שירי פורטוגל נחשפים בחזרות ראשונות

Mikey Weiss

New member
אני אגיד לך מה הבעיה עם איווי, וזו ממש לא

אשמתה.

מהרגע שהיא סיימה את דרכה באקס פקטור וסוני מיוזיק החתימו אותה, היתה להם תכנית מאד ברורה של מה שהם רוצים שהיא תהיה עבורם, ולכן במשך הרבה מאד זמן, איווי הסתובבה במלא מלא הופעות וצילומים (יחד עם לסיים תיכון), אבל בכל ההופעות האלו היא הופיעה עם פלייבק, ולא התקדמה בכלל עם השירה שלה, והם גם לא ממש עבדו איתה על כישורי הבמה שלה, אז היא בכלל לא התקדמה מאז האקס פקטור.

אני אפילו אאלץ לא להסכים איתך לגבי מה שאמרת על האקס פקטור - לפחות במה שהיה בקריירה שלה עד עכשיו - באקס פקטור עבדו איתה באופן קבוע מורים לפיתוח קול וכוריאוגרפים, מה שבאופן מאד ברור לא היה לה אחר כך, וברוב הביצועים החיים שלה אחרי האקס פקטור היא נשמעת ונראית פחות טוב מאשר באקס פקטור. מה שאני כן אסכים איתך לגביו זה שאם יש לה שלושה חודשים לעבוד על שיר אחד, אפשר לשפר הרבה.

בחודשים האחרונים היא התחילה להופיע במועדונים באתונה שאז זה חייב להיות בחי, אז זה לפחות נותן לה סוף סוף יותר נסיון ווקאלי, אבל היא עדיין מאד מאד לא יציבה, וגם אז עדיין לא עובדים איתה על עמידה על במה. היא בהחלט לא סובלת מחוסר בטחון עצמי, אבל סוני מיוזיק נורא מנסים למכור אותה כסקסית ובוגרת מכפי גילה והיא עצמה משדרת את המסר ההפוך בגלל שהיא גמלונית וקלוצית כזאת, שאני אישית חושבת שזה ממש חמוד, אבל ביחד זה לא עובד ואני מקווה שהם לא יפלו על לנסות להכריח אותה בהעמדה של האירוויזיון עצמו להיות משהו שהיא לא. היא גם לא מסוגלת לרקוד בכלל, אז כל נסיון לגרום לה לרקוד רק ייראה לא טוב ו / או כן ילחיץ אותה ויגרום לא להתרגש. ובנוסף, בעיה שחשבתי עליה אתמול היא שהרבה פעמים באמת סולחים לזמרות ששרות קצביים ולא מדייקות אבל בדרך כלל הן רוקדות, ויכול להיות ששופטים לא ממש ישתכנעו גם מזמרת שלא רוקדת אבל עדיין לא נשמעת טוב ווקאלית, זה גם יכול לעבוד לרעתה. אבל היא חמודה נורא ומלאת כריזמה ואחד הדברים הכי הכי חשובים בלמכור שיר באירוויזיון זה פשוט לבוא ולהופיע כאילו אין מחר ולא להראות מפוחדים. הרבה שירים מוצלחים נפלו על זה ולעומת זאת שירים גרועים וזמרים בינוניים הצליחו יותר מהצפוי פשוט כי הם ידעו איך למכור את מה שכן יש להם.

(הערת אגב על העונה ההיא שלה של האקס פקטור - העונה הכי טובה שהיתה לריאליטי מוזיקלי ביוון, מתוך12 עונות שהיו. פשוט נבחרת של 16 אנשים שכמעט כולם מעולים. ואם אלפת'ריה תיבחר ביוון אז שמינית מהעונה הזו תהיה בבאקו).
 

Tommy Tanision

New member
מסכים עם הרוב

אני לא מכיר באמת כמוך את ההיסטוריה ואת החוזים וכו', אך נראה שלפי שאת מתארת שזו המציאות.
למה שבעצם לא תהיה זמרת שתלווה אותה מההתחלה ועד הסוף? כמו שהיה לסאקיס? או שהיה לדנה ב"הללי את היום"?

ההופעה הוויזואלית הכי טובה שהיא תוכל לעשות לעצמה, זה בעיקר לשיר ולרקוד ללא כוריאוגרפיה מקובעת שהיא, פשוט להראות סוג של חינניות, כריזמטיות וצעירות שכזו בסגנון לנה 10' (כפי שהיה בקדם שלה). אפילו אגדיל ואומר שתעשה זאת ללא רקדנים, אלא היא לבד על הבמה במלוא הכריזמה עם צילום חתוך ומהיר ומשחקי תאורה (למשל: פיצוצי אור "בבומים" בבתים עם צילום מרחוק וכו'). אם היא תמוקם גם במקום שיבליט אותה כמו - בקצה הקאטווק עם הקהל זה יהיה נהדר.

אני חושב שהכלי הכי טוב שלה זו היא בעצם. הקרקטר, האישיות, החינניות, ההתלהבות המתפרצת הזו ממנה. ואת זה צריך להבליט וכל רקדן שהוא פשוט יקח את זה ממנה.
עדיף ש5 המקומות הנוספים על הבמה יהיו זמרי ליווי, כשאחת מהם תלווה אותה מההתחלה ועד סוף השיר.

כולי תקווה שזה לא תהיה עוד הופעת רקדנים בנאלית.
 

Mikey Weiss

New member
אני בטוחה שתהיה לה זמרת ליווי

ולכן אמרתי שפרט ליום באמת רע של איווי אני מניחה שזה יהיה בסדר ווקאלית, כל עוד השופטים יבחרו לא להתחשבן על בחורה שגם לא רוקדת וגם לא שרה מי יודע מה, כי אווי גם ביום טוב, זמרת ענקית היא לא. סבירה.

שתי בעיות יש לנו כאן: הראשונה אני חושבת שתהיה פחות משמעותית, והיא ההיסטוריה של קפריסין בבימוי והעמדה מזעזעים של שירים. אני מניחה שההשתלטות של סוני מיוזיק תפיל צוות יווני על העניין הזה ותפתור את הבעיה הזו. הבעיה השניה היא שאני לא סומכת על סוני מיוזיק בכלל. הם כבר כמה שנים טובות רודפים אחרי אג'נדה מאד מסוימת ומנסים לכפות ראייה מסוימת על הזמרים שלהם, במיוחד הצעירים, ללא התחשבות במי הזמר שנמצא מולם ומה הדרך הכי טובה להשתמש בו, אלא רק איך להתאים אותו לצרכים שלהם. אני רואה איך הם ביוון דוחפים את איווי לעשות כל הזמן דברים שלא מתאימים לה (ואיווי התבטאה - בזהירות מאד - לגבי העניין הזה ושהיא היתה רוצה לעשות דברים אחרים שלא ממש יוצא לה).

בכמה הופעות גדולות שהיו לה ואליהן היו יותר חזרות (בפלייבק מלא, כמובן) כן נכנס האלמנט של הריקוד כי בסוני עדיין מדמיינים שהיא הנסיכת פופ חורכת הבמות שלהם (לא שהיא לא, אבל לא במובן שהם מתכוונים אליו). גם העיבוד של השיר, במיוחד ההפסקה האינסטרומנטלית מספר לי שהם בהחלט מתכוונים להשתמש ברקדנים. אחרת כל החלק הזה בשיר מיותר לגמרי וייראה ממש משונה ללא ריקוד על הבמה. אין לי כמעט ספק שזה יהיה נאמבר ריקודי לכל דבר. אני רק מתקשה לדמיין מה הם יעשו עם איווי ומגבלותיה בעניין הזה.
 

Tommy Tanision

New member
אם כך, זו תהיה בעיה.

אשמח אם ההופעה תישאר כמו שהייתה בקדם, כשהיא נעמדת במלוא הכריזמה עם איזה שהיא נקודת מפגש עם הקהל. עם שירה נקייה יחסית וזמרי ליווי שיעצימו את השיר ויעזרו לה להישמע טוב.
ובקטע האינסטרומנטלי שפשוט תקפוץ עם עצמה שם עם זיקוקים או משהו חח

להפוך אותה לבריטני זו תהיה טעות. איבי יותר עממית (ואין בזה שום דבר רע, ההפך), ויותר אוהבת לעניין ולהלהיב באופן אישי עם התלהבות, קפיצות ושיגעון אחד גדול.

ולדעתי ההפך- אם היא תהיה לבד, ולא ילבישו לה הופעת רקדנים זולה זה יבליט את היופי של השיר ויבליט אותה. גם לנה לא זמרת גדולה, ואני בטוח שאם הייתה עולה עם רקדנים זה היה הרבה פחות טוב ונראה יותר זול.
 

Mikey Weiss

New member
מצד השני השיר הזה הוא הרבה יותר דאנס

מאשר השיר של לנה. זה עשוי להראות מאד ריק ולא טבעי אם לא יהיה שם ריקוד

ההופעה בקדם היתה ככה מטעמים תקציביים, לא מטעמים אמנותיים שהם. בהיכרותי עם סוני מיוזיק והחיבה שלהם לאקסטרווגנזות, קשה לי להאמין שהם ישמרו על הופעה כזו. אני אשמח להתבדות, אבל סוני מיוזיק עוד לא עשו דבר אחד בחמש השנים האחרונות שגרם לי להעריך אותם כחברת תקליטים. רוב הזמן הם נעים בין אין להם מושג לבזיון של ממש.
 

טליה ג

New member
ואו! יש לך שמיעה אבסולוטית? כבוד!


אני מה זה מקנאה בך! יש לי שמיעה מוסיקלית טובה מאוד, ואני מסוגלת לנגן מיד כל שיר משמיעה בלבד, גם אם לא ניגנתי אותו מעולם. עם זאת, כשאני שומעת שיר, אני לא יכולה לומר באיזה סולם הוא (לפעמים אני יכולה לנחש פחות או יותר באיזו סביבה הסולם), ואם אני שומעת תו בודד, אני לא יכולה לומר אם זה דו, פה או סי במול (לפעמים אני יכולה לנחש בערך). גם כשאני מנגנת אני לא כל כך מסתדרת עם סולמות מורכבים עם 4 במולים או דיאזים ויותר, אבל לשמחתי יש בסינתסייזר אפשרות של transpose, כלומר להזיז את כל מערכת הקלידים לאיזה סולם שארצה, וזה חוסך לי הרבה כאב ראש. חברתי דורית אומרת לי שזה לא מקצועי, אבל את מי לעזאזל אני מרמה, אם אני מנגנת רק להנאתי? אפשר לחשוב שאני נמצאת בבחינה באקדמיה למוסיקה! חוצמזה, מספרים שהמוסיקאי היהודי אמריקאי אירווינג ברלין, שהלחין את השירים במיוזיקלס הגדולים ביותר, היה מסוגל לנגן בסולמות הפשוטים ביותר, ואת כל השירים שלו הוא הלחין ע"י נגינה ביד ימין בלבד על גבי אורגן, שבו ניתן היה לכוון את הסולם הרצוי. אז אם לאחד מגדולי מלחיני המיוזיקלס מותר, מי זה שיטיף לי?
 

Mikey Weiss

New member
הממ

האמת היא שתמיד היתה לי חרדת קהל מ*להגיד* איזה סולם זה. אבל אם הייתי צריכה לנגן משהו משמיעה על הפסנתר, הייתי תמיד מנגנת את זה ישר בסולם הנכון.

אני מניחה שאני יותר כמו חברתך דורית בקטע הזה - אני אשים את האצבעות שלי על איפה שהסולם אמור להיות, לא אשנה את הסולם לנוחותי.

לצערי הרב היתה לי פציעה קשה ביד (דלקת מאד מאד חריפה בגיד שלא עברה לי מאז, ומדובר ב15 שנים כבר), כך שנאלצתי להפסיק לנגן ולא הגעתי לאקדמיה למוזיקה כמו שהמורה שלי לפסנתר קיוותה. היום קשה לי מאד לנגן כי המון שנים לא ניגנתי שום דבר מורכב, אני מקסימום יכולה לנגן שירים משמיעה בדרך כלל על יד אחת. אני רוצה כל הזמן לנסות וללמד את עצמי לנגן מחדש אבל אני מאד מפחדת, לאור העובדה שאני עדיין סובלת מהדלקת הזו וגם היום מאמץ גדול מדי על היד גורם לי לכאבים עצומים. סיכוני הניתוח היו גדולים מדי עבורי ולא רציתי, אבל זה מאד מגביל אותי וגורם לי הרבה עצב שאיני יכולה לעשות משהו שפעם הייתי מאד מאד טובה בו.

הקיצר, כל השמיעה האבסולוטית והמוזיקלית שלי מבוזבזת לחלוטין, חוץ מזה שאני נורא נורא נורא רגישה לזיופים. זה מביא אותי להרבה ויכוחים כי הרבה פעמים אני אשמע זיופים ואנשים אחרים לא, והם יחשבו שאני מחפשת בכוח דברים רעים להגיד, וזה באמת לא. אני פשוט שומעת את זה יותר מרוב האנשים.
 

טליה ג

New member
אני כל כך מצטערת!

זה נורא לחלות במחלה שמגבילה אותך בצורה כזו שאת נאלצת לוותר על האהבה הגדולה שלך ולא להגשים את הכישרון שלך! אני לא רוצה לדמיין אפילו מה הייתי עושה, אם הייתי נפצעת ולא מסוגלת יותר לנגן! על נגינה מקצועית מעולם לא חשבתי, כי אף פעם לא אהבתי להתאמן ולהשקיע אלא נהניתי לנגן להנאתי (האושר הכי גדול היה כשבגיל 13 הפסקתי סופית את לימודי הספנתר, ומעתה ואילך יכולתי לנגן רק להנאתי, בלי רגשי אשם למה אני לא מתאמנת), אבל אם גם את זה לא הייתי יכולה לעשות, הייתי ממש משתגעת! אני מקווה שמתישהו ימצאו מרפא לדלקת שלך, שתקל לך את הכאבים ותוכל להחזיר אותך לפסנתר!

אולי את רגישה לזיופים, אבל דווקא תמיד התרשמתי שאת לא נתפסת לקטנות כשאת מנתחת שירים והופעות, ויודעת להסתכל על המכלול, גם אם הזמר זייף קלות.
 

Mikey Weiss

New member
אלו החיים, מה אפשר לעשות...

ועבר הרבה זמן, זה פחות כואב. אם כי לא מזמן מצאתי את עצמי ואת ידיד שלי ביוון בסטודיו ליד פסנתר כנף וכשהוא התחיל לנגן אני התחלתי לבכות.

אחד הדברים שמפחידים אותי בלחזור לנגן מעבר לזה שאני יודעת שהפגיעה עדיין קיימת ועדיין צצה במאמץ קצת גדול מדי, זה שכל כך הרבה מהיכולת שלי איבדתי כבר. אני משתדלת לעשות קצת דברים אחרים עם מוזיקה כשיוצא לי, בין אם זה לתת ביקורות לשירים שחברים מוזיקאים שלי כותבים או לעשות עריכה מוזיקלית (קצת מאד) בצורה כזו או אחרת.

זה מאד מאד חסר לי ואני אפילו לא יכולה להתחיל לנגן על כלי אחר כי המגבלה קיימת בכולם...

אני משתדלת לא להיתפס לקטנות, אבל הרבה פעמים אנשים נתפסים רק על מה שאני מעבירה ביקורת עליו ולא שמים לב שאני אומרת מה לדעתי כן עובד. ובקשר לזיופים יש מקומות שזה יותר ופחות עקרוני. ולפעמים זה לא עקרוני בכלל, ואני רק מציינת שהזמר זייף, אבל מעריצים של הזמר מאד נעלבים כשאני מעיזה להגיד שהוא זייף. בשנה שעברה, כשהיתה את ניקי פונטה ביוון (ולפני זה באקס פקטור) כתבתי בפייסבוק הרשמי של התכנית שהיא טובה בבלדות אבל מזייפת מאד כשהיא צריכה לשיר ולרקוד באותו זמן, וקיבלתי דואר שנאה מהמשפחה והחברים שלה במשך שלושה חודשים.
 

טליה ג

New member
אולי תנסי ללמוד פיתוח קול ולעבור לשירה

כי זו תהייה דרך מצויינת לעסוק במוסיקה (גם אם כתחביב), מבלי לאמץ את היד הכואבת.

לגבי ניקי פונטה, השמיעה שלי רחוקה מלהיות מושלמת, אבל גם אני שמעתי בבירור שהיא זייפה את נשמתה! אבל יש אנשים שלא מוכנים לקבל ביקורת על הזמר הנערץ עליהם, בדיוק כמו שכאן קשה להגיד מלה רעה נגד השיר של לורין, ותיכף מאשימים אותנו ב"אנטי" לשיר רק מפני שהוא אהוד כל כך. אבל אני אמרתי את דעתי הלא מתלהבת על השיר יום או יומיים אחרי חשיפתו בקדם, עוד לפני שהתפתח הייפ מטורף סביבו.
 

Mikey Weiss

New member
שרתי רוב ילדותי ונעוריי וגם למדתי סולפז'

ופיתוח קול. תמיד הופעתי בטקסי בית הספר ודברים כאלו. אבל האמת היא שלמרות שמאד אהבתי את זה כילדה, ולמרות שבזכות השמיעה המוזיקלית שלי אני מסוגלת לשיר באופן מאד מדויק, מעולם לא היו לי שאיפות מוזיקליות בתחום הזמרה וזה לא מאד חסר לי.

כן, גם אני לא סבלתי את השיר שלה מהתחלה. אבל גם אמרתי עליה שיש לה יכולות ווקאליות מצוינות (למרות שעדיין יש לשמוע את השיר שלה בלי קולות רקע מוקלטים) ואני חושבת שהיא מבצעת את הריקוד שלה בצורה מצוינת. אני פשוט לא מבינה איך זה קשור לשיר וחושבת שהיא גדולה על השיר שלה בכמה וכמה מידות כזמרת.
 

VickyRosti

New member
של Filipa Sousa, וזה השיר שהכי אהבתי


ולפני שהסתכלתי ברשימת הכותבים וגיליתי שהוא של באביץ'.
 

VickyRosti

New member
קדם חלש ברובו

ולי יש חולשה לשפה הפורטוגלית, שרק הצליל הכבד והמאנפף שלה כבר מחמם לי את הלב - אבל עדיין רוב השירים משעממים ביותר! אני לא מבינה למה Rui נחשב לפייבוריט, כי השיר שלו משעמם, נמרח ולא קליט, מועמד קלאסי למקום האחרון בסמי! הכי אהבתי את השירים של Filipa Sousa ו-Ricardo Soler. גם את השירים של Palmela Salvado ו-Vânia Osório חיבבתי. אבל כל השאר, ממש לא! מכיוון שבשנים האחרונות אהבתי את השירים של פורטוגל (כן, גם את שיר המחאה מהשנה שעברה!), תליתי תקווה שגם השנה פורטוגל תספק את הסחורה, לפחות מבחינתי! אני יודעת שהשירים של פורטוגל לרוב כוס התה של רוב חובבי האירוויזיון, כי הם ברובם מיושנים ולא רלוונטיים בשום צורה לא לסצינת המוסיקה הפורטוגלית ולא לפופ העולמי, אבל כל עוד אני מקבלת שיר בניחוח פולקלוריסטי ובשפה המקומית אני מרוצה! אבל הקדם השנה כל כך חלש, ואם Rui הפייבוריט אכן יזכה, פורטוגל תמצא את עצמה לראשונה מאז 2006 באחד המקומות האחרונים בדירוג האישי שלי.
 

L e j l a

New member
אין ציפיות, פורטוגל ידועה בבחירות גרועות

באירוויזיון 2011 הם היו צריכים לשלוח את Carla Moreno או את Tânia Tavares
באירוויזיון 2010 הם היו צריכים לשלוח את Catarina Pereira
 

Mikey Weiss

New member
פורטוגל 2010 היה שיר משמים שבוצע טוב

על ידי זמרת מאד חיננית והתמזל מזלה של פורטוגל להיות בסמי עם מעט מאד בלדות ולהשתלט על הבלטה הזו ולקבל עליה מספיק קולות כדי לעלות.

מקרה מאד דומה לזה של ליטא 2011. תשים זמרת שמבצעת בלדה, גרועה ככל שתהיה, בצורה טובה ונקייה עם הופעה קלאסית, ואם אין אופציות בלדות טובות יותר (אולי עוד אחת אבל זהו, תלוי בהרכב השירים), אותה בחורה תעלה לגמר, כי זה סוג של דבר שתמיד יהיה מי שיצביע לו.
 
למעלה