דיון - הרכבת הקלה בת"א

Deanb

New member
דיון - הרכבת הקלה בת"א

לאחר בדיקה שערכתי בויקיפדיה בנוגע לקווים המתוכננים בעתיד שיעברו כחלק מתכנית הרכבת הקלה בת"א, הופתעתי לגלות שהקווים עצמם לא בהכרח יכסו את מרכז ת"א בצורה יעילה, אלא יותר יסייעו לאנשי המטרופולין להגיע לת"א ולחזור הביתה... כך לדוגמה, הקו הירוק יכסה חלק מת"א בעוד הקו האדום יכסה חלק אחר, אבל אין בהכרח חפיפה יעילה כך שיהיה אפשר לעלות על רכבת באלנבי למשל ולהגיע לפארק הירקון, או לעלות על קו באבן גבירול ולסיים בפלורנטין... זה התיכנון של הקווים האדום והירוק מה דעתכם?? נראה לכם שזה יעיל למרכז ת"א??
 

darkshadow1

New member
כנראה שלא הבנת את הפואנטה של הרכבות.

הרכבות אמורות לשרת את כל תושבי המטרופולין- לא רק את תושבי תל אביב.
 

Deanb

New member
אם כך, מדוע כולם מדברים על רכבת קלה

בת"א אם התכניות הן כרגע לטובת תושבי המטרופולין ולא לטובת תושבי העיר?? איך זה ישפר את התחבורה בעיר עצמה?
 

lirano10

New member
הרווח לתושבים הוא עקיף

הורדה משמעותית בכמות הרכבים בעיר תשפר את איכות האוויר והבריאות של החיים בתוכה.
 

ofinn

New member
ותוריד את כמות הפקקים,

מה שיאפשר נסיעה בתחבורה ציבורית פנימית (AKA אוטובוסים) ביעילות גבוהה יותר.
 

עלה13

New member
בהחלט, אפקט סלילת נתיבי תחבורה ציבורית

גם תורמת ומורידה את כמות הפקקים, א/נשים חושבים על פתרונות שהם לא רכב, אני אישית מאמין שתשלום כניסה לרכב למרכז העיר, תעבוד מצויין לכולם, היא תאזן, כמובן במקביל לשיפור ויצירת מערכת תחבורה ציבורית אמינה ותדירה ולא צריך להמתין לרכבת בשביל זה, אפשר באמצאות מסלולים, עדיפות ברמזרורים, אוטובוסים ידידותיים, היבריד, רבי קיבולת, עירוני ושכונתי.
 

danezeq

Member
כל עוד והתחבורה הציבורית לא פעילה

לאורך רבע מהשנה - כל זה לא ממש יעבוד. (אני מצטט את רון חולדאי שדיבור השבוע ברדיו ואמר את הדבר החכם ביותר שאמר אי פעם)
 

עלה13

New member
במצב שסוף שבוע יורחב...

ליום א' ניתן יהיה להפעיל תחבורה ציבורית במתקונת סוף שבוע בסוף שבוע, יהיה אפשרות לבחור בין סופ"ש חמישי שישי או שבת ראשון, כך תהיה מנוחה לכל עובד/ת זה יהיה אפשרי אם יהיה איחוד של רוב הזרמים בחברה לקראת "משאל עם" האם "חוקה" או "הפרדה בן דת למדינה", התוצאה תהיה שלא תהיה כפיה משום זרם, הדיון יהיה ענייני פר סיטואציה.
 

dw2322

New member
הרכבת הקלה היא של גוש דן

לא של ת"א, ורוב המשתמשים בה אמורים להגיע מערי הלויין. שים לב שכל הקווים מתחילים ונגמרים בערי הלווין (אדום: בת ים עד פ"ת, ירוק: חולון עד הרצליה). זה לא במקרה והרעיון הוא להציע לאורחים בעיר להגיע אליה בתח"צ במקום ברכב פרטי. מאחר ו 60% מהתנועה בעיר היא של אורחים (לפחות לפי מה שקראתי) הרי שאם חלקם יסכימו לעבור לרכבת הרי שגם התושבים המקומיים ירוויחו (פחות פקקים, פחות זיהום אויר וכו). למי שגר במרכז ת"א יש כבר היום אוטובוסים למכביר ובתדירות טובה מאד. הוא לא צריך רכבת. הבעיה היא מחוץ למרכז. לדעתי, אם לא עושים לפחות 2 קווים (אדום וירוק) אז חבל על הכסף. לא צריך כרמלית 2 בישראל. השאר אפשר גם BRT, למרות שלא אתנגד לעוד קווים. אגב, בזמן שאנחנו מדברים במטרופולין חיפה כבר מרימים בימים אלה את המטרונית (BRT). זה בשלב די מתקדם ו 3 קווים אמורים להיות מבצעיים תוך כמה חודשים ולקשר לחיפה את הקריות (שזה ערי הלוין של חיפה), שאמורות לצמוח לא מעט בעשורים הקרובים (קראתי למשל על תכנון להכפיל את קרית אתא מ 50 אלף ל 100 אלף תושב). אצלם זה אמור לעבוד גם בשבת. ואצלנו?
 

עלה13

New member
הקו האדום לא ממש ישרת את תושבי...

לב, מרכז, צפון, מזרח תל אביב, אבל ישרת מצויין את תושבי בת ים, פ"ת, רמת גן, יפו, נווה צדק, פלורנטין, שכונת רמת השרון ואולי א/נשים שיצעדו או ירכבו על אופניים מרוטשילד. אישית אני חושב שהוא קו טוב ואילו הוא והקו החדש מראשון לציון לבני ברק יכלל בכרטיס משותף עם המפעילים אכן יהיה שינוי ראוי, אך בעוד שש שנים לפחות, לכן אני תומך בתחבורה אוטובסית רבת קיבולת על נת"צ משופר
 

Deanb

New member
אז איפה בדיוק מגיעה התועלת לתושבי ת"א

מבחינת התניידות?? אני רוצה לעלות על רכבת ליד שוק הכרמל ולרדת בצפון אבן גבירול / אוניברסיטת ת"א / רוטשילד / כיכר רבין
 

darkshadow1

New member
על אוטובוס שמעת?

זאת לא תוכנית כבקשתך- מקימים את הקו כדי שיענה על הביקוש בצירים המרכזיים ביותר בגוש דן, לא כדי שתושב תל אביב יוכל לעשות דרך שאפשר גם ככה לעשות באוטובוס בזמן סביר. כמו ש-lirano10 כתב, הרווח העיקרי של תושבי תל אביב יהיה עשרות כלי הרכב של תושבי הערים השכנות שלא יפקקו את כבישי תל אביב בכל יום. מה שאתה שואל זה בדיוק כמו לשאול "מה אני מרוויח מנתיבי איילון? אני רוצה לנסוע מנמל תל אביב לעזריאלי ב-90 קמ"ש, אז למה לא מקימים לי כביש עם שמונה נתיבים?". נכון שאפשר לחפור במיוחד בשבילך מנהרה ברוחב עשרות מטרים שתאכלס את הכביש המיוחד שלך, אבל יש דברים קצת יותר חשובים לא?
 

Deanb

New member
קודם כל

תפנה אליי בצורה יותר מנומסת... אנחנו לא חברים, ולא תקפתי אותך דבר שני, כל הזמן מדברים על שיפור התח"צ במרכז ת"א, ומקימים פרוייקט כזה ענק שלא מתייחס ספציפית גם לעיר עצמה?
 

עלה13

New member
יש שתי דברים...

הראשון פחות עומס על העיר, הקלה תשנע יוממים במטרופולין, ניתן יהיה למתן תנועת רכב, אני חושב ואמרתי זאת שהרכבת הקלה היא למעשה רכבת כבדה בתוך העיר ויש בה מאפיין פרוור וזה לא בדיוק עירוני (לא מדובר על טראם, אם כי גם זה סוג שמתישן), לאוטובוסים רבי קיבולת יש את האופציה להתאים עצמו, הפילאיס בנת"ץ ימני משופר, מושלם לתל אביב,העיריה מציבה מערכת נתצים בתוך העיר ועליהם נעים קווים בתדירות גבוהה, פחות קווים, פיזור אורכי רוחבי, , המדרכות יוכלו להתרחב, יהיה מקום לשבילי אופניים, רבי קיבולתי נועו בין הערים ובתוכם על נת"צ, העירונים ינועו בתוך הערים ובינם בנת"צ והרחובות מסוימים ללא נת"ץ, המיניבוסים ברחובות פנימיים כשנקין, פרישמן, הרצל ובין העירים במתקונת של 58 המוצלח, 10 מטרופולינים, 7 עירוניים ו7 מיניבוסים, קו אדום של הקלה, קו רכבת ראשל"ץ בני ברק, למעט האדום מערכת כזו תוכל לפעול בתוך שנה, כול רכישה מחוץ לאוטובוס וכרטיס משותף למפעילים ורכבת, אגב שקיים היום (לא ברב קו, הכרטיס חופשי חודשי אזור אחד משולב רכבת חופשי חודשי ( ארבעת המפעילים) בין וולפסון לרכבת האוניברסיטה 259 שזה בהחלט שווה לתושבי חולון, בת ים, יפו ודרום תל אביב, מבתים ים ראשון לציון ואחרי האוניברסיטה זה מתחיל להיות סיפור יקר ולא שווה. השני, אני לא חושב שארבעת הקווים המתוכננים יפתרו את בעיית התחבורה בעיר ואני לא מאמין שמיניבוסים בלבד ללא שילוב עירוניים ורבי קיבולת יוכלו לתפקד היטב בעיר, לכן שער הקווים העיליים לא יעשו את העבודה בעיר ויפגעו בעירוניות שלה, אם הקו שמתוכנן לעבור באבן גבירול ייהיה תת קרקעי, אולי לא יפגע בעירוניות, אבל לא ממש יעשה מהפכה..
 

עלה13

New member
ואציין שתושבי תל אביב...

תושבי דרום תל אביב שישתמשו בקו האדום יהיו בעיקר אלו העובדים בציר איילון, שרונה, הבורסה, הסיטי של בני ברק ופ"ת, שזה ממש לא יתרום ליוממות, אך סהחלט יתרום לתושבי המטרופולין ודרום תל אביב.
 

עלה13

New member
בעבר הבעתי את דעתי בנושא...

לדעתי אפשר להסתפק בקו האדום ובקו החדש שנפתח ראשל"צ בני ברק ובתל אביב לרשת נתצ"ים ברמת מסלול עם עדיפות ברמזורים, עליהם ינועו כעשרה קווים של אוטובוסים רבי קיבולת (ממפעילים שונים לפי הזכיונות היום) יורו 5 והיבריד ובתדירות גבוהה של עד 5 דקות בשיא ועוד 15 דקות בשפל ינועו עליהם בלבד, רכישת כרטיסים מחוץ לאוטובוס ועליה בכל הדלתות, אני לא מדבר על BRT קלאסי דרום אמריקאי, (בפריס ניסו וגילו שזה לא ממש יכול לעבוד בעיר אירופית ולא יענה על הצרכים שנקבעו ויצרו דגם שבהחלט יכול להוות בסיס לתל אביב) בתוך שנה יש לך רשת שתתן מענה לא פחות טוב ממערכת של רכבת קלה, הרשת תחצה את הערים לאורך ולרחוב ברחובות כקינג ג'ורג', דיזנגוף, בן יהודה, אלנבי, בתוך העיר ובצירים מטרופוליניים בצירים הדומים לאלו הקיימים היום 18 25 40 42 כשהם יוצאים מרחובות קטנים ונעים על הנתצ'ים בלבד, בערי המטרופלין שהרשת עוברת אוטובסים עירונים ומיניבוסים יהוו תחבורה משלימה
 

דןמור

New member
בשביל זה יש את הקו הסגול (בשילוב הירוק)

הקו הסגול עתיד להיכנס אל תוך העיר ממש, למרות שגם הקו הירוק בהחלט נותן מענה טוב לחלקים גדולים מאד מהעיר (תושבים רבים גרים במרחק של 7 דקות מהציר של אבן גבירול) - ובעיקר חיבור לקו האדום. בכל מקרה, המטרה של קווי הרכבת הקלה היא לא להתנייד בתוך תל אביב, אלא יותר לצאת מתל אביב ואל תוך תל אביב ולצמצם באופן משמעותי את כניסת המכוניות לעיר ומהעיר. עם החיבור של הקו האדום לקו הירוק והסגול, רבים גם בתוך העיר יוכלו להמנע משימוש במכוניות בתוך העיר (על אף שאני מסכים עם עלה13 שהיה ניתן להסתפק באוטובוסים טובים ובתוך תל אביב לא צריך באמת רכבת תחתית או קלה).
 

עלה13

New member
אתן לך דוגמא לחלק...

האחרון של הודעתך, במסגרת הפעימה הפעימה השניה, המסלול של קו 42 היה מושלם, החזרתו למסלול הישן היא טעות, היו יכולים להעביר את קו 142 למסלול הישן של 42, זה פיספוס לשינוי הסטורי שכבר החל לתפוס, מסלול קו 42 במסגרת הפעימה השניה נתן לתל אביב את מה שהכי היה חסר לו, שד' ירושלים (יפו, שוק הפישפים), דרך סלמה, נוגה, המושבה הגרמנית אמריקאית, פלורנטין) הר ציון, תחנה מרכזית חדשה) בגין, אלנבי, (שכונת רמת השרון, מזרח נווה צדק) רוטשילד (לב העיר), מורמורק, (הבימה, היכל התרבות בנימטק) אבן גבירול (בית ציוני אמריקה, צוותא) , שד' שאול המלך (מרכז גולדה), רכבת מרכז, (מסלול רמת גן), רמת החייל עתידים, זה התחיל לתפוס, לראשונה תושבי העיר התחילו להשתמש בו, סטודנטים, תיירים, מבקרים ותושבי המטרפולין אחר עבודה ובסופי שבוע וזה נקטע ברגע, אילו היו מעברים את 142 ומשאירים את 42 כרב קיבולת במשך כל שעות הפעילות, ומעלים את התדירות בלילה, כבר היום היינו רואים שינוי גדול והקו היה הופך לשמיש, פופולרי ורווחי וזו דוגמה אחת, לעומת זאת השינוי של קו 40 מצויין, לדעתי טעות הקיצור של הסיבוב באוניברסיטה, בכל אופן הפעימה הראשונה היתה מצויינת, למרות שהמפעיל לא ישם אותה במלואה וכלשונה, מבחינת כריזה וכתוביות, רכב לא מזהם, שמירה על החלוקה, מורופוליני רב קיבולת, עירוני ושכונתי, אילו היתה רשות מטרופולינית, היה מי שיוכל לאכוף
 
לפי דעתי הרכבת הקלה עצמה רעיון טוב!

לפי דעתי צריך לתכנן במקביל רכבת תחתית שתשרת את תושבי תל אביב יפו. לדוגמא: בפריז צרפת יש מטרו שבתוך המטרו יש מפלס יותר נמוך שממנו יש רכבות שיוצאות מעיר לערים שונות במטרופולין ככה לפי דעתי צריך לעשות,שקווי הרכבת הקלה שנבנים כיום יחברו את הערים למוקדי המסחר בתל אביב,שבמספר תחנות מרכזיות של הרכבת הקלה לבנות מפלס נוסף של רכבת תחתית שמשם יכלו האנשים שיורדים ברכבת הקלה להחליף קו להיכנס לתל אביב ולהסתובב בה עם הרכבת התחתית. למה רכבת תחתית ולא אוטובוסים או רכבת קלה עילית מכיוון שרכבת תחתית יכולה לנוע מהר יותר מתחת לאדמה ולא להיתקל בתאונות ,להוביל במהירות אנשים ממקומות שונים בעיר, התחנות יכולות לשמש כמקלט בזמני מלחמה (נחוץ בארצנו) לא יצטרכו לצמצם כבישים וליצור נתבי תחבורה ציבורית, זה יותר אסתטי ויפה ולחשיבה לרחוק עדיף להשקיע ברכבת תחתית כי לפי מחקרים שביו רכבת תחתית יותר יעליה במטרופולינים גדולים כמו תל אביב שתהייה בעוד 10 שנים. כמה קווים כבר צריך לעשות זה כבר החלטה של העירייה לפי דעתי 7 קווים יספיקו בשילוב 3 הקווים של הרכבת הקלה יהיה מעולה! אני רק רוצה להציע שקו אחד יעבור לאורך קו החוף של תל אביב.
 
למעלה