"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:
"התפתחות דרמטית במכרז הענק של רכבת ישראל לרכש קרונות לשנים הקרובות: ל-TheMarker נודע כי קבוצת התחבורה הקנדית בומברדייה צפויה לזכות במכרז הבינלאומי בהיקף כולל המוערך במיליארד שקל. זאת לאחר שסימנס הגרמנית משכה במפתיע את הצעתה, והצעת חברת פירמה (Firema) האיטלקית נפסלה. הצעתה של בומברדייה תעבור לשלב הבא במכרז, שלב הבדיקה הטכנית. אם החברה תצליח את המשוכה, הרכבת תחל במו"מ עמה על מחיר הציוד שיסופק וכן על מועדי האספקה." "לפי הערכות, סימנס התקשתה בהעמדת קו ייצור חדש לקרונות דיזל, מכיוון שרוב קווי ייצור הרכבות באירופה ובארה"ב מתבססים כיום על הפעלה חשמלית. סימנס ביקשה לדחות את מועד ההגשה למכרז, ולבסוף משכה גם את הצעתה. ככל הידוע, חברת פירמה נפסלה בשל אי עמידתה בחלק מתנאי הסף שנקבעו למכרז. זאת, בעיקר בשל חוסר ניסיון בייצור רכבות דו-קומתיות, וכן בשל אי הצגת נתונים פיננסיים נדרשים. לפיכך, נותרה בומברדייה במכרז לבדה, אך הצעתה עדיין תיבדק בשלב המפרט הטכני ובמבחן סבירות המחירים שהציעה ביחס לאומדן הרכבת. היות שמדובר בסיטואציה של מציע יחיד, עשויות לפיכך הרכבת ובומברדייה לנהל מו"מ נוסף על תנאי אספקת הקרונות, מועדי האספקה ועל המחיר." "הקרונות והקטרים שתרכוש הרכבת במסגרת מכרזים אלה יהיו האחרונים שתרכוש החברה בהנעת דיזל. זאת, מאחר שהרכבת מעוניינת להתחיל בפרויקט חשמול המסילות לקראת 2015, ותרכוש לפיכך בעתיד ציוד חשמלי. רכישת הקרונות נעשתה לשם שירות כמות הנוסעים הגדלה עד תחילת פרויקט החשמול..." להמשך הכתבה ב-TheMarker: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100721_1180721
 

easylivin

New member
"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:
"התפתחות דרמטית במכרז הענק של רכבת ישראל לרכש קרונות לשנים הקרובות: ל-TheMarker נודע כי קבוצת התחבורה הקנדית בומברדייה צפויה לזכות במכרז הבינלאומי בהיקף כולל המוערך במיליארד שקל. זאת לאחר שסימנס הגרמנית משכה במפתיע את הצעתה, והצעת חברת פירמה (Firema) האיטלקית נפסלה. הצעתה של בומברדייה תעבור לשלב הבא במכרז, שלב הבדיקה הטכנית. אם החברה תצליח את המשוכה, הרכבת תחל במו"מ עמה על מחיר הציוד שיסופק וכן על מועדי האספקה." "לפי הערכות, סימנס התקשתה בהעמדת קו ייצור חדש לקרונות דיזל, מכיוון שרוב קווי ייצור הרכבות באירופה ובארה"ב מתבססים כיום על הפעלה חשמלית. סימנס ביקשה לדחות את מועד ההגשה למכרז, ולבסוף משכה גם את הצעתה. ככל הידוע, חברת פירמה נפסלה בשל אי עמידתה בחלק מתנאי הסף שנקבעו למכרז. זאת, בעיקר בשל חוסר ניסיון בייצור רכבות דו-קומתיות, וכן בשל אי הצגת נתונים פיננסיים נדרשים. לפיכך, נותרה בומברדייה במכרז לבדה, אך הצעתה עדיין תיבדק בשלב המפרט הטכני ובמבחן סבירות המחירים שהציעה ביחס לאומדן הרכבת. היות שמדובר בסיטואציה של מציע יחיד, עשויות לפיכך הרכבת ובומברדייה לנהל מו"מ נוסף על תנאי אספקת הקרונות, מועדי האספקה ועל המחיר." "הקרונות והקטרים שתרכוש הרכבת במסגרת מכרזים אלה יהיו האחרונים שתרכוש החברה בהנעת דיזל. זאת, מאחר שהרכבת מעוניינת להתחיל בפרויקט חשמול המסילות לקראת 2015, ותרכוש לפיכך בעתיד ציוד חשמלי. רכישת הקרונות נעשתה לשם שירות כמות הנוסעים הגדלה עד תחילת פרויקט החשמול..." להמשך הכתבה ב-TheMarker: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100721_1180721
נבחרה הזוכה במכרז ו' של מסילת הבשור
http://rail.co.il/HE/ISRTenders/Pages/TenderOutcome.aspx חציית המסילה את כביש 40 באמצעות גשרי כביש A1 ו- A11 וביצוע גשר רכבת A0 מעל נחל כרכור - מכרז ו' שם הזוכה: קל בניין בע"מ מדובר על מכרז נוסף בפרוייקט מסילת הבשור (אשקלון/שדרות/נתיבות/אופקים/באר שבע), שייעודו הכנת התשתית הנדרשת לחיבור המסילתי מכיוון אופקים לצומת גורל. החברות הזוכות בשני מכרזים נוספים - ב' ו-ג', אמורות להתחיל בעבודתן בימים אלה.
 
"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:
"התפתחות דרמטית במכרז הענק של רכבת ישראל לרכש קרונות לשנים הקרובות: ל-TheMarker נודע כי קבוצת התחבורה הקנדית בומברדייה צפויה לזכות במכרז הבינלאומי בהיקף כולל המוערך במיליארד שקל. זאת לאחר שסימנס הגרמנית משכה במפתיע את הצעתה, והצעת חברת פירמה (Firema) האיטלקית נפסלה. הצעתה של בומברדייה תעבור לשלב הבא במכרז, שלב הבדיקה הטכנית. אם החברה תצליח את המשוכה, הרכבת תחל במו"מ עמה על מחיר הציוד שיסופק וכן על מועדי האספקה." "לפי הערכות, סימנס התקשתה בהעמדת קו ייצור חדש לקרונות דיזל, מכיוון שרוב קווי ייצור הרכבות באירופה ובארה"ב מתבססים כיום על הפעלה חשמלית. סימנס ביקשה לדחות את מועד ההגשה למכרז, ולבסוף משכה גם את הצעתה. ככל הידוע, חברת פירמה נפסלה בשל אי עמידתה בחלק מתנאי הסף שנקבעו למכרז. זאת, בעיקר בשל חוסר ניסיון בייצור רכבות דו-קומתיות, וכן בשל אי הצגת נתונים פיננסיים נדרשים. לפיכך, נותרה בומברדייה במכרז לבדה, אך הצעתה עדיין תיבדק בשלב המפרט הטכני ובמבחן סבירות המחירים שהציעה ביחס לאומדן הרכבת. היות שמדובר בסיטואציה של מציע יחיד, עשויות לפיכך הרכבת ובומברדייה לנהל מו"מ נוסף על תנאי אספקת הקרונות, מועדי האספקה ועל המחיר." "הקרונות והקטרים שתרכוש הרכבת במסגרת מכרזים אלה יהיו האחרונים שתרכוש החברה בהנעת דיזל. זאת, מאחר שהרכבת מעוניינת להתחיל בפרויקט חשמול המסילות לקראת 2015, ותרכוש לפיכך בעתיד ציוד חשמלי. רכישת הקרונות נעשתה לשם שירות כמות הנוסעים הגדלה עד תחילת פרויקט החשמול..." להמשך הכתבה ב-TheMarker: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100721_1180721
בהתאם לתחזית שלי. בקטרים תזכה חברת
SIEMENS ברמת נכונות של 80%. אבל בינתיים הנה הכתבה המקורית:
 
והנה החלק האחרון שלה:
האמת שאין חדש תחת השמש. היה צפוי.
כמובן שאבי בר-אלי טועה פעמיים:
טעויות זה שגרתי אצלו בהרבה כתבות קודמות ומתועדות היטב: מדובר על 50 מערכי קרונועים ולא 49 ! מדובר על 87 קרונות סימנס ולא 86. כבר נמאס לי לתקן אבל חבל שהנתונים שגויים פעם אחר פעם.
 

easylivin

New member
כמובן שאבי בר-אלי טועה פעמיים:
טעויות זה שגרתי אצלו בהרבה כתבות קודמות ומתועדות היטב: מדובר על 50 מערכי קרונועים ולא 49 ! מדובר על 87 קרונות סימנס ולא 86. כבר נמאס לי לתקן אבל חבל שהנתונים שגויים פעם אחר פעם.
תודה על הסריקות, אביתר! בנוסף לשגיאות,
לא חסרים גם ניסוחים שגויים ומטעים בכתבה... למשל, אצל הקוראים עלול להיווצר הרושם שלא ניתן יהיה להפעיל את הקרנות עם המעבר להנעה חשמלית ("קרונות דיזל" עאלק...), ושהמערכים הנוספים של "סימנס" מיועדים לקו החדש לראשל"צ ולא כך הוא הדבר. (דרך אגב: הכתבה המורחבת על מערכי "סימנס" בישראל, תתפרסם בכל זאת בגיליון הבא של Railvolution! כך על-פי האתר הרשמי שלהם.)
 
תודה על הסריקות, אביתר! בנוסף לשגיאות,
לא חסרים גם ניסוחים שגויים ומטעים בכתבה... למשל, אצל הקוראים עלול להיווצר הרושם שלא ניתן יהיה להפעיל את הקרנות עם המעבר להנעה חשמלית ("קרונות דיזל" עאלק...), ושהמערכים הנוספים של "סימנס" מיועדים לקו החדש לראשל"צ ולא כך הוא הדבר. (דרך אגב: הכתבה המורחבת על מערכי "סימנס" בישראל, תתפרסם בכל זאת בגיליון הבא של Railvolution! כך על-פי האתר הרשמי שלהם.)
הגיע הזמן !!! Railvolution לא רע. הם שולחים
לי גם את העיתון שלהם העוסק באוטובוסים וברכבות קלות - גם לא רע. נמשיך בערב. יש לי יום נורא עמוס של שיפוצים בבית. ביי בינתיים !
 

megashock

New member
הגיע הזמן !!! Railvolution לא רע. הם שולחים
לי גם את העיתון שלהם העוסק באוטובוסים וברכבות קלות - גם לא רע. נמשיך בערב. יש לי יום נורא עמוס של שיפוצים בבית. ביי בינתיים !
מתי מתוכננים להגיע הסימנסים החדשים ?
1) האם הפיקו לקחים מהקרונות שכבר הגיעו בעסקה הקודמת והם יהיו שונים מאלו שייש כיום (פתחי המזגן התחתיים, הכריזה) ? 2) האם הקורונות של בומברדיה יהיו זהים, או מאותה המשפחה של הדבל-דק שיש כיום, האם יפתחו שוב המפעל בב"ש ?
 

easylivin

New member
מתי מתוכננים להגיע הסימנסים החדשים ?
1) האם הפיקו לקחים מהקרונות שכבר הגיעו בעסקה הקודמת והם יהיו שונים מאלו שייש כיום (פתחי המזגן התחתיים, הכריזה) ? 2) האם הקורונות של בומברדיה יהיו זהים, או מאותה המשפחה של הדבל-דק שיש כיום, האם יפתחו שוב המפעל בב"ש ?
2012. למיטב ידיעתי, הסימנסים החדשים יהיו
זהים לקיימים. ואני לא חושב שישנה בעיה עם פתחי המזגנים (אם כבר, אז הבעיה היא עם אותם נוסעים שסותמים אותם, ואולי גם עם רכבת ישראל שלא מנקה אותם בזמן...) לגבי הכריזה, לא ברור: הבנתי שהבעיה קיימת רק בחלק מהקרונות, ובחלק מהם הכריזה נשמעת יותר טוב. הלוואי ויתקנו את כולם... לגבי "בומברדייה", לדעתי הם לא יהיו זהים לגמרי. כמדומני, המכרז מעלה דרישות טכניות חדשות, כך שסביר להניח שהקרונות החדשים יהיו למעשה גרסה משפורת מאותה המשפחה.
 

amit1270

New member
2012. למיטב ידיעתי, הסימנסים החדשים יהיו
זהים לקיימים. ואני לא חושב שישנה בעיה עם פתחי המזגנים (אם כבר, אז הבעיה היא עם אותם נוסעים שסותמים אותם, ואולי גם עם רכבת ישראל שלא מנקה אותם בזמן...) לגבי הכריזה, לא ברור: הבנתי שהבעיה קיימת רק בחלק מהקרונות, ובחלק מהם הכריזה נשמעת יותר טוב. הלוואי ויתקנו את כולם... לגבי "בומברדייה", לדעתי הם לא יהיו זהים לגמרי. כמדומני, המכרז מעלה דרישות טכניות חדשות, כך שסביר להניח שהקרונות החדשים יהיו למעשה גרסה משפורת מאותה המשפחה.
פתחי המיזוג - פרצה קוראת לגנב
תכנון נכון לוקח בחשבון גם נוסעים "סוררים" שסותמים את הפתחים וגם אחזקה לא מושלמת.
 

easylivin

New member
פתחי המיזוג - פרצה קוראת לגנב
תכנון נכון לוקח בחשבון גם נוסעים "סוררים" שסותמים את הפתחים וגם אחזקה לא מושלמת.
אם לא היו פתחים כאלה ברכבות אחרות בחו"ל,
הייתי מסכים איתך... אבל לא מדובר על פטנט ייחודי לישראל. יש הגיון הנדסי במיקום פתחי האוורור. אם כי ייתכן שאפשר לשנות זאת, אבל לא הייתי אומר שהדבר הכרחי. דווקא עניין הכריזה מפריע לי אישית יותר (כריזה נשמעת כמו פטיפון 78סל"ד ברכבת חדשה, די פוגעת בחווית הנסיעה לדעתי).
 

Golf Bravo

New member
אם לא היו פתחים כאלה ברכבות אחרות בחו"ל,
הייתי מסכים איתך... אבל לא מדובר על פטנט ייחודי לישראל. יש הגיון הנדסי במיקום פתחי האוורור. אם כי ייתכן שאפשר לשנות זאת, אבל לא הייתי אומר שהדבר הכרחי. דווקא עניין הכריזה מפריע לי אישית יותר (כריזה נשמעת כמו פטיפון 78סל"ד ברכבת חדשה, די פוגעת בחווית הנסיעה לדעתי).
פתחי מיזוג ניתנים לסתימה
אינם בגדר הכרח. בדו-קומתיים ובספרדיות יש מיזוג מצויין, בלי פתחים על אדן החלונות.
 

easylivin

New member
פתחי מיזוג ניתנים לסתימה
אינם בגדר הכרח. בדו-קומתיים ובספרדיות יש מיזוג מצויין, בלי פתחים על אדן החלונות.
המיזוג בסימנסים אמור להיות יעיל יותר,
ייתכן שהודות גם לפתחים האלה. לדעתי, ככל שממקמים את המיזוג קרוב יותר לנוסע, כך נדרשת זרימת אויר פחות חזקה... אבל מעניין באמת היה לדעת למה הוחלט למקם אותם דווקא שם. אני מניח מראש שיש בזה היגיון הנדסי כלשהו, השאלה מהו באמת...
 

luckydude

Active member
תודה על הסריקות, אביתר! בנוסף לשגיאות,
לא חסרים גם ניסוחים שגויים ומטעים בכתבה... למשל, אצל הקוראים עלול להיווצר הרושם שלא ניתן יהיה להפעיל את הקרנות עם המעבר להנעה חשמלית ("קרונות דיזל" עאלק...), ושהמערכים הנוספים של "סימנס" מיועדים לקו החדש לראשל"צ ולא כך הוא הדבר. (דרך אגב: הכתבה המורחבת על מערכי "סימנס" בישראל, תתפרסם בכל זאת בגיליון הבא של Railvolution! כך על-פי האתר הרשמי שלהם.)
מסכים, הכתבה מטעה.
שאומרים קרונות דיזל, לא מתכוונים לקרונות ש"מונעים" בדיזל כפי שמתואר בכתבה אלא לקרונות הכח\ניהוג שבהם נמצא גנרטור המונע בעזרת מנוע דיזל. כשיחשמלו את המסילות וירכשו קטרים חשמליים, לא יהיה צורך יותר במנוע הזה ויוכלו להסב את החלל שבו מותקן הגנרטור לצרכים אחרים.
 

easylivin

New member
מסכים, הכתבה מטעה.
שאומרים קרונות דיזל, לא מתכוונים לקרונות ש"מונעים" בדיזל כפי שמתואר בכתבה אלא לקרונות הכח\ניהוג שבהם נמצא גנרטור המונע בעזרת מנוע דיזל. כשיחשמלו את המסילות וירכשו קטרים חשמליים, לא יהיה צורך יותר במנוע הזה ויוכלו להסב את החלל שבו מותקן הגנרטור לצרכים אחרים.
זה ידוע לך ולי, אבל לא לכותב...
אני בטוח שאילו היה לו מושג, הוא היה מנסח זאת אחרת. הניסוח כפי שהוא פשוט אינו נכון. אין דבר כזה "קרונות דיזל". אילו לפחות היה מציין באופן מפורש שהקרונות מיועדים גם להפעלה עם קטר חשמלי, לא הייתי בא בטענות...
 

skooozy

New member
זה ידוע לך ולי, אבל לא לכותב...
אני בטוח שאילו היה לו מושג, הוא היה מנסח זאת אחרת. הניסוח כפי שהוא פשוט אינו נכון. אין דבר כזה "קרונות דיזל". אילו לפחות היה מציין באופן מפורש שהקרונות מיועדים גם להפעלה עם קטר חשמלי, לא הייתי בא בטענות...
אני לא בטוח לגבי ההסבה כי-
אחד ממסמכי המכרז שהיו באתר ר"י הינו מסמך עם Q/A (שאלות ותשובות) שהועברו לרכבת ע"י הספקים הפוטנציאליים. במסמך היתה שאלה לגבי התכנון המבני של קרונות הכח -האם יהיה שינוי לאחר חשמול המסילות וברכבת השיבו שהקרונות לא מתוכננים לעבור שינויים עקב החשמול. אם אכן הדבר זה מאוד מאכזב, לא חבל? אפשר היה בקלות להכניס דרישה במכרז לתכנון כזה שיאפשר הסבת החלל מהגנרטורים לחלל עבור נוסעים, כמו שבוצע בקרונות הכח של סימנס...
 

easylivin

New member
אני לא בטוח לגבי ההסבה כי-
אחד ממסמכי המכרז שהיו באתר ר"י הינו מסמך עם Q/A (שאלות ותשובות) שהועברו לרכבת ע"י הספקים הפוטנציאליים. במסמך היתה שאלה לגבי התכנון המבני של קרונות הכח -האם יהיה שינוי לאחר חשמול המסילות וברכבת השיבו שהקרונות לא מתוכננים לעבור שינויים עקב החשמול. אם אכן הדבר זה מאוד מאכזב, לא חבל? אפשר היה בקלות להכניס דרישה במכרז לתכנון כזה שיאפשר הסבת החלל מהגנרטורים לחלל עבור נוסעים, כמו שבוצע בקרונות הכח של סימנס...
אם זה המצב, באמת חבל...
ואם נסתכל על חצי הכוס המלאה: למעשה תתקבלנה רכבות "דו-מערכתיות". תחת קטר חשמלי הגנרטור פשוט לא יופעל, ולנסיעה על קו לא מחושמל כל מה שיידרש זה להחליף את הקטר.
ומי יודע: ייתכן ויתברר שבכל זאת ניתן להסב את קרונות הכח, למרות שזה לא תוכנן מראש. הרי המסגרת שלהם מבוססת על אותם קרונות ניהוג גרמניים...
 

Rubim88

New member
"בומברדייה" צפויה לזכות במכרז הקרונות:
"התפתחות דרמטית במכרז הענק של רכבת ישראל לרכש קרונות לשנים הקרובות: ל-TheMarker נודע כי קבוצת התחבורה הקנדית בומברדייה צפויה לזכות במכרז הבינלאומי בהיקף כולל המוערך במיליארד שקל. זאת לאחר שסימנס הגרמנית משכה במפתיע את הצעתה, והצעת חברת פירמה (Firema) האיטלקית נפסלה. הצעתה של בומברדייה תעבור לשלב הבא במכרז, שלב הבדיקה הטכנית. אם החברה תצליח את המשוכה, הרכבת תחל במו"מ עמה על מחיר הציוד שיסופק וכן על מועדי האספקה." "לפי הערכות, סימנס התקשתה בהעמדת קו ייצור חדש לקרונות דיזל, מכיוון שרוב קווי ייצור הרכבות באירופה ובארה"ב מתבססים כיום על הפעלה חשמלית. סימנס ביקשה לדחות את מועד ההגשה למכרז, ולבסוף משכה גם את הצעתה. ככל הידוע, חברת פירמה נפסלה בשל אי עמידתה בחלק מתנאי הסף שנקבעו למכרז. זאת, בעיקר בשל חוסר ניסיון בייצור רכבות דו-קומתיות, וכן בשל אי הצגת נתונים פיננסיים נדרשים. לפיכך, נותרה בומברדייה במכרז לבדה, אך הצעתה עדיין תיבדק בשלב המפרט הטכני ובמבחן סבירות המחירים שהציעה ביחס לאומדן הרכבת. היות שמדובר בסיטואציה של מציע יחיד, עשויות לפיכך הרכבת ובומברדייה לנהל מו"מ נוסף על תנאי אספקת הקרונות, מועדי האספקה ועל המחיר." "הקרונות והקטרים שתרכוש הרכבת במסגרת מכרזים אלה יהיו האחרונים שתרכוש החברה בהנעת דיזל. זאת, מאחר שהרכבת מעוניינת להתחיל בפרויקט חשמול המסילות לקראת 2015, ותרכוש לפיכך בעתיד ציוד חשמלי. רכישת הקרונות נעשתה לשם שירות כמות הנוסעים הגדלה עד תחילת פרויקט החשמול..." להמשך הכתבה ב-TheMarker: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100721_1180721
צפוי..
הDD של Firema נראים פשוט
 
צפוי..
הDD של Firema נראים פשוט
מה הקשר בכלל למראה חיצוני????????????????????
ביום 17.12.2009 בשעה 05:10 בבוקר, פורסם המכרז לרכישת הקרונות באתר (ביום 16.12.2009 לקראת חצות, הועברה ההוראה ל-"ידיעות-אחרונות" להכניס את המכרז לדפוס בבוקר שלמחרת למוסף ממון). בשעה 05:11 בעודי שותה אספרסו במאג, היה ברור לי ולכולם מי מנצחת במכרז. צריך להיות אידיוט גמור כדי לא לדעת מי לוקחת את המכרז הזה בשעה 05:12 כאשר במאג נשארת רק מחצית מכמות האספרסו (8 מנות). ולגבי הקטרים??? פה מחכה לכולם הפתעה !!!!!
 

Rubim88

New member
מה הקשר בכלל למראה חיצוני????????????????????
ביום 17.12.2009 בשעה 05:10 בבוקר, פורסם המכרז לרכישת הקרונות באתר (ביום 16.12.2009 לקראת חצות, הועברה ההוראה ל-"ידיעות-אחרונות" להכניס את המכרז לדפוס בבוקר שלמחרת למוסף ממון). בשעה 05:11 בעודי שותה אספרסו במאג, היה ברור לי ולכולם מי מנצחת במכרז. צריך להיות אידיוט גמור כדי לא לדעת מי לוקחת את המכרז הזה בשעה 05:12 כאשר במאג נשארת רק מחצית מכמות האספרסו (8 מנות). ולגבי הקטרים??? פה מחכה לכולם הפתעה !!!!!
מה אתה רוצה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה