מסדר הנופלים

../images/Emo104.gif ../images/Emo16.gif מסדר הנופלים ../images/Emo16.gif../images/Emo104.gif

מסדר הנופלים / חיים חפר הם באים מן ההרים מן השפלה מן המדבר, הם באים שמות, פנים, עיניים – ומתייצבים אל המסדר.
הם באים בצעד גברי, חזקים ושזופים, הם יוצאים מתוך המטוסים המרוסקים ומן הטנקים השרופים הם קמים מאחורי הסלעים, מעבר לדיונות ומתוך תעלות הקשר, גיבורים כאריות, עזים כנמרים וקלים כנשר.
הם עוברים אחד אחד בין שורות של מלאכים המאכילים אותם ממתיקים ועונדים על צווארם פרחים, ואני מביט בהם והם כולם שמחים –
אלה האחים שלי, אלה האחים.
והם פוגשים זה את זה, עיניים כחולות ושחורות וחומות והם מזכירים זה לזה שמות וכלים ומקומות, ומוזגים זה לזה ספלי קפה ותה. ומתפרצים פתאום יחד בקריאות "כיפק היי ! והם פוגשים בקהל הרב רעים וידידים, ומפקדים טופחים על שכם הטוראים וטוראים לוחצים יד למפקדים, והם פורצים בשירה ומוחאים כפיים, ומקשיבים להם בהתפעלות – כל יושבי השמיים. והפגישה נמשכת יום ולילה יום ולילה, חבורה שכזאת לא הייתה עוד למעלה...
ואז, פתאום שומעים הם קולות מוכרים ובוכים, והם מביטים הביתה אל אבא ואמא, אל הנשים הילדים והאחים, ופניהם דוממות והם עומדים נבוכים... ואז מישהו מהם לוחש: סליחה, אבל היינו מוכרחים... ניצחנו בקרבות וכעת אנו נחים...
אלה האחים שלי, אלה האחים
וככה הם עומדים והאור על פניהם, ורק אלוהים לבדו עובר ביניהם וכשדמעות בעיניו הוא מנשק את פצעיהם והוא אומר בקול רוטט למלאכים הלבנים: אלה
הבנים שלי, אלה הבנים
 

maxima

New member
אתר ההנצחה......../images/Emo16.gif../images/Emo104.gif../images/Emo16.gif

לחללי מערכות ישראל
 

ק ו ל י ת

Well-known member
יום עצוב וקשה מתקרב אלינו../images/Emo104.gif

יום זיכרון לגיבורי ישראל שנפלו למען המולדת. יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו.
 

Sודית

New member
../images/Emo16.gif../images/Emo16.gifלעולם לא נשכח../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif

מישו יכול אולי להביא את השיר... באב אל וואד???
 
../images/Emo104.gif ברבורה יקרה, ../images/Emo51.gif

אני עומד לשאת דברים הערב בטכס זכרון של חטיבת הביניים בה למד בני שנפל. הכנתי דברים כתובים וסברתי שאקרא קטע משירי אחד המשוררים הידועים. עם קריאת "מסדר הנופלים" שהבאת כאן, שיניתי את דעתי ואקרא אותו במקום בחירתי. תודה לך על הרגישות הרבה והחן בו הבאת את ה"מסדר" הזה לתודעתי. גל שלי נפל בלבנון לפני שש וחצי שנים והוא חסר לי מאוד
. אני מודה לכל הכותבים והמגיבים כאן ומאחל לכולם שלאחר יום הזכרון, למרות המעבר החד יהיה לנו חג עצמאות שמח
 

vikiberko

New member
../images/Emo16.gif ../images/Emo16.gif../images/Emo165.gif באב אל וואד

באב אל וואד ביצוע: עממי מילים: חיים גורי לחן: שמואל פרשקו פה אני עובר, ניצב ליד האבן. כביש אספלט שחור, סלעים ורכסים. ערב אט יורד, רוח ים נושבת אור כוכב ראשון מעבר בית מחסיר. באב אל וואד, לנצח זכור נא את שמותינו, שיירות פרצו בדרך אל העיר. בצידי הדרך מוטלים מתינו. שלד הברזל שותק כמו רעי. פה שצפו בשמש זפת ועופרת. פה עברו לילות באש וסכינים. פה שוכנים ביחד עצב ותפארת, משוריין חרוך ושם של אלמוני. באב אל וואד... ואני הולך, עובר כאן חרש חרש ואני זוכר אותם אחד אחד. כאן לחמנו יחד על צוקים וטרש כאן היינו יחד משפחה אחת. באב אל וואד... יום אביב יבוא ורקפות תפרחנה, אודם כלנית בהר ובמורד. זה אשר ילך בדרך שהלכנו אל ישכח אותנו, אותנו באב אל וואד. באב אל וואד...
 

Sודית

New member
אלו מילים....כמה כאב...תודה על השיר

בכלל יש לנו שירים כמו.... או הסלע האדום שמרעיד לי כל פעם מחדש את הלב. יש גם איזה שיר שיש בו כל-כך הרבה כאב.... לא זוכרת איך הוא נקרא, רק שורה שקורעת את הלב. פיתאום נפל כדור, האחד מהם נפל.... לפעמים אני עוד שואלת את עצמי, איך אפשר לשיר מין כזה שיר.... איך אפשר מנגינה להתאים... לכאלה מילים. סודית....כאן נגמרות לי המילים.
 
../images/Emo104.gif ..השירים האלה.. ../images/Emo16.gif

השירים האלה ולחשוב, שכל משפט, כל מילה, כל נקודה, כל פסיק - נכתבו בדם, ולחשוב שאולי שיכולנו להיות טובים יותר, ולחשוב שלא הספקנו להגיד סליחה, ולדעת, שגם אם, ובגלל, ולמרות - כולם היו בנינו... כולם בני סודית, היום כולם בני... ולכאב הזה אין אח - יש לו רק אמת אחת... יש לו אותנו - עמך ישראל לעולם לא לשכוח.... לעולם למחות דמעה ולנגב לב מדמם... לעולם לחבק את אותם שנותרו, מבלי לשאול, מבלי לדעת, מבלי לבהות בתהום, רק לחבק... ולשאת מבט אל ראש התורן אל דגל הפסים אל לב האומה הזו. כי היום, כולם בני... כולם בני
 
הגעגועים בטח רק הולכים וגוברים

ואין בכוחי לנחמך אבל מעניין אותי לדעת דברים על הבן שלך
 
../images/Emo16.gif לאבא של גל, ../images/Emo16.gif

תודה לך אב יקר, תודה ליד המקרה, שהביאה אל חדרי לבי, את "מסדר הנופלים" שהביאה אותי אל הבית הזה, היודע הכל, ונתנה לך על מגש של כסף את אשר נתן לי בנך גל - הזכות לחיות כאן, להיות כאן, ולדעת - כי לא לשווא. תודה לך, אביו של גל,
תודה לך גל
 
../images/Emo16.gif לזיכרו של גל ושל כל הנופלים

מגש הכסף/ נתן אלתרמן -------------------- והארץ תשקוט , עין שמים אודמת תעמעם לאיטה על גבולות עשנים. ואומה תעמוד – קרועת לב אך נושמת… לקבל את הנס האחד אין שני. היא לטקס תיכון . היא תקום למול סהר ועמדה, טרם-יום, עוטה חג ואימה. -- אז מנגד יצאו נערה ונער ואט אט יצעדו הם אל מול האומה. לובשי חול וחגור, וכבדי נעלים בנתיב יעלו הם הלוך והחרש. לא החליפו בגדם, לא מחו עוד במים את עקבות יום-הפרך וליל קו האש. עייפים עד בלי קץ, נזירים ממרגוע, ונוטפים טללי נעורים עבריים _ _ דום השנים ייגשו, ועמדו לבלי נוע. ואין אות אם חיים הם או אם ירויים. אז תשאל האומה, שטופת דמע וקסם, ואמרה: מי אתם? והשנים שוקטים, יענו לה: אנחנו מגש הכסף שעליו לך נתנה מדינת היהודים, כך ויאמרו ונפלו לרגלה עוטפי צל, והשאר יסופר בתולדות ישראל. ******** והלב ממאן להאמין גם במשפחתנו אחרי 33 שנים.
 
ואני בגיל 11 דקלמתי את מגש הכסף...

מעל במה עירונית בטכס יום הזיכרון. אז לא הבנתי ולא ידעתי ולא הרגשתי אלא הרגשת השתתפות באתוס הלאומי. אבל היום, ראו מה כותבת לי בת של חבר ילדה בת 11. אני דומע עם הקלדת כל מילה שלה. אין לי ספק כי הילדים של היום אינם הילדים של פעם... הגיע היום, יום שבו ההתכחשות אינה עוזרת, יום שבו נדמה שהעולם עומד להתמוטט, יום מחריד קשה ואף מעציב. אף לא אחד בעולם יכול להבין את הכאב שלך. לא הוא, לא היא ולא אני, אף אחד מלבדך. אני משתתפת בצערך הרב אף על פי שאינני מבינה אותו. הכאב שלך יכול להיות כואב מכל דבר אחר, כאב בנפש ובנשמה, כאב בגוף ואף כאב בלב. אני יודעת שהיית לו אבא נהדר, ואתה כזה גם עכשיו. היית לו אבא אוהב, מבדח, בעל אוזן קשבת, ובעיקר היית לו בלב. אני כל כך רוצה להבין אותך ולהצטער איתך, אבל אינני מבינה את הכאב הנורא. אוהבת ומנסה להבין. (רעות רכטר בת 11) איזו ילדה... מכתבה פורסם לבקשתי בבטאון יד לבנים שיצא לאור החודש.
 

אני ME

New member
|חיבוקחולם, |יפה זה הילד, ז"ל../images/Emo16.gif

ילדך הוא, גל - גם אם ביום הזה הוא מושאל איתך בחיבוק, דמע והוקרה
 
למעלה