בנות , שאלה דחופה

tali997

New member
../images/Emo10.gif../images/Emo10.gif בנות , שאלה דחופה ../images/Emo10.gif../images/Emo10.gif

אוקי , היום הייתי בסקירה מורחבת (שבוע 22) אצל דר' ורדימון(לא פרטי אלא דרך הקופ"ח) לקראת סוף הבדיקה הוא אומר "הכל תקין , הכל נראה טוב , מלבד מוקד אקוגני קטן בצד שמאל של הלב, הייתי רוצה שתלכי לייעוץ גנטי ! " חרב עליי עולמי! מה ייעוץ גנטי? אני רק בת 22 ! הריון ראשון , בסקירה המוקדמת אצל דר' יהושוע סגל (פרטי) , סקירה של ארבעים דקות לא ראו כלום, מה קרה פתאום? והחלבון עוברי יצא מצויין ! ואני מרגישה מצויין !
אני ממש בדיכאון ...
שאלה חשובה : האם יש בפורום מישהי שמכירה או שהיא בעצמה ילדה תינוק בריא אחרי ממצא כזה? מה ה אומר בקשר לתיסמונת דאון? אגב , אני ובעלי בני עדות המזרח אם זה קשור בכלל.... תודה מראש למגיבות! עוד שאלה אחרונה לעכשיו , במידה ומומלץ לעשות אקו לב עובר, מה הפרוצדורה ? אני גרה ליד בילינסון ואני בקופ"ח כללית...
 

tali997

New member
../images/Emo208.gif בבקשה זה דחוף לי!

מ---ק---פ---י---צ---ה
 
לפי מה שאמרו לנו ביעוץ גנטי

בהריון של הבכורה, כממצא יחיד (נכון ללפני כמעט חמש שנים) זה לא מעלה את הסיכון לתסמונת דאון (אבל ציינו בפנינו שיש גישה מחמירה יותר שטוענת שזה מעלה את הסיכון בכ- 1%). אנחנו ביצענו אקו לב עובר בגלל זה והכל היה תקין (אפילו לא המליצו לנו על מי שפיר בעקבות הממצא אז). העוברית הזו היום בת 4 וקצת. ילדה מדהימה
ומאחלת לך שההריון שלך יסתיים באותה צורה כמו ששלי - עם תינוקת מדהימה ובריאה
שתגדל לילדה מדהימה עוד יותר
 

tali997

New member
תודה מתוקה ועוד שאלה קטנה...

מה הפרוצדורה לבדיקת אקו לב ? זה מצריך אישור מיוחד או רק הפניה וטופס 17?
 
אני מבוטחת במכבי.

אם אני זוכרת נכון -זה היה מזמן- קיבלתי הפניה מהרופאה שלי (לא זוכרת לגבי טופס 17 - אבל תבררי עם מוקד של הקופה או עם הרופא שלך) וקבעתי תור אצל ד"ר הגש שהוא היה בזמנו (ואולי עודנו) מנהל מחלקת קרדיולוגיה ילדים בבי"ח שיבא. בזמנו הוא קיבל במרפאת פרוקרדיה בתל אביב (במלון בזל ברחוב הירקון).
 

הופאק

New member
אקו לב עובר

אצלי גם חשבו שיש משהו, כי מצאו ציסטה במוח בסקירה, ולכן שלחו אותי לסקירה מורחבת ולאקו לב עובר. הציסטה נעלמה כבר במהל ההריון. מה שהסבירו לנו אז היה שיש כל מיני ממצאים שאם הם בצירוף של כמה ביחד הם עלולים להעלות את הסיכון לתסמונת דאון (ציסטה, מוקד אקוגני) אבל ממצא בודד לא אומר כלום, אלא שכדאי לבדוק. לאקו לב עובר- את צריכה הפניה מהרופא (ככה זה היה אצלי, במאוחדת). זו לא בדיקה כואבת, אלא אולטראסאונד שמתמקד בלב של העובר. והיום יש לי תינוקת מקסימה וחמודה בת שלושה חודשים!!! בהצלחה רבה ואל תלחצי!!!
 

חמדת35

New member
גם לי נאמר שכממצא יחיד זה לא משמעותי

(ע"י ברונשטיין ומייזנר). בכל מקרה - נראה לי שכדאי לעשות אקו לב - עוד מבט של מומחה על הלב לא יכול להזיק. נדמה לי שלא ציינת באיזו קופה את. בכל מקרה באזור המרכז יש כמה וכמה מקומות מעולים לאקו לב. אני עשיתי בשניידר והייתי מאד מרוצה.
 

חמדת35

New member
אופס, ציינת קופה

אז הכללית באמת מפנים אותך לשניידר (בבלינסון). שם יש כמה קרדיולוגים ילדים מעולים ואחד מהם יעשה לך את הבדיקה. לי עשתה ד"ר בירק, אבל אני יודעת על עוד כמה טובים מאד.
 

yoyo10

New member
מנסיון אישי זה ממש ממצא זניח אם הוא יחדי

יש על זה הרבה חומר באינטרנט ואין שום קשר למוצא שלך ושל בן זוגך
 

lailaein

New member
גם אצלי היה ממצא אקוגני בלב

בהריון הקודם גם לי היה את זה ושלחו אותי לייעוץ גנטי שהיועץ הסביר לנו שאם למשל החלבון עוברי יצא לך 1 לאלף אז צריך לחלק את זה ל2.5 והופך להיות 1 ל400 לי היה חלבון עוברי מאוד טוב כך שלא היה צורך בכל מקרה לעשות בדיקה נוספת(הילד יצא בריא כמובן). לאחותי שילדה שנה וחצי אחריי גם היה אותו סיפור ולה אמרו שזה משהו מאוד נפוץ וזה עניין תורשתי ולא אומר כלום כממצא יחיד. ובהריון הנוכחי שאלתי את המומחה פה (ארגנטינה) שאמר לי את אותו הדבר שפעם חשבו שזה מרמז על תסמונת דאון אבל שיש אוכלוסיות בעולם (במיוחד באפריקה) שליותר מ10 אחוז מהאוכלוסיה יש את הממצא האקוגני הזה וזה כלום. בקיצור אם השקיפות בסדר והחלבון עוברי בסדר אז אין מה לדאוג.
 

tali997

New member
../images/Emo8.gifנותנת הזדמנות גם למשמרת ערב

גם אתן מוזמנות להציץ בשאלה שלי ולענות אם יודעות.... תודה
 

ש מ ש 2

New member
כפי שכולן כתבו לך- את באמת יכולה להרגע

גם אצלי מצאו נקודה אקוגנית בחדר שמאל בלב.. כממצא בודד זה לא אומר שום דבר.. בשביל השקט הנפשי שלך תבקשי מהרופא שלך הפניה לאקו לב עובר. אני עשיתי אקו לב עוברשיצא תקין, אח"כ עשיתי מי שפיר (בשביל ממצא אחר שנמצא בסקירה המאוחרת וממש לא קשור לנקודה) וגם המי שפיר חזר תקין קיצר- לנשום עמוק, הנקודות האלה מאוד נפוצות ולא אומרות כלום כשלא מוצאים דברים נוספים
 
למעלה