תמונה בודדת לשבת - חורף 1968:

מצב
הנושא נעול.
תמונה בודדת לשבת - חורף 1968:

תמונה בודדת לשבת - חורף 1968:
במוסך קרית משה בירושלים. הגיעה השבוע באחד המשלוחים בדוא"ל. שם הצלם שמור במערכת. לילה טוב מירושלים.
 

אלון 58

New member
מרשים...,

תמונה בודדת לשבת - חורף 1968:
במוסך קרית משה בירושלים. הגיעה השבוע באחד המשלוחים בדוא"ל. שם הצלם שמור במערכת. לילה טוב מירושלים.
מרשים...,
לפי תמונה זו אני מבין שבעבר השתמשו בירושלים ב"כרטיסניות",מתי הופסק השמוש בדגמים אלה?כי בשלב מסוים נותרו כאלה רק בגוש-דן (קווי חולון בעיקר).
 
בשנת 76 כבר לא היו יותר כרטיסניות ב

מרשים...,
לפי תמונה זו אני מבין שבעבר השתמשו בירושלים ב"כרטיסניות",מתי הופסק השמוש בדגמים אלה?כי בשלב מסוים נותרו כאלה רק בגוש-דן (קווי חולון בעיקר).
בשנת 76 כבר לא היו יותר כרטיסניות ב
בירושלים (כרטיסניות פעילות). הדלת השלישית הושארה מרותכת בחלקן עד ל- 1979. אז נשלחו להארגז, הדלת השלישית הוסרה, נבנו חלונות רגילים ומוקמו כסאות רגילים מאחור.
 

אלון 58

New member
מידע מעניין,תודה...,

בשנת 76 כבר לא היו יותר כרטיסניות ב
בירושלים (כרטיסניות פעילות). הדלת השלישית הושארה מרותכת בחלקן עד ל- 1979. אז נשלחו להארגז, הדלת השלישית הוסרה, נבנו חלונות רגילים ומוקמו כסאות רגילים מאחור.
מידע מעניין,תודה...,
לא ידעתי שנעשו כאלה שינויים בהם. אבל המשכתי לראות כרטיסניות כאלה פעילות בעיקר בקו 91 בין התחנה המרכזית הישנה בת"א,לבין דרום חולון,נסעתי בקו זה די הרבה בשנים ההן כי סבתי ז"ל מצד אמא,היתה גרה ברחוב אהרונוביץ' בחולון,שקו 91 היה הכי פעיל ברחוב זה.הקו בוטל לאחרונה עם "הרפורמה" האחרונה בגוש-דן.
 
בתל-אביב נסעו כרטיסניות של אגד גם בשנת 1977.

מידע מעניין,תודה...,
לא ידעתי שנעשו כאלה שינויים בהם. אבל המשכתי לראות כרטיסניות כאלה פעילות בעיקר בקו 91 בין התחנה המרכזית הישנה בת"א,לבין דרום חולון,נסעתי בקו זה די הרבה בשנים ההן כי סבתי ז"ל מצד אמא,היתה גרה ברחוב אהרונוביץ' בחולון,שקו 91 היה הכי פעיל ברחוב זה.הקו בוטל לאחרונה עם "הרפורמה" האחרונה בגוש-דן.
בתל-אביב נסעו כרטיסניות של אגד גם בשנת 1977.
ואח"כ הן נסעו עם הדלת השלישית המרותכת עד לשנת 1980. במקון בו היתה הדלת השלישית רותכו חלון רגיל וחלון קטן יותר (זה מה שהתאים) שתמיד היתה בעיה לפתוח או לסגור אותו אם אתה זוכר חלון קטן זה. החלון הקטן העיד על הרכב שהיה בעברו כרטיסנית.
 

אלון 58

New member
לא הבחנתי בכך אז...,

בתל-אביב נסעו כרטיסניות של אגד גם בשנת 1977.
ואח"כ הן נסעו עם הדלת השלישית המרותכת עד לשנת 1980. במקון בו היתה הדלת השלישית רותכו חלון רגיל וחלון קטן יותר (זה מה שהתאים) שתמיד היתה בעיה לפתוח או לסגור אותו אם אתה זוכר חלון קטן זה. החלון הקטן העיד על הרכב שהיה בעברו כרטיסנית.
לא הבחנתי בכך אז...,
מעניין אם מוצגים כאלו במוזיאון בחולון.
 

alantan

New member
תודה רבה, ושאלות לגבי צבעי החברות, ברשותך

תמונה בודדת לשבת - חורף 1968:
במוסך קרית משה בירושלים. הגיעה השבוע באחד המשלוחים בדוא"ל. שם הצלם שמור במערכת. לילה טוב מירושלים.
תודה רבה, ושאלות לגבי צבעי החברות, ברשותך
האם הלבן-תכלת היה הצבע המסורתי של המקשר, או שזה הגיע מאגד? בכלל האם היו צבעים די קבועים לקואופרטיבים הקטנים יותר לפני האיחודים השונים, או האם זה הגיע רק בשנות ה-60 וה-70? מתי בעצם התחיל האדום באגד, האם רק בשנות ה-70?
 
הצבע אדום-לבן החל באגד בשנת 1973 ו-

תודה רבה, ושאלות לגבי צבעי החברות, ברשותך
האם הלבן-תכלת היה הצבע המסורתי של המקשר, או שזה הגיע מאגד? בכלל האם היו צבעים די קבועים לקואופרטיבים הקטנים יותר לפני האיחודים השונים, או האם זה הגיע רק בשנות ה-60 וה-70? מתי בעצם התחיל האדום באגד, האם רק בשנות ה-70?
הצבע אדום-לבן החל באגד בשנת 1973 ו-
ורק מעט אוטובוסים נצבעו עם אדום. הטייגר הראשון שנצבע בירושלים באדום-לבן היה 666-204. המרצדסים החדשים שהגיעו לאגד בשנת 1973 היו כולם בצביעה של כחול-לבן. בשנת 1976 החלו לצבוע את כולם באדום-לבן. בתמונה רואים רכב אחד עדיין בצביעת המקשר אך כבר בעל שייכות לאגד. הצבעים בהמקשר היו כחול-לבן-אפור ולא תכלת. דווקא הכחול הבהיר יותר השתייך לאגד. הדבר נראה בבירור בתמונה. דווקא בשנות ה-40 וה-50 אזור המנוע הבולט מלפנים נצבע בהמקשר תמיד בשחור. לא היה באותה עת כמעט לבן אלא אפור מטאלי בהיר. השוסונים של המקשר היו צבועים בכחול אפור בהיר מטאלי עם מעט לבן. לגבי הקואופרטיבים הקטנים, משתנה הדבר מאחד לשני. היו כאלה עם צבעים קבועים כמו "המעביר" או "המקשר" או "חבר". גם ב"דרום יהודה" השתדלו לשמור על אחידות. כאן אסיים להיום. אני שפוך מעוד יום קניות קשה.
 

alantan

New member
תודה, מידע מעניין מאוד בשבילי!

הצבע אדום-לבן החל באגד בשנת 1973 ו-
ורק מעט אוטובוסים נצבעו עם אדום. הטייגר הראשון שנצבע בירושלים באדום-לבן היה 666-204. המרצדסים החדשים שהגיעו לאגד בשנת 1973 היו כולם בצביעה של כחול-לבן. בשנת 1976 החלו לצבוע את כולם באדום-לבן. בתמונה רואים רכב אחד עדיין בצביעת המקשר אך כבר בעל שייכות לאגד. הצבעים בהמקשר היו כחול-לבן-אפור ולא תכלת. דווקא הכחול הבהיר יותר השתייך לאגד. הדבר נראה בבירור בתמונה. דווקא בשנות ה-40 וה-50 אזור המנוע הבולט מלפנים נצבע בהמקשר תמיד בשחור. לא היה באותה עת כמעט לבן אלא אפור מטאלי בהיר. השוסונים של המקשר היו צבועים בכחול אפור בהיר מטאלי עם מעט לבן. לגבי הקואופרטיבים הקטנים, משתנה הדבר מאחד לשני. היו כאלה עם צבעים קבועים כמו "המעביר" או "המקשר" או "חבר". גם ב"דרום יהודה" השתדלו לשמור על אחידות. כאן אסיים להיום. אני שפוך מעוד יום קניות קשה.
תודה, מידע מעניין מאוד בשבילי!
אולי יום אחד זה יהיה נחמד להקים אתר עם שרטוטים של כל הצביעות שהיו בארץ. יש כאלה אתרים לגבי צביעות באנגליה.
 
אנחנו עובדים על זה לפעמים בח'ברה.

תודה, מידע מעניין מאוד בשבילי!
אולי יום אחד זה יהיה נחמד להקים אתר עם שרטוטים של כל הצביעות שהיו בארץ. יש כאלה אתרים לגבי צביעות באנגליה.
אנחנו עובדים על זה לפעמים בח'ברה.
ליל מנוחה מירושלים.
 

alantan

New member
ניסיתי לראות את הכחול של המקשר וזה נראה

הצבע אדום-לבן החל באגד בשנת 1973 ו-
ורק מעט אוטובוסים נצבעו עם אדום. הטייגר הראשון שנצבע בירושלים באדום-לבן היה 666-204. המרצדסים החדשים שהגיעו לאגד בשנת 1973 היו כולם בצביעה של כחול-לבן. בשנת 1976 החלו לצבוע את כולם באדום-לבן. בתמונה רואים רכב אחד עדיין בצביעת המקשר אך כבר בעל שייכות לאגד. הצבעים בהמקשר היו כחול-לבן-אפור ולא תכלת. דווקא הכחול הבהיר יותר השתייך לאגד. הדבר נראה בבירור בתמונה. דווקא בשנות ה-40 וה-50 אזור המנוע הבולט מלפנים נצבע בהמקשר תמיד בשחור. לא היה באותה עת כמעט לבן אלא אפור מטאלי בהיר. השוסונים של המקשר היו צבועים בכחול אפור בהיר מטאלי עם מעט לבן. לגבי הקואופרטיבים הקטנים, משתנה הדבר מאחד לשני. היו כאלה עם צבעים קבועים כמו "המעביר" או "המקשר" או "חבר". גם ב"דרום יהודה" השתדלו לשמור על אחידות. כאן אסיים להיום. אני שפוך מעוד יום קניות קשה.
ניסיתי לראות את הכחול של המקשר וזה נראה
לי כתכלת, רק מעט כהה יותר מהאחרים. אני מניח שמדובר בליילנד שמאחורי האופנוע? אל תרגיש צורך לענות מיד - לך לישון!!!
 
אכן זה שמאחורי האופנוע. כחול-לבן:

ניסיתי לראות את הכחול של המקשר וזה נראה
לי כתכלת, רק מעט כהה יותר מהאחרים. אני מניח שמדובר בליילנד שמאחורי האופנוע? אל תרגיש צורך לענות מיד - לך לישון!!!
אכן זה שמאחורי האופנוע. כחול-לבן:
התכלת רק בגלל שדהה בשמש... אני זוכר אותם במדוייק מהילדות שלי: כולם היו כחול-לבן ולא תכלת במקור. יש באתר של "המקשר" עוד תמונות שלי שממחישות זאת. הצביעה הכי יפה לטייגר - צביעת המקשר. הטעות היחידה היה האיחוד עם אגד. אילו ידעו שתהיה מלחמה ב-67 ושירושלים כה תגדל - לא היו מתמזגים אל תוך אגד. זו דעתם של מירב חברי המקשר לשעבר. למותר לציין שחברת האוטובוסים האהובה עלי ביותר מאז ומעולם הינה "המקשר" כמובן.... עכשיו גאיי-שליפן הריין...
חחחחחחחרררררררררררררררר.....חררררר.....מישהו בירושלים נוחרררררר
 

alantan

New member
אבל אז אולי לא היו זוכים לנהוג על O305...

אכן זה שמאחורי האופנוע. כחול-לבן:
התכלת רק בגלל שדהה בשמש... אני זוכר אותם במדוייק מהילדות שלי: כולם היו כחול-לבן ולא תכלת במקור. יש באתר של "המקשר" עוד תמונות שלי שממחישות זאת. הצביעה הכי יפה לטייגר - צביעת המקשר. הטעות היחידה היה האיחוד עם אגד. אילו ידעו שתהיה מלחמה ב-67 ושירושלים כה תגדל - לא היו מתמזגים אל תוך אגד. זו דעתם של מירב חברי המקשר לשעבר. למותר לציין שחברת האוטובוסים האהובה עלי ביותר מאז ומעולם הינה "המקשר" כמובן.... עכשיו גאיי-שליפן הריין...
חחחחחחחרררררררררררררררר.....חררררר.....מישהו בירושלים נוחרררררר
אבל אז אולי לא היו זוכים לנהוג על O305...
גוטן נאכט מיין פרויינד...
 
אכן יתכן. אני מניח שהיו רוכשים או ממאן או ממר

אבל אז אולי לא היו זוכים לנהוג על O305...
גוטן נאכט מיין פרויינד...
אכן יתכן. אני מניח שהיו רוכשים או ממאן או ממר
ממרצדס עם הזמן. כמובן שלא ניתן לדעת זאת. בכל מקרה, רוב חברי "המקשר" סוברים שהיתה זו טעות קריטית להתמזג עם אגד כי הם יכלו להרוויח הרבה יותר ולפתוח הרבה קווים חדשים בעצמם אחרי שיחרור ירושלים המזרחית ולאחר שיחרור כל שטחי איו"ש מעול האוייב. "המקשר" היו מאוד מגובשים וחברה למופת. לא ידועה לי על אף שביתה בחברה זו מיום שקמה ב-1931 ועד ליום שבו מוזגה לאגד ביום 18.03.1966 בחוזה ובאופן פיזי ביום 01.01.1967. המקשר היתה דוגמה למופת לכל קואופרטיב אחר. תחזוקת האוטובוסים בהמקשר היתה האיכותית מכולם וזאת בזכותו של מר גדליה איילון בעיקר. האיש חשב שכל אוטובוס הוא פרטי שלו וכך הוא התייחס אל כל הצי.
 

alantan

New member
מי שיער ב-66' שבעוד שנה העיר תתאחד...

אכן יתכן. אני מניח שהיו רוכשים או ממאן או ממר
ממרצדס עם הזמן. כמובן שלא ניתן לדעת זאת. בכל מקרה, רוב חברי "המקשר" סוברים שהיתה זו טעות קריטית להתמזג עם אגד כי הם יכלו להרוויח הרבה יותר ולפתוח הרבה קווים חדשים בעצמם אחרי שיחרור ירושלים המזרחית ולאחר שיחרור כל שטחי איו"ש מעול האוייב. "המקשר" היו מאוד מגובשים וחברה למופת. לא ידועה לי על אף שביתה בחברה זו מיום שקמה ב-1931 ועד ליום שבו מוזגה לאגד ביום 18.03.1966 בחוזה ובאופן פיזי ביום 01.01.1967. המקשר היתה דוגמה למופת לכל קואופרטיב אחר. תחזוקת האוטובוסים בהמקשר היתה האיכותית מכולם וזאת בזכותו של מר גדליה איילון בעיקר. האיש חשב שכל אוטובוס הוא פרטי שלו וכך הוא התייחס אל כל הצי.
מי שיער ב-66' שבעוד שנה העיר תתאחד...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה