סקר בעקבות UFC 143

סקר בעקבות UFC 143


בעקבות הקרב של דיאז וקונדיט עלתה בי המחשבה מה היה קורה אילו GSP ודיאז היו נלחמים? אם קונדיט הצליח לנטרל הרבה מההתקפות של דיאז וגם לנצח לפחות סיבוב בבירור סביר להניח שGSP יכול גם הוא להיות יותר דומיננטי מדיאז במשך רוב הקרב ולנצח החלטה כרגיל. השאלה שלי היא דווקא מה לדעתכם היית התוצאה אילו הקרב היה נערך עד להכרעה ללא הגבלת זמן? אם לא היה שופטי צד ולא היה ניקוד ואין דבר כזה ניצחון בלי לגרום ליריב נזק ממשי, עילפון או כניעה? כמובן שרצוי להגיב בנימוק אבל למען הסדר ובשביל שיהיה קל להבין את תוצאת הסקר כל מי שחושב שGSP היה מנצח שישים את האייקון
בכותרת וכל מי שחושב שדיאז היה מנצח שישים את האייקון
בכותרת ובתוכן הנימוק לבחירה.
 

Nick Diaz

New member
לא חושב שיש ספק לגבי מה ששאלת אחי..

קונדיט אמר בעצמו אתמול "אם הייתי נלחם נגדו הייתי מפסיד" הוא ניקד במקום. הם לא רוצים ללכת עם ניק למלחמה בקרקע ולבחון את הBJJ שלו או להכנס איתו למלחמה בעמידה. גרג ג'קסון יוצר איזה גיימפלאן מופלא להמנע מהקרב כמה שיותר וככה לנצח בו. ג'ו רוגן ואדי בראבו אמרו על דיאז - "אף אחד לא מנצח את ניק דיאז בקרב בלי זמן"..
 

BeniTaz

New member
סנט פייר ללא ספק

כי אז הוא יצטרך להוריד מהגב שלו את עניין ה-5 סיבובים הקלים ויחסל את דיאז לאט ובטוח. דיאז לא טכני וחכם כמו GSP. בטח לא אתלט וגם לא באותו כושר עם כל הכבוד לטריאתלונים שלו. אני חוזר ואומר משהו שאני מאמין בו: ל-GSP קל מאוד להגיע להחלטה כי הוא לא צריך לקחת סיכונים. מתי הוא יתחיל לקחת סיכונים ולנסות לסיים לוחמים? כשהוא ירגיש פגיע וסכנה בעצמו (כן.. בדיוק כמו בטבע ובג'ונגל, תוקפים כשמרגישים מותקפים). הבדלי הרמות בין GSP ליריביו כ"כ גדולים שהוא לעיתים לא מתאמץ כדי לנצח. גם שהוא עם קרע בירך וגם שהוא לא רואה בעין אחת. זאת אחת הסיבות שהוא מבחינתי P4P מספר אחד בעולם. על איזה עוד לוחם ניתן לומר שהוא לא מתאמץ כדי לנצח או שהוא לא מפסיד סיבובים שנים? אין כזה.. סילבה כבר היה במאונט של לות'ר, הפסיד סיבוב להנדו וכמעט הפסיד לסונן. פערי הרמות נטו בין GSP לשאר ה-WW כל כך גדולים שאם יגידו לו זה הוא להרוג או למות.. נראה לי שדיאז גם ימות לפני תום ה-25 הדקות הראשונות, להבדיל..
 

LORSIN

New member


כמובן שזה שאלה מאד היפותתית הסיבה למה GSP ינצח גם בקרב ללא הגבלת זמן - #### הוא פשוט לוחם טוב יותר. אנשים פה ייטענו ש: א. GSP לא יודע לסיים קרבות ב. לדיאז יש כושר וסנטר מעולה כל זה נכון - (הראשון בערך נכון), אבל זה לא עושה את דיאז ללוחם טוב יותר, GSP פשוט טוב ממנו בכל מימד, ומעל הכל ב"להשליט את הרצון שלו". נכון, דיאז יכול לשלוף נוקאאוט או הכנעה מהכובע. אבל מצד שני - אף לוחם אחר לא עשה את זה מאז מאט סרה, וGSP נלחם מול לוחמים טובים יותר לדעתי מדיאז. ### סיבה נוספת: הכושר על הנייר של שניהם, אמור להיות בערך זהה, דיאז עושה את הטריאתלון וכל איש הברזל, אבל GSP הוכיח את הכושר שלו בכל קרב שהוא רמה מעל כולם. ואולי הוא אפילו מעל דיאז ופשוט לא זכה להזדמנות להראת את זה. אבל, GSP, עם הגיימפלאנים שלו והייתרון האתלטי שלו - סביר שהוא ישיג ייתרון בכושר, אם הוא ייגרור את דיאז לקרב האבקות, או לחלופין יתיש אותו עם לג קיקס בעמידה - זה יעייף את דיאז הרבה יותר מהר. ובאופן כללי, מכיוון שGSP באופן טבעי אתלטי ממנו, דיאז ייצטרך להתאמץ הרבה יותר ולאורך זמן יעייף אותו.
 

Nick Diaz

New member
אתה כרגע דיברת לעייף את ניק דיאז והשוות את

הכושר של בנאדם שמתחרה בתריאטלון באופן מקצועי ומסיים במקומות הראשונים בכל אמריקה בXTERRA לכל לוחם MMA אחר שמתאמן הכי קשה שיש אבל הוא לא אתלט סיבולת? מדהים.
 

BeniTaz

New member
דיאז עושה ב-MMA תיאטרון.. לא טריאתלון

איך זה בא ליידי ביטוי?! ב-MMA יש קרקע. קלינץ', עמידה. לא שחיה, אופנים, ריצה. ל-GSP יש סיבולת לא פחות טובה והוא הוכיח את זה בזירה, לא בתחרויות ריצה.. אילון פעם סיפר שריצה למרחקים ארוכים לאו דוקא יעילה ל-MMA. תקן אותי.. והאם רק אני שמתי לב שקונדיט היה רענן יותר בסיבוב החמישי מדיאז?
 

Nick Diaz

New member
תקשיב באמת אחי אתה יכול להגיד הכל

על ניק דיאז ומה שאתה רוצה אם אתה חושב שיש מישהו בMMA עם כושר גופני וסיבולת לב ריאה יותר גבוהה משלו אתה הוזה, ולוחמים אחרים ואנשים שקשורים לספורט יגידו לך את זה גם. לגבי תחרויות ריצה? קונדיט מצטיין בהם, GSP משעמם עם הLNP אבל דומיננטי מאוד לרוב ומנצח בלי ספקות.
 

danielmo1

New member
אתה צוחק נכון?

לשון שארק היה סיבולת יותר רצינית משלו, ושארק הוא עוד שריר אחד גדול
 

BeniTaz

New member
אני לא חושב.. אני בטוח

דיאז דוקא נלחם בצורה חסכונית יש לומר.. מרבה להילחם במימד אחד בלבד: עמידה. לא מרבה לנוע באופן יחסי, תופס מרכז זירה ועם עבודת ידיים מדהימה. קונדיט זז כמעט פי 2 בקרב והיה עם מיכל גדול יותר בקרב.. GSP לצורך העניין משלב במידה שווה כמעט גם עמידה, גם קלינץ' (גדר+טייקדאונס) וגם קרקע ועדיין יש לו יותר אוויר. שלא נתחיל להשוות כמה פעמים כל לוחם הגיע ל-5 סיבובים. שוב.. MMA זה לא טריאתלון.
 

LORSIN

New member
לפני שאתה מפזר פה דמגוגיות

אני יסביר לך את זה בצורה שאני חושב תבין: תן לאלוף עולם במרתון, להלחם בקרב MMA. כמה זמן אתה אומר הוא יחזיק מבחינת כושר? לדעתי 5 דקות יהיה מכובד. מכיר את הבן אדם הזה, שרץ כל יום, עושה 2000 ב6:30 דקות.. אבל לא מצליח להחזיק את אותה כמות זמן במשחק כדורגל או כדורסל? ======== הרעיון הוא ברור - זה שהכושר שלך מדהים בספורט אחד, לא אומר שאוטומטית אתה תהיה ברמה הזאת בספורט אחר. (למעשה אני חושב שזה רק פוגע בדיאז.) האימון הוא שונה, הדברים שנדרשים ממך הם שונים, וכו'. אפילו בתוך הספורט יש לוחמים שיחזיקו קרבות שלמים בלי להתעייף בסוג מסוים של לחימה - לא משנה כמה אינטינסיבית היא, למשל לוחמים שיכולים להתאגרף כל היום ברמה הגבוהה ביותר, אבל אם הם יירדו שנייה אחת לקרקע הם יהיו גמורים, יש לוחמים שיכולים להתגלגל על הקרקע שעות, אבל מספיק שהם ייתפסו פעם אחת אוויר עם אגרוף - וייגמר להם האוויר. בדוגרי אני לא פיזיולוג או מומחה כדי להסביר למה זה קורה, אני רק יכול לשער שבמקצועות ספורט שונים אתה מפעיל קבוצות שריר שונות, ובעצימות שונות לזמן שונה. אני גם למשל יודע, שקיבולת החמצן היחסית של רץ מרתון - היא נמוכה בהרבה משל מטפס הרים. האם זה אומר שהכושר של מטפס הרים טוב יותר? לא יודע. =================== חוץ מזה, מי אמר שGSP לא יכול לרוץ טריאטלונים? האמתי, שזה נשמע אולי קצת גדול .. אבל לדעתי אם הוא היה משתתף - הוא היה עוקף את דיאז. ================= בקרב מול קונדיט, קונדיט דווקא הראה כושר עדיף
 

Nick Diaz

New member
ניק דיאז נלחם בMMA מגיל 18 והוא לוחם BJJ יותר

טוב מאשר מה שהוא כסטרייקר, תאמין לי שהוא יודע לעמוד בכל האספקטים של הספורט ולא רק לרוץ ולשחות ולרכב על אופניים. תמצא לי קרב מתוך ה35 של ניק שהוא התעייף בו, בהצלחה.
 

LORSIN

New member
נגד קונדיט

שהוא יילחם ביריבים עם רמת הכושר של GSP, או של היריבים של GSP - אז יהיה אפשר לבחון אותו. אותו דבר אפשר לומר על GSP - תראה לי מישהו שGSP התעייף מולו
 

Nick Diaz

New member
לרגע לא פקפקתי בסיבולת של GSP זה מה שאתה

מסרב להבין כנראה, אני גם לא חושב שהוא יתעייף בקרב נגד דיאז. הם נלחמים 5 סיבובים סך הכל אף אחד מהם לא יתעייף וזה לא יהיה קצב מטורף של סיבוב כמו דיאז - דיילי. אבל באופן כללי דיאז בנאדם עם סיבולת וכושר יותר טובים זה פשוט עובדה עד שGSP יחליט שהוא מסוגל להתחרות בתריאטלון באופן קבוע עם הטובים ביותר בארה"ב ולהגיע למקומות הראשונים. מצחיק שהפורום הזה הוא היחיד שמפקפק בעובדה הזאת.
 

LORSIN

New member
מצחיק שהכינוי שלך הוא ניק דיאז :p

מעיד קצת על האובייקטיביות שלך כל אדם מתעייף בסופו של דבר, שאול שאל מה ייקרה אם הם יילחמו לנצח - לדעתי דיאז ייתעייף ראשון.
 

Nick Diaz

New member
לרגע לא הכחשתי את מי אני מעדיף זה לא משנה

תעובדה שלך קוראים "LORSIN" וברור את מי אתה מעדיף ומי אתה מעריץ אני פשוט עשיתי את זה קל יותר שתבין מראש. אני עדיין אובייקטיבי מספיק להגיד שGSP לוחם אדיר אבל משעמם, בMMA עם stalling\pointing וכו' הוא יכול לנצח את דיאז ואני לא אמרתי שום דבר שנוגד את המציאות, הוא יכול גם להפסיד, אבל להתווכח לגבי הכושר של בנאדם שמתחרה באליפויות תריאטלון בארה"ב.. מי בינינו עיוור?
 

LORSIN

New member
OO"

לא פקפקתי בכושר של דיאז, בהודעה הראשונה שלי רשמתי שהכושר שלהם בערך שווה, אבל לGSP יש יתרון קל.
 

זקס11

New member
ניק דיאז הוא ממש לא אלוף בטריאתלונים

באמת כל הכבוד לו שהוא משתתף בתחרויות האלו. כמרתוניסט חובב, יש לי המון ריספקט לדיאז. אבל עובדתית, הוא ספורטאי סיבולת ברמה עממית, וממש לא ברמת ספורטאי עלית. למשל, תסתכל על התוצאה שלו כאן (מקום 36): http://www.bigblueadventure.com/results/11/dlt-11/2011_dlt_intl_ovl.htm מדובר על תחרות קטנה, ובלי מתחרים מהרמה הגבוהה. והנה עוד דוגמה: תסתכל על תוצאות לטריאתלון אולימפי בקיסריה, ותראה כמה ישראלים היו עוברים את ניק http://www.4sport.co.il/cust/race/drace.html?RES=536 בקיצור, לא להגזים ולהפריז במונח טריאתלון, כאשר מדובר בניק דיאז.
 

LORSIN

New member
עזוב את ניק דיאז, סתכלו מקום 12

במקום ה12 אישה, עקפה את ניק דיאז בהרבה :p
 
למעלה