../images/Emo122.gifעם בזק עד שתתיאש
שלום לחברי הפורום, אני מחובר ב ADSL כבר שנתיים בחבילה של 1.5M ברשותי במקומים שונים בתל-אביב תחנות באותה מסגרת. מודם אלקטל, חבילה 1.5M. הכל היה טוב ויפה. באחת התחנות הופיעה בעיית סינכרון לפני כחודש. נמצאה בעיה בהגדרות מרכזת והכל חזר לסידרו. לאחר שבועיים התקלה חזרה שוב. קצרה היריעה מלפרט את טקסי הוודו שמוקד התמיכה מעביר את הלקוח בכל פנייה עד שבזק מואילה לבדוק את הבעיה. לידיעתכם מערך התמיכה של שירות ה ADSL הוצא מבזק ומתופעל על ידי גורם חיצוני. באופן עקרוני לא צריכה להיות עם זה בעיה רק שבין מוקד התמיכה ובין הגוף הטכני אין קשר ישיר. מה עושים ? שולחים טכנאי לכל תקלה שמוקד לא מצליח לפתור טלפונית. חזרה לעניין, לאחר שבעית הסנכרון נפתרה שוב, מהירות הגלישה לא חזרה לקצב בו הייתי גולש. בהמחשת המהירות של בזק נראה שכאילו יש הגבלה על 150KB. בגלישה דרך הספק - 012 המהירות אפילו יותר נמוכה, כ100KB. אחד מהתחנות היא מחשב נייד עם XP. לקחתי את המחשב למיקום אחר בבעלותי ושם המחשת המהירות תקינה וגם גלישה דרך הספק. החלפתי מודמים בין המיקומים - ללא שינוי. טכנאי בזק הגיע ללא מחשב נייד וניסה ( ברצון טוב ואדיבות ) לפתור את הבעיה מול מרכזת. הוחלפו פורטים, נוסו קונפיגורציות מוכחות ללא שיפור. חצי יום עבודה בוזבז. למחרת נשלח טכנאי בכיר. הוא הגיע עם מחשב נייד עם כרטיס רשת לא תקין. נבדקה חבילת 750K ונמצאה תקינה. חבילת 2.5M הראתה שהתשתית מאפשרת גלישה במלוא הקצב של 1.5M אך נמוך בהרבה מהרצוי בחבילה של 2.5M. מקומי מהמרכזיה הוא קצר ביותר כך שזאת לא הבעייה. לאחר נסיונות שונים הטכנאי והמנהל שלו ( הציע להחליף את הלקוח - שמו שמור )הם הודיעו לי "שזה מה שיש". כמובן שתגובתי גרמה להם לקבוע מועד ביקור חדש. לצורך העניין תחת אחריותי 8 תחנות עם ADSL בקצב 1.5M ו12 קווי ISDN. בצניעות אומר שרכשתי מעט נסיון בתחום. אחד הטכנאים ניסה לשכנע שבתחילת ההורדה בהמחשת המהירות הקצב מהיר אפילו יותר ממה שצריך והכל בסדר. שמו שמור. לסיכום - המחשב - הוכך כתקין. תשתית - ללא שינוי חוץ מבעיית הסנכרון שלכאורה נפתרה. כל הבדיקות נערכו ישירות מול קווים ללא מרכזיות או נתבים וכדומה. מודמים הוחלפו - כמעט שכחתי, אחד הטכנאים הגיע עם מודם לא תקין. מספר טכנאים ותומכים בכירים הכירו בקיומה של בעיה ובך שקצב הגלישה צריך להיות גבוה יותר. הפניות של הטכנאים אל מרכזת נענות בחוסר רצון לשיתוף פעולה. למספר בכירים במרכזת אין סבלנות לא כלפי הכפופים להם או ללקוח. לצערי נחשפתי לדינמיקה של יחסי עבודה עכורים. מחר מגיע טכנאי שוב. ביום שני נקבעה לי פגישה עם נציג בכיר של תבל. לשמחתי כל המיקומים שלי תחת הכיסוי לזכיין\ מוליך אחד. כמו כן במירב המיקומים יש חיבור ליס ( הממיר על קו נפרד או לא מחובר - זאת לא הבעיה ) גם אלו יוחלפו במידת הצורך. בזק מצפצפים עליך בתור לקוח כשהם נתקלים בבעיה אמיתית. אני מכוון לצפצף חזרה. בקול רם. לאחר נאום כזה ארוך : האם יש למשהו הצעת יעול טכנית או אחרת ? האם משהו אחר נתקל בבעיה או שרות דומה ? כנראה שזה ( לפי מנגינת מוסיקת ההמתנה שלהם ) עם בזק עד שתתיאש. הגמור...
שלום לחברי הפורום, אני מחובר ב ADSL כבר שנתיים בחבילה של 1.5M ברשותי במקומים שונים בתל-אביב תחנות באותה מסגרת. מודם אלקטל, חבילה 1.5M. הכל היה טוב ויפה. באחת התחנות הופיעה בעיית סינכרון לפני כחודש. נמצאה בעיה בהגדרות מרכזת והכל חזר לסידרו. לאחר שבועיים התקלה חזרה שוב. קצרה היריעה מלפרט את טקסי הוודו שמוקד התמיכה מעביר את הלקוח בכל פנייה עד שבזק מואילה לבדוק את הבעיה. לידיעתכם מערך התמיכה של שירות ה ADSL הוצא מבזק ומתופעל על ידי גורם חיצוני. באופן עקרוני לא צריכה להיות עם זה בעיה רק שבין מוקד התמיכה ובין הגוף הטכני אין קשר ישיר. מה עושים ? שולחים טכנאי לכל תקלה שמוקד לא מצליח לפתור טלפונית. חזרה לעניין, לאחר שבעית הסנכרון נפתרה שוב, מהירות הגלישה לא חזרה לקצב בו הייתי גולש. בהמחשת המהירות של בזק נראה שכאילו יש הגבלה על 150KB. בגלישה דרך הספק - 012 המהירות אפילו יותר נמוכה, כ100KB. אחד מהתחנות היא מחשב נייד עם XP. לקחתי את המחשב למיקום אחר בבעלותי ושם המחשת המהירות תקינה וגם גלישה דרך הספק. החלפתי מודמים בין המיקומים - ללא שינוי. טכנאי בזק הגיע ללא מחשב נייד וניסה ( ברצון טוב ואדיבות ) לפתור את הבעיה מול מרכזת. הוחלפו פורטים, נוסו קונפיגורציות מוכחות ללא שיפור. חצי יום עבודה בוזבז. למחרת נשלח טכנאי בכיר. הוא הגיע עם מחשב נייד עם כרטיס רשת לא תקין. נבדקה חבילת 750K ונמצאה תקינה. חבילת 2.5M הראתה שהתשתית מאפשרת גלישה במלוא הקצב של 1.5M אך נמוך בהרבה מהרצוי בחבילה של 2.5M. מקומי מהמרכזיה הוא קצר ביותר כך שזאת לא הבעייה. לאחר נסיונות שונים הטכנאי והמנהל שלו ( הציע להחליף את הלקוח - שמו שמור )הם הודיעו לי "שזה מה שיש". כמובן שתגובתי גרמה להם לקבוע מועד ביקור חדש. לצורך העניין תחת אחריותי 8 תחנות עם ADSL בקצב 1.5M ו12 קווי ISDN. בצניעות אומר שרכשתי מעט נסיון בתחום. אחד הטכנאים ניסה לשכנע שבתחילת ההורדה בהמחשת המהירות הקצב מהיר אפילו יותר ממה שצריך והכל בסדר. שמו שמור. לסיכום - המחשב - הוכך כתקין. תשתית - ללא שינוי חוץ מבעיית הסנכרון שלכאורה נפתרה. כל הבדיקות נערכו ישירות מול קווים ללא מרכזיות או נתבים וכדומה. מודמים הוחלפו - כמעט שכחתי, אחד הטכנאים הגיע עם מודם לא תקין. מספר טכנאים ותומכים בכירים הכירו בקיומה של בעיה ובך שקצב הגלישה צריך להיות גבוה יותר. הפניות של הטכנאים אל מרכזת נענות בחוסר רצון לשיתוף פעולה. למספר בכירים במרכזת אין סבלנות לא כלפי הכפופים להם או ללקוח. לצערי נחשפתי לדינמיקה של יחסי עבודה עכורים. מחר מגיע טכנאי שוב. ביום שני נקבעה לי פגישה עם נציג בכיר של תבל. לשמחתי כל המיקומים שלי תחת הכיסוי לזכיין\ מוליך אחד. כמו כן במירב המיקומים יש חיבור ליס ( הממיר על קו נפרד או לא מחובר - זאת לא הבעיה ) גם אלו יוחלפו במידת הצורך. בזק מצפצפים עליך בתור לקוח כשהם נתקלים בבעיה אמיתית. אני מכוון לצפצף חזרה. בקול רם. לאחר נאום כזה ארוך : האם יש למשהו הצעת יעול טכנית או אחרת ? האם משהו אחר נתקל בבעיה או שרות דומה ? כנראה שזה ( לפי מנגינת מוסיקת ההמתנה שלהם ) עם בזק עד שתתיאש. הגמור...