עם בזק עד שתתיאש

הגמור

New member
../images/Emo122.gifעם בזק עד שתתיאש

שלום לחברי הפורום, אני מחובר ב ADSL כבר שנתיים בחבילה של 1.5M ברשותי במקומים שונים בתל-אביב תחנות באותה מסגרת. מודם אלקטל, חבילה 1.5M. הכל היה טוב ויפה. באחת התחנות הופיעה בעיית סינכרון לפני כחודש. נמצאה בעיה בהגדרות מרכזת והכל חזר לסידרו. לאחר שבועיים התקלה חזרה שוב. קצרה היריעה מלפרט את טקסי הוודו שמוקד התמיכה מעביר את הלקוח בכל פנייה עד שבזק מואילה לבדוק את הבעיה. לידיעתכם מערך התמיכה של שירות ה ADSL הוצא מבזק ומתופעל על ידי גורם חיצוני. באופן עקרוני לא צריכה להיות עם זה בעיה רק שבין מוקד התמיכה ובין הגוף הטכני אין קשר ישיר. מה עושים ? שולחים טכנאי לכל תקלה שמוקד לא מצליח לפתור טלפונית. חזרה לעניין, לאחר שבעית הסנכרון נפתרה שוב, מהירות הגלישה לא חזרה לקצב בו הייתי גולש. בהמחשת המהירות של בזק נראה שכאילו יש הגבלה על 150KB. בגלישה דרך הספק - 012 המהירות אפילו יותר נמוכה, כ100KB. אחד מהתחנות היא מחשב נייד עם XP. לקחתי את המחשב למיקום אחר בבעלותי ושם המחשת המהירות תקינה וגם גלישה דרך הספק. החלפתי מודמים בין המיקומים - ללא שינוי. טכנאי בזק הגיע ללא מחשב נייד וניסה ( ברצון טוב ואדיבות ) לפתור את הבעיה מול מרכזת. הוחלפו פורטים, נוסו קונפיגורציות מוכחות ללא שיפור. חצי יום עבודה בוזבז. למחרת נשלח טכנאי בכיר. הוא הגיע עם מחשב נייד עם כרטיס רשת לא תקין. נבדקה חבילת 750K ונמצאה תקינה. חבילת 2.5M הראתה שהתשתית מאפשרת גלישה במלוא הקצב של 1.5M אך נמוך בהרבה מהרצוי בחבילה של 2.5M. מקומי מהמרכזיה הוא קצר ביותר כך שזאת לא הבעייה. לאחר נסיונות שונים הטכנאי והמנהל שלו ( הציע להחליף את הלקוח - שמו שמור )הם הודיעו לי "שזה מה שיש". כמובן שתגובתי גרמה להם לקבוע מועד ביקור חדש. לצורך העניין תחת אחריותי 8 תחנות עם ADSL בקצב 1.5M ו12 קווי ISDN. בצניעות אומר שרכשתי מעט נסיון בתחום. אחד הטכנאים ניסה לשכנע שבתחילת ההורדה בהמחשת המהירות הקצב מהיר אפילו יותר ממה שצריך והכל בסדר. שמו שמור. לסיכום - המחשב - הוכך כתקין. תשתית - ללא שינוי חוץ מבעיית הסנכרון שלכאורה נפתרה. כל הבדיקות נערכו ישירות מול קווים ללא מרכזיות או נתבים וכדומה. מודמים הוחלפו - כמעט שכחתי, אחד הטכנאים הגיע עם מודם לא תקין. מספר טכנאים ותומכים בכירים הכירו בקיומה של בעיה ובך שקצב הגלישה צריך להיות גבוה יותר. הפניות של הטכנאים אל מרכזת נענות בחוסר רצון לשיתוף פעולה. למספר בכירים במרכזת אין סבלנות לא כלפי הכפופים להם או ללקוח. לצערי נחשפתי לדינמיקה של יחסי עבודה עכורים. מחר מגיע טכנאי שוב. ביום שני נקבעה לי פגישה עם נציג בכיר של תבל. לשמחתי כל המיקומים שלי תחת הכיסוי לזכיין\ מוליך אחד. כמו כן במירב המיקומים יש חיבור ליס ( הממיר על קו נפרד או לא מחובר - זאת לא הבעיה ) גם אלו יוחלפו במידת הצורך. בזק מצפצפים עליך בתור לקוח כשהם נתקלים בבעיה אמיתית. אני מכוון לצפצף חזרה. בקול רם. לאחר נאום כזה ארוך : האם יש למשהו הצעת יעול טכנית או אחרת ? האם משהו אחר נתקל בבעיה או שרות דומה ? כנראה שזה ( לפי מנגינת מוסיקת ההמתנה שלהם ) עם בזק עד שתתיאש. הגמור...
 

dov98

New member
טוב, אני מבין שאתה לא נמצא ===>

ליד המחשב עם הבעיה, אחרת יתכן וכאן היינו פותרים אותה או לפחות מצביעים על התקלה.
 

dov98

New member
טוב, ----------------->

אם כך תן לי כאן את הדברים הבאים: 1. tracert לwow . 2. בדיקת מהירות ופינג על סמך נוהל בדיקת המהירות בלינק הירוק למעלה. תן ונמשיך........
 

dov98

New member
tracert ------------>

עושים כך : 1. Start->Run->command או Start->Run->cmd במ"ה אשר תומכת בכך. 2. בחלון הDOS: tracert 192.168.97.12 זאת עושים כאשר החייגן של פורטל WOW פתוח והחייגן לספק סגור.
 
נשמע מוכר...

את אותה מסכת ייסורים עברתי, עם 4 ארבעה ביקורים של טכנאים שונים ומשונים, שכל אחד הצביע על תקלה אחרת, אבל משום מה אף פעם לא נפתרה הבעיה, ואכן כשבסופו של דבר חזר הסינכרון - האות מבזק הפך לאיטי יותר, וכשהגבירו את המהירות - שוב אין סינכרון - וחוזר חלילה, בסופו של דבר הודיעו לי מבזק שאני רחוק מידי מהמרכזיה ועלי לרדת לחבילה איטית יותר, מה שנכון, כי אז אין תקלות, אבל שנתיים הייתי בחבילה מהירה ולא הייתה שום בעיה של מרחק, ואני מוכן להישבע שלא עברתי דירה! אז כבר עייפתי מהם, עברתי לכבלים בחבילה מהירה יותר ויקרה פחות - ואני מבסוט עד הגג!
 
שאלה לגמור:

האם באזור התחנה עם בעיות הסנכרון, התקנת אזעקה או נקודות YES? אלה שני דברים שיכולים לשבש את התדרים של המודם על הקו ויכולות להיות הסיבה לבעיות סינכרון.
 

הגמור

New member
../images/Emo6.gifסוף לסיפור ?

שלום לחברי הפורום, ראשית תודה לדוב על נסיונות העזרה. הטכנאי הבכיר ביקר אצלי שוב. בתור התחלה ניסינו מודם של סמסונג. אכן "מגהץ" הוא שם ראוי. לא היה שינוי במהירות הגלישה. הטכנאי ( שמו שמור - ולטובה ) העלה סברה שיתכן שהבעיה נובעת מפורט שהוחלף במרכזיה לציוד של ECI. החלפת פורט לציוד של אלקטל פתרה את הבעיה מיד ! ללא החלפת כבלי רשת, טלפון, ניתוק המזגן, ספירת מצאי החתולים בדירה, (לא השתנה לכן אינו גורם לתקלה ) נענועיי אגן וזריקת נרות בחצרו של הרנטגן. אני לא יודע מה זה אומר על ECI או על בזק אבל מסתבר שיש הבדל. חשבתי שכדאי לחלוק עם הפורום את המידע הטכני הזה ושמחתי לראות שיש גם אנשים מסוג אחר בבזק. בכל מקרה בפעם הבאה שמישהו במרכזת אומר לכם " שזה מה שיש" כנראה שהוא לא יודע מה הוא מדבר במקרה הטוב או מצוי בקשר מסחרי כלשהוא עם ECI . תודה לכל שענו, וזכרו "עם בזק לא להתרגש". הגמור לשעבר....
 

dov98

New member
בעיות במודולים של ECI -------->

שהוכנסו במקום המודולים של ORCKIT במרכזות ראינו כבר כאן. הבעיה היא שאין לנו שום דרך לדעת איזה מודול מותקן במרכזיה. אבל, כעת נקח את התקלה הזו לתשומת ליבנו כאשר תתעורר בעיה דומה.
 

eladts

New member
המודם/נתב של 2WIRE (המכונה WOWNET)

כותב מול איזה מודול במרכזיה הוא עובד בדפי ה-WEB שלו.
 

eladts

New member
יש בארץ רק שני דגמים

1000S הקוי (ETHERNET+USB+HPNA) ו-1000SW שמוסיף גם WI-FI. ההבדל בינהם זה בכרטיס PCMCIA נמצא בתוך הדגם האלחוטי.
 

dov98

New member
טוב ../images/Emo13.gif אז מי שרוצה ---------->

לדעת איזה ממשק יש בDSLAM שיקנה WOWNET
 
למעלה