סוף שבוע של הכרעות בזירות ספורט החורף

Dannycom

New member
../images/Emo113.gifסוף שבוע של הכרעות בזירות ספורט החורף

סוף השבוע הלפני אחרון בענפי החורף כולל כמה ענפים מרכזיים לקראת סיום העונה. * קפיצות סקי - היום החלה אליפות העולם בתעופת סקי. התחרות מתקיימת בפלניצה שבסלובניה, שם נמצאת גבעת הקפיצות הגדולה בעולם. המוקדמות מתקיימות ברגעים אלה. מחר (16:15) יתקיימו שני סיבובי הקפיצה הראשונים (40 ישתתפו בסיבוב הקפיצות הראשון, 30 מהם יעפילו לשאר הקפיצות). בשבת (11:15) יתקיימו סיבובי הקפיצות השלישי והרביעי. התוצאות נקבעות על סמך תוצאה מצטברת של ארבע קפיצות. ביום ראשון (11:15) תתקיים התחרות הקבוצתית במתכונת האולימפית. בנוסף לפייבוריטים הרגילים, יש לשים לב לשתי שמות נוספים: רוברט קרנייץ מסלובניה, ואנטונין האייק מצ'כיה שפחות טובים בגבעות הרגילות אבל אוהבים גבעות ענק. * ביאתלון - המפגש הלפני האחרון של גביע העולם יתקיים באיצטדיון הולמנקולן שבאוסלו. היום יתקיימו תחרויות הספרינט (לגברים ולנשים), ביום שבת תחרויות המרדף וביום ראשון תחרויות הזינוק ההמוני. * קרוס קאנטרי - תחרויות סיום העונה יתקיימו בפאלון שבשבדיה. מחר יתקיים פרולוג קצר נגד השעון. ביום שבת המרדף הכפול למרחק מקוצר (10 ק"מ נשים, 20 ק"מ גברים) וביום ראשון תחרות המרדף ל- 10 ק"מ נשים ו- 15 ק"מ גברים. המנצח עם הזמן המצטבר הטוב ביותר יוכרז כמנצח. בסופה של התחרות יוענק ניקוד כפול מהרגיל כאשר לכל מירוץ ספציפי יוענק חצי מהניקוד המקובל בגביע העולם. * החלקה מהירה במסלול קצר - אליפות העולם תיפתח מחר. אני לא יודע אם יש ישראלים (לדעתי כן) ובכל מקרה יש לעקוב. * החלקה מהירה במסלול ארוך - אליפות העולם בקרב-רב תחל החל ממחר. המנצח הוא מי שיצבור הכי פחות ניקוד שלילי במצטבר אחרי ארבעה מרחקים: 500, 1500, 5000 ו- 10,000 מטרים לגברים ו- 500, 1500, 3000 ו- 5,000 מטרים לנשים. * תחרויות סיום העונה בסנובורד וסקי בסגנון חופשי יתקיימו בספרד. תחרויות הסנובורד יתקיימו בלה מולינה (יתחרו בכל המקצועות האולימפיים) ותחרויות סקי בסגנון חופשי יתקיימו בסיירה נבאדה (יתחרו בסקי קרוס ומוגולס). דיווחים יש לשרשר לכאן.
 

nitsansh

New member
האוסואלד ופורקאד ניצחו בביאתלון

בתחרות הספרינט לנשים ניצחה סימון האוסואלד, לפני דריה דומרצ'בה (מנצחת 2 התחרויות בשבוע שעבר) ואנה-קארין אולופסון. בדירוג הכללי ממשיכה להוביל מגדלנה נוינר עם 757 נק', לפני הלנה יונסון 704 ואנדראה הנקל 679. בדירוג הספרינט, האוסואלד עלתה למקום הראשון עם 302 נק', והיא מקדימה את נוינר ב-2 נק' ואת אולופסון וקתי וילהלם ב-4 נק'. נותרה תחרות אחת לסיום וכנראה מי שתהיה ראשונה מבין ה-4 הנ"ל תזכה בתואר. גם הלנה יונסון עם 284 נק' עדיין בתמונה אבל לפי הכושר שלה לאחרונה לא כדאי להמר עליה... בתחרות המקבילה לגברים ניצח מרטין פורקאד, לפני מקסים צ'ודוב וכריסטוף זומאן. זומאן עלה לראש הדירוג הכללי עם 677 נק', נק' אחת יותר מאמיל הגלה סוונדסן. במקום השלישי יבגני אוסטיוגוב עם 637 נק'. בדירוג הספרינט סוונדסן מוביל עם 320 נק' לפני איואן צ'רזוב 284 ופורקאד 253. מקום ששי בתחרות האחרונה יספיק לסוונדסן כדי לזכות בתואר אפילו אם צ'רזוב ינצח בתחרות.
 

royfr

New member
דני - ראית את הקפיצה של רומורן במוקדמות ?

230 מטר ?
 

Dannycom

New member
כן. ולא נראה לי שישחזר אותה

רומורן לא יציב ובתחרות שהתוצאה שלה נקבעת על סך ארבע קפיצות ולא שניים (וזה דרך אגב המקרה היחיד שהדבר נעשה כך) אני לא מאמין שיעשה ארבע קפיצות יציבות. בכלל נראה כי המארגנים עושים הכל כדי שהשיא לא יישבר ולא יהיו קפיצות רחוקות מדי. את זה עושים באמצעות הורדת נקודת הזינוק ככל שהמובילים מתקרבים. אני מקווה שימצאו את האיזון המתאים שיאפשר לנצל את מזג האוויר המצוין על מנת לשחזר תוצאות של מעל 230 מטרים כמו לפני ארבע שנים (ותאמין לי, מזג אוויר אידיאלי כזה מתקיים רק פעם בכמה שנים).
 

royfr

New member
אמאן לקח גם את זה

מי הקפיצה השנייה בטיבה בהסטוריה - 236.5 היום הקבוצתי, עם 10 נבחרות. אוסטריה אמורה לקחת גם את זה.
 

Dannycom

New member
../images/Emo106.gifהאוסטרים לקחו את הקבוצתי

בהפרש גדול וללא עוררין ניצחו את נורבגיה שלקחה את מדליית הכסף ואת הפינים שלקחו את הארד. הפולנים היו בתמונת המדליות רוב התחרות אבל קפיצה אחת חלשה במיוחד חיסלה את הסיכויים שלהם והם סיימו במקום הרביעי. הצ'כים סיימו במקום החמישי המכובד. הסלובנים לא ניצלו את יתרון הביתיות וסיימו במקום השישי. הגרמנים המאכזבים סיימו במקום השביעי העגום.
 

Dannycom

New member
../images/Emo41.gifביאתלון - ניצחונות להאוסוולד, פורקד וצ'רזו

בסוף השבוע התקיימו באוסלו תחרויות המרדף וזינוק המוני במסגרת גביע העולם בביאתלון. בתחרויות הנשים שלטה הגרמניה סימונה האוסוולד, שזכתה בכל שלושת התחרויות של המפגש. במרדף ניצחה האוסוולד את דריה דומרצ'בה מבלארוס שסיימה שניה ואת השבדית אנה קארין אולופסון-זידק שסיימה שלישית. בתחרות הזינוק ההמוני ניצחה האוסוולד את ויטה סמרנקו האוקראינית שסיימה שניה ואת הגרמניה מגדלנה נוינר שסיימה שניה. בדירוג הגביע העולמי מובילה נוינר עם 839 נקודות, כאשר להאוסוולד 797 נקודות. הפער המעשי הוא גדול יותר למעשה מכיוון שלהאוסוולד ירדו 9 נקודות על התוצאה הגרועה ביותר בעוד שלנוינר לא תרד אף נקודה מכיוון שבשלוש מהתחרויות היא לא קיבלה נקודות. יונסון הדועכת במקום השלישי עם 744 נקודות כאשר הנקל (741 נקודות), אולופסון-זידק (729 נקודות) ודומרצ'בה (721 נקודות) מאיימות לקחת את המקום השלישי ממנה. מרטין פורקד הצרפתי שזכה ביום חמישי בתחרויות הספרינט, שמר על ההובלה במרדף וניצח גם שם. הגרמני הצעיר סימון שמפ סיים שני והרוסי איוון צ'רזוב סיים שלישי. בתחרות הזינוק ההמוני זכה צ'רזוב אחרי שלא החטיא אפילו פעם אחת. במקום השני סיים האוסטרי כריסטוף זומן והנורבגי אמיל הגלה סוונדסן סיים שלישי. אצל הגברים נמשכים הכסאות המוסיקליים במאבק על הגביע העולמי. כרגע סוונדסן מוביל עם 767 נקודות כאשר לזומאן 758 נקודות במקום השני. התואר העולמי יוכרע בשתי התחרויות האחרונות ברוסיה (ספרינט ביום שישי וזינוק המוני בשבת). אוסטיוגוב הרוסי (718 נקודות), צ'רזוב הרוסי (690 נקודות) ומרטין פורקד הצרפתי (681 נקודות) יאבקו על המקום השלישי.
 

royfr

New member
הערה על הגברים

סומן "זורק" 6 נקודות, ואוסטיגוב 2. סוונדסן, צ'זרוב ופורקאד לא זורקים נקודות.
 

Dannycom

New member
צודק

השיטה שנהוגה בביאתלון נועדה במקור לכפר על כמה פאשלות שקורות לביאתלטים במהלך העונה. בפועל היא נתנה תמרוץ לאלה ש"מבריזים" מכמה תחרויות והם לא נענשים על כך. ביורנדאלן כבר זכה ככה בגביע העולם שבשיטה של FIS בה כל התחרויות נחשבות הוא לא היה זוכה בגביע. ודרך אגב, התחרות האחרונה (זינוק המוני) לא יכולה להיחשב בכל מקרה לתחרות הכי גרועה אצל זומן מכיוון שכל ה- 30 מקבלים נקודות בעוד שהמקום הכי גרוע שלו הוא המקום ה- 35, כך שהניקוד שלו יהיה בכל מקרה יותר גבוה.
 

Dannycom

New member
../images/Emo41.gifקרוס קאנטרי - תחרויות סיום העונה

בפאלון שבשבדיה התקיימו תחרויות הסיום העונה בקרוס קאנטרי. בסיכום של כל ארבע התחרויות ניצחו המצטיינים של המחצית השניה של העונה. אצל הגברים זכה הנורבגי פטר נורתוג בתחרות כאשר הצרפתי מוריס מניפיקה סיים שני והשבדי מרכוס הלנר סיים שלישי. הנורבגית מאריט ביורגן ניצחה אצל הנשים כאשר היא מקדימה את הפולניה יוסטינה קובלצ'יק שסיימה שניה ואת השבדית שרלוטה קאלה שסיימה שלישית.
 

Dannycom

New member
../images/Emo106.gifגביע העולם - דירוגים סופיים

גברים: דירוג כללי: 1. פטר נורתוג (נורבגיה) 2. לוקאש באואר (צ'כיה) 3. מרכוס הלנר (שבדיה) 4. דריו קולוניה (שוויץ) 5. מוריס מניפיקה (צרפת) גביעי העולם המשניים מרחקים: פטר נורתוג ספרינט: אמיל יוהנסן (שבדיה) נשים: 1. יוסטינה קובלצ'יק (פולין) 2. מאריט ביורגן (נורבגיה) 3. פטרה מאדיץ' (סלובניה) 4. אנה קאיסה סארינן (פינלנד) 5. אריאנה פוליס (איטליה) גביעי העולם המשניים: מרחקים וספרינט: יוסטינה קובלצ'יק.
 

Dannycom

New member
../images/Emo41.gifהחלקה מהירה (מסלול ארוך) - אליפות העולם

בסוף השבוע האחרון התקיימה בהרנביין שבהולנד אליפות העולם בהחלקה מהירה במקצוע הקרב-רב. אצל הגברים זכה ההולנדי סוון קרמר בזהב, האמריקני ג'ונתן קוק זכה במדליית הכסף והנורבגי הווארד בוקו בארד. אצל הנשים זכתה מרטינה סבליקובה הצ'כית בתואר בפעם השניה ברציפות אחרי שהקדימה את כריסטינה גרובס הקנדית שזכתה בכסף ואת ההולנדית איירין ווסט שזכתה בארד. בכך הסתיימה עוד עונה של סבב ההחלקה המהירה.
 
למעלה