לכסא גלגלים ממונע לפני שהממשלה (הדי עמוסה ממילא) תתחיל להזיז את גלגליה הביורוקרטיים הכבדים כמו דינק 50. בינתיים, (עד לכסא הגלגלים הממונע, לא עד לרפורמה) - אפשר GS. רק דעתי.
 

nob

New member
צודק, אבל (ויש אבל)

אם זה היה רק תלוי בממשלה שלנו וזה סתם רפורמה זניחה - הייתי מסכים איתך, שזה עוד ימשך הרבה שנים. אבל זה קשור גם לפוליטיקה וכניסה של ישראל לאירופה - היא חייבת להתאים רשיונות נהיגה לאלו שמוקבלים באירופה. ויש לחץ על ישראל לגמור עם זה - אז הם (ממשלה) יצטרכו להזדרז עם זה. ואני שם על זה שתוך שנה שנתיים רפורמה תיכנס לתוקף. אולי אני אופטימי מידיי -- אז מה אני מפסיד? קונה במחיר שפוי אופנוע 650, נהנה ממנו ולא מפסיד כלום (מכסימום לא ארוויח). אם אני קונה עכשיו GS, נהנה ופתאום נכנסת רפורמה - נדפקתי וקשה. אז למה לא ללכת לאופציה ראשונה? ממלא מחיר החזקה של DR650 לה הרבה (אם בכלל) יותר יקר מה GS. ובטוח יותר זול מהTMAX וחבריו.
 

אורי-

New member
כמה דברים:

DR 650 לאו דווקא יותר יקר מGS , גם הוא סינגל פשוט ואמין. רק בארץ אנשים רצים אחרי הנפח , ותמיד השאלה "מתי אתה עובר ל---" יש אנשים שנשארים עם אופנועי 500 כמה שנים טובות (KLE , GS , EN) , ולא נראה לי שהרשיון הוא מה שעוצר בעדם. אני מחכה לרשיון הלא מוגבל , וגם לחסוך מעט , ואם אחליט שאני לא עובר לגדלנוע , אעבור לדו"ש רגוע. אם הייתי רוצה אופנוע - לא היה ספק שהייתי קונה בלי להתחשב בתקנות האלה. גם כשיצאו התקנות ,אני בטוח שיהיו אנשים שיחפשו אופנוע כביש זול לאחזקה. ייתכן והערך שלהם מעט יירד , אבל לא בצורה משמעותית. לא כל מי שיש לו רשיון לא מוגבל מחפש מיד אופנועי ליטר , או אופנועי תיור מעל ליטר. אולי עוד כמה שנים , כשאנשים ירכבו לפחות שנה שלמה על אופנועים חלשים יחסית , יראה להם מוזר שפעם היה אפשר בגיל 18 לקבל GS חזק עם מעל ל40 כ"ס שסוגר מעל 160 קמ"ש.
 

אורי-

New member
מבחינתי - מחר רפורמה

לקבל רשיון לא מוגבל במחיר זעום - הלוואי. אבל אני משלים עם המציאות , ויודע שאאלץ לבצע את הטסט כמו כולם עד היום , וכמו עוד רבים אחרי.
 

never a pilot

New member
ברור שצודק...

אלו עובדות. מוטו הידענים הגדולים כתבו הדברים בסוף שנת 1999. 4 וחצי שנים, וכלום לא זז עדיין. ממש כלום. אז נכון שאם אתה לא מפסיד זה בסדר, ותעשה את הבחירות הנכונות עבורך - אבל לדעתי, המבוססת על הנחה לא לגמרי תלושה מהמציאות - שלממשלה "יש זמן" בנושאים כאלה, חבל לבזבז זמן חיים יקר על כלי שכוחו לא מספק אותך... הלוואי והרפורמה תכנס. מה שבטוח, אני די משוכנע שזה לא יהיה "פתאום".
 

© DrorZi

New member
בקיצור, לא להשקיע ברשיון כרגע ../images/Emo35.gif

לא שאני צריך אחד מעל 500 בזמן הקרוב אבל התכוונתי להוריד את המגבלה של ה 500 בשביל שכשאני אתקל במשהו שאני רוצה ויכול להרשות לעצמי (כמו DR650 נגיד) או אפילו כדי לשנורר ממישהו שיש לו אחד כזה לסוף שבוע נגיד שאני לא אמצא עצמי בפוזה של "אופס אבל יש לי עד 500", בקיצור אתם אומרים שכל מי שיש לו עד 500 הופך אוטומתית להיות בעל רשיון בלתי מוגבל לכל מה שזז על שני גלגלים ולא כדאי להשקיע כרגע במשהו שאני ממילא הולך לקבל אוטומטית
דרור זי.
 

אורי-

New member
כשתצטרך - שלא זה מה שיעצור אותך

אולי חודש אח"כ תגלה שיצאה התקנה , אבל סביר יותר שגם שנה אח"כ זה לא יקרה.
 

Hell ad

New member
אבל היום שאלת את סטפן על ג'י אס...

למה שלא תעשה מה שהוא הציע? עוד כמה חודשים על 80-100 זה לא נורא...
 

Shlomi TC

New member
אני לא יכול להמליץ לך על הראנר

אני זוכר שאמרת לי שבהקסגון היו לך כאבי גב, כך שאני מאמין שבראנר הם רק יהיו יותר חזקים. אני מציע לך לחסוך ולקנות את "מקסימום טי" (ואם לא הבנת, T-MAX
). גם נוחות של קטנוע וגם הכיף כמו באופנוע. אני לא סגור על המתלים שלו ועל קשיחותם אך אני מקווה שיתאים לך.
 

אורי-

New member
בקרוב מאוד מצטרף נקסוס 500

יש כבר מחיר רשמי - עודף מ45 אלף ₪ (50 ₪) , יש פרסומת במוטו החדש . לא שזה מחיר שמאפשר לי לקנות קטנוע 500 עם ניילונים , אבל בהחלט נותן תחרות טובה לטי-מקס (מחיר תמיד מהווה חלק מהמשחק , והפרש של 11 אלף ש"ח הוא משמעותי מספיק כדי לסלוח לנקסוס על חסרונות שאולי יש לו אל מול טי מקס. צריך לראות את החבילה השלמה , קרי- מחירי טיפולים , מרווח טיפולים ואמינות , שבינתיים הטי מקס מתברך בה) מסתבר שקימקו 500 לא מתוכנן להגיע לפני 2005.
 

Shlomi TC

New member
קיבלת את מוטו של החודש? ../images/Emo12.gif

ואתה מנוי? ידעתי שתמיד דופקים אותי! איכשהו תמיד אני מקבל את הגיליון איזה שבוע אחרי שמוציאים אותו!
 

nob

New member
לקימקו אין סיבה להגיע לארץ

לעופר-אבניר יש X9 של פיאג'ו, עכשיו מצטרף למשחק NEXUS של ג'ילרה שיתחרה בTMAX. אז למה להביא קימקו? להתחרות בX9 שלהם? אין צורך. וחבל מאוד שכך.
 

אורי-

New member
לך תדע . . . תראה כמה אופנועים יש ,

לא חוסכים בדמי אופנועים , ואולי , ההבדל יהיה , שלא כמו ג'ויירייד או קימקו 250, את קטנועי ה500 לא יהיה במלאי תמיד. עוד לא ברור "מה נסגר" עם קימקו 500 , אבל ייתכן והם יפתיעו לטובה , ויהיה לו ביקוש. נכון לעכשיו , הוא מתוכנן להגיע , ואני מקווה שלא יתחרטו. נ.ב. ראיתי לפני כמה חודשים דגם קונספט של סאניאנג לקטנוע 500 , ואם גם הם יצטרפו לחגיגה יהיה שמח.
 
למעלה