מספר דברים....

מצב
הנושא נעול.

arielguelman

New member
מספר דברים....
א. הגיע שמועה לאוזני ורציתי לדעת אם היא נכונה.. נתיב אקספרס זכו במכרז של אשכול יקנעם? ב. שוב בעיות בחברת אפיקים . היום נסעתי בקו 181 שיצא מקדומים בשעה 6.10 בבוקר ושוב בפעם המי יודע כמה נתקע האוטובוס מדגם ברק ממוגן ביישוב קרני שומרון והפעם תקלת ברקסים. ובשעה 15.40 לא היה אוטובוס שיצא מקדומים לצומת רעננה בקו 81 "עקב תקלה טכנית " והתשובה שקיבלתי ממוקד אפיקים הייתה.. "תתלונן.. במשרד התחבורה אנחנו לא הכתובת..." ואני שואל.. האם זה יעזור?.
 

mister K

New member
מספר דברים....
א. הגיע שמועה לאוזני ורציתי לדעת אם היא נכונה.. נתיב אקספרס זכו במכרז של אשכול יקנעם? ב. שוב בעיות בחברת אפיקים . היום נסעתי בקו 181 שיצא מקדומים בשעה 6.10 בבוקר ושוב בפעם המי יודע כמה נתקע האוטובוס מדגם ברק ממוגן ביישוב קרני שומרון והפעם תקלת ברקסים. ובשעה 15.40 לא היה אוטובוס שיצא מקדומים לצומת רעננה בקו 81 "עקב תקלה טכנית " והתשובה שקיבלתי ממוקד אפיקים הייתה.. "תתלונן.. במשרד התחבורה אנחנו לא הכתובת..." ואני שואל.. האם זה יעזור?.
אפשר לומר שהשמועה חצי נכונה.
מי שזכה במכרז יקנעם + קו 301 היא חברת נצרת נסיעות ותיירות, שהיא כמובן החברה האחות של נתיב אקספרס בקבוצת עפיפי.
 

arielguelman

New member
אפשר לומר שהשמועה חצי נכונה.
מי שזכה במכרז יקנעם + קו 301 היא חברת נצרת נסיעות ותיירות, שהיא כמובן החברה האחות של נתיב אקספרס בקבוצת עפיפי.
ז'תומרת
שכל קווי יקנעם 18X יעברו לעפיפי כולל הקווים הפנימיים ?
 

25306yosef

New member
כולל קווי קרית טבעון,
וכולל גם את קו 301 מעפולה למתמ"ז. אינני יודע מה בקשר לקו 302 וקו 301 חלופה, לבסיס רמת דוד.
קו 409 של אגד מבית שאן למתמ"ז
שכחתי לכתוב שאינני יודע מה בקשר לקו 409 מקיבוץ גשר למתמ"ז, דרך בית שאן עפולה וקרית טבעון.
 

amirv

New member
קו 409 של אגד מבית שאן למתמ"ז
שכחתי לכתוב שאינני יודע מה בקשר לקו 409 מקיבוץ גשר למתמ"ז, דרך בית שאן עפולה וקרית טבעון.
קו 409 יבוטל
זאת לאחר שנמצא כי מספר הנוסעים בקו עד עפולה מאד נמוך גם כך במקביל לביטולו כמובן תתווסף נסיעה מעפולה לחיפה בשעה שבה הגיע לשם (07:00 בבוקר), בקו חדש שמספרו 300, שיהיה בול כמו 301 רק ללא תחנות ביניים בדרך ולפיכך מהיר יותר. הקו החדש יפעל רק בשעות השיא בבוקר ואחה"צ ויתגבר את 301 בשעות העומס.
 

25306yosef

New member
קו 409 יבוטל
זאת לאחר שנמצא כי מספר הנוסעים בקו עד עפולה מאד נמוך גם כך במקביל לביטולו כמובן תתווסף נסיעה מעפולה לחיפה בשעה שבה הגיע לשם (07:00 בבוקר), בקו חדש שמספרו 300, שיהיה בול כמו 301 רק ללא תחנות ביניים בדרך ולפיכך מהיר יותר. הקו החדש יפעל רק בשעות השיא בבוקר ואחה"צ ויתגבר את 301 בשעות העומס.
קו 302 יבוטל ?
ומה לגבי קו 302 שנוסע בבוקר דרך צומת מגידו ?
 

amirv

New member
קו 302 יבוטל ?
ומה לגבי קו 302 שנוסע בבוקר דרך צומת מגידו ?
הוא נשאר ללא שינוי
אבל קו 248 מאום אל פאחם לחיפה יקבל תוספת של עוד נסיעת בוקר לחיפה ועוד 2 נסיעות חזור מחיפה לאום אל פאחם, כך שבקטע מגידו-חיפה יהיו קצת יותר נסיעות עבור תושבי היישובים שם.
 

אורי404

New member
הוא נשאר ללא שינוי
אבל קו 248 מאום אל פאחם לחיפה יקבל תוספת של עוד נסיעת בוקר לחיפה ועוד 2 נסיעות חזור מחיפה לאום אל פאחם, כך שבקטע מגידו-חיפה יהיו קצת יותר נסיעות עבור תושבי היישובים שם.
מה בכלל המצב של הקווים החדשים?
הכריזו על הוספת קווים לאזורים עם אוכלוסיית מיעוטים, שבהם התחבורה הציבורית דלילה, אם בכלל קיימת. מה בפועל קורה באזורים השונים? איך הביקוש? האם מסלולי הנסיעה לרב סבירים או מדובר במסלולים מסורבלים יתר על המידה? כך או כך, נראה שלא תגברו את קווי האוטובוסים הקיימים הותיקים, כמו למשל אזור ערי המשולש (קלנסווה, טייבה וטירה).
 

amirv

New member
מה בכלל המצב של הקווים החדשים?
הכריזו על הוספת קווים לאזורים עם אוכלוסיית מיעוטים, שבהם התחבורה הציבורית דלילה, אם בכלל קיימת. מה בפועל קורה באזורים השונים? איך הביקוש? האם מסלולי הנסיעה לרב סבירים או מדובר במסלולים מסורבלים יתר על המידה? כך או כך, נראה שלא תגברו את קווי האוטובוסים הקיימים הותיקים, כמו למשל אזור ערי המשולש (קלנסווה, טייבה וטירה).
גם לשם יגיעו
בנוגע ליישובים באזור ואדי ערה ושיפורים ליישובים בצפון ובדרום שהחלו לפעול בקיץ ולפני החגים, קצת מוקדם מדי לבדוק איך הם נטמעו, אני בכלל בגישה שלפיה הטמעת שירות ביישוב שלא היה לו שירות כלל לוקחת הרבה זמן, ולעיתים אף מעל שנה, צריך סבלנות. לרוב מדובר במסלולים קצרים ואטרקטיביים, בתדירות נמוכה אך מוכוונת לשעות השיא בבוקר ואחה"צ, נקווה שיתפסו.
 

אורי404

New member
גם לשם יגיעו
בנוגע ליישובים באזור ואדי ערה ושיפורים ליישובים בצפון ובדרום שהחלו לפעול בקיץ ולפני החגים, קצת מוקדם מדי לבדוק איך הם נטמעו, אני בכלל בגישה שלפיה הטמעת שירות ביישוב שלא היה לו שירות כלל לוקחת הרבה זמן, ולעיתים אף מעל שנה, צריך סבלנות. לרוב מדובר במסלולים קצרים ואטרקטיביים, בתדירות נמוכה אך מוכוונת לשעות השיא בבוקר ואחה"צ, נקווה שיתפסו.
תודה אמיר על המידע. מקווה כמוך, שזה יצליח
וגם לדעתי מן הראוי, שלערים אחרות, כמו ערי המשולש שציינתי יהיה שיפור וגם לאזורים אחרים. בקווים החדשים גם לדעתי מוטב, שיהיה שירות למשך כל שעות היום ולא כמות נסיעות מצומצמת.
 
מה בכלל המצב של הקווים החדשים?
הכריזו על הוספת קווים לאזורים עם אוכלוסיית מיעוטים, שבהם התחבורה הציבורית דלילה, אם בכלל קיימת. מה בפועל קורה באזורים השונים? איך הביקוש? האם מסלולי הנסיעה לרב סבירים או מדובר במסלולים מסורבלים יתר על המידה? כך או כך, נראה שלא תגברו את קווי האוטובוסים הקיימים הותיקים, כמו למשל אזור ערי המשולש (קלנסווה, טייבה וטירה).
התרשמות מהדרום
באופן כללי, אפשר להגיד שההתחלה טובה. הניסעות מב"ש בשעות הבוקר ולב"ש בשעות הערב די ריקות (לפעמים פחות מ-5 נוסעים), ונראה לי שבעתיד לא תהיה ברירה אלא לצמצם תדירויות בשעות האלה. בכיוונים העיקריים, כלומר לב"ש בבוקר ומב"ש בשעות אחה"צ/ערב המצב יותר טוב, אבל עדיין תלוי ביישוב ובקו הספציפי. דוגמא שראיתי בב"ש לפני יומיים בתחנה שליד האוניברסיטה - קו 20 לכסיפה יצא כמעט ריק (10 נוסעים בערך) אבל קו 30 (ללקיה) היה מלא כמעט לחלוטין. יתכן שההבדלים נובעים מהעובדה שללקיה אין שירות זולת קווים 30/63, בעוד שלכסיפה יש גם את קו 388 (למרות שאינו עובר דרך האוניברסיטה). יש לציין גם שעיקר הנוסעים בשעות הללו הם סטודנטים (יותר נכון, סטודנטיות) שתלויים במערכת השעות. להערכתי בטווח הארוך הקווים הללו יהיו הצלחה, בעיקר אם יתחשבו בצרכים של האוכלוסיה הסטודנטיאלית וינקטו מהלכים לעידוד הנסיעה בקווים. במקרה של חורה וכסיפה, למשל, יש מקום להפחית את הנסיעות בקו 388 העמוס למדי ולהחליף אותן בנסיעות של 386 במקביל לקווים 20/52/62 - גם תושבי כסיפה וחורה ירוויחו (קו שנכנס לעיירה) וגם תושבי ערד (שייסעו בקו ישיר ולא במאסף). באופן דומה אפשר לעשות גם עם הקווים לשגב-שלום וערערה, תוך הוספת קו ישיר אמיתי לדימונה. על פניו, אין שום סיבה שעיירה כמו חורה, עם 15 אלף תושבים, לא תיהנה מנסיעה כל חצי שעה בשעות השיא. לדעתי צריך בעיקר להשקיע בפרסום ובמהלכי שיפור נקודתיים.
 

אורי404

New member
התרשמות מהדרום
באופן כללי, אפשר להגיד שההתחלה טובה. הניסעות מב"ש בשעות הבוקר ולב"ש בשעות הערב די ריקות (לפעמים פחות מ-5 נוסעים), ונראה לי שבעתיד לא תהיה ברירה אלא לצמצם תדירויות בשעות האלה. בכיוונים העיקריים, כלומר לב"ש בבוקר ומב"ש בשעות אחה"צ/ערב המצב יותר טוב, אבל עדיין תלוי ביישוב ובקו הספציפי. דוגמא שראיתי בב"ש לפני יומיים בתחנה שליד האוניברסיטה - קו 20 לכסיפה יצא כמעט ריק (10 נוסעים בערך) אבל קו 30 (ללקיה) היה מלא כמעט לחלוטין. יתכן שההבדלים נובעים מהעובדה שללקיה אין שירות זולת קווים 30/63, בעוד שלכסיפה יש גם את קו 388 (למרות שאינו עובר דרך האוניברסיטה). יש לציין גם שעיקר הנוסעים בשעות הללו הם סטודנטים (יותר נכון, סטודנטיות) שתלויים במערכת השעות. להערכתי בטווח הארוך הקווים הללו יהיו הצלחה, בעיקר אם יתחשבו בצרכים של האוכלוסיה הסטודנטיאלית וינקטו מהלכים לעידוד הנסיעה בקווים. במקרה של חורה וכסיפה, למשל, יש מקום להפחית את הנסיעות בקו 388 העמוס למדי ולהחליף אותן בנסיעות של 386 במקביל לקווים 20/52/62 - גם תושבי כסיפה וחורה ירוויחו (קו שנכנס לעיירה) וגם תושבי ערד (שייסעו בקו ישיר ולא במאסף). באופן דומה אפשר לעשות גם עם הקווים לשגב-שלום וערערה, תוך הוספת קו ישיר אמיתי לדימונה. על פניו, אין שום סיבה שעיירה כמו חורה, עם 15 אלף תושבים, לא תיהנה מנסיעה כל חצי שעה בשעות השיא. לדעתי צריך בעיקר להשקיע בפרסום ובמהלכי שיפור נקודתיים.
תודה אופיר
אתה מדבר על חורה (שכבודה במקומה מונח) עם 15 אלף תושבים, שמגע להם תח"צ ראוי. לפיכך מה נאמר על ערים גדולות יותר, כדוגמת ערי המשולש או אזור כפר ברא, כפר קסם באזור המרכז או כפר פורדיס הצפוני יותר.
 

25306yosef

New member
הוא נשאר ללא שינוי
אבל קו 248 מאום אל פאחם לחיפה יקבל תוספת של עוד נסיעת בוקר לחיפה ועוד 2 נסיעות חזור מחיפה לאום אל פאחם, כך שבקטע מגידו-חיפה יהיו קצת יותר נסיעות עבור תושבי היישובים שם.
302 נשאר של אגד ?
 

shim121

New member
קו 409 יבוטל
זאת לאחר שנמצא כי מספר הנוסעים בקו עד עפולה מאד נמוך גם כך במקביל לביטולו כמובן תתווסף נסיעה מעפולה לחיפה בשעה שבה הגיע לשם (07:00 בבוקר), בקו חדש שמספרו 300, שיהיה בול כמו 301 רק ללא תחנות ביניים בדרך ולפיכך מהיר יותר. הקו החדש יפעל רק בשעות השיא בבוקר ואחה"צ ויתגבר את 301 בשעות העומס.
409 הוא השריד האחרון של הקוים 40X
שפעלו באיזור בית שאן בשנות ה80 , היום יש רק 411 412 אז היו מספר קווים 40X שחיברו בין בית שאן לחיפה עם כל מיני חלופות אחרי בית שאן לדוגמה: 405 חיפה-בית שאן-טירת צבי , 409 לגשר , היה כמובן קו לכפר רופין 401 חיפה-בית שאן דרך שדה נחום 402 אותו דבר כנראה דרך מסילות היה גם 403 406 הקווים 41X חיברו בין עפולה לחיפה , שוב עם כמה אפשרויות 411 412 כמו בימינו , 415 המשיך לכפר רופין 417 לטירת צבי וגם בקווי ת"א: 829 ת"א בית שאן דרך כביש החוף היה מתחיל ומסיים בכפר רופין 828 ת"א בית שאן מאסף דרך פ"ת היה מתחיל ומסיים בטירת צבי בקיצור , בתחנה מרכזית עפולה היתה רשימה של כ12 קווים שאפשר ליסוע לבית שאו , אח"כ הורידו את הנסיעות מחיפה , ובקטע עפולה-בית שאן השאירו למען הסדר הטוב את 411 412
 

shim121

New member
409 הוא השריד האחרון של הקוים 40X
שפעלו באיזור בית שאן בשנות ה80 , היום יש רק 411 412 אז היו מספר קווים 40X שחיברו בין בית שאן לחיפה עם כל מיני חלופות אחרי בית שאן לדוגמה: 405 חיפה-בית שאן-טירת צבי , 409 לגשר , היה כמובן קו לכפר רופין 401 חיפה-בית שאן דרך שדה נחום 402 אותו דבר כנראה דרך מסילות היה גם 403 406 הקווים 41X חיברו בין עפולה לחיפה , שוב עם כמה אפשרויות 411 412 כמו בימינו , 415 המשיך לכפר רופין 417 לטירת צבי וגם בקווי ת"א: 829 ת"א בית שאן דרך כביש החוף היה מתחיל ומסיים בכפר רופין 828 ת"א בית שאן מאסף דרך פ"ת היה מתחיל ומסיים בטירת צבי בקיצור , בתחנה מרכזית עפולה היתה רשימה של כ12 קווים שאפשר ליסוע לבית שאו , אח"כ הורידו את הנסיעות מחיפה , ובקטע עפולה-בית שאן השאירו למען הסדר הטוב את 411 412
תיקון טעות כמובן 41X חיברו בין עפולה לביתשאן
 

shim121

New member
היה פעם גם קו מחיפה לטבריה דרך בית שאן 434
וקו מחיפה לטבריה דרך נצרת 431 (של אגד).
434 היה בעיקר טבריה-בית שאן-עפולה
והוא היה כעין תגבור לציר בית שאן-טבריה שהופעל ע"י 961 טבריה-ירושלים. בשנים האחרונות נשארו לו רק 2 נסיעות בוקר מבית שאן לטבריה (נסיעה אחת התחילה מעפולה) , כי השירות בית שאן טבריה היה רק עם 961 ו961 הראשון מירושלים הגיע לבית שאן רק ב9 , אח"כ כמובן 961 קוצר רק עד בית שאן , וחברת ויאוליה מפעילה את 28 בית שאן טבריה והשאר הסטוריה
 

25306yosef

New member
434 היה בעיקר טבריה-בית שאן-עפולה
והוא היה כעין תגבור לציר בית שאן-טבריה שהופעל ע"י 961 טבריה-ירושלים. בשנים האחרונות נשארו לו רק 2 נסיעות בוקר מבית שאן לטבריה (נסיעה אחת התחילה מעפולה) , כי השירות בית שאן טבריה היה רק עם 961 ו961 הראשון מירושלים הגיע לבית שאן רק ב9 , אח"כ כמובן 961 קוצר רק עד בית שאן , וחברת ויאוליה מפעילה את 28 בית שאן טבריה והשאר הסטוריה
חלק מקווי 961 ממשיכים לטבריה.
חלק קטן מקווי 961 יוצאים או ממשיכים כיום מ/ל טבריה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה