"התפתחות דרמטית במכרז הענק של רכבת ישראל לרכש קרונות לשנים הקרובות: ל-TheMarker נודע כי קבוצת התחבורה הקנדית בומברדייה צפויה לזכות במכרז הבינלאומי בהיקף כולל המוערך במיליארד שקל. זאת לאחר שסימנס הגרמנית משכה במפתיע את הצעתה, והצעת חברת פירמה (Firema) האיטלקית נפסלה. הצעתה של בומברדייה תעבור לשלב הבא במכרז, שלב הבדיקה הטכנית. אם החברה תצליח את המשוכה, הרכבת תחל במו"מ עמה על מחיר הציוד שיסופק וכן על מועדי האספקה." "לפי הערכות, סימנס התקשתה בהעמדת קו ייצור חדש לקרונות דיזל, מכיוון שרוב קווי ייצור הרכבות באירופה ובארה"ב מתבססים כיום על הפעלה חשמלית. סימנס ביקשה לדחות את מועד ההגשה למכרז, ולבסוף משכה גם את הצעתה. ככל הידוע, חברת פירמה נפסלה בשל אי עמידתה בחלק מתנאי הסף שנקבעו למכרז. זאת, בעיקר בשל חוסר ניסיון בייצור רכבות דו-קומתיות, וכן בשל אי הצגת נתונים פיננסיים נדרשים. לפיכך, נותרה בומברדייה במכרז לבדה, אך הצעתה עדיין תיבדק בשלב המפרט הטכני ובמבחן סבירות המחירים שהציעה ביחס לאומדן הרכבת. היות שמדובר בסיטואציה של מציע יחיד, עשויות לפיכך הרכבת ובומברדייה לנהל מו"מ נוסף על תנאי אספקת הקרונות, מועדי האספקה ועל המחיר." "הקרונות והקטרים שתרכוש הרכבת במסגרת מכרזים אלה יהיו האחרונים שתרכוש החברה בהנעת דיזל. זאת, מאחר שהרכבת מעוניינת להתחיל בפרויקט חשמול המסילות לקראת 2015, ותרכוש לפיכך בעתיד ציוד חשמלי. רכישת הקרונות נעשתה לשם שירות כמות הנוסעים הגדלה עד תחילת פרויקט החשמול..." להמשך הכתבה ב-TheMarker: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100721_1180721