התרשמות מהדרום
באופן כללי, אפשר להגיד שההתחלה טובה. הניסעות מב"ש בשעות הבוקר ולב"ש בשעות הערב די ריקות (לפעמים פחות מ-5 נוסעים), ונראה לי שבעתיד לא תהיה ברירה אלא לצמצם תדירויות בשעות האלה. בכיוונים העיקריים, כלומר לב"ש בבוקר ומב"ש בשעות אחה"צ/ערב המצב יותר טוב, אבל עדיין תלוי ביישוב ובקו הספציפי. דוגמא שראיתי בב"ש לפני יומיים בתחנה שליד האוניברסיטה - קו 20 לכסיפה יצא כמעט ריק (10 נוסעים בערך) אבל קו 30 (ללקיה) היה מלא כמעט לחלוטין. יתכן שההבדלים נובעים מהעובדה שללקיה אין שירות זולת קווים 30/63, בעוד שלכסיפה יש גם את קו 388 (למרות שאינו עובר דרך האוניברסיטה). יש לציין גם שעיקר הנוסעים בשעות הללו הם סטודנטים (יותר נכון, סטודנטיות) שתלויים במערכת השעות. להערכתי בטווח הארוך הקווים הללו יהיו הצלחה, בעיקר אם יתחשבו בצרכים של האוכלוסיה הסטודנטיאלית וינקטו מהלכים לעידוד הנסיעה בקווים. במקרה של חורה וכסיפה, למשל, יש מקום להפחית את הנסיעות בקו 388 העמוס למדי ולהחליף אותן בנסיעות של 386 במקביל לקווים 20/52/62 - גם תושבי כסיפה וחורה ירוויחו (קו שנכנס לעיירה) וגם תושבי ערד (שייסעו בקו ישיר ולא במאסף). באופן דומה אפשר לעשות גם עם הקווים לשגב-שלום וערערה, תוך הוספת קו ישיר אמיתי לדימונה. על פניו, אין שום סיבה שעיירה כמו חורה, עם 15 אלף תושבים, לא תיהנה מנסיעה כל חצי שעה בשעות השיא. לדעתי צריך בעיקר להשקיע בפרסום ובמהלכי שיפור נקודתיים.