זה מזכיר לי...
מישהו שהיה ביפן סיפר לי שהרכבות בעמט מגיעות בשניה שהשעון "מתעגל" על הדקה.. אחרי נסיעה בארץ ברכבות - נראה כי מכוונים את השעון בכל תחנה לפי הגעת הרכבת ולא להפך...
זה מזכיר לי...
מישהו שהיה ביפן סיפר לי שהרכבות בעמט מגיעות בשניה שהשעון "מתעגל" על הדקה.. אחרי נסיעה בארץ ברכבות - נראה כי מכוונים את השעון בכל תחנה לפי הגעת הרכבת ולא להפך...
דיוק/תדירות גבוהה
צריך לזכור שמערכת רכבתית, במיוחד עירונית, מיועדת להסיע כמויות אדירות של אנשים בפרק זמן קצר (נגיד אותה שעה - שעה וחצי שבה כול-לם צריכים להגיע לעבודה). בתנאים כאלה, מה שחשוב הוא שאם איחרת רכבת אחת, תבוא אחרת כעבור חצי דקה. הטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת במשך למעלה ממאה שנה מאפשרת זאת, ונקווה שנהנה ממנה בקרוב גם בארצנו.
בטיחות מעל לכל
כשהייתי ילד, קראתי על שני אמצעים שהיו נהוגים אז ברכבת התחתית בלונדון: (א) DEAD MAN'S HANDLE: במשך כל זמן תפעול הרכבת, על הנהג ללחוץ בהתמדה על ידית מיוחדת. אם ירפה כתוצאה מהירדמות, התעלפות או חלילה גרוע מזה, יופעלו בלמי הרכבת אוטומטית (ואולי גם אזעקה). (ב) "זרוע בלימה מסילתית" (המינוח פרי המצאתי): אם הנהג מתעלם מאור אדום, מתרוממת זרוע מיוחדת מהמסילה ויוצרת מגע עם מתקן בתחתית הקרון כדי להפעיל את הבלמים. אני מניח שיש היום גרסאות חדישות ומשוכללות של אמצעים אלה, אבל ברור שאינן מיושמות בכל מקום: עובדה שהיתה לפחות תאונה מחרידה אחת בשנים האחרונות כתוצאה מאי-ציות הנהג לאיתות "עצור!"