הודעות משוטטות

MoSo15

New member
שלום חברה

חדש פה. רציתי לשאול אם יש פה חברה שמכירים את שירי הסטארטראק של ד"ר דימנטו... אני בעקרון מכיר את startrekkin ומת עליו=] תודה לכם
 

relkayam

New member
כאשר הישן התעורר

ערב טוב, מישהו מכיר את הספר הזה שכתב ה.ג' וולס? למישהו יש חומר על הסופר? ביקורת סיפרותית על הספר? חומר תאורטי כלשהו? בנוסף לגבי הספר עולם חדש מופלא, של אלדוס הקסלי. תודה רינת
 

zoomi

New member
שאלה על "מצפן הזהב"

שלום לכולם אתמול קניתי את הספר the golden compass שהוא החלק הראשון בסידרה ובשיטוטי באינטרנט נתקלתי בכמה מהדורות של הספר. באתר המצורף מופיעות המהדורות האלו, רציתי לדעת מה ההבדל בינהם?
 

avivs

New member
ray bradbury

הספר שלו- the illustrated man זה סיפור אחד, או כמה סיפורים? אני זוכר שאמרו לי שרוב הדברים שיצאו לו הם אוספי סיפורים. אז אני לא בטוח.
 

dingaleboom

New member
הספר מול הסרט

כרגע ראיתי לראשונה את גרסתו של סטנלי קיובריק ל"הניצוץ" של סטיבן קינג, ועכשוי אני מבינה מדוע קראתי שקינג כעס כ"כ על הגרסא הזו. הסרט פשוט הרס את הספר! ואני לא מדברת על השינויים העלילתיים, של תסריט מול ספר, אלא על הרס הרעיון ועמד מאחורי הספר. קיובריק הפך את הספר, שמדבר על הרס נישואין, לסרט אימה דרגה ד'. הדמויות פשוט מגוחכות - המניירות של ג'ק ניקולסון משעממות ופתטיות (וגורמות לי להיזכר בג'וקר מבטמן שוב ושוב), והדמות שלו מוצגת כפסיכופט כבר מהפריים הראשון - בלי הסבר הגיוני בסרט עצמו למדוע הוא כזה. והדמות של ונדי! האם קיובריק שונא נשים שהוא הפך אותה לדמות מטופשת וחסרת חוט שדרה עד כדי כך? כסרט אימה הסרט לחלוטין לא יעיל - כשקראתי את הספר, עליי להודות שנדדה שנתי בעקבות כך. הסרט פשוט גרם לי לפהק - "תינוקה של רוזמרי" היה הרבה יותר יעיל מהבחינה הז. זו הוכחה נוספת לטענה שאני טוענת שנים - סברים של קינג צריכים להישאר ספרים - אסור לעבד אותם למסך הגדול או הקטן, אפ אפילו בימאי כמו קיובריק לא מצליח לעשות איתם צדק...
 

Virow

New member
מחפש עזרה (במציאת תמונה)

שלום, אני מחפש תמונה בשם "mechanical mermaid" או "mechanic mermaid" שפעם אחרונה ראיתי אותה זה היה בספר של כמה אומנים שבניהם היה גם brom אבל אני כמעט בטוח שהוא לא האומן שעשה את התמונה הזו. אני אשמח לשמוע ממשהו שיש לו איזו הצעה איך למצוא את התמונה הזו. תודה עופר.
 

dino_din

New member
פרטים

כנס לכאן. קצת פרטים על הספר "כאשר הישן התעורר" ומידע מתומצת על הסופר. פה יש עוד מידע על הסופר.
 

avivs

New member
מממ

את הקטע של הכתיבה עדיף להשאיר לפורום השכן. יש קישור בראש העמוד.
 
אז ככה....../images/Emo22.gif

גם אני תהיתי בקשר לזה... ערכתי בדיקה קצרה והתשובה היא..: אין הבדל! זתואומרת..לא משמעותי במיוחד... סתם עניין של ההוצאות.... so dont worry be happy
 

Y. Welis

New member
כמו הרבה סרטים מהתקופה -

שנות השמונים - גם הסרט הזה בנוי למסך גדול כדי להעביר את הרושם שלו, שלדעתי היה מפחיד מאוד, ובעיקר בדברים הקטנים שבו, כמו השיחה בין ניקולסון למלצר בשירותים. מאותו שלב קשה להבין בבירור מה אמיתי בסרט ומה מהווה חלק מההזיה של ניקולסון. אני חושב שצריך להפריד בין הסרט לספר, כי קובריק רק לקח את הרעיון הבסיסי ובנה אותו מחדש, כך שהסרט עומד יפה בפני עצמו (כמו בערך ההבדל בין 'בלייד ראנר' לספר שעליו הוא מבוסס). ראיתי בזמנו את המיני-סידרה שקינג כתב לפי הספר, והיא היתה ארכנית להפליא ומשמימה (בין השאר בגלל ילד שנראה כמו בובת גומי).
 

Athaclena

New member
אותו דבר, כריכות שונות

ציור שונה לכריכה קשה, כאלה... מה שכן חשוב לדעת זה שלמצפן הזהב קוראים גם northen lights באנגלית (וגם תורגם לעברית כאורות צפוניים אאל"ט). לא לטעות - זה אותו ספר בדיוק.
 
תשובה בקשר למצפן הזהוב...

ערכתי בדיקה וממש אין הבדל גדול.... אני ממליצה על התרגום הכי חדש.
 

s t a r k

New member
TIGER TIGER, אבדות ומציאות

בעלי קרה מזמן ברוסית ספר מד"ב שנקראTIGER TIGER (כך ברוסית) . מאז הוא נזכר בו בערגה פה ושם. מישהו יודע במה מדובר? מה שם הסופר/ת?
 
למעלה