שאלת ימי הולדת

Mישהיא

New member
אבל הכיבוד הוא בכורח...ואם ייאלץ להפסיד עוד

כמה אימוני ג'ודו.. הוא יתמרמר. ואז יזכרו ימי ההולדת שבגללם "הפסדתי" חוג.
 

אלכסAlex

New member
מסכימה ב100%

לפעמים הורים צריכים לחשוב רגע מה היה קורה אילו היה מדובר בילד שלהם.. איך הוא היה מרגיש אם לא היו באים ליום הולדתו . לכן גם אני שהיא תשתתף בכל ארוע, בין אם זה מוצא חן בעיני ובין אם לא.. יש הרבה דברים שאפשר לוותר עליהם, אבל לא אפגע בילד יום הולדת...ולכן...
 

פרח333

New member
לא מסכימה, אני מחפשת להקל על אחרים ולא להכביד

ולא הייתי מסכימה בשום אופן שילך ליום הולדת של ילד מהגן שאין לו שום קשר איתו במקרה במקום חוג. צריך לכבד גם אותנו!! מה זאת אומרת שהגננת/מורה תחליט שאם יש חוג אז מוותרים??? היא משלמת עליו????
 

אלכסAlex

New member
אף אחד לא מחליט חוץ ממך

ודאי שלא הגננת/מורה. על זה באמת עוד לא שמעתי. שוב, אני אקח את בתי ליום ההולדת כדי שבארוע יהיו מספיק ילדים. שזה לא יראה כמו ה"קיץ של אביה". זה סיוט בשביל כל ילד אם בגלל שהוא לא הכי מקובל בכיתה, לא יגיעו ילדים. מצד שני, יש גיל שבו הילד כבר מחליט לבד...
 

Koru

New member
ובסוף זה כמו חתונות של "חברים"

אנחנו גדלים על הנורמה הזו שאסור להעליב וצריך להזמין את כולם ואסור להעליב ולכן צריך לבוא ואחר כך אנחנו גדלים וכל מיני מכרים שהם לא ממש חברים שלנו מרגישים חייבים להזמין אותנו לחתונות שלהם, ולנו לא נעים לא ללכת, והמחיר של זה קופץ מ-20 שח ל-500 אבל זו בדיוק אותה נורמה. והפתרון לזה הוא כל כך פשוט, וזה להפסיק עם ימי ההולדת המפוארים וההפעלות היוקרתיות ולהסתפק באירוע שנחגג בגן או בכיתה ואפשר להזמין 4-5 חברים הביתה ואז זה לא מספר מספיק גדול שמחייב הזמנה כוללת. אבל לכי קורו תחנכי את כל העולם ברוחך... מספיק חינכת את חשבי השכר פה על הנקודות החסרות, זה הישג מספיק יפה...
 

Koru

New member
ומוסיפה לעצמי, ותסלחו לי על הגלישה...

אני התחתנתי אזרחית ועשיתי בארץ מסיבה קטנה לחברים ותו לא (שלא דמתה בכלום לחתונה). שום דוד לא רקד אצלי ולא אכל בורקס ולא היה חייב לתת צ'ק שמן, ואח"כ כשאמא של האקס שלי לחצה על אחיו "אתה חייב לבוא לחתונה של בנדוד זה ובנדוד זה כי הם באו לחתונה שלך" (ואמאלה היתה שם משפחה גדולה) לנו היא לא יכלה לומר כלום, ובאנו רק לחתונות שבאמת רצינו לבוא אליהן, בני הדודים שאהבנו. תקראו לי סוציומטית אבל מעדיפה רשת חברתית קטנה יותר אבל קרובה יותר. זה אותו דבר בעיני עם ימי הולדת של ילדים. זה לא אומר שהבן שלי לא ילך לימי ההולדת של כולם אם זו תהיה הנורמה, אבל אני מבטיחה שאני לא אוהב את הנורמה הזו...
 

אמאנחל

Member
מנהל
אצלי

א.אני לא מרגישה מחויבת להגיע לחתונות ואני גם לא מרגישה מחויבת להביא מתנה בגובה מסוים. אם הזמינו אותי אז אני מניחה שהם התכוונו לחברתי ולא לכסף שלי. ואני נותנת לפי מצבי הכלכלי באותה עת ומעולם לא קרה שלא הלכתי לארוע בגלל שלא היה לי כסף למתנה. ב. אני זוכרת שליום ההולדת של אח שלי לא הגיע אף חבר. זה היה נורא. (אמא שלי גם אשמה, היא לא הזכירה לכולם לבוא וזה היה בקיץ...) ובכל זאת זה היה נורא. ג. אני מרגישה צורך להביא את הבן שלי, אבל כאמור אני לא מרגישה צורך לענות על איזשהו סטנדרט כספי בכל הנוגע למתנה.
 

Koru

New member
זה בכלל לא על הכסף

או שנודה על האמת חלקית כן (כי אם אני באה אני כן מביאה מתנה "כמקובל" כשזה אירוע של מישהו לא קרוב). אבל זה לא העניין. העניין הוא שלא בא לי על אירועים כאלה כשזה מישהו שלא מעניין אותי.
 

יחידה2

New member
יומולדת בגן

פניתי לאמא אחת שאני מדברת איתה מידי פעם..ושאלתי אם היא רוצה שנעשה יומולדת לתמר ולבן שלה,יחד(אצלנו בגן חוגגים בזוגות). היא אמרה לי בהתנצלוות ש..נראה...נשאל את שמעון (הבן) כי בשנה שעברה הוא עשה עם מיכאל...אז בטח ירצה גם השנה לעשות איתו. אמרתי שבסדר,שתשאל,שלא תרגיש לא נעים.. היא התקשרה לפני יומיים ששמעון מתעקש לעשות יומולדת רק עם מיכאל.. היה לה לא נעים. גם לי... נראה מה נעשה... וחוצמזה היום יש יומולדת משותף,תאריך עברי.לי.ולתמר!!!!!!
 

לורי40

New member
הולכים לכל ימי ההולדת

בגן של הילדון קבלנו הוראה בתחילת השנה מהגננת כי ימי ההולדת מחוץ לגן יהיו מיועדים לכל ילדי הגן והיא לא מוכנה כי יזמינו חלק מהילדים וחלק לא. מתחילת השנה היו שני ימי הולדת בבתים ושאר ימי ההולדת נערכים בגן. אנחנו הולכים לכל אירוע שמזמינים אותנו בשמחה ואני באופן אישי מצטערת שאין יותר ימי הולדת מחוץ לגן אולי בשנה הבא כשהם יהיו יותר גדולים, אני לא רואה יום הולדת עם מפעיל כמשהו מעיק אלה כמשהו שמח בשביל הילדון וחבריו.. בתור ילדה אהבתי מאוד ימי הולדת ואני מניחה שגם בני נהנה והוא אכן נהנה מאוד.
 

מיה82

New member
אני בדרך כלל הולכת

הילדה נהינית וזה פעילות טובה לאחה"צ
 

nettki

New member
שאלה שאלתית....

אני מניחה שאני ובתי די חריגות בעניין הזה....אני לא לוקחת אותה לכל ימי ההולדת. רק לאלה שהיא רוצה, חברות שלה כמובן. היא לא נהנת, במיוחד לא ממפעילים. אני ממש לא נהנת, כך שמבחינתי זה סבבה. בעוד חודש היא תהיה בת 6 ואני מתכוונת להזמין כ 10 בנות לג'ימבורי, כמחצית מהגן השנה והיתר מהשנים הקודמות, שנשמר הקשר. בכל שנה עשיתי משהו קצת אחרת, כשלנגד עיניי - שהיא והחברות יהנו מהיום הולדת, שיהיה כיף ובאמת שמח. באירועים האלה שכולם מוזמנים, שיש כל כך הרבה ילדים, היא לא יכולה להיות עם אף אחת מהן וזה פשוט לא כיף.... אולי זה חשוב שכולם יוזמנו, שאף אחד לא יעלב, תאורתית זה נשמע מופלא. אני פשוט לא מבינה איך זה משרת את המציאות ? הרי זה לא כך בחיים (...ואנחנו רוצות להכין אותן/ם לחיים - לא ?) במציאות לכולנו יש את החברים שלנו, אף אחד הוא לא חבר של כולם. זה פשוט בלתי אפשרי. בסופו של דבר אנחנו יוצרים את המעגלים שלנו, מצומצמים יותר ומצומצמים פחות, עדיין זה לא כולם....אז מה הקטע בלהתעקש ללכת לכולם ולהזמין את כולם, מעיק לא ? זה כמו לחשוב שכולם יאהבו אותי ולהתעסק בלרצות את כולם, שזה לא אפשרי. לדעתי עדיף לטפח קשרים אמיתיים ולקיים אירועים אינטימיים שבהם אפשר גם באמת להנות, זה גם חסכוני.
 

לורי40

New member
לדעתי

אם אחר כך הילדים משוחחים בגן על היום הולדת שחגג - X ,וחלק מהילדים לא הוזמנו זה פוגע אני מניחה שאם ביתך הייתה שומעת בגן שהיה יום הולדת אליו היא לא הוזמנה,היא הייתה ניפגעת אני באופן אישי יערוך שני ימי הולדת האחד בגן לכל הילדים והשני למשפחה הקרובה בביתי בשבת אבל כל אחד עושה כטוב בעיניו ,ואין מדע מדוייק בעניין ותרגישי בנוח לעשות מה שטוב עבורך ועבור בתך.
 

nettki

New member
בדיוק

מאחר ובגן יש יום הולדת עם כולם ....אז אני לא משכפלת את זה באולם + מפעיל + כאב ראש..... אצלנו המשפחה לא גדולה, בארץ זה רק הסבתא והסבא שגרושים....בשבילי האירוע האינטימי המשפחתי של האחרים זה להזמין את החברות הביתה, כמו בשנה שעברה או לג'יבורי השנה.
 

nettki

New member
שכחתי את העניין של ההעלבות....

תראי, מאחר והיא לא מזמינה את כולם ואנחנו לא הולכים לכולם היא לא נעלבת. היא פשוט מבינה שכולם לא יכולים להיות חברים של כולם וזה בסדר, לפחות כך זה אצלנו....
 

ממולדה

New member
אני חושבת שהילדים יודעים יפה

מי "אמור" להזמין אותם ומי החברים שלהם ביומיום, כמו גם - מי נמצא יותר ברקע ופחות חשוב להם רגשית (ואז לא ממש ייעלבו כשישמעו שלא הזמין אותם). נראה לי שהאגו פחות משחק כאן תפקיד, יותר מערכת היחסים שקיימת כרגע. אבל אולי אצל בנות זה אחרת
אין לי מושג.
 

זואי74

New member
אם רוצים להכין אותם לחיים

אז גם בחיים יש הרבה מסגרות ומחויבויות ואנשים פחות קרובים שעדיין צריך להשתתף בארועים שלהם , וארועים של המסגרות בהן אתה נמצא שלפעמים אתה מחוייב להשתתף בהם למרות שממש לא בא לך. דווקא לחשוב שיוכלו להתחמק ממחויבויות חברתיות ולבלות את כל חייהם רק במעגלים האינטימיים שלהם עם אנשים שהם אוהבים ובארועים שמתאימים לטעמם האישי, דווקא זה לא נראה לי ריאלי.
 
למעלה