מלחה, היום, 2/2/05

מצב
הנושא נעול.
מלחה, היום, 2/2/05


מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
 
== 2 ==

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
== 2 ==
להביר= להעביר. משמאל - פלסר (לא שאני יודע מה זה), מימין איזשהו קרון. אולי המומחים יוכלו לגלות לכם מה עושים איתם...
 
כלים הנדסיים בתחנת ירושלים מלחה

== 2 ==
להביר= להעביר. משמאל - פלסר (לא שאני יודע מה זה), מימין איזשהו קרון. אולי המומחים יוכלו לגלות לכם מה עושים איתם...
כלים הנדסיים בתחנת ירושלים מלחה
דווקא הכלי שמימין הוא ה-'פלאסר' - רמז עבה לכך ניתן למצוא על צידיו, שלפי התמונות שלך כתוב עליהם - Plasser & Theurer - כלומר 'פלאסר' זה שם היצרן, ולא תיאור הכלי. הכלי הגדול מימין הוא מכונת הידוק (בעברית תקנית 'מבטשת') שעל פעולתה הסברתי כאן לפני כמה ימים. משמאל מופיע מווסת רבד מתוצרת חברת Kershaw. חוץ מזה, תמונות נחמדות מאוד, ואפילו חידשת לי - עוד לא ראיתי אף תמונה טובה של מכונת הידוק 08-002, ולמעשה לא ידעתי שקיבלה את המספר הזה (מה שאומר שהמספרים 2 ו-3 כבר לא כל-כך הגיוניים על המכונות מסדרה 09 של אותה חברה).
 

saar ganim

New member
רגע , אז מה המספר שלו בסוף?

כלים הנדסיים בתחנת ירושלים מלחה
דווקא הכלי שמימין הוא ה-'פלאסר' - רמז עבה לכך ניתן למצוא על צידיו, שלפי התמונות שלך כתוב עליהם - Plasser & Theurer - כלומר 'פלאסר' זה שם היצרן, ולא תיאור הכלי. הכלי הגדול מימין הוא מכונת הידוק (בעברית תקנית 'מבטשת') שעל פעולתה הסברתי כאן לפני כמה ימים. משמאל מופיע מווסת רבד מתוצרת חברת Kershaw. חוץ מזה, תמונות נחמדות מאוד, ואפילו חידשת לי - עוד לא ראיתי אף תמונה טובה של מכונת הידוק 08-002, ולמעשה לא ידעתי שקיבלה את המספר הזה (מה שאומר שהמספרים 2 ו-3 כבר לא כל-כך הגיוניים על המכונות מסדרה 09 של אותה חברה).
רגע , אז מה המספר שלו בסוף?
ולמה לא ממספרים אותם בשלוש ספרות כמו רוב הציוד של הרכבת?
 
מספור הציוד ברכבת ישראל

רגע , אז מה המספר שלו בסוף?
ולמה לא ממספרים אותם בשלוש ספרות כמו רוב הציוד של הרכבת?
מספור הציוד ברכבת ישראל
אין כלל שציוד נייד ממוספר במספרים תלת-ספרתיים ברכבת ישראל - קרונות המשא הם מרבית הציוד הנייד ויש להם מספרים של אות וחמש ספרות, חלק ניכר מקרונות הנוסעים שעבדו ברכבת מאז הקמתה היו בעלי מספרים דו-ספרתיים (חלקם עד היום) והיה אפילו קטר דיזל אחד בעל מספר של ארבע ספרות (ולא הזכרתי את כל קטרי הקיטור ששמרו על מספריהם מתקופת המנדט - 1,2,3,4 ואפילו חמש ספרות). עם זאת, מתישהו ב-20 השנה האחרונות הוחלט על שיטת מספר סטנדרטית לציוד של מחלקת ההנדסה, לא רק ציוד נייד טאלא כל הציוד המכני (ממברגות ועד מלגזות), במסגרתה לכל סוג של ציוד יש קידומת בת שתי סיפרות ומספר סידורי תלת-ספרתי. כנראה שהשיטה נמאסה על מישהו, מפני שהמספרי של מכונות ההידוק החדשות מאז הפלאסר הראשון ב-1995 הם בהחלט לא לפי שיטה זאת (למרות שהם נראים כאילו הם כן).
 

saar ganim

New member
תודה חן! הבנתי

מספור הציוד ברכבת ישראל
אין כלל שציוד נייד ממוספר במספרים תלת-ספרתיים ברכבת ישראל - קרונות המשא הם מרבית הציוד הנייד ויש להם מספרים של אות וחמש ספרות, חלק ניכר מקרונות הנוסעים שעבדו ברכבת מאז הקמתה היו בעלי מספרים דו-ספרתיים (חלקם עד היום) והיה אפילו קטר דיזל אחד בעל מספר של ארבע ספרות (ולא הזכרתי את כל קטרי הקיטור ששמרו על מספריהם מתקופת המנדט - 1,2,3,4 ואפילו חמש ספרות). עם זאת, מתישהו ב-20 השנה האחרונות הוחלט על שיטת מספר סטנדרטית לציוד של מחלקת ההנדסה, לא רק ציוד נייד טאלא כל הציוד המכני (ממברגות ועד מלגזות), במסגרתה לכל סוג של ציוד יש קידומת בת שתי סיפרות ומספר סידורי תלת-ספרתי. כנראה שהשיטה נמאסה על מישהו, מפני שהמספרי של מכונות ההידוק החדשות מאז הפלאסר הראשון ב-1995 הם בהחלט לא לפי שיטה זאת (למרות שהם נראים כאילו הם כן).
תודה חן! הבנתי
 
חן

כלים הנדסיים בתחנת ירושלים מלחה
דווקא הכלי שמימין הוא ה-'פלאסר' - רמז עבה לכך ניתן למצוא על צידיו, שלפי התמונות שלך כתוב עליהם - Plasser & Theurer - כלומר 'פלאסר' זה שם היצרן, ולא תיאור הכלי. הכלי הגדול מימין הוא מכונת הידוק (בעברית תקנית 'מבטשת') שעל פעולתה הסברתי כאן לפני כמה ימים. משמאל מופיע מווסת רבד מתוצרת חברת Kershaw. חוץ מזה, תמונות נחמדות מאוד, ואפילו חידשת לי - עוד לא ראיתי אף תמונה טובה של מכונת הידוק 08-002, ולמעשה לא ידעתי שקיבלה את המספר הזה (מה שאומר שהמספרים 2 ו-3 כבר לא כל-כך הגיוניים על המכונות מסדרה 09 של אותה חברה).
חן
אם אתה מעוניין להשתמש בחלק מהתמונות לאתרך, אני אשמח לשלוח לך את מה שתרצה בגודל מקור.. אם אתה רוצה צור קשר במסרים.
 

A r i e T

New member
לא עשו איזה טקס קטן?

== 2 ==
להביר= להעביר. משמאל - פלסר (לא שאני יודע מה זה), מימין איזשהו קרון. אולי המומחים יוכלו לגלות לכם מה עושים איתם...
לא עשו איזה טקס קטן?
אחרי הכל, המבטשה והמווסת הם הכלים הראשונים שמגיעים לירושלים מאז שקטרים 117 ו-112 עזבו את תחנת החאן ב1998!
 
== 3 ==

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
== 3 ==
הדבר הצהו הנ"ל
 
== 4 ==

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
== 4 ==
עוד תמונה שלו
 
הנה

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
הנה
 
== 5 ==

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
== 5 ==
ועוד אחת...
 
== 6 ==

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
== 6 ==
 
== 7 ==

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
== 7 ==
פועלים שביקשו שאצלם אותך
 
אותך,אותם, והנה התמונה

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
אותך,אותם, והנה התמונה
 
== 8 ==

מלחה, היום, 2/2/05

טוב. אתמול, כשאביתר יצא במז האויר הוסער והגשום למלחה לצלם את העבודות, אני בסוף לא יכולתי להגיע.. השעה מאוחרת מדי לתלמיד תיכון. אז היום עבדכם הנאמן יצא למלחה (גם היום היה שם קר..) להביא משם תמונות טריות. (ואני מקווה שנוכל להנות מהתמונות של אביתר בקרוב - אביתר, גם השרשור הזה מוקדש לך) אז בואו נתחיל. קטע המסילה שעל הכביש - באורך כמה מטרים, הוא בעצם רוב החדושת הרועשות מאתמול, מה שאפשר להביר רכבת לתוך התחנה.
== 8 ==
תמונה שאהבתי במיוחד..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה