התעוררות

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
ואין לי שום דבר עם אגד,אני רק נוסע המון בתח"צ

אותי לא מענין סיפורי אלף לילה ולילה
כשאני עולה על מטרופולין אני יודע שאני עולה על אוטובוס מודרני, בדכ עם וויפי וכו. זה לא זה עדיין אבל זה יחסית סביר. כשאני עולה עם אגד, בקווים שאני משתמש בהם אני יודע שהתדירות זוועה, שאני כמו סרדין באוטובוס, שעדיין אין כריזה מסודרת על גבי האוטובוס וכו. אגד קיימת מספיק שנים כדי לספק שירות טוב יותר. התלונה שלי למשרד התחבורה היא זה שהוא לא אוכף על אגד והחברות האחרות לשפר את השירות. אני לא יודע מה לך ולאגד, אני רק נוסע בתחבורה ציבורית, ומבחינתי השירות של אגד מתחת לכל ביקורת. לא נתקלתי בחיי במוביל ברמה ירודה כל כך. עם סופרבוס לא נסעתי אפעם אבל בהנחה שהם כל כך גרועים, אז חרא,אבל זה לא אומר שצריך לעשות הנחות לאגד. אני הייתי שמח לראות את אגד נמחקת מהמפה ומוחלפת בחברה אחרת. פשוט ככה. כן, אני עד כדי כך עצבני עליהם. ויש לי את כל הסיבות הטובות לכך.
ואין לי שום דבר עם אגד,אני רק נוסע המון בתח"צ
כל מה שכתבתי הוא מניסיון אישי שלי. יש לי לב שלם על מטרופולין של אשכול הדרום. סבלתי מהם שנים רבות עד שהשירות הפך לנורמלי וכיום לטוב עד טוב מאד. אבל עדיין כפי שאמרתי כלל אין להשוות בין אשכול השרון לאשכול הדרום של החברה. אתה צריך להבין איך הדרום מתנהל. מרכזית באר שבע עוברת כיום שדרוג משמעותי, זאת עקב עומס של קווי אוטובוס עליה. יש קווים שכבר יוצאים מחוץ למרכזית כי פשוט אין מקום בה. המקום הומה אדם כל הזמן, אין שעה כמעט שהמקום לא הומה אדם. באר שבע משרתת את רוב ערי הדרום בשירותים כאלו ואחרים ובמוקדי בילוי וכו'. ועדיין כשאוטובוס מתמלא וברציף נשארים 30 איש לחכות לנסיעה הבאה שתבוא בעוד חצי שעה במקרה הטוב או אפילו שעתיים במקרה הרע - אגד היא זו שתתגבר (אם זה קו שלה) ומטרופולין לא תעשה כלום. כך כל יום חמישי האוטובוסים מפוצצים כבר במרכזית ואל אוספים אותך בתחנות אחרות, בין אם זה סורוקה/אונ' (ששם כל הסטודנים מנסים לעלות לאל הצלחה עד שהם מתייאשים ונוסעים למרכזית, רק כדי לחזור את כל הדרך חזרה...). לא אמרתי שצריך לעשות הנחות לחברה X או חברה Y, אבל הטענות שאתה מציג על תדירות הקווים הן טענות שאף חברה לא אשמה בהן. הכל בידי משרד התחבורה. כשאתה מדבר על דחיסות כזאת או אחרת, םפנה למשרד התחבורה. אגד לא יכולה על דעת עצמה להגביר את התדירות - אסור לה, היא תיקנס על כך, זו הפרה של תנאי הרישיון. מה שהיא כן יכולה לעשות זה להוציא שני אוטובוסים בבאת אחת כשאחגד מתמלא כבר במרכזית. אבל מי כבר עולה על 501 במרכזית ת"א, 10-15 איש, בלחץ 20... ככה שזה לא יקרה אף פעם. דר"א מה מטרופולין ביקשה ממשרד התחבורה לגבי קו 90 (ת"א להרצליה פיתוח)? לבטל את תחנת הויסות שלו בקניון ארנה. עכשיו יש לך קו שמגיע פעם ברבע שעה, פעם ב45 דקות, פעם בחצי שעה... בלי שאתה יודע בדיוק מתי הוא יגיע, כי הכל כפוף לכמה זמן הוא נתקע בדרכים... ממש שיפור בשירות. בשיא הרצינות, אגד היא אחת החברות הטובות שיש בישראל. זה שאתה נקודתית סובל ממנה זה רק בגלל שמשרד התחבורה מתעקש לשנות כמה שפחות דברים באגד. בין אם זה מחיר נסיעה, בין אם זה מסלול ובין אם זה לו"ז. החברות החדשות דווקא מקבלות דברים דיי מהר...
 

barakbl

New member
אגד היא החברה הכי ותיקה

ואין לי שום דבר עם אגד,אני רק נוסע המון בתח"צ
כל מה שכתבתי הוא מניסיון אישי שלי. יש לי לב שלם על מטרופולין של אשכול הדרום. סבלתי מהם שנים רבות עד שהשירות הפך לנורמלי וכיום לטוב עד טוב מאד. אבל עדיין כפי שאמרתי כלל אין להשוות בין אשכול השרון לאשכול הדרום של החברה. אתה צריך להבין איך הדרום מתנהל. מרכזית באר שבע עוברת כיום שדרוג משמעותי, זאת עקב עומס של קווי אוטובוס עליה. יש קווים שכבר יוצאים מחוץ למרכזית כי פשוט אין מקום בה. המקום הומה אדם כל הזמן, אין שעה כמעט שהמקום לא הומה אדם. באר שבע משרתת את רוב ערי הדרום בשירותים כאלו ואחרים ובמוקדי בילוי וכו'. ועדיין כשאוטובוס מתמלא וברציף נשארים 30 איש לחכות לנסיעה הבאה שתבוא בעוד חצי שעה במקרה הטוב או אפילו שעתיים במקרה הרע - אגד היא זו שתתגבר (אם זה קו שלה) ומטרופולין לא תעשה כלום. כך כל יום חמישי האוטובוסים מפוצצים כבר במרכזית ואל אוספים אותך בתחנות אחרות, בין אם זה סורוקה/אונ' (ששם כל הסטודנים מנסים לעלות לאל הצלחה עד שהם מתייאשים ונוסעים למרכזית, רק כדי לחזור את כל הדרך חזרה...). לא אמרתי שצריך לעשות הנחות לחברה X או חברה Y, אבל הטענות שאתה מציג על תדירות הקווים הן טענות שאף חברה לא אשמה בהן. הכל בידי משרד התחבורה. כשאתה מדבר על דחיסות כזאת או אחרת, םפנה למשרד התחבורה. אגד לא יכולה על דעת עצמה להגביר את התדירות - אסור לה, היא תיקנס על כך, זו הפרה של תנאי הרישיון. מה שהיא כן יכולה לעשות זה להוציא שני אוטובוסים בבאת אחת כשאחגד מתמלא כבר במרכזית. אבל מי כבר עולה על 501 במרכזית ת"א, 10-15 איש, בלחץ 20... ככה שזה לא יקרה אף פעם. דר"א מה מטרופולין ביקשה ממשרד התחבורה לגבי קו 90 (ת"א להרצליה פיתוח)? לבטל את תחנת הויסות שלו בקניון ארנה. עכשיו יש לך קו שמגיע פעם ברבע שעה, פעם ב45 דקות, פעם בחצי שעה... בלי שאתה יודע בדיוק מתי הוא יגיע, כי הכל כפוף לכמה זמן הוא נתקע בדרכים... ממש שיפור בשירות. בשיא הרצינות, אגד היא אחת החברות הטובות שיש בישראל. זה שאתה נקודתית סובל ממנה זה רק בגלל שמשרד התחבורה מתעקש לשנות כמה שפחות דברים באגד. בין אם זה מחיר נסיעה, בין אם זה מסלול ובין אם זה לו"ז. החברות החדשות דווקא מקבלות דברים דיי מהר...
אגד היא החברה הכי ותיקה
היה להם מספיק זמן להעמיד שילוט אלקטרוני ומערכות איתור אוטובוסים דרך האינטרנט, אתר אינטרנט נורמלי למודיעין שבאמת עובד, מערכות כריזה ולדאוג, למשל, שהנהגים על פי החוק יכריזו בכל תחנה את שמה. אבל הם לא עשו כמעט כלום. אז אולי זו חברה טובה בסטנדרטים שלך, אני דווקא זוכר שירות עלוב ויקר בעיר הולדתי (טבריה) ושיפור משמעותי עם הגעת קונקס(כשלעצמה חברה בעייתית), ואני יודע שראיתי תחבורה ציבורית בערים שונות באירופה ואגד היא בעיניי חלק מהכשלון התחבורתי במדינת ישראל.
 

barakbl

New member
אני לא אשכח שבפעמים הראשונות שעליתי ב 68

אגד היא החברה הכי ותיקה
היה להם מספיק זמן להעמיד שילוט אלקטרוני ומערכות איתור אוטובוסים דרך האינטרנט, אתר אינטרנט נורמלי למודיעין שבאמת עובד, מערכות כריזה ולדאוג, למשל, שהנהגים על פי החוק יכריזו בכל תחנה את שמה. אבל הם לא עשו כמעט כלום. אז אולי זו חברה טובה בסטנדרטים שלך, אני דווקא זוכר שירות עלוב ויקר בעיר הולדתי (טבריה) ושיפור משמעותי עם הגעת קונקס(כשלעצמה חברה בעייתית), ואני יודע שראיתי תחבורה ציבורית בערים שונות באירופה ואגד היא בעיניי חלק מהכשלון התחבורתי במדינת ישראל.
אני לא אשכח שבפעמים הראשונות שעליתי ב 68
של קווים(ואני לא מגן על החברה הזאת שיש כלפיה המון ביקורת כנראה מוצדקת) הייתי בהלם שהנהגים מכריזים על כל תחנה ותחנה. כבר הייתי בן קרוב ל 30 ולא היה לי מושג שזה נדרש על פי החוק....
 
נפלת על נהג "חרוץ"

אני לא אשכח שבפעמים הראשונות שעליתי ב 68
של קווים(ואני לא מגן על החברה הזאת שיש כלפיה המון ביקורת כנראה מוצדקת) הייתי בהלם שהנהגים מכריזים על כל תחנה ותחנה. כבר הייתי בן קרוב ל 30 ולא היה לי מושג שזה נדרש על פי החוק....
נפלת על נהג "חרוץ"
 

cwen

New member
ומצד שני, הכריזה של קווים זוועתית

אני לא אשכח שבפעמים הראשונות שעליתי ב 68
של קווים(ואני לא מגן על החברה הזאת שיש כלפיה המון ביקורת כנראה מוצדקת) הייתי בהלם שהנהגים מכריזים על כל תחנה ותחנה. כבר הייתי בן קרוב ל 30 ולא היה לי מושג שזה נדרש על פי החוק....
ומצד שני, הכריזה של קווים זוועתית
אי אפשר להבין כלום. אפילו כשאני יודעת מה הוא אומר אני בקושי מצליחה להבין. וגם כשכבר מבינים משום מה הכריזה מכריזה על מספר בית במקום נקודות ציון. הכריזה של דן לעומת זאת ברורה מאוד.
 

mister K

New member
כבר בפעם הראשונה שנסעתי עם קווים רבתי עם נהג.

אני לא אשכח שבפעמים הראשונות שעליתי ב 68
של קווים(ואני לא מגן על החברה הזאת שיש כלפיה המון ביקורת כנראה מוצדקת) הייתי בהלם שהנהגים מכריזים על כל תחנה ותחנה. כבר הייתי בן קרוב ל 30 ולא היה לי מושג שזה נדרש על פי החוק....
כבר בפעם הראשונה שנסעתי עם קווים רבתי עם נהג.
בגלל חוסר ידיעה דרש ממני מחיר בקוד גבוה יותר בקו 68 וזאת אחרי אינספור נסיעות שלי בקו הזה בדן. אני לא אשכח את זה... הנהג הזה אגב עדיין עובד בקווים. מהנהגים הבודדים שהתחילו בחברה בשנת 2003 ועדיין לא ברחו משם. לדעתי זו החברה עם תחלופת הנהגים הכי גבוהה וזה אומר דרשני...
 

mister K

New member
רואים שאתה לא באמת מתמצא.

אותי לא מענין סיפורי אלף לילה ולילה
כשאני עולה על מטרופולין אני יודע שאני עולה על אוטובוס מודרני, בדכ עם וויפי וכו. זה לא זה עדיין אבל זה יחסית סביר. כשאני עולה עם אגד, בקווים שאני משתמש בהם אני יודע שהתדירות זוועה, שאני כמו סרדין באוטובוס, שעדיין אין כריזה מסודרת על גבי האוטובוס וכו. אגד קיימת מספיק שנים כדי לספק שירות טוב יותר. התלונה שלי למשרד התחבורה היא זה שהוא לא אוכף על אגד והחברות האחרות לשפר את השירות. אני לא יודע מה לך ולאגד, אני רק נוסע בתחבורה ציבורית, ומבחינתי השירות של אגד מתחת לכל ביקורת. לא נתקלתי בחיי במוביל ברמה ירודה כל כך. עם סופרבוס לא נסעתי אפעם אבל בהנחה שהם כל כך גרועים, אז חרא,אבל זה לא אומר שצריך לעשות הנחות לאגד. אני הייתי שמח לראות את אגד נמחקת מהמפה ומוחלפת בחברה אחרת. פשוט ככה. כן, אני עד כדי כך עצבני עליהם. ויש לי את כל הסיבות הטובות לכך.
רואים שאתה לא באמת מתמצא.
לידיעתך, מטרופולין רוכשת דגמי אוטובוסים זולים ונחותים מאלה של אגד וגם חלשים יותר. גם באגד יש כיום ווי-פיי ברוב האוטובוסים. אגד לא מושלמים. אבל נראה לי שאתה מושפע מדעה מסוימת על אגד בלי לדעת בכלל עד כמה רמת המקצועיות באגד גבוהה מבמפעילים החדשים.
 
הממשלה לא חייבה את אגד להפסיק לקנות מרצדס

כל כך טוב שהוא מוציא 3 אוטובוסים לנסיעה אחת
את זה אני לא רואה באף מפעיל אחר. רוצה להבי מה עומד מאחורי קו 501? פשוט מאד. העברת 601 מאגד לנתיב אקספרס + ביטול כמה קווים שנסעו על ציר נמיר ברפורמה הנוכחית וקיבלת עומסים על קו 501. עכשיו מי אשם בתדירות? רק משרד התחבורה. הוא זה שקובע איפה האוטובוס יעצור, איפה הוא יעלה או רק יוריד ואיפה גם וגם והוא גם זה שקובע את התדירות. משרד התחבורה הוא זה שחייב את אגד לעזוב את צי המרצדסים שלה ולייבא אוטובוס משלל דגמים אחרים, כמו הוולוו שנשרפים להם, כמעט כל חודש נשרף אחד, כולל הסקאניות המקרתעות וכו'... לא סתם בחרו באגד באותן שנים במרצדס - אוטובוס אמין ביותר. אתה יודע כמה פעמים הייתי בתחנת המרכזית בבאר שבע, אוטובוס אחד לדימונה התמלא עד אפס מקום, הסדרן משך אוטובוס אחר והוציא עוד נסיעה... מרוב ביקושי שיא לקווי ב"ש לעפולה ולכרמיאל אגד מוציאה בנסיעות רבות בעיקר בימי חמישי - שישי - מוצ"ש - ראשון שניים - שלושה אוטובוסים לנסיעה אחת לפי הלו"ז. אני לא רואה את זה בחברות אחרות מלבד דן. ובכלל בו נדבר על החברות הקסומות כמו סופרבוס וקווים - השירות שלהם הכי טוב בארץ נכון? אוטובוס לא הגיע - לך תזדיין (זה בדיוק היחס, אין עם מי לדבר בכלל). רק לפני איזה שנתיים המשטרה השביתה להם כ-40 אוטובוסים עם ליקויי בטיחות גבוהים. פעם כשאגד הייתה המפעילה הכמעט רשמית בישראל, מלבד דן ותחבורה ציבורית ב"ש של העיריה, לא הייתה שום בעיה מבחינת הנוסע להתמצא. לדעת מי נוסע לאן, להשתמש באותה כרטיסיה בקווי ב"ש - ירושלים וגם בקווי ב"ש ת"א מכיוון שקוד הכרטיסיה זהה. לא הייתה בעיה לעלות על קווי אילת מב"ש לת"א בשבת... לא הייתה בעיה לבצע נסיעה עירונית בתוך באר שבע כשעובדי העיריה היו שובתים. לא הייתה בעיה בשום דבר וגם אם הייתה בעיה - פונים לסדרן והוא מטפל בה במהירות ויעילות. רק לפני זמן מה כשהרכבת לחיפה הפסיקה לעבוד לפתע והמוני נוסעים לא יכלו להגיע לצפון באמצעותה, מי מיידית תגברה את קוויה? נתיב אקספרס לנתניה??? בדיחה טובה. רק אגד! זו בדיוק הסיבה שקווי אילת לא יוצאים לשום מכרז ובדיוק הסיבה שקווי ירושלים כבר לא יוצאים למכרז, הספיק העניין עם סופרבוס... ובכלל איזה חברה יכולה לתפעל את כל ירושלים והאיזור אם לא אגד? לך תספר לתושבי רמלה ולוד איזה כיף זה שיש להם את סופרבוס, הם ממש נהנים מהשירות של סופרבוס. דר"א מטרופולין שאתה מכיר היום, זו ממש לא מטרופולין שלפני 10 שנים. עד שנת 2008 החברה סבלה מאיחורים כרוניים בלו"ז, עם צימצום נסיעות מטורף. בים האחרון של אגד בקווי ב"ש - ת"א - אוטובוס ישיר יצא כל 15 דקות לכל היותר ובשעות הבוקר אפילו כל 5-10 דקות. מטרופולין הגיעה ולא עמדה בזה ותוך זמן קצר משרד התחבורה אישר להוריד את התדירות ל20 דקות בבוקר וחצי שעה לאחר מכן... העומסים במרכזית הורגשו מאד... גם היום בימי חמישי אוטובוסים יוצאים מהתחנה המרכזית ומשאירים נוסעים בתחנה שיחכו עוד 15-30 דקות... שיוציאו שתי נסיעות בבאת אחת? למי אכפת... יש עוד נוסעים שצריכים לעלות בסורוקה? למי אכפת... בתור בן אדם שנוסע 24 שנים מחייו בתחבורה ציבורית ונסע בכל רחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת - ללא צל של ספק, אגד היא החברה הטובה ביותר שנתקלתי בה. מספיק סבלתי ממטרופולין, מקווים, סופרבוס, גם ויאולה עד לפני כמה שנים, ונתיב אקספרס הזוועתיים שלפחות עכשיו קצת השתפרו... קל מאד להאשים חברה שסך הכל עושה את מה שאומרים לה מלמעלה - ממשרד התחבורה.
הממשלה לא חייבה את אגד להפסיק לקנות מרצדס
אגד עשתה זאת משיקוליה (הנכונים).
 
הממשלה שלך דרשה לא לקנות מוגמרים

הממשלה לא חייבה את אגד להפסיק לקנות מרצדס
אגד עשתה זאת משיקוליה (הנכונים).
הממשלה שלך דרשה לא לקנות מוגמרים
ובמוגמרים אין שני למרצדס (גם במורכבים בארץ). המחיר של מרצדס יקר מאוד (ובצדק רב) ולא משתלם להביא מוצר כה יוקרתי בשביל רק 15 שנה. על מאן לא כואב הלב אחרי 15 שנה כי במילא הוא נרכש בזול ולאחרונה בזול מאוד.
 
עובדה שהמפעיל היחיד בארץ שקנה סיטארו, קנה

הממשלה שלך דרשה לא לקנות מוגמרים
ובמוגמרים אין שני למרצדס (גם במורכבים בארץ). המחיר של מרצדס יקר מאוד (ובצדק רב) ולא משתלם להביא מוצר כה יוקרתי בשביל רק 15 שנה. על מאן לא כואב הלב אחרי 15 שנה כי במילא הוא נרכש בזול ולאחרונה בזול מאוד.
עובדה שהמפעיל היחיד בארץ שקנה סיטארו, קנה
לאחרונה מ.א.ן. אין מה לעשות, הסיטארו פשוט לא שווה את הכסף... והוא ממש לא חף מבעיות.
 
חפיפי קיבל "עסקה טובה" ממאן:

עובדה שהמפעיל היחיד בארץ שקנה סיטארו, קנה
לאחרונה מ.א.ן. אין מה לעשות, הסיטארו פשוט לא שווה את הכסף... והוא ממש לא חף מבעיות.
חפיפי קיבל "עסקה טובה" ממאן:
הכל קומבינות ואני יודע בדיוק על מה מדובר חה-חה-חה... עדיף שלא תמשוך אותי בלשון כי מדובר על התחום השחור כהה. לחפיפי אין מספיק כסף או אישור מהשייחים-ספונסרים-קומבינטורים שלו בסעודיה לשלם סכומי עתק על סיטארו. גם הם עצמם כבר לא ממש במצב כלכלי מזהיר... מאן הוא זול ואפילו זול מאוד ומכאן הרכישה המאסיבית שלו. אבל תקנה בזול ותשלם ביוקר - זו ססמת מוסכי אגד המזיעים דם ומקללים, במיוחד את הדגם החדש בן 4 הדלתות הנחשב לכישלון צורב מאוד.
 
הסיטארו לא שונה איכותית מה-NL או הסקאניה

האם תוכל לפרט יותר?
הסיטארו לא שונה איכותית מה-NL או הסקאניה
או כל יצרן אחר. ההבדלים קטנים מאוד ולכן לא שווה לשלם הרבה מאוד כסף על אוטובוס שנותן לך אותה תמורה. מעבר לכך, אפילו ידוע שהסיטארו לא חף מבעיות... הייתה פעם אגדה אורבנית שמרצדס הכי טוב. זה נגמר.
 

yehuda7K

New member
תודה רבה

הסיטארו לא שונה איכותית מה-NL או הסקאניה
או כל יצרן אחר. ההבדלים קטנים מאוד ולכן לא שווה לשלם הרבה מאוד כסף על אוטובוס שנותן לך אותה תמורה. מעבר לכך, אפילו ידוע שהסיטארו לא חף מבעיות... הייתה פעם אגדה אורבנית שמרצדס הכי טוב. זה נגמר.
תודה רבה
 

yblumann

New member
there is one additional parameter

הסיטארו לא שונה איכותית מה-NL או הסקאניה
או כל יצרן אחר. ההבדלים קטנים מאוד ולכן לא שווה לשלם הרבה מאוד כסף על אוטובוס שנותן לך אותה תמורה. מעבר לכך, אפילו ידוע שהסיטארו לא חף מבעיות... הייתה פעם אגדה אורבנית שמרצדס הכי טוב. זה נגמר.
there is one additional parameter
nowadays, there isn't that much of a difference in performence between the various buses in urban service. in London, bus companies usually lease either volvos, ADL tridents, Scanias, and maybe Mercedes and MANs. in the flat terrain of London, but with frequent stop/start operational mode, there is no difference between the available lot. The smarter companies usually tender out the heavy engineering and maintanance to specialised firms- in most cases Volvo/ADL/Scania service centres. So how does a bus company choose what to get for a route? it goes around and askes for quotes for X number of buses, the maintanance package- and the most important- the leasing package. the winner is usually the one that offers the best package. I don't see why the same can not apply in Israel... regards Yoram
 

yehuda7K

New member
כן, ליסינג תפעולי של אוטובוסים הגיוני גם בארץ

there is one additional parameter
nowadays, there isn't that much of a difference in performence between the various buses in urban service. in London, bus companies usually lease either volvos, ADL tridents, Scanias, and maybe Mercedes and MANs. in the flat terrain of London, but with frequent stop/start operational mode, there is no difference between the available lot. The smarter companies usually tender out the heavy engineering and maintanance to specialised firms- in most cases Volvo/ADL/Scania service centres. So how does a bus company choose what to get for a route? it goes around and askes for quotes for X number of buses, the maintanance package- and the most important- the leasing package. the winner is usually the one that offers the best package. I don't see why the same can not apply in Israel... regards Yoram
כן, ליסינג תפעולי של אוטובוסים הגיוני גם בארץ
בהחלט מסכים איתך. עם זאת, הגישה מעודדת שמרנות טכנית. מסוף כרמלית ציין קודם הבדלים בין יצרני שלדות, למשל מתלה קדמי או סוג הבלמים (תוף או דיסק). אך אם רק המחיר של חבילת הליסינג התפעולי קובע, המתחרים יקצצו ויבחרו בפתרון הזול, גם אם לדוגמא מרחק הבלימה יתארך או הנסיעה תהיה פחות רכה. יהודה
 

אורי404

New member
אני חושב, שזה קיים בישראל

כן, ליסינג תפעולי של אוטובוסים הגיוני גם בארץ
בהחלט מסכים איתך. עם זאת, הגישה מעודדת שמרנות טכנית. מסוף כרמלית ציין קודם הבדלים בין יצרני שלדות, למשל מתלה קדמי או סוג הבלמים (תוף או דיסק). אך אם רק המחיר של חבילת הליסינג התפעולי קובע, המתחרים יקצצו ויבחרו בפתרון הזול, גם אם לדוגמא מרחק הבלימה יתארך או הנסיעה תהיה פחות רכה. יהודה
אני חושב, שזה קיים בישראל
אם אני לא טועה, חלק מחברות התחבורה הציבורית מבצעות ליסינג תפעולי. לא צריך ללכת רחוק על סוג מתלה או בלמים. שים לב לאוטובוסים עירוניים. חלק גדול מהם אינו נמוך רצפה לכל אורכו, אלא נמוך כניסה עם מדרגות בחלק האחורי. התחילו להכניס אוטובוסים נמוכי כניסה. אבל תחילה "אגד תעבורה" בקשו אישור להפעלת אוטובוסים נמוכי כניסה באשכול אשקלון-קרית גת. בהמשך הזמן מפעילים נוספים הכניסו אוטובוסים נמוכי כניסה, כולל "אגד תעבורה" באזורים נוספים (אשדוד ונתניה). מצב זה בשימוש עירוני יוצר בעיה בקרב אוכלוסיית הקשישים, שהיא כידוע חלק לא מבוטל מנוסעי האוטובוסים.
 
יש אוטובוסים לכל קטגוריה: נמוך רצפה או כניסה

אני חושב, שזה קיים בישראל
אם אני לא טועה, חלק מחברות התחבורה הציבורית מבצעות ליסינג תפעולי. לא צריך ללכת רחוק על סוג מתלה או בלמים. שים לב לאוטובוסים עירוניים. חלק גדול מהם אינו נמוך רצפה לכל אורכו, אלא נמוך כניסה עם מדרגות בחלק האחורי. התחילו להכניס אוטובוסים נמוכי כניסה. אבל תחילה "אגד תעבורה" בקשו אישור להפעלת אוטובוסים נמוכי כניסה באשכול אשקלון-קרית גת. בהמשך הזמן מפעילים נוספים הכניסו אוטובוסים נמוכי כניסה, כולל "אגד תעבורה" באזורים נוספים (אשדוד ונתניה). מצב זה בשימוש עירוני יוצר בעיה בקרב אוכלוסיית הקשישים, שהיא כידוע חלק לא מבוטל מנוסעי האוטובוסים.
יש אוטובוסים לכל קטגוריה: נמוך רצפה או כניסה
הכל תלוי במה אתה רוצה להזמין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה