חיזוק לנשים בהריון

שה שה

New member
../images/Emo101.gifחיזוק לנשים בהריון

שלום... אני מדריכת אירובי ולא מעטים המקרים שנוכחות בשיעור נשים בהריון. אני מודעת לעובדה שלא מומלץ להן לבצע תרגילים לחיזוק הבטן, לכן אני מנחה אותם לתרגילים חלופיים. שאלתי: היכן אפשר למצוא מאמרים בנושא, מה אסור להן לעשות ואוצר תרגילים תודה שה שה
 

snufkin

New member
זה לא ממש מדויק

ישנם כמה מיתוסים בכל הקשור להתעמלות של נשים בהריון. אלף, עד השבוע ה20 להריון אין בעיה לבצע תרגילי בטן לישר הבטני (כפיפות). לאחר מכן, חשוב לבצע תרגילים על-מנת לחזק את השריר הרחב הבטני (מאמרים בפורום בנושא..), לדוגמא - כיווצים של הרחב הבטני תוך כדי נשיפה - בישיבה זקופה. החל מהחודש החמישי, לא מומלץ לנשים בהריון לשכב על הגב, בשל לחץ על וריד בשם inferior vena cava. בנוסף, נשים בהריון יכולות להתקף בסחרחורות וקוצר נשימה בשכיבה על הגב. לכן, ניתן לבצע תרגילים חלופיים בישיבה או בעמידה, כאשר חשוב להדגיש (אם אפשר) את התרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן. בנוסף אפשר לעבוד על מקרבי השכמות (למשל באמצעות גומיית tubing). מה שחשוב לזכור הוא שתקופת ההריון לא נועדה לחיזוק שרירים אלא בעיקר לעבודה על סיבולת שרירית - בבחינת "לשמור על הקיים".
 

avivino

New member
עוד תרגיל חשוב בהריון

יש כמובן את התרגיל האיזומטרי של הבטן, שעובד על כל שרירי הבטן ונותן דגש גם ל- transversus abdominis שהוא למעשה השריר שנמצא לרוחב הבטן ו"עוטף" אותה מסביב (מעין חגורת בטן). התרגיל מתבצע על ארבע, אצבעות הרגליים על הרצפה והמרפקים (או אם הבטן ענקית כפות הידים) גם הם על הרצפה וזה נראה כמו הכנה לשכיבת סמיכה. מכווצים את שרירי הבטן ומחזיקים שם כמה שאפשר. התרגיל הזה חשוב בעיקר כי הוא לא כופה תנועות חדות באיזור ומסתפק בכיווץ של שרירי הבטן והחזקתם.
 
למעלה