לא יודעת במה להאכיל את הכפתור

../images/Emo101.gifלא יודעת במה להאכיל את הכפתור

זהירות, ארוך. הכפתור בת שלושה וחצי חודשים. היא אכלה תמ"ל חלבי עד גיל 3 שבועות. אכלה יפה. בגיל 3 שבועות היא התחילה להקיא, בין פעם ל- 3 פעמים ביום. גם הקקי (סליחה) שלה היה מאוד רירי. הבנתי שיש לה ליחה, כנראה מהתמ"ל החלבי. חשבתי שזה גם מה שגורם לה להקיא. גם היו לה המון גזים. היא לא פלטה בכלל, רק הקיאה. העברתי אותה לתמ"ל צימחי. חשבתי שזה גם יקל עליה את הגזים. ההקאות לא פסקו אבל הקקי הפסיק להיות רירי, והמשכנו עם הצימחי. לאט לאט ההקאות הלכו ופחתו עד שפסקו. בשלושת השבועות האחרונים לא נרשמה אף הקאה. לפני כשבוע חזרנו לחלבי. גם כי זה מה שתכננתי מראש (לנסות שוב חלבי בגיל 3 חודשים, כשהגזים מתפוגגים) וגם בגלל הכתבות בעיתונות המזהירות מפני התמ"ל הצימחי. אין הקאות, הקקי לא רירי, א-ב-ל הליחה חזרה. הגרפסים שלה מאוד "נוזליים", היא פולטת המון וגם ממש משתנקת מאחר והיא לא יודעת לכחכח בגרון . קודם היא השתנקה במיטה, מזל שהייתי לידה וראיתי, מיד הרמתי אותה, וטפחתי לה ממש חזק על הגב כדי לאפשר לה לנשום. אני פוחדת שהיא תחנק. מהארוחה הבאה אנחנו חוזרים לצימחי. אבל אני בתחושה ש"זה נבלה וזה טרפה". מה הייתם עושים?
 

נמרוד123

New member
אני חושב שיתכן שזו אלרגיה לחלב פרה

לדעתי יש להתיעץ עם רופא ! חוץ מזה, מזכרוני הדהוי, תומר של שירלי יש לו אלרגיה לחלב פרה. שימוש בתחליפים צמחיים (בלי להתיימר להיות רופא) אינו בעייתי. להיפך יש הטוענים כי חלב פרה (ותחליפים על בסיסו) יותר בעייתים הסיפור של רמדיה עם תחליף צמחי אינו דוגמא.
 

מאיו

New member
יש תחליף חלב אחר

לא זוכרת איך קוראים לו אבל נדמה לי שהוא נועד לזה (יש לו ריח מאד מסריח) מחר אנסה לברר אצל אחותי
 

מאיו

New member
ומה הרופא אומר??

יש תחליף שנקרא פרוג'סטמיל והוא ניתן עם מרשם רופא
 

Anu

New member
../images/Emo41.gifיש לי 2 קופסאות נוטראמיגן למסירה

מי שצריכה שתשלח לי מסר. אני גרה באזור השרון
 
אני אגיד לך מה אני עשיתי.

אני נתתי ליונתן תמ"ל צמחי מתוך ידיעה. קראתי הרבה וידעתי בדיוק מה הנזקים שהוא יכול לגרום (ולבנים הוא עלול לגרום יותר נזקים מאשר לבנות). אבל בשיקלול הנזק ארוך הטווח מול הנזק קצר הטווח שיכול היה להיגרם ליונתן בגלל התמ"ל החלבי (הוא בעיקר שלשל נוראות בכל פעם שקיבל אותו) שיכנעו את הרופא שלו ואותי להשאר בתמ"ל הצמחי. כל 3-4 חודשים ניסיתי שוב. לקראת גיל 9 חודשים יונתן התחיל לקבל מוצרי חלב ולעכל אותם מצוין, ולקראת גיל שנה הוא עבר לתמ"ל חלבי.
 
יש התוויות לתת תחליף צמחי

לזה הוא מיועד. לאותם מקרים שבהם מוכח שיש רגישות לתחליף החלבי. את יכולה לדעתי לתת בשקט את התחליף הצמחי, ומידי פעם לחזור ולנסות חלבי. אם את לא רגועה, תתיעצי שוב עם רופא הילדים או אחות טיפת חלב, או תזונאית ילדים. אני אישית מכירה שתי ילדות (אחיות) שגדלות מצוין מתחליף צמחי.
 
יש את הסימילאק ללא לקטוז

זה עזר גם לחברה שלי, וגם לגיסתה, שהתינוקות שלהן היו פולטים המון.
 
ואצלנו הנובולאק עזר

מיטל פלטה המון ועד גיל מאוחר יחסית, עברנו לנובולאק שמיועד למנוע פליטה וזה עזר, אבל נראה לי שכאן מדובר במשהו אחר, אני הייתי מתייעצת עם רופא בנושא
 
היא אכלה היום רק איזומיל והיה בסדר

אני אדבר בבוקר עם הרופא, אני אשאל אותו לגבי כל התחליפים שהיצעתם.
 
אני שמחה שעברתם את הארוחה בשלום

בכל אופן- כדאי שבאמת תשאלי את הרופא על אוכל לכפתורית. נשיקות!!! (כבר "מתים" מגעגעועים )
 
נשמע לא נעים בכלל

הגוזל שלי גם כן אלרגי לחלבי . אצלו זה מתבטא בפריחה מיידית על הפנים. הוא בעיקר יונק אבל בשביל ארוחה אחת ביום שהוא קבל תחליף מהמטפלת אני לא מעונינת שתהיה לו פריחה. אנחנו נותנים לו נובלאק HA ששם חלבון החלב מפורק אחרת. הבעיה שהחברה עומדת להפסיק לשווק את המוצר...
 
למעלה