הקנוניה נגד אמריקה/ פיליפ רות

upel

New member
הוא גם הפיץ את הפרוטוקולים של זקני ציון

ב17 שפות ומיליוני עותקים.אגב במדינות המפרץ הספר הזה ברשימת המומלצים של חנויות הספרים של "וירג'ין". זה בסט סלר אמיתי. עצוב.
 

ג רפאל

New member
אין בעייה להשיג ספרות אנטישמיות ואנטי ציונית

באירופה -בכל השפות. גלויה על המדפים.ובמחיר נוח. וכמובן שאפשר להשיגה גם באמזון ובשאר מקומות מכירה-אינטרנטית. אגב גם ספרים שנכתבו עי ישראלים ואחרים ממוצא יהודי ששיכים לשמאל הקיצוני.
 
זה נשמע מוזר

אבל תמיד רציתי לקרוא את הפרוטוקולים של זקני ציון. לא בתור הזדהות כמובן, סתם סקרנות לדעת מה כתוב שם.
 

ג רפאל

New member
לגיטימי

אגב בהרבה ספרים תמצאי הערות אנטישמיות כאילו 'ללא משים' שממש אינם שייכים לטקסט. כמו למשל 'אלוהי העברים- אל קנא וצמא דם הביאם לארץ כנען בלי להתחשב בעמים שישבו שם. ממש כמו שהאמנגלים נתנו את פלשתינא ליהודים והתעלמו מהערבים... מלחמות יהושע בארץ כנען מראות על אכזריות שלא תיאמן בהכחדת כל חי. בנוסח הראוי לג'יעג'ס חאן וניתן להשוותו רק להיטלר..... וזה בספרים 'לגיטימים' ובהערות אגב.
 
עד היום אני לא יכולה לקרוא את ז'ול ורן

פשוט לא מחליק לי בגרון. וגם מדוסטוייבסקי (שחביב עלי!) קצת קשה להתעלם...
 

מחשבות

New member
תודה, אינגה. יש לי אותו בבית ועכשיו

עם הסידור החדש של הספרים בבית החדש לאחר המעבר אולי יקודם סוף סוף.
 

רוזדן

New member
מצטרף להמלצה.

רק הערה אחת: נקודת המבט של הילד איננה "ילדותית" כלל, המספר פועל מתוך חוש נבואי הניתן לילדים. רק הדמיון של ילד מסוגל לחוש את אימת הרצח ההמוני שמתחולל באותו הזמן מעבר לים. כדי להנצל הוא מתחנף לקרובים בעלי השפעה ולבסוף מנסה לברוח אל מנזר, (בחברת אוסף הבולים).
 

אינגהס

New member
חשבתי על זה במהלך הקריאה...

נקודת המבט 'הילדותית' בכלל בכלל לא ילדותית (לכן אגב, בהמלצה כתבתי את זה כגרשיים). אגב, זה מוזר, כי זה לא פוגע באמינות של המספר, אך מדוע?
 
תודה אינגה

המלצה נהדרת. דחפה אותי סוף סוף לקחת את הספר מהספריה. ******** קראתי לא מזמן את "הרבה צרות היו לו עם מלחמות" / וולפגנג בורכרט. ספר סיפורים קצרים. הסיפור הראשון מאד מרגש ומתאים גם לקריאה של בני נוער. עוסק ביחס לאחר. כדאי לך להציץ בו.
 

אינגהס

New member
תודה על המחמאה


אני חושבת שאת תהני ממנו. תבואי לדווח בבקשה, אפילו במילה-משפט. לגבי 'הרבה צרות היו לי עם המלחמות'- תודה, אחפשו ואמליץ במידת האפשר...
 

edy7000

New member
מצטרף להמלצה, ומוסיף דעה

את הספר קראתי לפני יותר משנה אבל עדיין לא שכחתי אותו. בקריאה שלו היה איזשהו אלמנט מטריד שלא עזב אותי, ולראשונה נתקפתי בביעותי לילה בעקבות ספר [נאצים דפקו על דלת ביתי ולא מדובר בספוילר]. ההיסטוריה האלטרנטיבית שרות הגה יש בה משהו מוחשי, שנותן את התחושה שהיסטוריה היא משהו גמיש ועדין להפליא וכל רגע אנחנו יכולים להיבלע אל סיוט אחר. הייתה לי בעיה רק עם הסיום, הכמו כתוב במנוסה, אך לאחר חשיבה [ואחרי הספר הזה חושבים] הבנתי שבסיום זה הצהיר רות את עיקר הספר. תודה אינגהס על ביקורת מצוינת רוצו לקרוא
 

אינגהס

New member
תודה לך!

כמו תגובתך הקודמת לשרשור, גם כאן הצלחת לתאר את הגדולה של הספר. המוחשיות- מפחידה ומעוררת.
 

Arana

Active member
מנהל


אני אהבתי את הספר, אני אוהבת באופן כללי ספרות ספקולטיבית ואני חושבת שרות עשה כאן עבודה מצוינת בזאנר הזה. תודה על הסקירה
 
למעלה