פכים קטנים

../images/Emo115.gifפכים קטנים

היום טיילתי עם אלפי במסלול שכולל את גן שטיצר שהוא גן קטן ומוצל, תמיד עם ילדים קטנים. אלפי היתה במצב רוח נרגן ושאלה אותי למה אנחנו יושבים כאן. אמרתי לה שתענוג לראות את כל הילים וההורים שלהם משתעשעים. אלפי ענתה לי חד וחלק: "אתה תשכח מה שראית ביום שני (הכוונה למחר)" נו, אין הפתעות בחיים?
 

רון ו

New member
אצלי פאקים ../images/Emo10.gif

דאגות ואכזבות נחתו עלי אתמול... זה התחיל בטעות שלי, איבדתי משהו חשוב, מתוך עייפות ופיזור דעת. אך בעיקר אכזבה מהמטפלת. אתמול בבוקר מצאתי אותה ישנה בסלון עם המזגן מחמם. השעה היתה כבר 7:30 בבקר ולא שמעה שנכנסתי. אמא קמה מיוזמתה להתרחץ וכישצאה, עזבתי והיא עדיין לא קמה. אחה"צ כשבאתי אמא היתה עדיין לא לבושה - בחלוק שאחרי הרחצה. המטפלת שיקרה כנראה לגבי מה שאמא אכלה (שניצל עם סלט) 2 השניצלונים במקרר נשארו כפי שהיו וסלט- במיוחד עם חסה אין סכוי שהיא אכלה אפילו בימיה הטובים. יום לפני ביקשה שאביא קוואקר ותכין לה דייסה אך גם זאת לא עשתה. המצב הוא שאמא בקושי אוכלת להוציא תה עם הרבה סוכר או דבש בקושי פרוסה עם גבינה או מנה קטנה. אין ברירה אלא להצטייד באנשור שמצא חן בעיניה שלשום. בנוסף מדאיגה אותי ההפצרה שלה לתת לאמא כדור שינה כלשהוא יש לי תחושה שהיא בילתה לא לבד בסלון אותו לילה. זהו נטל גדול אולי על מטפלת גם לתפקד כעוזרת וגם לדאוג מיוזמתה להתנהלות כוללת של מי שאינו מודע לצרכיו. אם בנוסף היא לא ישרה, זה ממש מסוכן.
 
רון בוקר טוב

לפי מה שכתבת זה לא נראה טוב עם המטפלת הזו. ממה שאחרים כותבים , אני מבינה שיש מטפלות מסורות שיודעות את התפקיד שלהן. אתם חייבים לוודא שאכן היא מטפלת באמא כמו שצריך ונושא המזון והשתייה הוא חשוב מאד. היום זה אפשרי לשים מצלמה ולבדוק מה קורה. בכל מקרה , אם אין אמון, עדיף להחליף אותה. מאחלת לכם שתצליחו להגיע למצב שבו יהיה טיפול כמו שצריך ללא צורך בהתערבות יומיומית שלכם, כל טוב, טובה
 
רון, אתה חייב להחליף את המטפלת מיד

שלשום שלחתי לך מסר. הסטטוס של המטפלת חשוב לגבי המטפלת הבאה. תשתדל לענות לי שאוכל לייעץ לך בפרוצדורה אם צריך. דע שמטפלת אמורה בהחלט לתפקד גם כעוזרת בית. את ג'ואן שלנו אינני מגדיר בשום אופן כמטפלת ועוזרת אלא כמטפלת ועקרת הבית. היא עושה הכל מ אלף עד תו. אינני צריך להגיד לה דבר. היא מחליטה מה לבשל ועושה את הקניות בעצמה, היא מנקה את הבית כל שבת באופן יסודי ומרימה כל פירור שהיא רואה. היא עושה כביסה במכונה, אבל מה שצריך מכבסת ביד. בנוסף, אחרי שהיא מקלחת את אלפי (עדיין לא כל יום) היא מיד מכבסת את הבגדים הקודמים, כי אלפי בדומה לחולים אחרים, אוהבת רק בגדים מסויימים וכך נמנעות בעיות לרחיצה הבאה. ג'ואן לדעתי היא הטופ. אבל גם הממוצע צריך לספק. מאחר שאתה גר עם אמא, לדעתי המטפלת צריכה לתפקד כעקרת בית גם בשבילך. כל מה שאמא היתה עושה כשהיתה בריאה, המטפלת צריכה לעשות. אבל הכי חשוב זה שהיא תהיה מהיימנה ולא שקרנית. אתה צריך לקחת בחשבון שחס וחלילה יכול להיות לך איזה ארוע שכתוצאה ממנו לא תהיה בבית ואמא תשאר רק עם המטפלת. על הנוכחית ברור שאי אפשר לסמוך. אני חושש גם שאחת כזו, כפי שתארת, גם עלולה להכות את אמא אם תהיה ללא פיקוח. אז מהר, רון!
 

ענתי44

New member
יענקלה נדמה לי

שרון לא גר בבית.וכשהגיע לאמו גילה שהמטפלת עדיין ישנה. אבל אתה צודק במה שאמרת לרון.
 
עד כמה שאני זוכר רון הביא את אמו אליו

אבל אם היא גרה לבד אז על אחת כמה וכמה שצריך להחליפה. אינני יודע מה יותר גרוע: שהאמא תשאר לבד או עם מטפלת לא מהיימנה!
 

רון ו

New member
רק ליום

אני ממש שוקל כעת לעבור לישון אצלה כי בין כך אני נוסע בוקר וערב לאחרונה. מעבר למהימנות יש את המוטיבציה להשקיע - אף מטפלת לא תיזום כמוני והאמון של אמא בי אף הוא תורם לקבלת הטיפול. אבל כמה זמן אוכל לחיות ככה? חובה להתפשר. מזדהה עם מה שכתבת לגבי הרצון שלה ללבוש אותם בגדים אהובים, בצבעים תואמים :) המטפלת דוקא זריזה וחרוצה עושה כביסה ומנקה מסביב אלא שהיא מיואשת מהנכונות של אמא לאכול וכאן היא גם זייפה. מה שאני מנסה כרגע, לתת לה דוגמא אישית כדי שתחקה אותי - אולי זה יתפוס.
 
אני עדיין בדיעה להחליף מטפלת

אם התופעות שאתה מתאר היו קורות אחרי שהמטפלת כבר עובדת תקופה ממשית, היה שווה להסביר ולדבר איתה. אבל אחת שמתחילה כך, אין לדעתי סיכוי לשנות אותה. היא לא יכלה להתאפשק אפילו שבוע. אני חושב שנוסף לכל היא גם טפשה, וגם זו לא מעלה גדולה.אחת שמתחילה בשקר, אין סיכוי שתטיב את דרכיה. אני שולח לך מסר נוסף ביחס לפרוצדורות.
 

ענתי44

New member
אל תעבור!

חשוב שיהיה לך את הטריטוריה שלך. את הפינה שלך נטולת אמא. כדי שתחליט אם אתה רוצה להחליף מטפלת או לנסות לשנות את יחסי העבודה עם הנוכחית. כי דרורה כתבה דברים חכמים. רון אני מבינה את המטפלת של אמא בקשר לאוכל. זה לא קל כשחולה מחליט לא לאכול. אבל תדריך אותה שחשוב לא לוותר. לפתות את אמא בכל דרך אפשרית לאכול ולהשלים את הקלוריות הנחוצות באינשור. כשהם מפסיקים לאכול ההדרדרות יכולה להיות מהירה וקטלנית. כשאתה נותן לה דוגמה אישית אתה בעצם עושה במקומה. היא לא תחקה אותך אלא יווצר מצב שזה יהיה האחריות שלך להגיע ולהאכיל. ( ליד אמא שכבה זקנה במצב קשה שהחתן שלה היה בא לבית חולים ערב ערב להאכיל אותה. הצוות הסיעודי התרגל שזה תפקידו והפסיקו לנסות להאכיל אותה. זה התחיל מארוחות ערב ועד בכלל. וככה מצאתי עצמי יושבת לידה בצהריים ומנסה להאכיל אותה. היא ירקה עליי ותפסה לי את היד אבל אני לא וויתרתי וליטפתי את ידה ודיברתי אליה. אפילו שהיא דיברה רק רוסית היא נרגעה וקצת אכלה. ואז הצוות התחילו גם הם לנסות להאכיל אותה בצהריים. אתה צריך לדבר עם המטפלת ולהסביר לה את תפקידה. אם מדובר באישה חרוצה היא בהחלט תמלא אחר מה שתגיד לה. שווה לנסות.
 
קראתי את תגובת טובה

מאחר שהמטפלת היא חדשה אין לדעתי שום צורך במעקב עם מצלמה, אלא כפי שכתבתי להחליף את המטפלת. כשמתעורר חשש לגבי מטפלת שעובדת כבר תקופה משמעותית, ושמלבד החשש שהיא מכה היא מתפקדת בסדר, אז חבל סתם להחליף אותה ולקבל אחרת שאולי תהיה פחות טובה, וזה גם לא הוגן כלפי המטפלת. במקרה כזה עדיף לעשות מעקב בכדי להיות שקט. אבל במקרה שלך, זה מאד ברור שצריך לזרוק אותה גם אם אינה מכה (עדיין?).
 

ענתי44

New member
רון ../images/Emo24.gif

כמי שמשמשת בעצם כמו "עובדת זרה" לאמא, אני מודעת מרוד לזה שצריך להעניק להן תנאים, לצפר אותן ולדאוג שינוחו, אבל!!!!!! לתת לה לנוח ממה? נראה לי שהמטפלת שלכם לא ממלאה את תפקידה. והדבר הכי חשוב פה זה טובת אמא. לא הייתי מרחיקה לכת וחושבת שהיא נוהגת כלפיי אמא באלימות אבל אין ספק שהיא נוהגת בהזנחה שלה. ולזה אי אפשר להסכים. היא אמורה לקום ביחד עם אמא, לדאוג שאמא תהיה נקייה ולבושה, להאכיל את אמא ואם יש תרופות אז לתת לה. אחרי זה להעסיק את אמא, אם בטיול או בלצפות טלוויזיה. המטפלת הזרה של קרובת משפחה היתה יושבת ורוקמת עם הקשישה. ולדאוג לנקיון הבית, לארוחת צהריים ומנוחה לשתיהן וככה לגבי כל היום. זו הסיבה שמגיע למטפלת גם שעות מנוחה סבירות. כי זו עבודה קשה ומפרכת. אם אמא שלך בקושי אוכלת יש לפתות אותה לאכול. היו ימים שארוחת בוקר עם אמא שלי שכללה גבינת סקי וניל ( בתקופה שהיתה על סף מות) נמשכה שעתיים. היא סגרה פה ואני אחרי דקותיים ניסיתי שוב. סיפרתי סיפורים והפסקתי ברגע מותח ואמרתי לפתוח פה כדי להמשיך... בקיצור לעשות הכל שאמא תאכל. והאנשור זה מצויין אסור שאמא תגיע לתת משקל זה מקור לצרות. ואתה חייב להסביר את זה למטפלת. אתה יכול לעשות שני דברים. לזרוק את המטפלת ולהביא חדשה. וכמובן להבהיר לחדשה מה החובות שלה. או ליזום שיחה עם המטפלת ולומר לה מה בדיוק התפקיד שלה. או שתתחיל לתפקד או שהיא עוזבת. וכמובן שתשגיח היטב שהיא אכן משנה את דפוסי העבודה. שמתי לב עם העובדות, מקריאה בפורום, שיש איזה נסיון של בדיקת גבולות, המטפלת מנסה ובודקת מה הגבולות של המשפחה. האם הם אדישים ואז אפשר לחפף, האם הם תלויים בה ואז אפשר להציג דרישות חדשות כמו עוד שעות חופש או תוספת בשכר. רק שתדע רון לרוב החברים כאן יש מטפלות נפלאות שנותנות את הנשמה. כך שזה לא גזרה משמיים. סוד ההצלחה של חברים פה כמו יענקלה או דרורה ( שמעסיקה שתי מטפלות) הן פיקוח ודרישה לטפל ביקיר כמו שצריך ומצד שני מתן יחס טוב מעל הנדרש. ולא בהכרח תגמול כספי אלא תשבוחות ומתן תחושה טובה והערכה.
 

ronnyw

New member
העניין החלפת מטפלת

שמי עלה כאן כמי שמעסיקה שתי מטפלות, ומרוצה מאוד משתיהן ביחד ומכל אחת לחוד. אז מילה לגבי החלפה (שאינה קשורה דווקא לנסיון שלי איתן, אלא באופן כללי) אל תמהרו להחליף כי: א. יש לכם ציפור ביד. אין לכם מושג איך נראית הציפור על העץ (כלומר - לא כל החלפה היא שיפור. יש את ההימור לכל כיוון) ב. כל החלפה קשה לחולה. אם מדובר אחרי יום יומיים של עבודה, ניחא. אבל אם יש כבר הרגלי חיים משותפים עם המטפלת - אז ההחלפה יכולה להיות בעיתית. אני הייתי ממליצה על שיחה רצינית ומעמיקה עם המעפלת בארבע עיניים. תנו הגדרה מדויקת של המשימות, תחומי האחריות, שעות עבודה ושעות אי-עבודה (למשל - שהמטפלת לא תסתובב לה מחוץ לבית כשהחולה במועדון אם זה לא לרוחכם וכו'). הגדרה מדויקת של מה מותר ומה אסור בחיי החברה שלה (למשל - אין לכם בעיה אם חברה תבוא בשעות הערב לפיטפוט, אבל בשום אופן לא להלין בבית. בטח ובטח לא גברים) וכו' . כמובן - לפי הרוח המתאימה לכם ולמשפחתכם. יכולה לחשוב על עוד כמה נושאים שכדאי לציין בצורה ברורה ומפורשת. ואז תן לעניין עוד שבוע-שבועיים ותהיה עם היד על הדופק. רק אם אין ברירה - תחליפו. אני חושבת שהרבה מהעובדים באים לבתים מבלי להבין מה בדיוק הם אמורים לעשות, מה אסור, מה נהוג. אני ממש ממש לא חושבת שהפתרון הוא שאתה תבוא כל יום. זה גם מוריד את האחריות מהמטפלת. כל עניין שצץ - היא תחכה שאתה תגיע (במילים של ילדים: זה לא חינוכי אם אתה רוצה שהיא תתנהג בראש גדול יוזמה ועצמאות. תהיה זמין למקרה שיהיו תקלות או עימותים). עשרות אלפי משפחות נעזרות במטפלים כאלה, רובן המכריע מרוצות מאוד !!
 

ענתי44

New member
מחר הלכתי לטייל

ככה פעם אמא אמרה לי. אני כל פעם מתפעמת ממופלאותו של המוח האנושי. כל פעם שאני קוראת את הפכים הקטנים שלנו. את מה שהם אומרים.
 

ענתי44

New member
../images/Emo6.gif

כשהייתי בת טיפשעשרה מרדנית והיו מבקשים ממני משהו קשה נורא כמו לשפוך זבל הייתי עונה "מחרכך"
 
למעלה