בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
המתקף קופץ בין שפות

הודעות תיקוף בערבית במטרונית.
אם אני מקבל מהמכשיר המתקף הודעות בערבית כשאני מעביר את הכרטיס על פניו.. זה אומר שיש איזשהי הגדרה ברב קו שהשפה שלי היא ערבית?
&nbsp
אין לי מושג מה כתוב בהודעות האלה ולפעמים קשה מאוד לראות את האור הירוק שמראה על אישור (למשל באור יום)... אני לא מבין את ההודעות שמופיעות בערבית.
עד עכשיו חשבתי שזה באג כי לפעמים היה בעברית ולפעמים בערבית...
עכשיו כל ההודעות הם בערבית.
המתקף קופץ בין שפות
אחרי כמה שניות השפה אמורה להשתנות לאנגלית / עברית.
&nbsp
אין ספק שזה אחד הדפקטים של המטרונית, במקום שיהיה כפתור בורר שפות, מתקבל מלל בלתי מובן בשפה לא מוכרת למרבית האנשים.
 
ומה אני אמור לעשות עם זה?

המתקף קופץ בין שפות
אחרי כמה שניות השפה אמורה להשתנות לאנגלית / עברית.
&nbsp
אין ספק שזה אחד הדפקטים של המטרונית, במקום שיהיה כפתור בורר שפות, מתקבל מלל בלתי מובן בשפה לא מוכרת למרבית האנשים.
ומה אני אמור לעשות עם זה?
להמתין 20 שניות ליד המתקף עד שהוא יואיל בטובו להציג הודעה בשפה שאני מבין?
&nbsp
האמת שהיום ניסיתי לתקף במתקף החכם יותר אבל הוא עוד יותר לא ברור.. יש שם 2 מקומות להכניס כרטיס ובכלל לא ברור למי מהם מכניסים רב קו ולמי מהם מכניסים כרטיס אשראיי... אין שום הסבר על המכשיר.
&nbsp
כל הנדסת האנוש של המערכת הזאת לוקה מיסודה.
 
ירוק לרב קו, שחור לאשראי

ומה אני אמור לעשות עם זה?
להמתין 20 שניות ליד המתקף עד שהוא יואיל בטובו להציג הודעה בשפה שאני מבין?
&nbsp
האמת שהיום ניסיתי לתקף במתקף החכם יותר אבל הוא עוד יותר לא ברור.. יש שם 2 מקומות להכניס כרטיס ובכלל לא ברור למי מהם מכניסים רב קו ולמי מהם מכניסים כרטיס אשראיי... אין שום הסבר על המכשיר.
&nbsp
כל הנדסת האנוש של המערכת הזאת לוקה מיסודה.
ירוק לרב קו, שחור לאשראי
וקשה מאוד לקרוא את המסך באור שמש מלא
 
אני חייב לציין שהמערכת דווקא פשוטה.

ומה אני אמור לעשות עם זה?
להמתין 20 שניות ליד המתקף עד שהוא יואיל בטובו להציג הודעה בשפה שאני מבין?
&nbsp
האמת שהיום ניסיתי לתקף במתקף החכם יותר אבל הוא עוד יותר לא ברור.. יש שם 2 מקומות להכניס כרטיס ובכלל לא ברור למי מהם מכניסים רב קו ולמי מהם מכניסים כרטיס אשראיי... אין שום הסבר על המכשיר.
&nbsp
כל הנדסת האנוש של המערכת הזאת לוקה מיסודה.
אני חייב לציין שהמערכת דווקא פשוטה.
אפשר לאמר הרבה דברים רעים על המטרונית, כולל זה שהמכונות לפעמים לא מוציאות קבלה / לא מקבלות אשראי או סוגי שטרות או מטבעות..
אבל השימוש עצמו במכונה דווקא פשוט מאוד. יש גם הנפשה איך להכניס את הרב קו (אפילו באיזה כיוון) לחריץ הירוק - הנפשה שלא משתמעת לשני פנים.
בנוסף, הולידטור הקטן מחליף שפה כל כ2 שניות, ככה שזה לכל היותר להמתין 4 שניות.. רחוק מה20 שציינת.
 
לא הייתה שום הנפשה...

אני חייב לציין שהמערכת דווקא פשוטה.
אפשר לאמר הרבה דברים רעים על המטרונית, כולל זה שהמכונות לפעמים לא מוציאות קבלה / לא מקבלות אשראי או סוגי שטרות או מטבעות..
אבל השימוש עצמו במכונה דווקא פשוט מאוד. יש גם הנפשה איך להכניס את הרב קו (אפילו באיזה כיוון) לחריץ הירוק - הנפשה שלא משתמעת לשני פנים.
בנוסף, הולידטור הקטן מחליף שפה כל כ2 שניות, ככה שזה לכל היותר להמתין 4 שניות.. רחוק מה20 שציינת.
לא הייתה שום הנפשה...
והוא לא החליף שפה כל 2 שניות.
אפילו קירבתי את הכרטיס אליו 4 פעמים ....
&nbsp
כמהנדס תוכנה אני יכול לומר לך שהמערכת הזאת לא עומדת בשום סטנדרט ראוי. חלק מהכשרה של הנדסת תוכנה הוא גם איך להציג מערכת כך שכל אדם שמשתמש בה יבין אותה.
עצם זה שאני לא מבין אותה כבר הופך את המערכת הזאת ללא מייצגת... ולי יש עוד אוריינטציה טכנולוגית.
&nbsp
אחד הדברים הגרועים ביותר שמומחים ואנשים שקרובים לנושא עושים הוא לקחת את עצמם כייצוג של שאר האוכלוסיה.
&nbsp
האם מישהו נתן לזקנה בת 70 לעבוד עם המערכת לפני ששיווקו אותה? אני בספק!
 
אוקי, אז אני אומר לך בוודאות.

לא הייתה שום הנפשה...
והוא לא החליף שפה כל 2 שניות.
אפילו קירבתי את הכרטיס אליו 4 פעמים ....
&nbsp
כמהנדס תוכנה אני יכול לומר לך שהמערכת הזאת לא עומדת בשום סטנדרט ראוי. חלק מהכשרה של הנדסת תוכנה הוא גם איך להציג מערכת כך שכל אדם שמשתמש בה יבין אותה.
עצם זה שאני לא מבין אותה כבר הופך את המערכת הזאת ללא מייצגת... ולי יש עוד אוריינטציה טכנולוגית.
&nbsp
אחד הדברים הגרועים ביותר שמומחים ואנשים שקרובים לנושא עושים הוא לקחת את עצמם כייצוג של שאר האוכלוסיה.
&nbsp
האם מישהו נתן לזקנה בת 70 לעבוד עם המערכת לפני ששיווקו אותה? אני בספק!
אוקי, אז אני אומר לך בוודאות.
יכול להיות שבנסיעה חד פעמית נתקלים במשהו חריג, שוב, המטרונית מפוצצת בתקלות (ולא רק.....), אבל כאחד שנוסע יומ-יום, אני אומר לך בוודאות, השפה מתחלפת כל כ2 שניות, בוודאות, בדוק, בכל ולידטור קטן שתיקפתי בו אי פעם (ואני מתקף כמעט תמיד רק בהם), ו95% מהם גם משמיעים ציפצוף כשהתיקוף מצליח ועושים אור ירוק (שבולט גם באור שמש ישיר, אגב).
ובקשר להנפשה - תבדוק אותי. תמיד יש. גם במכונות הגדולות וגם בבינוניות. שוב, אולי נתקלת בתקלה חריגה, אבל הנפשה יש. והיא ברורה מאוד.
 
עצוב שאין דרך לדווח על תקלות.

אוקי, אז אני אומר לך בוודאות.
יכול להיות שבנסיעה חד פעמית נתקלים במשהו חריג, שוב, המטרונית מפוצצת בתקלות (ולא רק.....), אבל כאחד שנוסע יומ-יום, אני אומר לך בוודאות, השפה מתחלפת כל כ2 שניות, בוודאות, בדוק, בכל ולידטור קטן שתיקפתי בו אי פעם (ואני מתקף כמעט תמיד רק בהם), ו95% מהם גם משמיעים ציפצוף כשהתיקוף מצליח ועושים אור ירוק (שבולט גם באור שמש ישיר, אגב).
ובקשר להנפשה - תבדוק אותי. תמיד יש. גם במכונות הגדולות וגם בבינוניות. שוב, אולי נתקלת בתקלה חריגה, אבל הנפשה יש. והיא ברורה מאוד.
עצוב שאין דרך לדווח על תקלות.
אם היה שילוט שמציין ליד כל מכשיר מספר מזהה ובתחנה היה מופיע מספר של דיווח תקלות טכניות זה היה מקל על החברה לאתר את המכשירים הבעייתים.
&nbsp
מעבר לזה,
אם אני צריך קבלה על נסיעה שעשיתי.. מדוע איאפשר לבקש מהמכונה שתדפיס קבלה? למה חייבים לשלם במזומן בנפרד כדי לקבל קבלה?
 
מתי אמור להכנס שילוט אלקטרוני לתחנות מרכזיות?

בקשות ושאלות (לא הכוונה)

מתי אמור להכנס שילוט אלקטרוני לתחנות מרכזיות?
זה מצחיק שבתחנות מרכזיות כמו מרכזית המפרץ שמשרתות עשרות אלפי נוסעים ביום אין ליד כל תחנה שילוט אלקטרוני עם זמני אמת של הגעת האוטובוסים.
 

טנק2

New member
מן הסתם כי האוטובוס יוצא בזמן מן הרציף

מתי אמור להכנס שילוט אלקטרוני לתחנות מרכזיות?
זה מצחיק שבתחנות מרכזיות כמו מרכזית המפרץ שמשרתות עשרות אלפי נוסעים ביום אין ליד כל תחנה שילוט אלקטרוני עם זמני אמת של הגעת האוטובוסים.
מן הסתם כי האוטובוס יוצא בזמן מן הרציף
ולא עשוי לאחר. אין טעם לתת עדיפות גבוהה ללוח זמן אמת בתחנות קצה. בשביל זה נועד לו"ז/לוח מידע שיש ברבות מהמסופים ותחנות הקצה.
 
מרכזית המפרץ היא תחנה מרכזית המשמשת

מן הסתם כי האוטובוס יוצא בזמן מן הרציף
ולא עשוי לאחר. אין טעם לתת עדיפות גבוהה ללוח זמן אמת בתחנות קצה. בשביל זה נועד לו"ז/לוח מידע שיש ברבות מהמסופים ותחנות הקצה.
מרכזית המפרץ היא תחנה מרכזית המשמשת
גם כתחנת ביניים של קווי המטרונית 1, 2, 3 ושל קו 136 (ובבוקר גם של קו 123).
יש תחנות מרכזיות המשמשות גם כתחנות ביניים.
למשל: תחנה מרכזית נתניה לקו 947, תחנה מרכזית טבריה לקווים 541 ו 840, תחנה מרכזית כרמיאל לקווים שונים, התחנה המרכזית בעכו, התחנה המרכזית בחדרה, התחנה המרכזית בראשון לציון, התחנה המרכזית בקרית גת, המסוף בצומת רעננה, התחנה המרכזית בכפר סבא ועוד.
 

טנק2

New member
אבל זה לא מצדיק לתת זמני אמת למסוף קטן בכ"ס

מרכזית המפרץ היא תחנה מרכזית המשמשת
גם כתחנת ביניים של קווי המטרונית 1, 2, 3 ושל קו 136 (ובבוקר גם של קו 123).
יש תחנות מרכזיות המשמשות גם כתחנות ביניים.
למשל: תחנה מרכזית נתניה לקו 947, תחנה מרכזית טבריה לקווים 541 ו 840, תחנה מרכזית כרמיאל לקווים שונים, התחנה המרכזית בעכו, התחנה המרכזית בחדרה, התחנה המרכזית בראשון לציון, התחנה המרכזית בקרית גת, המסוף בצומת רעננה, התחנה המרכזית בכפר סבא ועוד.
אבל זה לא מצדיק לתת זמני אמת למסוף קטן בכ"ס
ולא לאחוזה ברעננה.
 

טנק2

New member
התחנה הכי הומה באחוזה, שלכמעט כל אוטובוס 10

אבל זה לא מצדיק לתת זמני אמת למסוף קטן בכ"ס
ולא לאחוזה ברעננה.
התחנה הכי הומה באחוזה, שלכמעט כל אוטובוס 10
עולים ויורדים (ב29,504 אפילו יותר) אין לה זמני אמת, ול2תחנות קרובות למסוף לב הפארק יש, שזה לקראת סיום רוב הקווים (למעט 8,16) והתחנות שבהן הוצבו הלוחות מהן עולים הכי פחות לקווים האלה, מסיבה פשוטה: האחת נמצאת ליד בית ספר שכונתי, מתנס וכד', כך שלא רבים עולים ממנה וגם אם כן זה בד"ך למרכז העיר (לא 16,8) והסיבה השנייה היא שהתחנה שבה אין לוח (שלישית, שבה עוברים כל הקווים מהשכונה) נמצאת בדיוק במרכז השכונה
האם זו יעילות? כבר מעל שנתיים שאין לוח במקום.
 
אני לא מסכים איתך.

מן הסתם כי האוטובוס יוצא בזמן מן הרציף
ולא עשוי לאחר. אין טעם לתת עדיפות גבוהה ללוח זמן אמת בתחנות קצה. בשביל זה נועד לו"ז/לוח מידע שיש ברבות מהמסופים ותחנות הקצה.
אני לא מסכים איתך.
ומעבר לזה, לפעמים כדי להגיע ליעד מסוים יש לך כמה אופציות.
למשל כדי להגיע לכרמיאל יש לך את אגד 262 ויש לך את נתיב אקספרס 265. הם יוצאים מרציפים שונים.
&nbsp
הצגת לוח זמני אמת יוכל לגרום לנוסעים להמתין ברציף שבו האוטובוס יגיע קודם
 

cwen

New member
אולי נסיעות נסיון?

האם הקו המקדים בגוש דן התחיל לפעול?
ראיתי היום אורבנית שמספרה 001 עוצרת בבורסה ובבית קלקא.
אולי נסיעות נסיון?
הן אמורות להתחיל לפעול ב 1 באוגוסט.
 
והיום יותר משנה לאחר ההפעלה

כנראה שכן, הנה תמונה ישנה שלה
האם הקיבולת שלה זהה לשאר - לי היא נראתה יותר קטנה.
&nbsp
http://haifahaifa.co.il/המטרוניות-הירוקות-יוצאות-לדרך/
והיום יותר משנה לאחר ההפעלה
עברו כבר "מספר חודשים" ועדיין אין נתונים האם הניסוי הוא הצלחה או לא.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה