בקניון עזריאלי בשער הרכבת

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo10.gif בקניון עזריאלי בשער הרכבת

בקניון עזריאלי בשער הרכבת
אין פחי אשפה מיוחדים לכרטיסים. הכוונה שאין את אותם פחים המיועדים כנראה למחזר את הכרטיסים, כפי שיש בכל התחנות בת"א ואפילו גם ביציאה לרחוב של תחנת השלום. הכרטיסן בכניסה לקניון מכוון הרכבת אמר לי שהנהלת קניון השלום(עזריאלי) מתנגדת להצבת פחים כאלו. להבנתי הם עושים שטות. כי פחי אשפה רגילים כן יש ליד היציאה לרכבת בתוך שטח הקניון ואילו פחים למחזור כרטיסים לא יוצרים ריח רע (כי אין זבל אורגני אלא רק הקרטון של הכרטיס) וכן זה לא תופס שטח רב (פחות ממ"ר אחד). ממש לא מבין את התנגדותם, וכמעט הייתי אומר שאין להם זכות לכך, אבל רק כמעט (כמובן שיש להם זכות). זכותם, בקושי, אבל מאוד לא לזכותם !!!
 

david80

Member
ולמה אין בתחנה בעזריאלי כרטיסי מעבר

בקניון עזריאלי בשער הרכבת
אין פחי אשפה מיוחדים לכרטיסים. הכוונה שאין את אותם פחים המיועדים כנראה למחזר את הכרטיסים, כפי שיש בכל התחנות בת"א ואפילו גם ביציאה לרחוב של תחנת השלום. הכרטיסן בכניסה לקניון מכוון הרכבת אמר לי שהנהלת קניון השלום(עזריאלי) מתנגדת להצבת פחים כאלו. להבנתי הם עושים שטות. כי פחי אשפה רגילים כן יש ליד היציאה לרכבת בתוך שטח הקניון ואילו פחים למחזור כרטיסים לא יוצרים ריח רע (כי אין זבל אורגני אלא רק הקרטון של הכרטיס) וכן זה לא תופס שטח רב (פחות ממ"ר אחד). ממש לא מבין את התנגדותם, וכמעט הייתי אומר שאין להם זכות לכך, אבל רק כמעט (כמובן שיש להם זכות). זכותם, בקושי, אבל מאוד לא לזכותם !!!
ולמה אין בתחנה בעזריאלי כרטיסי מעבר
כמו שיש בתחנת ת"א מרכז "כרטיס גשר הבורסה" המאפשר מעבר בתחנה מהכניסה של מסוף ארלוזרוב עד לכניסה של הבורסה ולהיפך ללא תשלום? והרי גם בעזריאלי יש לתחנה שתי כניסות?
 
../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gifמה ???

ולמה אין בתחנה בעזריאלי כרטיסי מעבר
כמו שיש בתחנת ת"א מרכז "כרטיס גשר הבורסה" המאפשר מעבר בתחנה מהכניסה של מסוף ארלוזרוב עד לכניסה של הבורסה ולהיפך ללא תשלום? והרי גם בעזריאלי יש לתחנה שתי כניסות?
מה ???
כי לאן בדיוק יש לך ללכת מהכניסה האחת לשניה ברכבת השלום/קניון השלום (עזריאלי)??? אם אתה ברחוב ורוצה ללכת לקניון מדוע שתעשה זאת דרך הרכבת, זה לא חוסך שום דבר. תמשיך ברחוב עוד בדיוק 20 מטר ותכנס בכניסה הרגילה לעזריאלי, זאת שנראית כמו כיכר (המאבטחים קוראים לו הצילינדר). וההיפך, אם אתה בתוך הקניון ורוצה לצאת לרחוב, מדוע לכל הרוחות אתה צריך לעבור דרך תחנת הרכבת ??? בתחנת סבידור/מרכז/ארלוזורוב/רכבת_צפון_בלשון_העם זה אחרת לגמרי. אם החנית את מכוניתך בחניון החנה וסע שבקצה רחוב ארלוזורוב (יותר נכון ברחוב על פרשת דרכים) ואתה רוצה ללכת למתחם הבורסה, הדרך הקצרה ביותר היא דרך תחנת הרכבת עצמה. אז זה 5 עד 10 דקות הליכה במקום 20 דקות כמו שהיה פעם שהיית צריך ללכת עד דרך פ"ת ומשם לאורך ז'בוטינסקי. ולא רק לבאי חניון "חנה וסע". גם לבאים מירושלים באוטובוס 480 או מחולון בקו 74 או מגבעתיים בקו 55 או מטבריה, עפולה, קרית שמונה וכו' שבאים באוטובוס ויורדים במסוף 2000 (2 מ' מהרכבת) וצריכים לבורסה בר"ג המעבר דרך התחנה עצמה חוסך כ-10 עד 15 דקות של הליכה. אתה יודע מה, גם למי שעובד במסוף אל-על (גם כן 2 מ' מהרכבת) ורוצה לקפוץ ל"סידורים" במתחם הבורסה זה חוסך ואפילו לאנשים שבאים מחיפה ובאר-שבע אבל באוטובוס ולא ברכבת, זכותם, והם צריכים ללכת למתחם הבורסה. כפי שהראיתי לך ולשאר הגולשים בפורום, בתחנת מרכז/סבידור כרטיס "מעבר גשר הבורסה" הוא דבר חשוב, הגיוני וכמעט אף הכרח המציאות (ובמאמר מוסגר אביע פליאה על כך שרק בסוף 99' הוא נפתח למרות שמתחם הבורסה קיים מאמצע שנות ה-60 ותחנת "צפון" היא ארלוזורוב קיימת משנת 54' ובכל זאת 45 שנה לא חשבו על כך) הרי שבתחנת השלום-קניון עזריאלי הדבר מיותר ומטופש.
 

seffic

New member
פעם דן הפעילו שאטל שמספרו היה 88

מה ???
כי לאן בדיוק יש לך ללכת מהכניסה האחת לשניה ברכבת השלום/קניון השלום (עזריאלי)??? אם אתה ברחוב ורוצה ללכת לקניון מדוע שתעשה זאת דרך הרכבת, זה לא חוסך שום דבר. תמשיך ברחוב עוד בדיוק 20 מטר ותכנס בכניסה הרגילה לעזריאלי, זאת שנראית כמו כיכר (המאבטחים קוראים לו הצילינדר). וההיפך, אם אתה בתוך הקניון ורוצה לצאת לרחוב, מדוע לכל הרוחות אתה צריך לעבור דרך תחנת הרכבת ??? בתחנת סבידור/מרכז/ארלוזורוב/רכבת_צפון_בלשון_העם זה אחרת לגמרי. אם החנית את מכוניתך בחניון החנה וסע שבקצה רחוב ארלוזורוב (יותר נכון ברחוב על פרשת דרכים) ואתה רוצה ללכת למתחם הבורסה, הדרך הקצרה ביותר היא דרך תחנת הרכבת עצמה. אז זה 5 עד 10 דקות הליכה במקום 20 דקות כמו שהיה פעם שהיית צריך ללכת עד דרך פ"ת ומשם לאורך ז'בוטינסקי. ולא רק לבאי חניון "חנה וסע". גם לבאים מירושלים באוטובוס 480 או מחולון בקו 74 או מגבעתיים בקו 55 או מטבריה, עפולה, קרית שמונה וכו' שבאים באוטובוס ויורדים במסוף 2000 (2 מ' מהרכבת) וצריכים לבורסה בר"ג המעבר דרך התחנה עצמה חוסך כ-10 עד 15 דקות של הליכה. אתה יודע מה, גם למי שעובד במסוף אל-על (גם כן 2 מ' מהרכבת) ורוצה לקפוץ ל"סידורים" במתחם הבורסה זה חוסך ואפילו לאנשים שבאים מחיפה ובאר-שבע אבל באוטובוס ולא ברכבת, זכותם, והם צריכים ללכת למתחם הבורסה. כפי שהראיתי לך ולשאר הגולשים בפורום, בתחנת מרכז/סבידור כרטיס "מעבר גשר הבורסה" הוא דבר חשוב, הגיוני וכמעט אף הכרח המציאות (ובמאמר מוסגר אביע פליאה על כך שרק בסוף 99' הוא נפתח למרות שמתחם הבורסה קיים מאמצע שנות ה-60 ותחנת "צפון" היא ארלוזורוב קיימת משנת 54' ובכל זאת 45 שנה לא חשבו על כך) הרי שבתחנת השלום-קניון עזריאלי הדבר מיותר ומטופש.
פעם דן הפעילו שאטל שמספרו היה 88
בין רכבת מרכז למתחם הבורסה. כמובן שלאחר פתיחת הגשר, השאטל בוטל. אולי יש לשקול את הפעלתו שוב, לנוחות אלו שלא באים לת"א דרך הרכבת.
 
לא רק דן

פעם דן הפעילו שאטל שמספרו היה 88
בין רכבת מרכז למתחם הבורסה. כמובן שלאחר פתיחת הגשר, השאטל בוטל. אולי יש לשקול את הפעלתו שוב, לנוחות אלו שלא באים לת"א דרך הרכבת.
לא רק דן
גם חברת אמדוקס הפעילה הסעת "מעבורת" בין רכבת צפון (אני יודע שזה רכבת מרכז אך קשה לי שלא לדבר בעממית) למתחם הבורסה, בו היו לאמדוקס מס' בניינים (כיום יש לה פחות בניינים עם המעבר לרעננה ולשדרות שבנגב). חוץ מזה, שעם פתיחת גשר הבורסה אין יותר צורך בהסעות הללו. ולמי ששאל : שאטל פירושו מעבורת. קו הלוקח אך ורק מנקודה א ל-ב ובתנאי גם ששתי הנקודות לא יותר מדי מרוחקות. (למשל אוטובוס מהיר חיפה י-ם ללא עצירות בתחנות ביניים כלשהן, לפחות מבחינתי לא נקרא מעבורת).
 

איליה.

New member
מה זאת אומרת קשה לך?

לא רק דן
גם חברת אמדוקס הפעילה הסעת "מעבורת" בין רכבת צפון (אני יודע שזה רכבת מרכז אך קשה לי שלא לדבר בעממית) למתחם הבורסה, בו היו לאמדוקס מס' בניינים (כיום יש לה פחות בניינים עם המעבר לרעננה ולשדרות שבנגב). חוץ מזה, שעם פתיחת גשר הבורסה אין יותר צורך בהסעות הללו. ולמי ששאל : שאטל פירושו מעבורת. קו הלוקח אך ורק מנקודה א ל-ב ובתנאי גם ששתי הנקודות לא יותר מדי מרוחקות. (למשל אוטובוס מהיר חיפה י-ם ללא עצירות בתחנות ביניים כלשהן, לפחות מבחינתי לא נקרא מעבורת).
מה זאת אומרת קשה לך?
התחנה נקראת "תל אביב מרכז". מה כל כך קשה בלכתוב את המלה מרכז? שים לב, ארבע אותיות: מ-ר-כ-ז. איזה תירוצים יש לאנשים...
 

david80

Member
כרטיסי מעבר לכל התחנות:

מה ???
כי לאן בדיוק יש לך ללכת מהכניסה האחת לשניה ברכבת השלום/קניון השלום (עזריאלי)??? אם אתה ברחוב ורוצה ללכת לקניון מדוע שתעשה זאת דרך הרכבת, זה לא חוסך שום דבר. תמשיך ברחוב עוד בדיוק 20 מטר ותכנס בכניסה הרגילה לעזריאלי, זאת שנראית כמו כיכר (המאבטחים קוראים לו הצילינדר). וההיפך, אם אתה בתוך הקניון ורוצה לצאת לרחוב, מדוע לכל הרוחות אתה צריך לעבור דרך תחנת הרכבת ??? בתחנת סבידור/מרכז/ארלוזורוב/רכבת_צפון_בלשון_העם זה אחרת לגמרי. אם החנית את מכוניתך בחניון החנה וסע שבקצה רחוב ארלוזורוב (יותר נכון ברחוב על פרשת דרכים) ואתה רוצה ללכת למתחם הבורסה, הדרך הקצרה ביותר היא דרך תחנת הרכבת עצמה. אז זה 5 עד 10 דקות הליכה במקום 20 דקות כמו שהיה פעם שהיית צריך ללכת עד דרך פ"ת ומשם לאורך ז'בוטינסקי. ולא רק לבאי חניון "חנה וסע". גם לבאים מירושלים באוטובוס 480 או מחולון בקו 74 או מגבעתיים בקו 55 או מטבריה, עפולה, קרית שמונה וכו' שבאים באוטובוס ויורדים במסוף 2000 (2 מ' מהרכבת) וצריכים לבורסה בר"ג המעבר דרך התחנה עצמה חוסך כ-10 עד 15 דקות של הליכה. אתה יודע מה, גם למי שעובד במסוף אל-על (גם כן 2 מ' מהרכבת) ורוצה לקפוץ ל"סידורים" במתחם הבורסה זה חוסך ואפילו לאנשים שבאים מחיפה ובאר-שבע אבל באוטובוס ולא ברכבת, זכותם, והם צריכים ללכת למתחם הבורסה. כפי שהראיתי לך ולשאר הגולשים בפורום, בתחנת מרכז/סבידור כרטיס "מעבר גשר הבורסה" הוא דבר חשוב, הגיוני וכמעט אף הכרח המציאות (ובמאמר מוסגר אביע פליאה על כך שרק בסוף 99' הוא נפתח למרות שמתחם הבורסה קיים מאמצע שנות ה-60 ותחנת "צפון" היא ארלוזורוב קיימת משנת 54' ובכל זאת 45 שנה לא חשבו על כך) הרי שבתחנת השלום-קניון עזריאלי הדבר מיותר ומטופש.
כרטיסי מעבר לכל התחנות:
יש מקרים רבים בהם רוצים להכנס לתחנה מבלי לנסוע ברכבת, כגון: יש הרוצים ללוות את יקירהם לפני פרידה עד לרציף הרכבת (לא פעם, יוצא לי לראות באירופה, חילופי פרצופי "להתראות, בייי..." בין חלון הרכבת) או אב מודאג הרוצה לוודה שבנו עלה בביטחה לרכבת בתחנה כלשהו בת"א ושסבתו תוכל לאוספו לאחר מכן מרציף הרכבת בירושלים, או אם סתם יש לי חשק לבזבז את זמני בלשבת ברציף ולצפות מקרוב על רכבות חולפות, וכו'. אך, שאיפת הרכבת לסגור את כל תחנותיה באמצעות הצבת שערי בקרה, מונעים זאת, ולכן כרטיסי מעבר לכל התחנות, דוגמת 'כרטיס גשר הבורסה' זו הפתרון המושלם.
 

ליילנד

New member
../images/Emo20.gifאו נפנוף מטפחת לשלום

כרטיסי מעבר לכל התחנות:
יש מקרים רבים בהם רוצים להכנס לתחנה מבלי לנסוע ברכבת, כגון: יש הרוצים ללוות את יקירהם לפני פרידה עד לרציף הרכבת (לא פעם, יוצא לי לראות באירופה, חילופי פרצופי "להתראות, בייי..." בין חלון הרכבת) או אב מודאג הרוצה לוודה שבנו עלה בביטחה לרכבת בתחנה כלשהו בת"א ושסבתו תוכל לאוספו לאחר מכן מרציף הרכבת בירושלים, או אם סתם יש לי חשק לבזבז את זמני בלשבת ברציף ולצפות מקרוב על רכבות חולפות, וכו'. אך, שאיפת הרכבת לסגור את כל תחנותיה באמצעות הצבת שערי בקרה, מונעים זאת, ולכן כרטיסי מעבר לכל התחנות, דוגמת 'כרטיס גשר הבורסה' זו הפתרון המושלם.
או נפנוף מטפחת לשלום
כמו באנה קרנינה, אבל ברצינות זה ממש חסר הגישה עד לרכבת להפרד מהאנשים שאנחנו מלווים אותם. אגב, סליחה על הבורות, מה זה שאטל
 
בנקודה זאת עלי להסכים, חלקית, אתך

כרטיסי מעבר לכל התחנות:
יש מקרים רבים בהם רוצים להכנס לתחנה מבלי לנסוע ברכבת, כגון: יש הרוצים ללוות את יקירהם לפני פרידה עד לרציף הרכבת (לא פעם, יוצא לי לראות באירופה, חילופי פרצופי "להתראות, בייי..." בין חלון הרכבת) או אב מודאג הרוצה לוודה שבנו עלה בביטחה לרכבת בתחנה כלשהו בת"א ושסבתו תוכל לאוספו לאחר מכן מרציף הרכבת בירושלים, או אם סתם יש לי חשק לבזבז את זמני בלשבת ברציף ולצפות מקרוב על רכבות חולפות, וכו'. אך, שאיפת הרכבת לסגור את כל תחנותיה באמצעות הצבת שערי בקרה, מונעים זאת, ולכן כרטיסי מעבר לכל התחנות, דוגמת 'כרטיס גשר הבורסה' זו הפתרון המושלם.
בנקודה זאת עלי להסכים, חלקית, אתך
ורק אוסיף ואומר שני דברים : א. אתה תמיד יכול לדבר עם מנהל התחנה ו/או הדייל/ת שעומד/ת ליד השערים שיתנו לך ללוות מישהו לרציף. במו עייני ראיתי מס' פעמים דבר שכזה קורה ובד"כ ניתנה אפשרות הליווי עד לרציף. הם פשוט פותחים שער קטן בצד. ב. בהרבה תחנות רכבת בעולם, בעיקר בתחתיות אך גם ברכבות עיליות (כגון באוסטרליה ובחלק ממדינות אירופה) אין אפשרות גישה לרציפים למי שאין ברשותו כרטיס נסיעה בר תוקף.
 

david80

Member
אבל בתחנות רכבת ארציות בעולם אין

בנקודה זאת עלי להסכים, חלקית, אתך
ורק אוסיף ואומר שני דברים : א. אתה תמיד יכול לדבר עם מנהל התחנה ו/או הדייל/ת שעומד/ת ליד השערים שיתנו לך ללוות מישהו לרציף. במו עייני ראיתי מס' פעמים דבר שכזה קורה ובד"כ ניתנה אפשרות הליווי עד לרציף. הם פשוט פותחים שער קטן בצד. ב. בהרבה תחנות רכבת בעולם, בעיקר בתחתיות אך גם ברכבות עיליות (כגון באוסטרליה ובחלק ממדינות אירופה) אין אפשרות גישה לרציפים למי שאין ברשותו כרטיס נסיעה בר תוקף.
אבל בתחנות רכבת ארציות בעולם אין
בקרת כרטיסים בכניסה לתחנה, אלא, ברכבות עצמן!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה