שאלת תמיכה ועזרה

Simply Gal

New member
../images/Emo101.gif שאלת תמיכה ועזרה ../images/Emo131.gif ../images/Emo51.gif

הי בנות, עזרתן לי מאוד פעם אחת, אשמח אם תעזרו שוב: אם היתה מישהיא מנוסה ומקצועית שבאה אליכן הביתה (!). עוזרת לכן ונותנת לכן כלים בהתארגנות והתמודדות עם התינוק וסדר היום החדש. עונה לכל הדילמות הראשונות ומלמדת אתכן איך לעשות, מתי וכמה. האם הייתן מזמינות מישהיא כזו הביתה לאחר החזרה מבית החולים ? האם היתן משלמות עבור עזרה והדרכה כזו בביתכן ? תודה.
 
כן ולא.

כן-כי בהחלת יש אמהות צעירות לחוצות שזקוקות לעזרה והסבר. ולא-כי אני לא סומכת על אף אחד חוץ ממני (או בעלי).
 

lulyK

New member
אני לא,

הייתי שמחה לעזרה טכנית (לפי ההוראות והדרישות שלי), אבל בכל הקשור לידע - מעדיפה ללמוד בעצמי מתוך ריבוי דעות ולא מנסיונו של אדם אחד (שאני אפילו לא מכירה).
 

אילתית 2

New member
אני לא

לא אוהבת שמישהו שלא קרוב אלי א שאני לא מכירה אישית יבוא אלי טוב כי ככה אני אבל בעיקר כי קודם כל סמכתי על עצמי, למדתי התנסתי, למדתי להכירלבד את הבייבי שלי (טוב גם זכרתי המון מעזרה וטיפול באחיי הקטנים....שהיו קטנים) אבל בנוסף היתה לי גם תמיד כשרציתי עזרה ממשפחתי וכמובן חברים כי כל אחד שמכירים ועם ילד אוהב לעזור ולנדב את דעתו עזרתו וכו.... ובנוסף בלידה הראשונה לאחר ששוחררנו מבית החולים יום למחרת התקשרו אלי מטיפת חלב לאחל מזל טוב ללידה להזכיר לי להגיע אליהם להתחלת מעקב והתיעו לשלוח לי אחות לעזרה הסברים וכו....כשאמרתי שאני לא צריכה ותודה עוד ניסתה לשכנע שהיא תבוא תראה לי איך להניק איך לקלח וכו....מאוד מאוד נחמדה וללא תשלום פשוט שרות שלהם אז נראה לי ממש מיותר
 

dipsy1

New member
כנ"ל אבל בנוסף

התנהגות תינוקות לא תמיד נכנסת לשבלונות ויש צורך בהכרות אישית וקרובה של האם את תינוקה כדי לספק את הטיפול הטוב ביותר.
 

חמודבה

New member
אם מדובר

במישהי שיש המלצות לגביה ולא לוקחת מחיר מופקע, אז יכול מאוד להיות שכן הייתי מזמינה - אבל לא לפני שהייתי רואה איך אני מסתדרת לבד
 
תלוי מי, והייתי רוצה להכיר אותה לפני

יותר הייתי רוצה מישהי שתבוא ותנקה את הבית, תבשל, תסדר, תארגן, ואם יש ילדים נוספים בבית גדולים יותר שתעזור להם, את הטיפול בתינוק והלמידה הייתי רוצה שתשאיר לי. אבל שוב זאת מישהי שהייתי רוצה לפגוש לפני הלידה, להכיר אותה, לברר עליה, וכמובן לראות מה המחירים שהיא לוקחת. ואם אני לא טועה יש דבר כזה, דולה שבאה גם אחרי הלידה.
 
האמת שזה דווקא רעיון נחמד

אחרי השהות בפגייה הבנתי עד כמה זה היה נחמד שלא היינו צריכים ישר לקפוץ למים העמוקים לבד. זה מפיג את החששות ונותן תחושת בטחון. מצד שני, אני חכמה בדיעבד, ואני לא בטוחה אם לפני הלידה היו שואלים אותי הייתי מסכימה להכניס מישהי הביתה כי לא הייתי רוצה שיתערבו לי בענינים. אולי דווקא סדנא כזאת מחוץ לבית הייתי מקבלת ביתר קלות, כי ככה לא הייתי מרגישה שפולשים לי וזאת גם היתה הזדמנות להתאורר ולפגוש עוד הורים ולחלוק חוויות.
 

POOH*

New member
תשובה שלי:

קודם כל יש מקצוע כזא - דולה פוסט פארטום. הן עוברות קורס בתחום ובאות אחרי הלידה לעזור בכל ההתחלהש ל ההורות ובעיקר האימהות. אני באופן אישי לא נעזרתי במישהי כזו. לא הרגשתי צורך - ידעתי לעשות הכל כבר... וכשהיה צורך פנינו ליועצת הנקה. וחוץ מזה יש שני אארגוני תמיכה באימהות שנותנות תמיכה לאימהות טריות מאימהות ותיקות וזה בחינם. ולרוב זה נראה לי מספיק - אז למה לשלם על זה? POOH
 

lulyK

New member
לי יורת קל לקבל עזרה

כשאני משלמת על זה ויכולה לבקש שישטפו כלים, יקפלו כביסה או שיחזיקו את התינוק שעה ויתנו לי לישון. אני לא רוצה לשלם כדי שיגידו לי שאני צריכה להניק רק כל שלוש שעות או לא לישון עם התינוק (או להבדיל, להניק על כל פיפס ובשאר היום להיות עם המנשא).
 

tiger mom

New member
נראה לי שלא

איך אני יודעת שהיא באמת מקצועית? הרי גם בטיפת חלב נותנים לפעמים הנחיות שנוגדות את משרד הבריאות: איך אני יודעת שזו שבאה אלי הביתה מעודכנת? איך אני אדע מראש שהיא בראש שלי מבחינת ה"אני מאמין שלי?" חוץ מזה, שמקבלים המון מהפורומים. נראה לי קצת משונה לשאול פה, כשבעצם אנחנו בדיוק פה בשבי לשאול את כל השאלות האלה. למה לשלם למישהי? כבר יש לי אינטרנט בבית. הייתי מעדיפה מישהי שתעזור לי בעבודות הבית בהתחלה.
 

fame06

New member
לא

יש לי- אמא, ספר, פורום, חברות... ואני סמכתי ועדיין סומכת בעיקר על עצמי. ואם יש טעויות, לומדת מהן לפעם הבאה.... זו דעתי.
 
למעלה